Poes 6 maanden?

17-10-2014 21:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een paar dagen geleden de beslissing genomen om een kat te nemen. De bedoeling was een wat oudere kat uit het asiel, maar nu kunnen we van iemand die in de steek gelaten dieren opvangt een poes van 6 maanden krijgen. Ik wil geen kitten die net uit het nest is, omdat je die nog helemaal moet opvoeden en volgens mij ook niet goed alleen kunt laten. Maar hoe zit dat met 6 maanden? Is het verstandig om daar aan te beginnen of kunnen we echt beter een oudere kat zoeken?



Alvast bedankt!
Heb je mijn topic gezien over mijn kitten van 6 maanden? Het kan zijn dat je een brave kat treft maar die van mij moet echt nog wel opgevoed worden, als dat ooit gaat lukken
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet gezien, ik zal je topic lezen. We gaan morgen kijken bij die poes, zijn er dingen waar we op kunnen letten qua gedrag?
Die van mij van 5.5 maanden is ook nog erg wild en kitten-achting. Leuk en schattig maar soms ook erg vermoeiend....
Ik zou kijken of hij schone oogjes en een schoon neusje heeft. Even voelen of zijn buikje soepel is (i.v.m. wormen) en vragen naar het inentingsboekje. Misschien kun je zijn speelgedrag een tijdje observeren. Als hij de hele tijd in de gordijnen hangt en/of rondcrosst kun je bedenken of je dat leuk vindt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kat van 3 die ook nog steeds net een kitten is.. streken, klieren en superspeels. Ik denk dat de leeftijd niet eens zoveel zegt, het zit vaak ook in het karakter van de kat. Een kat van 6 maanden vind ik persoonlijk gewoon volwassen (of iig jongvolwassen). Ik heb zelf iig nooit echt verschil gemerkt tussen katten van een jaar/twee jaar of katten van 6 maanden (behalve dan de ene klier van 3 )
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat ze over een maand geholpen moet worden!
Alle reacties Link kopieren
Ze is al gesteriliseerd met 5 maanden, is dat niet erg vroeg?
Alle reacties Link kopieren
Nou

beter te vroeg dan te laat, als het om castreren gaat. Bij katten wel.

Met 6 maanden zijn ze al heel wat minder druk en ondeugend, vind ik

zelf. Maar idd elke kat is weer anders. Een oudere kat kan

gezondheidsproblemen krijgen, ik heb meerdere bejaarde katten gehad en

ze hadden allemaal wel wat. En dat kan prijzig zijn. Een oudere kat kun

je waarschijnlijk niet laten verzekeren, eentje van 6 maanden wel. Zou

ik wel doen want het kan veel geld schelen.



Als ik een nieuwe kat in huis haal, is dat altijd een jong kitten. Maar

dat komt omdat ik al meerdere katten heb. Een kitten van 8 weken wordt

meestal zelfs door chagerijnige oude katten geaccepteerd. Het is dan wel

zo dat de een na jongste kat minstens 1 jaar oud moet zijn, anders gaan

ze het jonge kitten in elkaar rammen, is mijn ervaring tenminste. Jonge

katten zitten alleen niet zoveel op schoot als oudere. Daarvoor hebben

ze het te druk met de wereld ontdekken. Volg gewoon je gevoel en bekijk

meerdere katten, is mijn advies.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven