Kontzakken van tregging tornen, goed idee?

19-10-2014 08:37 19 berichten
Ik heb een probleem, tuniek zit redelijk strak, dit past het beste bij mijn figuur. Echter schijnen de kontzakken enorm door en ik vind dat geen gezicht. Kan ik de zakken eraf tornen? Volgens een vriendin verpest ik dan de broek, mijn moeder zegt dat het kan. Kortom, meer advies is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dan waarschijnlijk kleurverschil omdat het onder de kontzakken donkerder is, maar als je hem alleen onder die tuniek draagt zou ik het gewoon proberen. Wel heel voorzichtig draadje voor draadje weghalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je hem niet zonder tuniek draagt lijkt het me een verbetering.
Gewoon proberen. Als je het toch niet mooi vindt zet je ze er toch weer op?
Alle reacties Link kopieren
Met een scherp tornmesje en inderdaad draadje voor draadje, niet trekken anders krijg je ladders in de stof of gaatjes.
En soms blijf je dan de gaatjes zien van het stiksel!
Alle reacties Link kopieren
Leuke nick TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Is het dan niet verstandiger om er gewoon een legging of maillot onder te dragen? Waarom zou je van een tregging de zakken er af halen alleen omdat 'ie onder een strakke tuniek moet. Of koop dan een tregging zonder zakken.
Alle reacties Link kopieren
Zonder de tregging gezien te hebben is het lastig advies te geven. Mijn eerste idee is dat het zeker we kan en dat het met het kleurverschil wel mee zal vallen, tenminste als de trekking nieuw is.



Gewoon voorzichtig los tornen. Mocht het echt geen gezicht zijn kun je ze er gewoon weer opnaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind meestal zakken onder een strakke tuniek echt geen porum, dus ik zeg ook: gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de stof. Bij jeans zou ik het niet doen, blijf je toch vaan gaatjes zien.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ben zo´n type die zich niks van anderen aantrekt en gewoon doet. Als je die broek alleen onder een tuniek draagt, ziet geen mens kleurverschil of gaatjes, dus wat houdt je tegen?
Het is voor een begrafenis en helaas heb ik geen back-up voor als het wel mis zou gaan. Ik heb momenteel niet zoveel kleding en niet het geld deze aan te schaffen. Vandaar mijn twijfel. Maar het ziet er zo lelijk uit dat ik het bijna ongepast vind. Een legging heb ik aan gedacht maar ik vind de stof van een legging gewoon niks.



Het gaat dus om een zwarte tregging van stretch spijkerstof. Hij is nog helemaal nieuw, nog nooit gewassen. Dat wilde ik doen na het eventueel weghalen van de zakken.
Alle reacties Link kopieren
En kun je niet iets anders erboven aandoen ipv die tuniek? Het is niet meer gebruikelijk dat je helemaal in het zwart moet bij een begrafenis, een andere stemmige kleur kan ook. Heb je niet een nette blouse of een colbertje in huis? En kun je evt. via Marktplaats voor weinig iets aanschaffen als je zo weinig hebt? Welke maat heb je en uit welke omgeving kom je, misschien heb ik wel iets over, of te leen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan een ander kopen, voor 15 euro heb je die al als je geen bepaalde lengtemaat hebt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ben veel afgevallen waardoor ik al mijn kleding niet meer aankan. Vandaar dat mijn kledingkast op dit moment niet meer bevat dan 3 broeken, 5 shirts/tunieken en twee truien. Ik heb door financiële omstandigheden mijn kast nog niet opnieuw kunnen vullen. Niets van dat alles is geschikt. Ik heb deze broek gekocht omdat ik geen zwarte had en een heel beperkt budget. helaas geen colbertje. Ben al mijn vriendinnen in gedachte al nagegaan maar die hebben allemaal of een kleinere maat of een veel grotere maat. Ik heb wel een jasje aan overigens maar die is kort, vandaar dat je mijn achterwerk goed ziet. Het staat allemaal prima, behalve die doorschijnende zakken dus. Ik ga het zometeen toch proberen ze er voorzichtig af te halen.
Alle reacties Link kopieren
Recent nog een uitvaart meegemaakt en ik kan me werkelijk niet herinneren wat mensen aan hadden, laat staan dat er kontzakken doorschenen op een tuniek.



Dat het 'vreselijk' staat is iets wat jij bedenkt, het zal anderen waarschijnlijk niet opvallen.



Ik zou het zo laten zitten, tenzij je zeker weet dat je de tregging alleen maar onder die tuniek draagt, dan is het niet erg als het niet zo mooi wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou voor de gelegenheid een 60 denier panty kopen, of een maillot.
Het is gelukt, helemaal zonder gaatjes of kleurverschil. Gelukkig!



Iedereen bedankt voor de input!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven