Wespennest in huis; wat nu!?

17-10-2014 21:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal dagen vinden we op zolder telkens wat wespen. We probeerden te achterhalen waar vandaan, maar zonder succes..

Gisteren trof ik in eens zo'n 30 (!) wespen op zolder bij het raam. Dikke, slome wespen.

Uiteraard onmiddellijk de gemeente gebeld om een verdelger langs te laten komen, maar deze kan pas dinsdag..

Inmiddels via internet twee imkers in de buurt gevonden, maar ook deze kunnen pas na het weekend.



Gisteren hebben we de wespen gedood en vandaag ook zo'n 50 wespen gedood en sinds 16u geen nieuwe wesp meer gezien.



Wat nu te doen?

Een aantal wespen is ook naar beneden gegaan, dus wij (man, kinderen en ik) slapen erg onrustig en durven ook nu nauwelijks naar bed..

Wij slapen op zolder, kinderen 1 verdieping lager.



Iemand een tip of ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Kettler!
Wesp engageren maken? Fles stuk knippen en bovenkant er omgereden inzetten. Limonadesiroop er in en boven neerzetten. Op vakantie vingen wij er heel wat op deze manier.
Wespenvanger. .
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 17 oktober 2014 @ 21:31:

Omg, als ik een wespennest ín huis zou hebben zou ik serieus een Uzi aanschaffen.Anders een bazaooka
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf ook dat het nest er natuurlijk al langer zit en dat nu inderdaad de uitgang dicht zit en ze daarom een andere uitweg hebben gezocht.



Ze zijn gelukkig wel allemaal echt heel erg suf en langzaam. Makkelijk te meppen dus!



Ik denk wel de hele tijd gezoem te horen en ik voel het overal kriebelen, brrr..
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben een hekel aan kaneel en kruidnagel. Bakjes warm water met kaneel en kruidnagel neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik ging slapen (of mijn kinderen liet slapen) waar wespen vrij kunnen rondvliegen. Ik was bij familie gaan logeren of had een leuk hotel geboekt totdat de verdelger was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven