Welke pan moet ik kopen?

16-10-2014 13:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een goede "hapjespan" en een goede koekenpan. We hebben inductie. Belangrijk vindt ik een lange levensduur. ik kijk nu op de site van sola, daar hebben zo nu ook leuke aanbiedingen, maar ik kan bijna geen recensie vinden.



Iemand een tip voor mij? Wat is een hoede pan. En waar moet ik opletten?
Alle reacties Link kopieren
Koop zware pannen van een goed merk. Wat het belangerijkste is is dat je ze op de goede manier gebruikt en behandelt (niet in krassen met metalen kookwaar, eerst goed af laten koelen en dan pas op de hand afwassen, niet met een schuursponsje) klinkt als een open deur maar maakt alle verschil. Heb zelf al meer dan 10 jaar een hapjes en koekenpan van zwaar aluminium van le Creuset die er nog als nieuw uitzien, en ze worden vrijwel dagelijks gebruikt. Goed gerei is echt een plezier om te gebruiken!



Edit: ga naar een goede winkel en vertel ze wat je zoekt en wat je budget ongeveer is.
Alle reacties Link kopieren
De gietijzeren koekenpan van Ikea, onverwoestbaar. Kost 40 euro
Alle reacties Link kopieren
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/90264845/
Volgens mij voldoet een wok ook goed als hapjespan? Neem er dan 1 met deksel. Ik ben zelf erg blij met met gietijzeren wok, zou daar echt niet zonder kunnen. Een gietijzeren wok heb je voor het leven en gaat waarschijnlijk jouw nog overleven. Wat koekenpannen betreft als je het op levensduur aan wil laten komen dan zit je met een gietijzeren koekenpan ook gebakken.

Gisteren heb ik bij mijn moeder gekookt, ik gebruikte haar gietijzeren koekenpan die ze al zeker 50 jaar heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 16 oktober 2014 @ 13:54:

Koop zware pannen van een goed merk. Wat het belangerijkste is is dat je ze op de goede manier gebruikt en behandelt (niet in krassen met metalen kookwaar, eerst goed af laten koelen en dan pas op de hand afwassen, niet met een schuursponsje) klinkt als een open deur maar maakt alle verschil. Heb zelf al meer dan 10 jaar een hapjes en koekenpan van zwaar aluminium van le Creuset die er nog als nieuw uitzien, en ze worden vrijwel dagelijks gebruikt. Goed gerei is echt een plezier om te gebruiken!



Edit: ga naar een goede winkel en vertel ze wat je zoekt en wat je budget ongeveer is.



Aluminium werkt niet op inductie.....



Ik heb prima pannen die niet zo duur zijn, maar ik calculeer dan ook in dat die niet het oneindige leven hebben. Zo heb ik een wokje met steel van V&D, kostte een tientje en is ideaal, gebruik ik heel veel. Verder Tefal en Ikea. Mijn loodzware geëmailleerde pannen van le Creuset zijn ook heel fijn, dat worden wel erfstukken, maar die waren dan ook stikduur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wok met deksel van IKEA: prima voor pastagerechten / gebakken rijst / wokgerechten.



Ik heb een koekenpan van sola, al jaren dag in dag uit gebruikt, blijft prima.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Beste koop: douffeu van le creuset

Rest: 365 van ikea
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een arsenaal aan goede pannen maar ik heb ook een keramisch ding van ¤ 6,95 van Action, dat koekenpannetje/hapjespannetje gebruik al twee jaar bijna dagelijks. Kan zelfs op inductie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de jamie oliver pannen maar die vallen tegen qua duurzaamheid (bij juist gebruik, geen scherp spul erin).



ik kijk nu naar les forgees van Le Creuset, duur maar wel goed.



En mijn gietijzeren pan van Ikea bevalt heel goed. Prijs-kwaliteit is uitstekend. Veel pan voor weinig.
Demeyere!
Alle reacties Link kopieren
Hapjespan van de lidl met deksel. Uiteraard altijd hout of ander zacht materiaal gebruiken om te roeren en uit te scheppen.
Ook hier groot fan van Le Creuset, heb daar een sauteerpan en braadpan van. Het is écht een meerwaarde, al kost het je bij de aanschaf natuurlijk wel een stuk meer dan een pan van de ikea.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij een gietijzeren pan. Toen ik het huis verliet bij mijn ouders kreeg ik er 1 mee van mijn moeder "je zal nooit meer een andere pan nodig hebben", tot de dag van vandaag gebruik ik hem nog. Ze vereisen een klein beetje onderhoud maar zijn geweldig
Be happy for this moment. This moment is your life.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er eigenlijk fijn aan een gietijzeren pan? Lijkt me nou helemaal niet handig, zo'n loodzwaar ding.



Ik koop altijd goedkope koekepannen bij de Hema of de Blokker, met zo'n kankerlaag van teflon erin. Eens in de paar jaar vervang ik ze. Maar heb ergens gelezen dat die anti-aanbaklaagpannen binnenkort niet meer verkocht mogen worden.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Pas een koekenpan van Herman de Blijker gekocht bij de Blokker. Dezelfde er nog 1 bijgehaald in een ander formaat. Ideale pannen!

Natuurlijk niet met ijzer of ander metaal in de pan anders bekras je de bodem.



Pannekoeken, eitjes, omeletje het glijdt door de pan. Echt super
Alle reacties Link kopieren
Gietijzeren pannen zijn prima, alleen zo loodzwaar in gebruik.

Zoek je een goed alternatief maar dan lichter in gebruik kijk dan eens naar gietaluminium CRAFOND pannen met een keramische anti-aanbak binnenzijde. Ik gebruik ze zelf al ruim 10 jaar dagelijks en zijn echt fantastisch. Ik kook zelf op gas maar mijn vriendin heeft ze voor inductie. Echt super pannen!
Ik vind zware pannen helemaal niet fijn. Toen ik van gas overging op keramisch (waar ik godzijdank ook weer vanaf ben) heb ik BK-pannen gekocht. Die hapjespan is zo zwaar dat ik hem niet met 1 hand op kan tillen, echt heel vervelend. Anti-aanbak vind ik ook niets. Ik heb alleen maar gewone pannen en er bakt nooit iets aan. Nou ja, alleen de goedkope aardappelschijfjes van AH
Alle reacties Link kopieren
De pannen van Tefal! Off topic: Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de pannen van Tell Sell? En dan heb ik het over die pannen die niet aanbakken. Mijn vriend wil die heel graag ik twijfel.
Alle reacties Link kopieren
🐷
óu sont les neiges d'antan

Hierboven als als tip gegeven, maar ik ben ook erg tevreden over de koekenpan van Herman de Blijker. Ik heb er ook een wok bij gekocht. We gebruiken ze bijna dagelijks. Niet duur en ze gaan nu al 1,5 jaar mee, zonder krom te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het idee van een hapjespan nooit. Ik heb er een, die zat bij de pannenset maar gebruik hem nooit

Wel gewone koekenpannen met antiaanbaklaag ( Ikea 365 serie) en een BK hapjespan van gietijzer

Verder heb ik al 25 jaar een gietijzeren braadpan, nog steeds prima ding alleen het deksel wordt erg roestig
quote:merano schreef op 17 oktober 2014 @ 18:07:

De gietijzeren Hackman wok iig niet doen:

[img]https://s0.smlycdn.com/data/product2/2/ ... 6d03_m.jpg[/img]

Alles brandt erin aan.Deze heb ik ook. Waardeloos ding.
Alle reacties Link kopieren
Fissler pannen.



Ik wil nooit meer wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven