Wie heeft er ervaring met een losse chaise longue?

12-10-2014 12:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik overweeg een losse chaise longue aan te schaffen omdat het me zo heerlijk lijkt; lekker languit met een dekentje een boekje lezen voor de haard bijvoorbeeld. Nu heb ik nog geen haard, dus dat is jammer.



Ik overweeg hem beneden neer te zetten in de woonkamer bij het raam, of op de babykamer, al zal ik hem daar pas over een aantal maanden echt kunnen gebruiken. In de slaapkamer lijkt me ook leuk, maar als ik daar een boekje wil lezen kan ik net zo goed op bed gaan liggen ..



Een chaise longue is misschien ook wel weer iets wat heel erg leuk klinkt, maar waar je in de praktijk toch niet vaak op zit, tegenaan loopt en je schenen raakt, of de stapel nog te strijken was op deponeert.



Daarnaast is er ook nog de keuze om er een te nemen met twee armleuningen, één ( li of re?) of geen. Zonder armleuningen lijkt me mooi want minder massief, maar als plek om borstvoeding te geven kan ik me voorstellen dat een leuning wel weer makkelijk is. Maar hoe vaak zal je dat in de praktijk doen op die leuke stoel of chaise longe in de babykamer als je het ook in je eigen warme bed kan doen 's nachts, want daar ligt hij of zij dan waarschijnlijk ook wel een aantal maanden.



Kortom; ik ben heel benieuwd of iemand er goede of slechte ervaringen heeft, een visie, tips of adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want ik ben toevallig ook net op zoek.

Ik wil een chaise longue (of een loveseat, dat weet ik dus nog niet) voor het raam voor de tuin, om een gezellig leeshoekje te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1, zit er nooit op . Wij kiezen toch altijd voor de bank. Toch wil ik hem niet kwijt. Mooie en leuke opvulling.
Ik vind 1 leuning heel prettig. Zeker als ik lekker met een boek en dekentje wil gaan zitten/ hangen. Dan heb je echt zo'n hoek waar je in weg kan kruipen. Links of rechts maakt dan denk ik vooral uit voor waar en hoe je het meubel neer wilt gaan zetten. Ik zit er vrij regelmatig op.
Heb er ooit een gehad. Ongebruikt doorverkocht. Ik had hem in een serre staan, maar ik zat toch liever in een andere stoel die daar stond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een losse voetenbank erbij: zelfde stijl als bank en zelfde hoogte. Ik denk zo'n 80 bij 60cm. Is heel ideaal, omdat je de bank nog gewoon kunt gebruiken en niet zo'n rare hoek hebt waar niemand kan zitten , of waar visite met de benen op de bank moet.

En wil je 'm gebruiken, dan schuif je hem gewoon tegen de bank aan. Vind het echt heerlijk om zo languit voor de tv te hangen.
Alle reacties Link kopieren
@Witbloempje86, precies lijkt me heerlijk zo'n hoekje!



@Fox21, haha, bank is comfortabeler? Wat voor een heb je er?



@whatcomesaround, ja dat wegkruipen in een hoekje dat klinkt inderdaad fijn, en dat kan een kindje ook als ie wat ouder is, heerlijk toch..



@HelgaV, klinkt wel heel leuk in de serre, maar daar ben ik dus ook een beetje bang voor, dat je er toch niet in gaat zitten.



Op dit moment lijkt het me echt een onmisbaar item haha. Ik heb een wat goedkopere in gedachten, de Ektorp, zonder leuning dus, omdat hij dan was minder massief oogt, maar qua nestelen in een hoekje is er een met leuning wel fijn. Wat voor kleur heeft jullie chaise longue? Wit lijkt me mooi, lekker sereen, maar of het praktisch is, is ernstig te betwisten ..
Alle reacties Link kopieren
quote:limoentaartje schreef op 12 oktober 2014 @ 12:26:

@Witbloempje86, precies lijkt me heerlijk zo'n hoekje!



@Fox21, haha, bank is comfortabeler? Wat voor een heb je er?



@whatcomesaround, ja dat wegkruipen in een hoekje dat klinkt inderdaad fijn, en dat kan een kindje ook als ie wat ouder is, heerlijk toch..



@HelgaV, klinkt wel heel leuk in de serre, maar daar ben ik dus ook een beetje bang voor, dat je er toch niet in gaat zitten.



Op dit moment lijkt het me echt een onmisbaar item haha. Ik heb een wat goedkopere in gedachten, de Ektorp, zonder leuning dus, omdat hij dan was minder massief oogt, maar qua nestelen in een hoekje is er een met leuning wel fijn. Wat voor kleur heeft jullie chaise longue? Wit lijkt me mooi, lekker sereen, maar of het praktisch is, is ernstig te betwisten ..



Om eerlijk te zijn vind ik de witte ektorp een beetje alsof je een bed in de woonkamer hebt staan. Komt vooral door de wat rommelige hoes (op het plaatje zie je dat niet zo, maar na een paar weken gebruik is ie echt heel gekreukeld )

Ik zou dan eerder de grijze doen. Of de witte van Karlstad, die is wat strakker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort de Ektorp driezits bank met chaise longue er aan vast. Het is een heerlijk plekje op de bank: laptop, tv kijken, boek lezen, wegdommelen. Ideaal! Wij hebben de grijze kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Arild in zwart leer in m'n boekenhoekje staan, zit/lig er vaak op te lezen! Leuning rechts, vond ik het prettigst.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
@louiseauCoureur, hm, dat het lijkt op een bed is niet wat ik graag zou willen zien , rommelig is onze bank ook wel een beetje met zijn losse hoes en kussens.. misschien is een andere kleur dan toch wel handig.. Wat je overigens noemde over de losse hocker, die heb ik aan de bank, is heel fijn inderdaad! Maar dat schuift soms toch wel weg ook. Hoewel dat ook wel handig is inderdaad als je de ruimte nodig hebt



@Streepjescode, Jouw ektorp met een vaste chaise longue klinkt fijn, voor in de toekomst wel een idee voor me. Vindt je dat hij snel inzakt en rommelig oogt? Of is hij daar nog te nieuw voor ?



@Schorpioentje28, De arild ziet er mooi uit, strak wel, maar ook groot, kan me voorstellen dat het comfortabel is! Je maakt er dus wel vaak gebruik van?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij daar nog te nieuw voor is.

Hij zit wel erg lekker. Stevig en toch zacht.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een hele strakke van Gelderland

met oranje stof

zalige bank!



heb het opgezocht: het is de 4800
not all who wander are lost
Ik heb een loveseat en die vind ik heerlijk! Ik had een bank met chaise longue, maar die nam achteraf gezien toch veel plek in omdat de salontafel veel verder van de bank af stond. Sinds die bank weg is, is de woonkamer veel ruimer geworden! De loveseat is heerlijk! Hij is groot genoeg om zo lekker in weg te kruipen en de leuningen zijn wat hoger dus zit prettig. De kussens zijn lekker zacht dus je zakt er een beetje in weg. Ik zit ook vaak met mijn benen over de leuning heen als ik tv kijk

Hij heeft wel een losse hoes, maar van dikke stof. Beetje van dat gemeleerde, met vrij dik garen (is dat garen?) geweven zeg maar. In oranje
Alle reacties Link kopieren
Dat was het eerste wat ik wilde toen ik op mezelf ging: een chaise-longue bank. Ik ben zo blij dat ik er een heb. Je kunt er heerlijk op hangen, benen languit, benen onder je, dwars op de bank zitten. Samen met een hele berg kussens is het mijn ideale bank geworden

Overigens gewoon eentje van de ikea :P
Alle reacties Link kopieren
@streepjescode, klinkt heerlijk!



@knolselder, Wauw wat is dat een prachtige chaise longue zeg, wat mooi strak! Een heerlijk gewaagd kleurtje ook, dat brengt vast veel sfeer in huis!



@Desparate _Housewife, oh een loveseat is ook heerlijk, bij vrienden die er een hebben zit ik er ook altijd overdwars in, leuk! En ook oranje, mooi trendkleurtje ladies



@Miepmiep05, klinkt fantastisch, het liggen, hangen, met kussens, alle houdingen, nice . Welk model heb je? Met of zonder leuningen?



Ik heb via MP een hele leuke gezien en gekocht, na lang wikken en wegen en het lezen van al jullie tips .

Het is uiteindelijk wel een ektorp geworden, omdat hij dan misschien wel rommelig is, maar tijdens het lezen van jullie reacties realiseerde ik me dat mijn huidige bank en fauteuil toch ook wel rommelig zijn, dus dat matcht lekker .

Vanwege het minder massieve uiterlijk toch gekozen voor een exemplaar zonder leuningen, hij was namelijk ook breder dan verwacht, dus zoals Miepmiep05 noemde; ik kan er inderdaad met opgetrokken benen, hangend, liggend heerlijk op zitten.

De kleur is uiteindelijk wit geworden, mede omdat de hoes erg goed te wassen zou moeten zijn en vooralsnog lijkt dit ook wel zo, want het was zo droog en het zat er ook zo weer op. Het viel me mee dat er weinig kreukels in zaten na het wassen, ik heb ze nog wat klammig erop gedaan.



Wat verder toch wel een goede reden was voor deze, was ook de prijs, mooi van MP, een prima bedrag voor een nette chaise longue, waarvan ik ook vooral wil kijken hoeveel gebruik ik ervan maak, ook na langere periode. En als het dan echt heel goed bevalt ( realiseer me dat dit wel afhankelijk is ook van de eerder gemaakte keuzes, maar goed ), kan ik ondertussen doorsparen voor een heel mooie exemplaar. Of niet als deze natuurlijk net zo goed bevalt als vandaag; ik durf hier wel eerlijk toe te geven dat ik er er sinds vanmiddag al op lig te lezen, forummen, relaxen, snacken, theetjes te drinken, serietjes te kijken. En er alleen af ben geweest om te koken en te eten... En dat is dan nu toch al zo'n uur of 4 5-6 in totaal ... Ik moet mezelf eigenlijk motiveren om zo naar bed te gaan want ik hang zo lekker haha.



Bedankt voor jullie bijdragen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je zo goed geslaagd bent! Veel plezier met relaxen, hangen, slapen, tv kijken, lezen, niets doen, enz op je chaise longue.
Alle reacties Link kopieren
Dank je streepjescode! Het is zo heerlijk, ben er niet uit te slaan haha. Alle dingen die je noemt zijn nog fijner op een chaise longue

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven