Irritaties op Linkedin

17-10-2014 14:20 14 berichten
Ik wil iemand toevoegen aan mijn netwerk. Het is iemand die ik ken via mijn vader, maar ik ga er in mijn privéleven niet mee om en in de toekomst kan ik er zakelijk mee te maken krijgen. Dus ik vond het persoonlijk wel goed om hem toe te voegen als connectie.



Alleen, heb je keuze uit een paar opties waarom je deze persoon kent. Hij is geen vriend van mij, geen collega en als ik 'ander' neem, moet ik een e-mailadres hebben dat ik niet heb. Bij de optie 'ik ken ... niet' mag ik hem niet toevoegen! Wat the hell is up with that?



Nu heb ik dus maar de optie 'collega'/'ik heb er zaken mee gedaan' genomen en volgens mij krijgt de ander dit ook niet te zien, maar toch, het is waardeloos.



Zo, dat lucht op. Iemand anders die zich mateloos kan ergeren aan Linkedin?
Alle reacties Link kopieren
Anonieme gebruikers.



Waar is dat nou goed voor!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kreeg een uitnodiging van m'n ex-niet-leuke-schoonmoeder. Werken komt niet voor in haar woordenboek dus ik snap al niet eens dat ze linkedin heeft, om nog maar te zwijgen over wat voor verstandhouding wij hebben/hadden.



Echt, WTF!



En zo ook een ex scharrel die mij toe wou voegen daar. Moest ik aangeven waarom ik dat niet wou van linkedin, pfffff.
Ja, van die mensen die je via-via kennen, niet eens je e-mailadres kunnen achterhalen, maar wel denken dat ze in je netwerk zitten. Grote ergernis.
Ik vind het wel fijn dat je niet iedereen zomaar kan toevoegen! Zo blijven de netwerken tenminste professioneel.



Anders gaat iedereen maar weer iedereen uitnodigen om geaccepteerd te worden
quote:eldorado schreef op vrijdag 17 oktober 2014 14:37 Ja, van die mensen die je via-via kennen, niet eens je e-mailadres kunnen achterhalen, maar wel denken dat ze in je netwerk zitten. Grote ergernis.

Dit bedoel ik:)



Ik ken je niet, ik wil je niet aan werk helpen, voeg me aub niet toe!
Voor freelancers is het ook best lastig. Je bent geen collega's, geen werkrelatie, maar het is wel handig om mensen met hetzelfde beroep in je netwerk te hebben via LinkedIn. Dus ik deel je irritatie, Fleetfox!



Nog een andere LinkedIn-irritatie: dat stomme endorsinggedoe.
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 14:37:

Ja, van die mensen die je via-via kennen, niet eens je e-mailadres kunnen achterhalen, maar wel denken dat ze in je netwerk zitten. Grote ergernis.



Eh... Daar is linkedin voor bedoeld... Ik voeg geregeld mensen toe die ik via via ken maar waarvan ik vermoed dat wij elkaar zakelijk iets te bieden hebben. Meestal zijn ze er blij mee....

Linkedin is geen facebook..het is een zakelijk netwek, daarvoor hoef ik niet met je geknikkerd te hebben.. In dezelfde branch werken en beiden enige ambitie hebben is voldoende...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een berichtje gekregen van een CEO van een internationaal bedrijf waarin hij schreef dat mijn sprankelende foto hem aansprak. Daarna de vraag of hij mijn nr mocht hebben zodat hij contact op kon nemen. Ik vond het erg vreemd en heb er dan ook maar niet op gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Toevoegen als vriend, dan heb je geen e-mail adres nodig. Of anders zijn e-mail adres proberen te googlen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik voeg mensen altijd toe via m'n telefoon, dan wordt er niet gevraagd om de relatie. Ik vond het namelijk ook super irritant.
Dat linkedin mijn hele contactenboek van gmail had uitgenodigd incl. Exen vond ik niet zo heel tof.
quote:bloemetje77 schreef op 17 oktober 2014 @ 16:01:

[...]





Eh... Daar is linkedin voor bedoeld... Ik voeg geregeld mensen toe die ik via via ken maar waarvan ik vermoed dat wij elkaar zakelijk iets te bieden hebben. Meestal zijn ze er blij mee....

Linkedin is geen facebook..het is een zakelijk netwek, daarvoor hoef ik niet met je geknikkerd te hebben.. In dezelfde branch werken en beiden enige ambitie hebben is voldoende...Lees dan maar eens waarvoor linkedin bedoeld is volgens de makers van linkedin.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 17 oktober 2014 @ 16:21:

Dat linkedin mijn hele contactenboek van gmail had uitgenodigd incl. Exen vond ik niet zo heel tof.



Blijkbaar bij meer mensen want ik kreeg een uitnodiging van de hoofdredactrice van de Viva .



Even later las ik dat er bij haar dus ook iets verkeerd gegaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven