Open relatie

08-10-2014 18:19 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen



mijn vriend kwam naar me toe met de vraag naar een open relatie omdat hij wat ervaring mist in zijn sexueel leven.

wij hebben een zeer goede relatie qwa geborgenheid liefde en respect.

ons sexleven is wat moeilijker door wat er met mij vroeger is gebeurt.

nu weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken.



hij heeft me wel verteld als ik het niet wilt dat hij het niet gaat doen.



kan iemand mij tips geven, of uitleggen hoe dit zal verlopen en of dit een goed idee is?



en welke afspraken maak je dan het best.

ik heb zelf al een blaadje gemaakt met wat regels maar misschien over zie ik iets.



dankjewel
quote:simone789 schreef op 15 oktober 2014 @ 23:18

....

de meesten hier gebruiken gewoon hun gezonde verstand en adviseren negatief.

Dus ik heb geen gezond verstand omdat ik geen meeloper ben en mijn eigen mening geef.



Maar ik ben er klaar mee.

TO zit niet te wachten op dat gekibbel tussen ons.

Wij hebben een verschilende menig.

Doe er mee wat je wilt and have fun.
Nou waarom niet? TO wil het zelf heel graag. Zo te horen zijn ze al een tijdje bij elkaar en misschien hebben beide nog nooit met een ander seks gehad dan met elkaar.



Een reden dat veel jonge stellen later uit elkaar gaan is dat ze nieuwsgierig zijn hoe seks met een ander zou zijn. Als blijkt dat TO een inschattingsfout hiermee maakt dan kan het nu beter op de klippen lopen maar dan is alles tenminste eerlijk en open gebeurd.



Ik heb best respect voor de vriend van TO want hij is eerlijk en open over zijn behoefte. TO wordt inspraak gevraagd over hun seksuele relatie. Beide reageren heel volwassen op de situatie. Vriend zet TO niet onder druk en TO neemt het serieus in overweging. TO is ook nieuwsgierig hoe het met een ander zal zijn.



Misschien schrikken we ok een beetje omdat 2 20'ers het veel volwassener oppikken dan we zelf zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
@ Waterplant



Hear Hear



Goede Post en ik ben het er volledig mee eens...



Wie zijn wij om te (ver)oordelen als TO hier enkel en alleen komt voor wat tips??
Misschien schrikken we ok een beetje omdat 2 20'ers het veel volwassener oppikken dan we zelf zouden doen.



Alleen de invloed van het groene monster goed proberen in te schatten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een open relatie. Al sinds het begin, hij wilde serieus daten, ik zag hem wel zitten maar had (nog) geen zin om dat monogaam aan te gaan pakken. We besloten te kijken hoe het zou gaan. Inmiddels 1,5 jaar samen, we wonen samen en de relatie is nog steeds open. Ik doe er niet zo gek veel mee nu, zie weinig mannen die ik interessant genoeg vind en ik heb het druk met werk en school. Hij doet het íets regelmatiger maar is er ook niet heel erg actief in. En tot nu toe gaat het eigenlijk fantastisch. Ik vind het eigenlijk altijd wel een spannend idee ook, als hij ergens heen is en er misschien iets gaat gebeuren. En andersom ook. Praten is de key en meteen aangeven als je iets niet meer lekker vind voelen. Maar, je moet er wel beide voor op dezelfde lijn voor zitten voor je zoiets kan aangaan. Dus praten praten praten.

Zijn beide 23 trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven