UITGEREKEND TWEEDEHELFT APRIL 2015

17-08-2014 11:53 1329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 15 april 2015 en 30 april 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam Tweedehelftapril2015. Het wachtwoord hiervan is



Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand ander je gegevens kan toevoegen/aanpassen.



NaamLeeftijd# kindje Wanneer uitgerekend?GeslachtBijzonderheden natasha34110 april 24 nov SEOLisha322 10 april30 september NPMVivaSanne2828115 april23 september echoPimmetje7935317 april24 november SEO enniewee34217 aprilmeisje1 december SEOLizliz31218 april25 november SEOValerieValdera29119 april12 november extra echoZonnebloem291 19 aprilmeisje. 12 feb extra echo

CLientje86281 19 apriljongen4 nov pretecho 11 nov vkTruethat29122 april3 december SEOHappyGirl198331122 april22 september eerste echo sterr*25122 april1 december SEOMama24-732324 april5 december 20-weken-echoStarry-sky17124 apriljongen Kells8232126 apriljongen 4 maart VKSuppio29128 aprilMeisje! 31 dec VKNikki8331128 aprilMeisje!9 december 20 wk echo, 24 december vk Jolanda30430 april
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:49
Reden: Ww verwijderd
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben ik ook weer. Kom nog steeds om in het werk en hypotheek gerelateerde zaken enzo. Maar goed, I'm alive :-).



@natasja

Ja joehoeee Natasja! Ons even lekker maken met het feit dat je het geslacht weet. Ga je het nog zeggen? Wij willen het ook weten. Was het wat je had gedacht, of had je geen idee?



Ik heb vorige week donderdag mijn combinatietest gehad. Moet nog bellen voor de uitslag want daar bellen ze zelf niet voor als hij goed is. Beetje stom eigenlijk. Maar goed, ik ben best gerustgesteld want de meting bij zoon kon niet goed gedaan worden en zijn nekplooi was toch wel rond de 3mm. En nu maten ze rond de 1,25mm dus, uitslag moet dan wel beter zijn heb ik beredeneerd. En little shrimpie lag er weer mooi bij. Ik dacht overigens een piemel te spotten, wat mijn vermoedens dat het een jongen wordt bevestigde. Maar toen ging ik googlen hoe het geslacht er rond de 12 weken uitziet van een jongen en een meisje, en dat zag er toch echt bijna hetzelfde uit. Dus nu ben ik iets minder zeker van mijn zaak, maar neig toch nog steeds naar een jongen.



@oh_life

Ik moest nog aan je denken. Serieus, zit ik hier te verkondingen dat ik nog nooit over een slapende baby tijdens een echo heb gehoord. Wat denk je? Slaapt mijn baby ook! Geen grap, haha! Ik hoop dat dat een voorteken is voor goede nachten en een lekkere slaapbaby.



@kleding

Nog steeds eigen broeken aan die prima zitten. Mis wel een beetje leuke grappige shirts op de markt, met subtiele of leuke verwijzingen. En nee, ik bedoel niet de buikbanden en lelijke shirts met comic sans achtige teksten en babyvoetjes. Heb wat leuke dingen op Etsy gezien, maar dan moet je het meteen uit Hong Kong bestellen. Maar die strandbal was wel echt super grappig.



@werk

Totaal geen problemen mee gehad om te vertellen. Mijn baas is familie en die wist het als een van de eerste. Toen ik aangenomen werd heb ik ook gezegd dat ik nog een kindje wilde, dus hier alleen maar enthousiasme. En dat vervangen lossen we wel op.



@namen

Iemand hier al mee bezig? En hoe gaat dat met de partners? Hebben zij dezelfde smaak of totaal niet?



@lisha

beterschap! Haha zeehondenact. Wordt je zoon daar niet wakker van?



@tabel

Kan iemand dat nog aanpassen voor me? Lizliz, 31 jaar, UD 18 april, 25 november 20-weken echo. Thanks!



@mevrouwzonnebloem

wat leuk om het hartje weer te horen! mooi he?



@goede echo's

Wat super allemaal! Goede berichten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even de tabel doorgegaan en heb gekeken wie eigenlijk al heel lang niets meer van zich hebben laten horen. Meiden, hoe gaat het met jullie? Gaat alles goed met de zwangerschap? Schrijven jullie nog mee, of kunnen we jullie uit de tabel halen? Ik stel voor dat als jullie in de komende dagen niet reageren, we jullie uit de tabel halen. Mochten jullie later toch weer mee willen schrijven, dan kunnen we jullie weer toevoegen.

Salsa83

Truethat

Magdazuidhoek

Ro05

Nonni

Anitabossie



En de volgende meiden hebben nu ongeveer een maandje niets van zich laten weten. Hoe gaat het met jullie? Gewoon druk, of geen zin meer om mee te schrijven?

Millen

HappyGirl1983

Christine023

lelie-es



Sorry overigens als ik iemand noem die toch nog heeft geschreven! Ik heb het zo goed mogelijk door proberen te spitten, maar 35 pagina's nakijken, daar kan natuurlijk een foutje in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je goed en overzichtelijk weergegeven Liz. Zo kan iedereen die erin wil blijven staan van zich laten horen.

Fijn dat je uitslag van de combitest goed is, nou ja dat neem ik aan, aangezien je niet gebeld bent.



Goed om positieve verhalen over werkgevers te lezen. Ik verwacht geen negatieve reactie hoor, ik werk voor een grote organisatie waar veel vrouwen werken. Er is net iemand aangenomen die zwanger is. Ik vind het zelf gewoon erg vervelend omdat ik pas op deze afdeling werk. Ik hoop niet dat mijn takenpakket is uitgekleed als ik terugkom. En dat na mijn verlof weer een contract krijg.
Alle reacties Link kopieren
@Kells82, ben benieuwd of er iemand van ons ook echt op die datum gaat bevallen



@Lizliz, over namen heb ik het een tijdje geleden al wel met mijn vriend gehad en we zaten wel op 1 lijn. Denk dat we wat concreter na gaan denken als we het geslacht weten, dan hoef je je ook alleen maar op 1 geslacht te richten

Goed trouwens dat je de tabel hebt uitgezocht!



@Natasha, ik hoop ook dat je gewoon dezelfde taken terug kunt krijgen na je zwangerschap en dat je contract dan gewoon verlengd wordt.



Vanmiddag alvast babyshoppen met schoonzusje en schoonmoeder, schoonzusje is bijna uitgerekend dus die heeft niet zo veel meer nodig, en ik heb eigenlijk alles nog nodig. Is ook de eerste keer dat ik echt in die winkels ga kijken



Vannacht gedroomd dat mijn kindje geboren werd en dat het een hazenlip had, zijn toch geen leuke dromen..
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een opschoning, Lizliz! (ik meld me even, voordat ik eruit gepiepeld wordt ) Goed gedaan. Zoon wordt niet wakker van me, nee, heel bijzonder want hij ligt naast me namelijk. Man is wel verhuisd naar zolder, die kon er niet meer tegen. Heb ik in ieder geval nog 1 man in bed.



Namen: tja, heel lastig. Misschien nog even wachten de 20 weken echo, maakt het al voor de helft minder lastig, haha.



Nikki: bah, dat zijn geen fijne dromen. Hier slaap ik droomloos in die 5 uur per nacht dat ik slaap Klein bijkomend voordeel van slecht slapen, ik ben er te moe voor.



En Natasha? Het geslacht, ja? Bitte? Je laat ons wel in spanning hoor, haha
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie eigenlijk allemaal weten wat het wordt???????
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Wij wel. Maar het zal de laatste vraag zijn tijdens de 20-weken echo. Eerst horen dat hopelijk alles ok is.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het geslacht ook weten. Ik ben dit keer zelfs een stuk nieuwsgieriger dat bij de vorige zwangerschap. Ben dan ook aan het denken om rond 16 weken een pretecho met geslachtsbepaling te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij ook. We hebben 4 november een geslachtsecho gepland
Alle reacties Link kopieren
Nikki83 wat toevallig! Wij ook op 4 november

Wij willen het ook graag weten!

Hebben sommigen al een idee wat het wordt?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Hier weer eens een berichtje van mij.

Wij zijn afgelopen weekend een heerlijk weekendje naar Scheveningen geweest met ons tweetjes (drietjes;))haha,

was echt heerlijk...even er tussenuit..



Vorige week woensdag controle gehad bij de gynaecoloog met echo en het zag er allemaal goed uit )



Vorige week woensdag ook aan mijn schoonouders verteld, die hadden het totaal nog niet aan zien komen, maar ohww wat superblij...schoonmoeder was in tranen, ze wist niet als ze het een keer konden verwachten, omdat ik al drie kindertjes uit mijn vorige relatie heb...

Dus mijn vriend word voor het eerst papa.

We hadden hun chocoladeletters gegeven met opa, oma en baby...ze moesten zelf puzzelen, was erg leuk om te zien!



Gisteren hebben we het de kinderen verteld, hebben ze beschuit met muisjes gegeven (roze en blauw door elkaar) toen heb ik ze gevraagd als ze wisten waarom ze beschuit met muisjes kregen...

Toen was het stil,,, mijn jongste dochtertje zei:"Omdat we dat nog bijna nooit hebben gehad?" haha

Mijn oudste dochter :"Omdat er iemand een baby krijgt?"

Ik zeg, ja dat klopt... maar wie?

Ze zegt :"JIJ????"

Ikke:"jaaaa!!"

Die gezichten van de kinderen!!! onbetaalbaar...haha...

Mijn zoontje dacht vanmorgen dat ie het gedroomd had...hihi



Vanmorgen hebben ze het op school verteld, ze konden zich natuurlijk niet meer stil houden...

Ik ga het straks op mijn werk vertellen, zie er wel een beetje tegenop..weet niet goed hoe ze reageren, maja

Mijn vriend verteld het vandaag ook op het werk..



Wat geslacht betreft, heb totaal geen gevoel wat het is.... mijn vriend wil het wel heel graag weten, maar zoals het er nu uit ziet wachten we tot de 20 weken echo...Als we het zo lang vol kunnen houden..hihi



10 november heb ik weer controle bij de gynaecoloog... en mijn uitgerekende datum is 29 april geworden...wil iemand dat voor mij aanpassen in de tabel??
@Echo: Wij willen het ook graag weten en laten ook met 16 weken een echo maken. Vooral om even te kijken of alles nog goed gaat. 10 weken lang geen echo is toch wel erg lang voor mijn gevoel. Ik wil weten of het goed groeit, of alles er nog goed uitziet, gewoon even als geruststelling.



Dat we dan ook vast weten of het een meisje of een jongetje wordt is een bijkomend voordeel. We laten de echo gewoon doen in het ziekenhuis, zoals we gewend zijn. Voor mijn gevoel is het geen 'pretecho', maar meer een extra echo om te checken of alles nog goed gaat.



Ik heb zelf sterk het gevoel dat het een jongetje gaat worden, maar mijn familie denkt juist een meisje. Ik ben wel erg benieuwd!



@Dromen Ik droom elke nacht zeer levendig. Afgelopen week heb ik een vreselijke nachtmerrie gehad. De hele dag heb ik ermee in mijn hoofd gelopen. Het was zo verschrikkelijk... Schijnt allemaal normaal te zijn tijdens de zwangerschap.



@Voor de rest ... heb ik een heel druk weekend achter de rug. Ik merk dan dat ik na zo'n weekend echt een terugslag krijg. Gisteravond had ik huilbuien en leek het hele leven even uit elkaar te vallen. Ik ben op zo'n moment ook zo onzeker over de toekomst. Hoe gaat wij het doen als ouders? Hoe ga ik het straks vinden om een kind te hebben? Straks vind ik het helemaal niet leuk, en wat dan? Is mijn leven straks voorbij? Heb ik nooit meer tijd voor mezelf, of valt het mee en vind ik het juist fantastisch? Ben ik straks alleen nog maar moeder, of ook nog wel een leuke vriendin/collega en blijf ik gewoon mezelf of word ik een totaal ander mens?



Ik schaam me er soms voor dat ik zo onzeker ben, omdat het lijkt alsof je als zwangere vrouw alleen maar blij mag zijn en moet 'genieten'. Is dit herkenbaar voor jullie, of ben ik gewoon een beetje maf door de hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! Even een egopost van mij:



Vanmorgen een echo gehad en de nekplooimeting i.v.m. de combinatietest en alles was dik in orde! Die kleine krummel was lekker druk en het hartje was denk ik 3 kamers verder ook te horen haha! Deze week krijg ik de officiële uitslag van de combinatietest, maar ik maak me weinig zorgen. Ik ben trouwens toch weer 2 dagen vooruit gezet, dus de uitgerekende datum gaat naar 26-4. Sorry Mama 24-7 en Nikki83



Wat heerlijk om zo je dag te beginnen, ik ben helemaal verliefd!
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat geslacht betreft: wij zijn er nog steeds niet over uit of we het willen weten of niet...
Alle reacties Link kopieren
Haha Valderievaldera! Nee hoor lieverd je bent niet maf door de hormonen. Al zijn die voor een heel deel wel de boosdoener natuurlijk. Maar het is hartstikke normaal om je zo te voelen hoor! Ik herinner me dat ook van mijn eerste zwangerschap. Ik heb zelfs af en toe gedacht dat ik maar nooit zwanger had moeten worden want ik kon er vast niets van als moeder...... Bleek onzin toen hij eenmaal geboren was! Hij is nu 5 en ik zou hem voor niks ter wereld willen missen. En ik ben zeker geen perfecte moeder maar ik denk dat ik het best aardig doe! Wees maar niet te streng voor jezelf nu. Het komt straks echt wel goed als de baby er eenmaal is. Maar zelfs dan komen er momenten dat je je nog zo voelt. Dat je echt niet weet wat je met die baby aan moet en je je afvraagt waar je in vredesnaam aan begonnen bent.... Maar hou er maar vertrouwen in dat dat ook altijd wel weer overgaat!!!!!

Ik heb er zelf een enorme hekel aan dat je overal in tijdschriften enzo leest dat je "moet genieten" en het is allemaal "een roze wolk" . Zowel de zwangerschap als wanneer de baby is geboren. Het is zo'n onzin!!!!!!! Dus laat je niet gek maken daardoor. Soms is het gewoon heel zwaar of spannend of wat dan ook. Het is ook wel een gigantische verandering in je leven, logisch toch dat je dat heel spannend vindt???????? Hoop dat ik je beetje gerust heb kunnen stellen. Komt wel goed schatje
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Voor jou een dikke proficiat Kelis! Geniet er maar lekker van!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,



Hier dan eindelijk weer eens een reactie van mij... wil er nog niet uitgepiepeld worden was zo moe en beroerd afgelopen weken dat forummen ergens onderaan de lijst met things to do stond. Gister gedeeltelijk bij gelezen.



Thumbs up voor diegene met wie het allemaal goed gaat en wie tot op heden allemaal goede echo's en controles hebben gehad.



Dikke knuffel voor diegene bij wie het minder mooi is afgelopen.



Zoals ik al noemde ben ontzettend moe (geweest) en ook beroerd. Ik kan mijn voeding goed binnen houden, maar heb maar weinig zin in eten. Als ik echter te laat ben met eten, geef ik over. Heel fijn, ik geef dan gal over. Verder is mijn buik/middenrif gevoelig, heb ik last van brandend maagzuur en speelt mijn stuitje met vlagen op. Ik heb me wel eens beter gevoeld dan de afgelopen drie maanden, maar het kan altijd erger houd ik mezelf voor.



Gelukkig wel twee goede echo's gehad. Een druk, beweeglijk en zwaaiend mensje hebben we mogen zien. Heeuul fijn! We hebben besloten geen combinatietest te laten doen. Morgen mag ik weer naar de vk voor controle.



Iemand hier noemde het de vadsige fase. Nou daar wil ik me wel bij aan sluiten. Zag je maar wat een zwangerschapsbuikje, maar nee hoor. Ik zie alleen maar een rare kwab middenop. Broeken passen nog prima. Merk wel dat ik het zelf prettig vind om een wat wijdere top er boven te dragen.



Ga proberen mijn forumleven te beteren en weer vaker mee te lezen en schrijven
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je Truethat dat je je zo ellendig voelt. Dan is genieten er ook niet echt bij lijkt me. Hoop dat het snel wat beter met je gaat..... Hou je taai meid! Wel helemaal super top dat je in ieder geval wel goeie echo's hebt gehad! Weet je in ieder geval waar je het voor doet!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Clientje, spannend!

Ik heb een voorgevoel dat het een meisje wordt, maar een jongetje zou ook heel erg leuk zijn



Jolanda, lekker een weekendje er tussenuit!

Fijn dat alles er goed uit zag, en leuk dat je schoonouders zo reageerden!

Haha leuk die reacties van je kinderen! Ik hoop dat ze op je werk goed reageren.



Valerievaldera, ik vind die 10 weken geen echo ook heel erg lang. Ik vind de controle nu ook al zo lang duren, zit 4 weken tussen voor je weer een bevestiging krijgt of het goed gaat.

Ik droom ook heel erg levendig, en veel. Veel meer dan normaal.

Die onzekerheid herken ik ook wel hoor, ik leef wel veel op een roze wolk, maar vaak komt die onzekerheid wel naar boven schieten.



Kells82, fijn dat alles goed was! En fijn toch, weer 2 dagen eerder uitgerekend



Truethat, balen dat je je zo beroerd voelt zeg! Gelukkig heb je wel wat mooie echo’s gehad, dat pept je misschien weer wat op



Hier alles goed, van het weekend een tweedehands kinderwagen gekocht. Vond de kleur zo leuk, hij was nog in goede staat en de prijs was erg netjes. Heb ik die in ieder geval al in huis. Ben ook al wat rond aan het kijken voor babykamers enzo, maar vriend vind het veel te vroeg. Eerst in november/ december maar eens het kamertje leegruimen en wat spullen verkopen die er nu in staan, en dan zal het toch al gauw januari worden voor er echt iets gedaan kan worden aan het kamertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimmetje79 schreef op 19 oktober 2014 @ 09:22:

Willen jullie eigenlijk allemaal weten wat het wordt???????Ik eigenlijk in eerste instantie niet, ik dacht: ik hoor het wel als het ter wereld komt. Mijn vriend dacht daar anders over, die vond het fijner om het wel al tijdens de zwangerschap te weten (i.v.m. namen vooral). Toen de uitslag van de NIPT binnenkwam, stond er dat het geslacht ook kon worden opgevraagd (ik wist dat dit met deze test ook eruit zou komen). Toen ik heb vriend even gebeld, of hij zeker wist dat hij het wilde weten, of nog even wilde wachten. Toen zei hij nuchter: wat maakt die paar weken meer of minder nou uit? Zodoende hebben we ook die uitslag opgevraagd, en nu weten we het. Ik vind het eigenlijk ook wel prima het dus eerder dan de bevalling te weten, mensen vragen het nu steeds vaker aan mij (i.v.m. kleding bewaren voor mij van hun kleintjes, en het kopen van nieuwe kleding als cadeautje).
Alle reacties Link kopieren
@natasha en en en en en en?????????
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Haha pimmetje! Wil jij het eigenlijk zelf weten? Natasha wil het denk ik nog niet zeggen. Ik gok een jongen.



Ik wel dus, maar ik krijg 25 november (met 19-weken) de 20 weken echo. Dus ik heb besloten tot dan te wachten.



Hoi truehat!

Ik hoop dat je je snel weer wat beter baat voelen. Dit is natuurlijk helemaal niets.



Leuke reacties Jolanda, van je schoonouders!



Kells, top nieuws!



Ik heb vandaag zelf gebeld voor de uitslag van de combinatietest. Die is 1:5000 dus een goede score!



Valerie, dat is heel normaal hoor. Zelf ben ik vrij nuchter en onderga ik alles meestal gewoon. Maar maak je echt geen zorgen. Je hebt zelf heel veel Invloed op je leven met kind. Ik ben moeder en ga nog steeds stappen met vriendinnen, lekker lunchen met kind erbij, etc etc. Als je zelf relaxed bent, wordt het ook makkelijker. De eerste vier maanden vond ik wel best zwaar. Je bent een baby nog helemaal niet gewend en zo stond ik regelmatig nog om 12 uur in pyjama en had ik het retedruk vond ik. Die roze wolk waren roze momentjes die voorbij kwamen drijven. Maar als je weer werkt krijgt je leven ook meer structuur en ondertussen wordt je kind ouder en alles wat makkelijker. En gelukkig ben je samen in dit verhaal en kun je op elkaar steunen. En nu is mijn zoon 2 en is het nog leuker! Gisteren werd ik boos op hem omdat hij de hond bleef uitdagen. Dus toen ik bezig was hem op strenge toon uit te leggen waarom dat niet mocht, slaakte hij een grote zucht en zei: 'flauw hoor'. Hou dan je lach maar eens in . En gisteravond zei hij toen hij net maar bed 'oh nee dat is zo saai'
Alle reacties Link kopieren
Nee het is ook Natasha's goed recht om het nog niet te zeggen maar ik ben gewoon nieuwsgierig



Nee ik wil het zelf nog niet weten! Lijkt me juist hartstikke leuk en spannend tijdens de bevalling. Bij onze zoon wisten we het wel en toen vond ik dat ook wel leuk. Maar dit keer ga ik voor het verrassingseffect hihi!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Wat een drukte in ons topic ineens, gezellig!

@Nikki en CLientje: 4 november wordt een spannende dag voor jullie! En het schiet ook al erg op, nog maar 2 weken.

Af en toe lijkt de tijd ook ineens erg snel te gaan, over een paar weken kunnen we de kleintjes misschien zelfs al voelen schoppen!



@Pimmetje: knap hoor, dat je je nieuwsgierigheid kunt bedwingen en kunt wachten tot de bevalling. Dat zou mij echt niet lukken denk ik.



@Lizliz: inderdaad een hele mooie score op de combinatietest, lekker zeg!



Hier vandaag de stoute schoenen aangetrokken en het nieuws verteld op m'n werk. Uiteindelijk viel het erg mee, ze vonden het allemaal leuk voor me en ik werd uitgebreid gefeliciteerd. (Eigenlijk had ik dat ook wel verwacht, vorige keer werd er ook positief gereageerd. Maar ik vond het toch erg spannend.) Gelukkig dat het nu overal bekend is, want ik ben nu wel erg aan het nadenken over m'n kleding elke ochtend - waarin valt mijn buik het minst op. En dat wordt steeds lastiger, om die buik nog te verhullen...



Verder morgen weer op controle bij de vk, leuk om de kleine uk weer even te zien. En toch ook weer spannend, ook al zit het eerste trimester er nu ruim op..
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 20 oktober 2014 @ 09:32:

@Voor de rest ... heb ik een heel druk weekend achter de rug. Ik merk dan dat ik na zo'n weekend echt een terugslag krijg. Gisteravond had ik huilbuien en leek het hele leven even uit elkaar te vallen. Ik ben op zo'n moment ook zo onzeker over de toekomst. Hoe gaat wij het doen als ouders? Hoe ga ik het straks vinden om een kind te hebben? Straks vind ik het helemaal niet leuk, en wat dan? Is mijn leven straks voorbij? Heb ik nooit meer tijd voor mezelf, of valt het mee en vind ik het juist fantastisch? Ben ik straks alleen nog maar moeder, of ook nog wel een leuke vriendin/collega en blijf ik gewoon mezelf of word ik een totaal ander mens?



Ik schaam me er soms voor dat ik zo onzeker ben, omdat het lijkt alsof je als zwangere vrouw alleen maar blij mag zijn en moet 'genieten'. Is dit herkenbaar voor jullie, of ben ik gewoon een beetje maf door de hormonen?

Misschien ben je ook een beetje maf door de hormonen En he, laten we hier dat nou allemaal hebben. Ik ben gelukkig over die eerste periode van gekmakende vermoeidheid heen, maar vermoeid ben ik nog steeds. Meer slapen, minder kunnen hebben. Ik moet goed doseren, anders neem ik te veel hooi op mijn vork. En wat jij dan ervaart, gebeurt mij ook: na drukte komt sneller een terugslag. En natuurlijk kan ik ook wel piekeren over de toekomst. Ik maak er geen mooi plaatje van: ik zal moe zijn, moeten herstellen en dan ligt er eentje ons uit de slaap te houden. Nog meer moe! De baby zal huilen vanwege de krampjes, en de eerste periode zal rommelen zijn, ontdekken en leren hoe het allemaal moet. De baby moet wennen aan uit de baarmoeder zijn, ineens in de wereld zijn. Ergens moet het moment komen dat je weer een beetje jezelf gaat voelen, dat het makkelijker zal gaan. Zeker als de baby ook meer gewend is, en een ritme gaat krijgen. Dat zal niet binnen een maand gepiept zijn, maar het zal ook geen jaren duren. Houd dat in gedachten. Ja er gaan dingen veranderen, maar jij kan ook echt wel jezelf blijven, of in ieder geval na alle veranderingen jezelf terug vinden.

Je hoeft je totaal niet te schamen voor je gevoel. En dat geneuzel dat je moet genieten, daar trek ik me echt niets van aan. Zwanger zijn is een bijzondere tijd, maar laten we wel wezen, zelfs zonder heftige complicaties lang niet altijd een feestje. Zo ook geloof ik er geen zak van dat het kraambed geweldig zal zijn. Ik zet me schrap voor een heftige pittige en misschien zelfs hele zware tijd. Die tegelijk ook bijzonder zal zijn, en het begin van iets moois: mijn gezin. Ik hoop dat je deze dingen voor ogen kunt houden, als de onzekerheid toeslaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven