Robots gaan de arbeidsmarkt overnemen?

30-09-2014 22:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heeft minister Asscher een probleem van de toekomst op de agenda gezet: Er zullen in de toekomst meer mensen zonder baan zijn, omdat werk waar nu nog mensen voor nodig zijn, straks door robots kan worden gedaan.

Kortom: er is en blijft geen werk genoeg voor iedereen.

Hoe ziet de toekomst er dan uit vraag ik me af? Een beetje zorgwekkend wel..... waar gaan al die mensen zonder baan van leven? Krijgen we een soort tweedeling in de maatschappij, de welvarende werkenden vs. de niet-werkenden die ieder dubbeltje om moeten draaien?



Ik maak me door dit soort dingen echt wel eens zorgen om de toekomst. Ik denk dat er veel gaat veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 10 oktober 2014 @ 16:02:

Met de mechanisatie is de welvaart uiteindelijk sterk toegenomen en de hoeveelheid vrije tijd eveneens. Het zou een goede zaak zijn als deze trend zich gewoon voortzet.Ja, enerzijds denk ik ook wel dat de ontwikkelingen positief zijn. Anderzijds moet ik ook zeggen dat ik niet alles er leuker op vind worden. Technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat de samenleving minder persoonlijk wordt en ik vermoed ook dat het bijdraagt aan de verdere individualisering van de samenleving.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 10 oktober 2014 @ 16:29:

[...]





Ja, enerzijds denk ik ook wel dat de ontwikkelingen positief zijn. Anderzijds moet ik ook zeggen dat ik niet alles er leuker op vind worden. Technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat de samenleving minder persoonlijk wordt en ik vermoed ook dat het bijdraagt aan de verdere individualisering van de samenleving.



Ook individualisering kun je als positief zien. Waar 100 jaar geleden je omgeving nog bepaalde naar welke kerk je ging, bij welke club je ging sporten en welke krant je las kunnen wij dat nu in alle vrijheid zelf beslissen zonder dat je familie of je vrienden je verstoten.

Dankzij radio, televisie en internet kunnen we kennis nemen van ontdekkingen en ideeën die voorheen niet makkelijk toegankelijk waren. En wij kunnen hierover vrijelijk van gedachten wisselen op een forum



Er zijn ook nadelen inderdaad. Via internet wordt ook de grootst mogelijke onzin verspreid aan non-wetenschap en complottheorieën welke grif wordt geloofd. Ook radicale politieke ideeën vinden hun weg. een fenomeen als ISIS, Breivik of andere malloten bestaan ook dankzij internet.



Toch denk ik dat de voordelen groter zijn dan de nadelen als je een balans op zou maken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
mooi toch, kan ascher en de andere 225 clowns regelrecht de ww in. ze hebben evenveel feeling met de samenleving als een robot.

daarnaast kan er dan ook nog een leger aan managers en tob ambtenarren uit, ook dit werk is uitstekend uit te voeren door robots. het is tenslotte hun eigen doelstelling, de terugtrekkende roverheid. dus ik zeg : DOENNN
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/economie ... isering-albert-heijn.html



De vakbonden worden ook wakker. Blijkbaar gaan er toch banen verloren bij het mechaniseren en automatiseren van distributiecentra.
Ben je nou helemaal gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven