Ernstige overlast door berkenboom!!!

19-10-2014 17:35 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zit al lange tijd met een vervelend probleem.

Heb ontzettende overlast van een berkenboom die recht voor mijn woning staat. Iedere dag ligt mijn erf bezaaid met bladeren en rotzooi.

De vensterbank van de ramen zit vol troep, en de ramen zijn er ook smerig van. De auto's die voor het huis staan, op de parkeerplaats zitten onder de luizen urine, en plakken erover, en erger nog, het krioelt van de luizen en berk wantsen!! Heb ze zelfs in de auto zitten, zo smerig!



De gemeente wil de boom niet kappen want dan zouden ze overal wel kunnen beginnen was hun mededeling.



Wat moet ik doen? Word gillend gek van die boom.
quote:vlinderzz schreef op zondag 19 oktober 2014 20:26 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="korenwolf in "Ernstige overlast door berkenboom!!!"" class="messagelink">korenwolf schreef op 19 oktober 2014 @ 20:23</a>:</b>

Waarom heet jij eigenlijk vlinderzz? Vlinders zijn vieze, onbetrouwbare beesten.</div></blockquote>



Liever vlinders dan luizen, korenwolf



Meen je dat nou echt? Vind vlinders nou juist zo mooi. Goh, en ze zijn nog wel van dezelfde klasse..
Alle reacties Link kopieren
Nou ja... gaan we nu discussies houden over vlinders en luizen?
Wettelijk gezien mag je een boom/struik van de buren zelf snoeien als je er aan jouw kant last van hebt. Je zou dus kunnen overwegen om iemand te laten komen om in elk geval overhangende takken, die je huis kunnen beschadigen, te laten snoeien. Of misschien wil de gemeente dat wel (laten) doen.



Bij ons kwamen ooit takken van de gemeente dwars door de schutting, die hebben ze toen ook gesnoeid. Was geen enkel probleem. Uiteindelijk, als de schutting kapot was gegaan, had de verzekering bij de gemeente op de stoep gestaan.



Voor je auto zou je zo´n hoes kunnen gebruiken die je ´s winters ook tegen ijs en sneeuw gebruikt en om binnen wat minder rotzooi te hebben kun je horgaas voor je ramen spannen.



Mijn moeder heeft ook iets dergelijks voor het huis staan, zij moet elke twee dagen haar ramen wassen, anders kan ze niet meer naar buiten kijken. Maar ja, zij hoeft verder niet te werken, dat scheelt natuurlijk .
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 19 oktober 2014 @ 21:22:

Wettelijk gezien mag je een boom/struik van de buren zelf snoeien als je er aan jouw kant last van hebt. Je zou dus kunnen overwegen om iemand te laten komen om in elk geval overhangende takken, die je huis kunnen beschadigen, te laten snoeien. Of misschien wil de gemeente dat wel (laten) doen.



Bij ons kwamen ooit takken van de gemeente dwars door de schutting, die hebben ze toen ook gesnoeid. Was geen enkel probleem. Uiteindelijk, als de schutting kapot was gegaan, had de verzekering bij de gemeente op de stoep gestaan.



Voor je auto zou je zo´n hoes kunnen gebruiken die je ´s winters ook tegen ijs en sneeuw gebruikt en om binnen wat minder rotzooi te hebben kun je horgaas voor je ramen spannen.



Mijn moeder heeft ook iets dergelijks voor het huis staan, zij moet elke twee dagen haar ramen wassen, anders kan ze niet meer naar buiten kijken. Maar ja, zij hoeft verder niet te werken, dat scheelt natuurlijk .



o arme vrouw, hoop toch niet dat ze al behoorlijk op leeftijd is? ja als je niet werkt scheelt het inderdaad, maar als je al niet meer naar buiten kan kijken....



Denk ook dat er weinig andere opties zijn dan regelmatig maar vegen en de auto maar aan de andere kant van de straat te zetten, ja en horren, geen gek idee.
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 20:26:

[...]





Liever vlinders dan luizen, korenwolf



Meen je dat nou echt? Vind vlinders nou juist zo mooi.Zonder die berkenbomen is het snel gedaan met de vlinder
Alle reacties Link kopieren
misschien is er nog een betere optie?



Ik zet gewoon de processie rups erin!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 21:35:

misschien is er nog een betere optie?



Ik zet gewoon de processie rups erin! Daar ga jij meer last van hebben dan die boom. Veel plezier;)
Alle reacties Link kopieren
haha, ben bang dat dan de hele wijk eraan gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je een Mindfulnes cursus aan, het is bewezen en dat leer je tijdens die cursus dat kijken naar bomen rustgevend is.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 22:09:

haha, ben bang dat dan de hele wijk eraan gaat.Ja leuk is dat, hebben je buren er ook nog last van.
quote:vlinderzz schreef op 19 oktober 2014 @ 21:35:

Ik zet gewoon de processie rups erin! Goed idee Dan heb je behalve rommel ook nog gekmakende huiduitslag of in het ergste geval beland je in het ziekenhuis --> voordeel is wel dat je dan geen last hebt van de rommel thuis.
Als de luizen een groter probleem zijn dan de boom, kun je op internet een buisje lieveheersbeestjeslarven bestellen. Die dingen eten luizen.
Alle reacties Link kopieren
ja dat weet ik wat voor gevolgen dat heeft, was ook maar als grap bedoeld.



En een mindfulnes cursus? Nou leuk hoor, maar daar heb ik niet nodig om rustig van te worden. I



@melbrw: de luizen zijn een heel groot probleem, goede tip, zal eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op zondag 19 oktober 2014 21:35 misschien is er nog een betere optie?



Ik zet gewoon de processie rups erin! Beetje dom dit. Het is toch geen eik? En die rupsen doden eiken ook niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven