Kitten aanschaffen?

13-10-2014 23:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik wil graag een kitten aanschaffen, maar ik ben zo bang dat ik het beestje een saai leven ga geven, omdat ik overdag gewoon ben werken en zo'n twee avonden in de week steevast weg ben.



Mijn appartement is zo'n 48 m2 en ik heb geen balkon. Mocht het katje naar buiten willen, dan is er wel een klimmogelijkheid naar beneden via wat daken en dergelijke, maar ik ben ook bang dat hij dan wegloopt.. weet niet of dat echt een goed idee is, dus het zou echt een binnenkat worden. Maar de oppervlakte is best klein. Wordt dat niet saai? En wordt hij dan niet doodongelukkig? Doe ik er dan goed aan om twee kittens te nemen of is de ruimte dan juist echt te klein?



Tips zijn heel welkom
Alle reacties Link kopieren
@knilles, je wilt niet weten om wat voor reden mensen hun kat naar het asiel brengen! Vaak niet omdat dat gemene of onbetrouwbare katten zijn, dus je kan er echt wel een maatje vinden die heel goed bij jou past.

Mijn vorige kat was een jaar oud toen we haar uit het asiel haalden, wij waren in dat ene jaar al haar 3e baasje (ze was dus steeds weer terug naar het asiel gebracht ) Ze had duidelijk veel meegemaakt in dat eerste jaar, dus ze had een gebruiksaanwijzing. Maar toen we die eenmaal snapten, hebben we er een heerlijke kat aan gehad. Ze heeft 15 geweldige jaren bij ons mogen doorbrengen!
Alle reacties Link kopieren
Bij minstens 50% van de dieren die in asiels terecht komen, is dat door onmacht van zowel eigenaar als dier. Je kunt gerust naar het asiel gaan om een volwassen kat te halen.



De omstandigheden die jij biedt zijn erg prikkelarm, dus moet je een kat hebben die daar ook behoefte aan heeft. Een jong en of energiek dier zal zich bij jou niet gelukkig voelen. Ik zou gewoon een oudere kat nemen, of een bejaarde.
Kleine ruimte - veel van huis = totaal ongeschikt voor een jonge kat. Ga voor een oudere kat, met een rustige aard die geen behoeft heeft aan avonturen buiten. Bij een kitten weet je nooit wat voor karakter het heeft en zo'n beestje heeft tomeloze energie en ruimte nodig. Er zijn veel oudere katten die, door allerlei omstandigheden, kleine ruimten veel prettiger vinden. Ook dat zijn leuke beesten



En voor twee volwassen katten vind ik je huis echt te klein. Er zijn genoeg katten die helemaal niet van andere katten houden. Voordeel van een oudere asielkat is dat het asiel het karakter goed kent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat ik om advies heb gevraagd hier. Ik ga zaterdag naar het asiel om alvast een beetje rond te kijken naar een oude theemuts die hopelijk nog heel wat prettige jaren kan hebben bij mij
Alle reacties Link kopieren
Als je iets gevonden hebt, laat het dan even weten. En kijk even onder http://ikzoekbaas.dierenb ... l/zoek-asieldieren/katten en klik onder `moet naar buiten` `nee` aan.





Asiel kat 97276.





Maks



Geslacht: Mannelijk

Ras: Kortharig

Koppel: Nee

Leeftijd: 9 jaar of ouder

Kan bij katten: Nee

Kan bij honden: Nee

Kan bij kinderen : Nee

Gesteriliseerd/gecastreerd: Ja

Speciale zorg: Nee

Moet naar buiten: Nee

Wordt graag aangehaald: Ja





Omschrijving:

Maks is een lieve verlegen kater van ongeveer 13 jaar.

Hij mist 1 voorpootje en een hoop zelfvertrouwen. Hij is bij ons gebracht omdat hij bij hwr gezin vooral van angst onder de kast verstopt zat omdat het te druk was in huis(met andere huisdieren en kinderen). Voor het welzijn van Maks hebben ze toen besloten om hem hier te brengen.

We zoeken dan ook een hele rustige omgeving voor hem, zonder andere huisdieren en zonder kinderen.

Vanwege zijn missende voorpoot kan hij zich buiten niet zo goed redden, we zoeken dan ook een thuis voor hem waar hij lekker veilig binnen mag blijven.



http://ikzoekbaas.dierenb ... n/kat/81870/hofvanede-ede

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven