Geld & Recht alle pijlers

Huur vragen aan werkloze kinderen

14-10-2014 17:21 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie?



Ik ben 26 en werkloos door economische redenen. Door omstandigheden ben ik dus terug bij mijn ouders komen inwonen. Maandelijks heb ik een uitkering van ongeveer 700 euro.



Hoeveel vinden jullie dat ik moet afgeven van de uitkering? Ik wil uiteraard niet zomaar op de kosten van mijn ouders leven en vind ook niet dat zij mij enige hulp verschuldigd zijn.



Ik slaap wel op de zetel in de living, dus een eigen kamer heb ik niet. Zelf kan ik ook niet kiezen wanneer ik ga slapen, mijn broers komen in het weekend om 4/5u thuis en mijn studerende broer blijft soms tot 2u s' morgens in de living aan de eettafel werken. Mijn andere broer staat om 4u op om te gaan werken. Echt slapen doe ik dus niet.

Ik help in het huishouden, kuis alle ruimten, ga wel eens naar de winkel of speel chauffeur voor mijn broer, leen mijn auto uit...



Verder betaal ik zelf grotendeels mijn eigen eten omdat ik een dieet moet volgen zonder suiker of koolhydraten. Het enige dat ik mee eet zijn het vlees en de groenten bij het avondmaal.



Uiteraard betaal ik mijn naft, autoverzekering, gsmkosten, kleren enzo zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw2punt0 schreef op 14 oktober 2014 @ 21:37:

Je ouders zouden er beter aan doen jou te steunen in deze moeilijke tijden dan geld uit jou te trekken. Met dat kleine beetje geld wat je zou overhouden zou je kunnen sparen voor werkkleding, inrichting en reserves (voor als je weer uit huis bent, zodat je niet snel terug hoeft te komen )



Ik begrijp dat het misschien oneerlijk lijkt tegenover de anderen die nog thuis wonen, maar laten we zeggen dat ¤250 de norm is bij een (goedbetaalde) baan en ¤100/¤50 bij werkloosheid. Lijkt me fair toch?Bedankt voor je mening! Zo denk ik er ook over, alleen durf ik het niet luidop te zeggen.
quote:vrouw2punt0 schreef op 14 oktober 2014 @ 21:37:

Je ouders zouden er beter aan doen jou te steunen in deze moeilijke tijden dan geld uit jou te trekken. Met dat kleine beetje geld wat je zou overhouden zou je kunnen sparen voor werkkleding, inrichting en reserves (voor als je weer uit huis bent, zodat je niet snel terug hoeft te komen )



Ik begrijp dat het misschien oneerlijk lijkt tegenover de anderen die nog thuis wonen, maar laten we zeggen dat ¤250 de norm is bij een (goedbetaalde) baan en ¤100/¤50 bij werkloosheid. Lijkt me fair toch?

En daarbij ook voor wie inderdaad een kamer en een bed heeft. Ik vind 100 euro daarom ook echt de max, of logischer nog: niks. ALs je lamlending blijft hangen en alleen maar op hun leunt is zo heel anders dan dat alles tegen zit en je tijdelijk op de bank komt slapen en zo snel mogelijk weer op jezelf wil.



Ik vind het echt zot dat jij er maar mee moet dealen dat je broers je wakker houden. Zij hebben een kamer, ga daar zitten jongens. Als je in de living wil zitten, dan mag TO jullie kamer.

Vraag toch nog eens bij studentenkamers, want veel studentenkamers in België worden per jaar verhuurd en in oktober zullen er al wel uitvallers zijn. De studenten die stoppen zoeken dan dringend iemand die hun jaarcontract kan overnemen.



Over mensen die vinden dat TO de auto weg moet doen: in België is het OV op de meeste plekken echt ontoereikend en heb je gewoon een auto nodig.
http://www.allekoten.be/kot-antwerpen/m ... n-voorkeur



Voor de NL'ers: zoeken op kot he, niet op kamer
quote:vrouw2punt0 schreef op 14 oktober 2014 @ 21:37:

Je ouders zouden er beter aan doen jou te steunen in deze moeilijke tijden dan geld uit jou te trekken. Met dat kleine beetje geld wat je zou overhouden zou je kunnen sparen voor werkkleding, inrichting en reserves (voor als je weer uit huis bent, zodat je niet snel terug hoeft te komen )+1
Alle reacties Link kopieren
quote:frofroe schreef op 14 oktober 2014 @ 22:15:

[...]



Heel erg bedankt! Ik zie dat je er moeite in hebt gestoken als ik die appartementen zou huren, zou ik echter voor eten aan mijn spaargeld moeten knagen (en zoveel is er niet). Best dus eerst een job zoeken en dan jouw links nog eens bekijken



Het klinkt alsof het thuis helemaal niet leuk is, dat je ongewenst bent en ze 0 rekening met je houden. Daarom snap ik ook niet dat je niet meteen uit huis wilt. Als je uit huis gaat, krijg je ook meer bijstand, dan hoef je misschien niet eens je spaargeld op te offeren.



Het verbaast me ook dat je al even werkloos bent en de tip over langsgaan bij uitzendbureaus van harte opnam. Heb je dat nog niet gedaan dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:frofroe schreef op 14 oktober 2014 @ 21:05:



Het is goed mogelijk dat er drie dagen niet meer tegen me gesproken wordt omdat ik een lagere huurprijs durf aan te halen.Echt? Wat ongezellig allemaal :(
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 14 oktober 2014 @ 23:15:

Vraag toch nog eens bij studentenkamers, want veel studentenkamers in België worden per jaar verhuurd en in oktober zullen er al wel uitvallers zijn. De studenten die stoppen zoeken dan dringend iemand die hun jaarcontract kan overnemen.



Over mensen die vinden dat TO de auto weg moet doen: in België is het OV op de meeste plekken echt ontoereikend en heb je gewoon een auto nodig.



Op studio zoeken. Het voordeel is dat in België is dat er heel veel particulier te huur is en tegen heel wat schappelijker prijzen dan particulier in Nederland.



TO; je krijgt toch een hogere uitkering als je alleen woont, of niet?
Alle reacties Link kopieren
@Minni, ja dan krijgt ze een hogere uitkering.



@Frofroe, als het thuis echt zo erg is :

http://www.woningdelen.be/

Mijn beste heeft via deze website ook een kamergenoot gevonden.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 14 oktober 2014 @ 23:39:



Het klinkt alsof het thuis helemaal niet leuk is, dat je ongewenst bent en ze 0 rekening met je houden. Daarom snap ik ook niet dat je niet meteen uit huis wilt. Als je uit huis gaat, krijg je ook meer bijstand, dan hoef je misschien niet eens je spaargeld op te offeren.



Inderdaad. Ik zou bijna nog liever in de daklozenopvang gaan zitten, zo onaardig vind ik het klinken allemaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook echt niet dat je ouders zich niet de ogen uit hun hoofd schamen om hun werkloze dochter 250 euro per maand huur te vragen voor een slaapplaats op de bank.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:frofroe schreef op 14 oktober 2014 @ 20:26:

[...]





Ja, ze zijn allebei jonger, 23 en 25. De één studeert nog en de andere werkt en zoekt ook een eigen plek, samen met een vriend (anders onbetaalbaar). Zij hebben nooit alleen gewoond.Waarom ga jij niet bij je broer wonen, evt samen met die vriend? Met z'n drieën kun je nog makkelijker iets betalen toch?
Hoezo zijn ouders zo onaardig?



Dat ze niet willen betalen voor een dieet lijkt me logisch. En dat ze geld voor inwoning vragen ook.



TO is 26 jaar oud. Heeft spaargeld. Zit blijkbaar niet in nood (gaat vandaag pas naar uitzendbureau's, kan/wil geen woonruimte delen, zoekt niks betaalbaars voor zichzelf terwijl de uitkering dan hoger wordt).



TO wil nu goedkoop thuis logeren (terwijl er geen kamer vrij is) en eerst een baan vinden. Prima. Ouders hebben recht daar geld voor te vragen zonder dat het monsters zijn. Ze willen -denk ik- het thuiswonen niet al te gemakkelijk en gezellig maken zodat TO op haar leeftijd weer snel zelfstandig gaat leven. Lijkt me een gezonde houding.
Alle reacties Link kopieren
Heeft België geen anti-kraak wonen?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik vind 100 euro voor op de bank slapen en zelf je meeste eten moeten kopen meer dan voldoende.
Sorry, maar je hebt niet eens een bed. Uit je post blijkt dat je niet in Nederland woont, maar in de studentenstad waar ik woon heb je voor 180 euro 8 vierkante meter of voor 250 12 vierkante meter. Niet groot, stuk fietsen vh centrum, maar een eigen plekje en nachtrust.

Ga echt op zoek naar een kamer. Ook daar kun je lawaai hebben, maar betalen voor alleen beschutting tegen de regen:) is ook niets. Sterkte en over goede tijd heb je vast weeë eigen huisje!?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die ouders het geld helemaal niet interesseert. Maar dat ze willen dat TO eens logisch gaat nadenken en daar wat mee doet.



Ik kom uit de buurt van R'dam en ken de situatie in België niet maar uit voorgaande reacties haal ik dit:



Ze krijgt nu 700 en moet haar ouders 250 betalen. Als uitwonende krijg je meer dan deze 700 en Nouschi komt met een tip dat een kot All-in 250 kost. Dit lijkt me dan een win win situatie. En je hebt een bed en houdt meer geld over. Verder hoef je dan niet in het huishouden te werken, dit is tijdwinst om te solliciteren. Verder hoef je je auto niet gratis uit te lenen met bijkomende kosten. Wederom winst.



Maar ik heb nergens gelezen dat ze op Nouschi heeft gereageerd, ook op Bianca reageert ze niet echt( hoezo verrekenen?). Verder schijnt de informatie van waar zoek je wat helemaal uit d'r tenen te moeten komen. Ja, hier op dit forum krijg je weleens een antwoord op het dieperliggende probleem ipv. op de vraag die je stelt. En voor mijn gevoel zit TO daar niet op te wachten. Ze wil alleen maar horen dat 250 veel is.



En dat is het in mijn ogen ook maar ik zou de huur volgende maand waarschijnlijk nog verder verhogen. En dan afwachten tot de boodschap overkomt.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aparte relatie hebben je ouders en jij. Heel vreemd dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven