Moeite met opgewonden worden/klaarkomen

14-10-2014 09:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



De laatste paar maanden heb ik een probleem en weet gewoon niet goed wat ik er mee aanmoet. Ik heb een relatie van vijf jaar en onze seks is eigenlijk altijd erg goed geweest, we zien elkaar zo'n 2 keer per week en hebben dan meestal zo'n 2-3 keer seks per keer dat we elkaar zien. Ik ben altijd wat moeilijk geweest met klaarkomen (kom echt maar op een bepaalde manier), maar werd altijd wel opgewonden (in het begin wel veel sneller maar dat lijkt me normaal). Ik heb het afgelopen jaar een ontzettend stressvolle periode achter de rug, met aantal keer oververmoeid zijn waardoor ik veel stress ervoer en veel piekerde over van alles, afstuderen, een nieuwe baan, etc. In het begin van deze stressvolle periode was de seks en het opgewonden raken wat afgenomen maar het was nog wel aanwezig. De laatste maanden word ik echter ontzettend moeilijk opgewonden, en als ik dan uiteindelijk opgewonden word kom ik ook eigenlijk meteen klaar. Dit is ontzettend frustrerend. Eerst kwam ik wel minstens 1 keer per week klaar, nu drie keer in de week met veel moeite en frustratie. Ik merk ook dat ik er bijna tegenop kijk om het weer te proberen, omdat ik het zo frustrerend en vervelend vind dat het vaak toch niet lukt en het zo veel moeite kost. We proberen wat nieuwe dingen, maar ik weet van mezelf en merk dat ook aan me, dat ik het moeilijk vind me open te stellen voor nieuwe dingen (ben nogal een controlfreak). Deze nieuwe dingen werken dan ook vaak niet. Ik vind het alsnog fijn om seks te hebben, en als we seks hebben word ik ook nat en vind ik het fijn, maar echt opgewonden word ik dus bijna niet meer en ik weet niet goed wat ik moet doen.

Ik hou ontzettend veel van mijn vriend (heb wat twijfels gehad in die stressvolle periode maar weet nu ook waardoor dit komt en dat dit niks met hem te maken heeft). Ik heb trouwens ook geen zin in seks als ik niet bij hem ben, heb eigenlijk nooit echt gemasturbeerd ofzo (ook niet voor hem).



Iemand advies of tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel normaal is dat je na een poosje relatie wat meer nodig hebt om opgewonden te worden. Ik vind 2-3 keer seks PER KEER dat je bij elkaar bent ook een frequentie die alleen in het begin 'normaal' is.



Is het wellicht een beetje een 'moetje' geworden? Seks moet je hebben als je er beiden zin in hebt, niet omdat het 'hoort'.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, soms heb ik ook er echt geen zin in en dan doen we het ook niet. Maar meestal vind ik het wel gewoon fijn. Ik word gewoon niet meer opgewonden, ook niet van de dingen die ik altijd fijn gevonden heb.
Wanneer vind jij dan dat je opgewonden bent? Als je de seks wel fijn vindt en je wordt ook nat, dan klinkt dat wel als opgewonden zijn.

Het komt op mij erg over alsof je heel veel moet van jezelf. Je moet 2-3 keer seks hebben als jullie samen zijn, je moet klaarkomen, je moet controle hebben, je moet niets nieuws....

Laat al dat moeten eens los en Go with the flow.

Geniet gewoon van elkaar of dat nou met seks is of alleen door elkaar lekker vast te houden. Al die vaste patronen zijn meestal niet goed voor je libido.
Een orgasme is geen verplichting hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:xpuzzledx schreef op 14 oktober 2014 @ 10:47:

Wanneer vind jij dan dat je opgewonden bent? Als je de seks wel fijn vindt en je wordt ook nat, dan klinkt dat wel als opgewonden zijn..Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, het gevoel van echt opgewonden zijn, dat je het tussen je benen voelt zeg maar. Dat heb ik vrijwel niet meer
Alle reacties Link kopieren
quote:beachgirlie4 schreef op 14 oktober 2014 @ 09:46:

Ik vind het alsnog fijn om seks te hebben, en als we seks hebben word ik ook nat en vind ik het fijn,

Dit klinkt bij mij in de oren dat je toch wel opgewonden bent.... wat versta jij dan onder opgewonden??



En als je klaar bent gekomen, stop je dan? Is toch (als vrouw) niet erg als je al snel klaarkomt?? Dat is weer een voordeel van vrouw zijn...
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Alle reacties Link kopieren
quote:beachgirlie4 schreef op 14 oktober 2014 @ 10:56:

[...]





Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, het gevoel van echt opgewonden zijn, dat je het tussen je benen voelt zeg maar. Dat heb ik vrijwel niet meerDe spanning is weg na zoveel jaar, dat is wel herkenbaar!
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Alle reacties Link kopieren
Is er iets wat je daar aan kunt doen? Ik vind het fijn om seks te hebben, maar het is niet meer dat als we zoenen of als hij me streelt dat ik echt zin krijg om seks te hebben. Soms vind ik het niet eens fijn. Hoewel ik denk dat dit ook komt omdat ik vaak denk: dit vind ik toch niet fijn, dit ga ik toch niet fijn vinden, dit gaat toch niet werken, etc.
Die instant opgewondenheid zonder moeite wordt bij de meeste mensen minder na een aantal jaren.



Je klinkt alsof je seks als een prestatie ziet, als iets wat móet spetteren, vaak moet gebeuren en dan zonder enige moeite. Dat is niet echt reëel. Zie het als een leuk tijdverdrijf en laat het los dat je altijd gillend je bed door moet rollen. Ook al kom je niet klaar of is het een keer suf: so what?
Probeer wat minder te denken over hoe het in jouw ogen zou moeten zijn en ga gewoon voelen wat wel lekker is. Er moet namelijk niks.
Alle reacties Link kopieren
dat 'moeten' is idd een dooddoener en ook als je gefocust bent op iets zoals ' dat is toch niet fijn , dit gaat toch niet werken' gaat het idd ook niet werken. Dus ! de boodschap is ,laat al die ideeën gewoon los en geniet van het moment
Misschien is tantra iets voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven