Het grote weggeeftopic 2.0 Freecycle Viva!!
zondag 5 oktober 2014 om 11:24
Wegens inkakken van het oorspronkelijke weggeeftopic maar omdat we het er over hadden hoe mooi dat toch altijd was, heropenen we bij deze het weggeeftopic!!
In dit topic draait het om niets anders dan het weggeven van die spullen die bij jou in de kast blijven liggen. Kleding, huisraad, decoratie, kortings- en waardebonnen, je kunt het zo gek niet bedenken!
De enige regel is dat het weggeven onvoorwaardelijk en belangeloos moet zijn.
Je mag er dus niets voor terug vragen!
Uiteraard vergoed de ontvanger de verzendkosten en ik zou voorstellen dat net als bij Marktplaats ofzo de verzender wacht op de ontvangst van de verzendkosten voor het item verzonden wordt.
Dit om conflicten uit het verleden te vermijden.
Laten we hopen dat dit topic weer net zo mooi wordt als het oorspronkelijke weggeeftopic ooit
Oh, en regio vermelden is handig ivm ophalen
Game on!
Edit 6/10;
Gratis tip van de chef:
Opsturen met pakketpost is het goedkoopste met DHL of Kiala.
Je print zelf je etiket dan en geeft het pakket af bij een DHL of Kiala pakket. Je verstuurt het naar het DHL- of Kialapunt het dichtst bij de ontvanger en de ontvanger kan het daar ophalen.
Kosten; ¤3,95 voor Kiala (tot 15 kg)
¤4 voor DHL, (tot 10 kg).
Scheelt al gauw drie euro met PostNL.
Tip van de chef 2 en gejatte tekst van Vivamod:
Om misbruik van de plaatjesplakfunctie te voorkomen, kun je via forum@viva.nl (met als onderwerp 'plaatjesplakken') deze rechten voor je account aanvragen.
Kan alleen als je meer dan 200 posts hebt, en dat kun je weer zien door op het roze balkje bij je naam te klikken.
In dit topic draait het om niets anders dan het weggeven van die spullen die bij jou in de kast blijven liggen. Kleding, huisraad, decoratie, kortings- en waardebonnen, je kunt het zo gek niet bedenken!
De enige regel is dat het weggeven onvoorwaardelijk en belangeloos moet zijn.
Je mag er dus niets voor terug vragen!
Uiteraard vergoed de ontvanger de verzendkosten en ik zou voorstellen dat net als bij Marktplaats ofzo de verzender wacht op de ontvangst van de verzendkosten voor het item verzonden wordt.
Dit om conflicten uit het verleden te vermijden.
Laten we hopen dat dit topic weer net zo mooi wordt als het oorspronkelijke weggeeftopic ooit
Oh, en regio vermelden is handig ivm ophalen
Game on!
Edit 6/10;
Gratis tip van de chef:
Opsturen met pakketpost is het goedkoopste met DHL of Kiala.
Je print zelf je etiket dan en geeft het pakket af bij een DHL of Kiala pakket. Je verstuurt het naar het DHL- of Kialapunt het dichtst bij de ontvanger en de ontvanger kan het daar ophalen.
Kosten; ¤3,95 voor Kiala (tot 15 kg)
¤4 voor DHL, (tot 10 kg).
Scheelt al gauw drie euro met PostNL.
Tip van de chef 2 en gejatte tekst van Vivamod:
Om misbruik van de plaatjesplakfunctie te voorkomen, kun je via forum@viva.nl (met als onderwerp 'plaatjesplakken') deze rechten voor je account aanvragen.
Kan alleen als je meer dan 200 posts hebt, en dat kun je weer zien door op het roze balkje bij je naam te klikken.
668, the neighbour of the Beast
donderdag 16 oktober 2014 om 19:10
Leuk om te zien dat dit topic weer zo goed loopt! Heb goede herinneringen aan het eerste weggeeftopic. Ik moet nog even kijken of ik nog iets weg te geven heb deze editie, i.v.m. een verhuizing heb ik laatst al heel veel weggedaan naar familie, mooie projecten en de kringloop.
Wel heb ik een verzoek. Een vriendin van me is zwanger. Dit was een volkomen verrassing voor haar en haar vriend. Ze zijn keihard bezig om alles op orde te krijgen voor de kleine. Dit gaat hartstikke goed, maar op dit moment hebben ze nog niet zoveel baby-uitzet. De baby wordt in december geboren, dus ze hebben nog wel even. Maar als er mensen die zijn die bijv. babykleertjes (voor een meisje ) over hebben, zou ik die graag aan ze doorgeven! Ik zal informeren wat ze verder nog nodig hebben. Ik begreep in elk geval dat ze geen kraampakket krijgen; zelf heb ik daar niet zoveel verstand van...zijn er mensen die nog zo'n pakket hebben liggen? Alvast bedankt! ( Regio Groningen, trouwens )
Wel heb ik een verzoek. Een vriendin van me is zwanger. Dit was een volkomen verrassing voor haar en haar vriend. Ze zijn keihard bezig om alles op orde te krijgen voor de kleine. Dit gaat hartstikke goed, maar op dit moment hebben ze nog niet zoveel baby-uitzet. De baby wordt in december geboren, dus ze hebben nog wel even. Maar als er mensen die zijn die bijv. babykleertjes (voor een meisje ) over hebben, zou ik die graag aan ze doorgeven! Ik zal informeren wat ze verder nog nodig hebben. Ik begreep in elk geval dat ze geen kraampakket krijgen; zelf heb ik daar niet zoveel verstand van...zijn er mensen die nog zo'n pakket hebben liggen? Alvast bedankt! ( Regio Groningen, trouwens )
donderdag 16 oktober 2014 om 19:32
quote:roermondse schreef op maandag 06 oktober 2014 09:16 Ik heb een rokje van Josephine en Co in maat 44. Ik draag maat 42 en het rokje past mij goed, rokje valt dus kleiner uit
Heb even geen azin om een foto te maken, daarom een beschrijving: champagnekleurig rokje, in een krinkle stof met bruine dunne leren riempjes in de taille, aan het rokje vast. Valt tot op de knie.
Was een duur rokje ( en als ik zeg duur, bedoel ik duur dus vind het zonde om hem weg te doen. Impulsieve aankoop. Het is een heel net rokje ( dat is het merk volgens mij dan ook om bekend) en ik ben niet van de netjes.Ik heb hem nog nooit gedragen. Vanwege de prijs vind ik het zonde om hem in de zak van max te doen.
Iemand interesse? Ik wel! Heb je hem nog, of is hij inmiddels al vergeven?
Heb even geen azin om een foto te maken, daarom een beschrijving: champagnekleurig rokje, in een krinkle stof met bruine dunne leren riempjes in de taille, aan het rokje vast. Valt tot op de knie.
Was een duur rokje ( en als ik zeg duur, bedoel ik duur dus vind het zonde om hem weg te doen. Impulsieve aankoop. Het is een heel net rokje ( dat is het merk volgens mij dan ook om bekend) en ik ben niet van de netjes.Ik heb hem nog nooit gedragen. Vanwege de prijs vind ik het zonde om hem in de zak van max te doen.
Iemand interesse? Ik wel! Heb je hem nog, of is hij inmiddels al vergeven?
donderdag 16 oktober 2014 om 19:45
Hoi iedereen! Hier de foto's van de sieraden:
http://i58.tinypic.com/25gcdjs.jpg
http://i60.tinypic.com/2yvwah0.jpg
http://i60.tinypic.com/24w9hf6.jpg
Degene die het eerst heeft gereageerd heeft de eerste keuze, etc. Of jullie moeten er samen uitkomen het liefste meerdere dingetjes ipv alle stuks apart. Hoop dat ik er iemand blij mee kan maken!
http://i58.tinypic.com/25gcdjs.jpg
http://i60.tinypic.com/2yvwah0.jpg
http://i60.tinypic.com/24w9hf6.jpg
Degene die het eerst heeft gereageerd heeft de eerste keuze, etc. Of jullie moeten er samen uitkomen het liefste meerdere dingetjes ipv alle stuks apart. Hoop dat ik er iemand blij mee kan maken!
donderdag 16 oktober 2014 om 20:29
@ironwill @hartenvier
Is het goed als ik voor jou Hartenvier; de roosjes reserveer en het kettinkje (bedoelde je die naast het kettinkje met de nep haaientand, of die links vooraan? Want die links vooraan zijn meer homedecoratie, geen sieraden
En jij dan Ironwill, de rest van de oorbellen en een bruin makeup tasje?
Neem gerust (veel) meer over hoor!
Ik heb ook nog te geef:
- 3 Primark truitjes maat 46 nieuw (wijdachtig met print)
- 2 dvds (the kingdom en training day)
- jongens jasje van noppies maat 68
En @hartenvier, ik mail je zo over de boekjes!
Is het goed als ik voor jou Hartenvier; de roosjes reserveer en het kettinkje (bedoelde je die naast het kettinkje met de nep haaientand, of die links vooraan? Want die links vooraan zijn meer homedecoratie, geen sieraden
Ik heb ook nog te geef:
donderdag 16 oktober 2014 om 20:31
quote:zonnigschildpadje schreef op 16 oktober 2014 @ 20:29:
@ironwill @hartenvier
Ik heb ook nog te geef:
Heb je misschien een foto van die truitjes?
Als ze ruim vallen heb ik misschien wel interesse.
@ironwill @hartenvier
Ik heb ook nog te geef:
Heb je misschien een foto van die truitjes?
Als ze ruim vallen heb ik misschien wel interesse.
668, the neighbour of the Beast
donderdag 16 oktober 2014 om 20:39
donderdag 16 oktober 2014 om 20:43
donderdag 16 oktober 2014 om 20:46
donderdag 16 oktober 2014 om 20:52
quote:zonnigschildpadje schreef op 16 oktober 2014 @ 08:13:
Mocht iemand nog reisgidjes thuis hebben liggen waar niks mee gedaan wordt, houd ik me aanbevolen
Ik heb je geprobeerd te berichten via de site maar het lukt niet.
wil je me anders mailen? shenandoah @ xs4all punt nl
Ik heb geen reisgidsjes meer maar nog wel folders etc volgens mij. Ik ga begin volgende week ff voor je kijken (druk weekend voor de boeg)
Mocht iemand nog reisgidjes thuis hebben liggen waar niks mee gedaan wordt, houd ik me aanbevolen
Ik heb je geprobeerd te berichten via de site maar het lukt niet.
wil je me anders mailen? shenandoah @ xs4all punt nl
Ik heb geen reisgidsjes meer maar nog wel folders etc volgens mij. Ik ga begin volgende week ff voor je kijken (druk weekend voor de boeg)
donderdag 16 oktober 2014 om 20:53
quote:ouwejurknieuwejurk schreef op 16 oktober 2014 @ 19:10:
Leuk om te zien dat dit topic weer zo goed loopt! Heb goede herinneringen aan het eerste weggeeftopic. Ik moet nog even kijken of ik nog iets weg te geven heb deze editie, i.v.m. een verhuizing heb ik laatst al heel veel weggedaan naar familie, mooie projecten en de kringloop.
Hier net de babyuitzet aan mijn nichtje gegeven (wel jongen)
evt nog wel wat dingen liggen die over zijn van een kraampakket, maar die heeft zij dan waarschijnlijk net zo min nodig als ik.
Als er hier wat overbodig wordt zal ik aan je denken.
Hier net de babyuitzet aan mijn nichtje gegeven (wel jongen)
evt nog wel wat dingen liggen die over zijn van een kraampakket, maar die heeft zij dan waarschijnlijk net zo min nodig als ik.
Als er hier wat overbodig wordt zal ik aan je denken.
donderdag 16 oktober 2014 om 20:58
quote:ouwejurknieuwejurk schreef op 16 oktober 2014 @ 19:10:
Kleertjes heb ik vooral in grotere maten, ik heb volgens mij nog wel dekentjes en lakentjes liggen, zowel wieg als ledikant. Moet ik even checken als daar behoefte aan is. Zit wel niet in de goede regio, maar een pakketje verzenden is nog altijd veel goedkoper dan zelf kopen.
Kraampakket is rond de dertig euro geloof ik, maar op de site van babydump kun je zien wat er in zit. Dat is vast ook goedkoper te krijgen.
Kleertjes heb ik vooral in grotere maten, ik heb volgens mij nog wel dekentjes en lakentjes liggen, zowel wieg als ledikant. Moet ik even checken als daar behoefte aan is. Zit wel niet in de goede regio, maar een pakketje verzenden is nog altijd veel goedkoper dan zelf kopen.
Kraampakket is rond de dertig euro geloof ik, maar op de site van babydump kun je zien wat er in zit. Dat is vast ook goedkoper te krijgen.
donderdag 16 oktober 2014 om 21:00
quote:Shenandoah schreef op 15 oktober 2014 @ 20:19:
[...]
Hoe oud is je kleintje en is het een jongen of meisje?
Evt interesse in een paar houten puzzles toevallig? Heb evt ook een winterjasje maat 86 voor een jongen (bruin/grijs achtig)
Een jongetje, maar moet nog geboren worden. Eind november.
Heb je er misschien een foto van?
Wel super lief dat je het aanbied!
[...]
Hoe oud is je kleintje en is het een jongen of meisje?
Evt interesse in een paar houten puzzles toevallig? Heb evt ook een winterjasje maat 86 voor een jongen (bruin/grijs achtig)
Een jongetje, maar moet nog geboren worden. Eind november.
Heb je er misschien een foto van?
Wel super lief dat je het aanbied!