Uitgerekend tot 15 Maart 2015 - deel 2

30-06-2014 20:43 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn zwanger!

En uitgerekend in de eerste helft van maart 2015!



Nu met tabel!



Naam Leeftijd Ronde # Kindje Afspraak Geslacht Bijz.h. Uitgerekend Debster 36 2 2e Echo 15 juli, vk 30 juli jongen Al een dochter van 3,5 jaar 03-03-2015 Beau 31 2 1e Echo 30-7 Jongen 04-03-2015 Koemelk 24 3 1e echo 24 juli, week 8 jongen pcos, na een jaar zwanger! 3 rondes clomid 06-03-2015 Poppie 38 3 2e 5 december verloskundige jongen Miskraam jan/feb
Lieve dochter 2013 03-03-2015 Kippie 27 1 2e Echo en intakegesprek: 23 juli Verrassing prachtige zoon uit oktober 2012 01-03-2015 Jetje 31 4 2e verrassing 06-03-2015 Hamer 38 1e 5 december verloskundige verrassing Zwanger na IUI 05-03-2015 Selll 24 1 1e vk 23 juli jongen 04-03-2015 Tulipa 33 2 1e 3 juli kennis- making vk 01-03-2015 Janna Queen 33 1 2e 12 aug echo meisje 07-03-2015 River Chas 28 2 1e intake en echo 22 juli meisje 02-03-2015 Anna1983 31 1 2e Echo 29-7 twee jongens al een dochter van 2 jaar 14-03-2015? Sapphira 25 1e rondje 1e kindje 27 oktober de 20 weken echo! nog even geduld... 10-03-2015 Romorantin 28 1 2e Al een dochter uit 2011 begin maart 2015





Dikke voor Wiennie en Prulletje



Wil je meeschrijven, welkom! Stel je even voor . En wil je ook in de tabel? Stuur een berichtje naar me (en laat ook even weten dat je dat gedaan hebt, want ik krijg er geen melding van) en je krijgt de inloggegevens!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Hier is de 20-weken-echo volgende week vrijdag, weet even niet uit mijn hoofd welke datum het is.



Jetje, klopt. Bijna iedereen weet het geslacht van tevoren en wij lijken wel echt uitzonderingen om het niet te willen weten.. Mijn vriend is er heel stellig in dat hij het niet wil weten en ik merk dat het ook wel makkelijk is; niemand vist er meer naar nu ze weten dat ik het echt niet ga vragen. Nu maar hopen dat ik het niet per ongeluk zie op de 20-weken-echo.



Ik heb al in geen tijden op de weegschaal gestaan, dus geen idee hoeveel ik ben aangekomen. Buikje groeit nu best wel hard



Ik ben wel begonnen met het ontruimen van wat de babykamer moet gaan worden. Ik koop nog geen grote dingen omdat ik eerst de uitslag van de 20-weken-echo wil afwachten. Ook heb ik leuke muurtstickers gezien die leuk in de babykamer zullen passen, maar nog niets besteld. Het is ook moeilijk kiezen
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Hier is de 20-weken-echo volgende week vrijdag, weet even niet uit mijn hoofd welke datum het is.



Jetje, klopt. Bijna iedereen weet het geslacht van tevoren en wij lijken wel echt uitzonderingen om het niet te willen weten.. Mijn vriend is er heel stellig in dat hij het niet wil weten en ik merk dat het ook wel makkelijk is; niemand vist er meer naar nu ze weten dat ik het echt niet ga vragen. Nu maar hopen dat ik het niet per ongeluk zie op de 20-weken-echo.



Ik heb al in geen tijden op de weegschaal gestaan, dus geen idee hoeveel ik ben aangekomen. Buikje groeit nu best wel hard



Ik ben wel begonnen met het ontruimen van wat de babykamer moet gaan worden. Ik koop nog geen grote dingen omdat ik eerst de uitslag van de 20-weken-echo wil afwachten. Ook heb ik leuke muurtstickers gezien die leuk in de babykamer zullen passen, maar nog niets besteld. Het is ook moeilijk kiezen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Wat een mooie plaatjes hebben we weer voorbij zien komen en hoe ontzettend bijzonder blijft het toch om alles erop en eraan te zien!

Het is opnieuw overduidelijk in beeld gebracht hoor......zeker weten een zoontje!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo, Debster!
Alle reacties Link kopieren
Over een week ook hier de 20 weken echo..... duurt me nog veel te lang!

JannaQueen, jij ook dan, toch?



En Hamer komende vrijdag al, dat schiet al iets meer op

Gewoon vooraf aangeven bij de echoscopiste dat je het geslacht van het kindje niet wilt weten en of ze kan proberen dat niet in beeld te krijgen . Dus als ze zelf ziet dat ze het in beeld heeft, snel doorbewegen naar een ander beeldje



Hier nog altijd veel moeheid. Gisteren had ik wat dat betreft een goede dag, maar ja, toen lag ik de avond ervoor om kwart voor 9 in bed en kon ik lekker lang in bed blijven liggen

Ik kan me alleen bijna nergens toe aanzetten behalve hetgeen wat toch echt wel moet gebeuren. Hmmmm, en als er hier straks twee kinderen in huis rondrennen/hangen, dan zal dat er vast ook niet beter op gaan worden!



Leven met dochter hadden we goed op orde, maar met een tweede kind moeten we weer een nieuw ritme gaan zoeken denk ik zo. Hoe zien jullie dat voor ogen? Of laten jullie het lekker op je afkomen en merk je het wel?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik mag volgende week donderdag. Ben echt heel erg benieuwd.



Hamer, gewoon zoals poppie zegt het aangeven. Als je niet weet waar je naar moet kijken zie je het over het algemeen ook echt niet meteen. Succes alvast met de echo!



Ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat met een 2e kindje. Een kind vind ik persoonlijk erg makkelijk. Ik beschouw het ook niet als druk. En ben je moe, dan wacht je gewoon op het middagslaapje en dan relax je zelf ook even. Maar dat zit er straks niet meer in. Weer meer gesleep, verschillende slaapritmes. Vond het weer makkelijker worden nu er nog maar 1 slaapje is. Hij kan lekker lopen. Wordt straks weer heel erg wennen en je wereld is ook weer een stukje kleiner. Maar als ik weer net zo'n makkelijk kind krijg als ik al heb, dan teken ik er voor!!
Alle reacties Link kopieren
Poppie, Janna, ik zal de echoscopist meteen waarschuwen dank voor de tip.



Ik lig hier ook regelmatig vroeg in bed. Je merkt dat zwanger zijn toch veel kracht kost.



Ik verwacht dat mijn leven na de geboorte compleet op zijn kop staat en dat ik heel erg moet wennen. Maar dat overleven we wel. Het is mijn eerste dus geen idee hoe dat met twee kinderen zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Ik heb het topic ook weer gevonden! Forum ook mobiel en daarnaast niet zo actief.



Wij krijgen een jongetje! Ik was 100% overtuigd dat het een meisje zou worden dus nu kan ik alvast wennen! Maar helemaal gelukkig.

We hebben volgende wk de 20 wkn echo. Dat is ook spannend, wel al Nipt gehad.



Verder was ik vorige week echt uit mn doen. Niet lekker, buikkramp, emotioneel en supermoe. Hopen dat dat deze week weer beter gaat.



Ik ben rond de 6 a 7 kilo aangekomen en dat baart me wel wat zorgen. Ik snoep ook wel wat meer en sport weinig dus daar zal t voor een groot deel wel aan liggen. Toch wat beter mn best doen.



Nou, ik ga maar is naar bed. Btj bijslapen!

Tot snel. Beau
Alle reacties Link kopieren
Leuk je weer te zien Beau! En een jongen, leuk!



6-7 kg is denk ik aan de hoge kant, maar volgens mij zou een kilo of 4-5 sowieso niet abnormaal moeten zijn rond deze periode.

Veel snoepen en weinig bewegen kan inderdaad voor wat extra gewicht zorgen! Ik weet niet of het lukt om te minderen met snoepen?



Hamer, er zijn blijkbaar zoveel mensen die tegenwoordig wel willen weten of het een jongetje of meisje wordt, dat die echoscopisten (denk ik) het misschien als een automatisme beschouwen om het op te zoeken..... dus gewoon van te voren 25x herhalen tegen haar/hem en wie weet blijkft het dan wel hangen
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik lees al een tijdje met jullie mee en na een mooie twintig weken echo lijkt het me toch wel leuk om met jullie mee te gaan schrijven. Ik ben Romo en begin maart uitgerekend van ons tweede kindje. Onze dochter Romomeisje is bijna 3 en een heerlijk lief en makkelijk grietje.



Het begin van deze zwangerschap was, net als bij Romomeisje, verschrikkelijk met extreme misselijkheid. Nu gaat het sinds een paar weken gelukkig wat beter, al hoop ik dat er ergens nog een periode gaat komen dat ik me echt beter en energieker ga voelen. Maar goed, dat merken we vanzelf .



Buik hier groeit al aardig, maar in gewicht ben ik nog niet echt aangekomen. Kan natuurlijk ook komen doordat ik eerst de nodige kilo's kwijt ben geraakt.



Die kleine frummel in mijn buik is behoorlijk druk en voel ik veel bewegen, dat maakt dan weer een hele hoop goed, wat is dat toch bijzonder!



Nou, ik hoor graag of er nog ruimte is om mee te kletsen!
Alle reacties Link kopieren
hi dames! ik ben er ook nog maar door enorme drukte op werk schrijf ik weinig. Over een krappe 2 weken de 20 weken echo. Hier al een kilo of 8 aangekomen, maar ja, een tweeling Buik is alsof ik 25+ weken ben dus het gaat hard hier. Tegen kerst al met verlof en ik merk dat sommige dingen ook echt al te zwaar worden (na een fietstochtje van 12 km was mijn buik echt niet blij). Verder volop beweging maar niet helemaal duidelijk van welke van de twee jongens het is. Bij de 20 w echo ook BMM lengte meting. ben benieuwd!



en romorantin, wat mij betreft welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Anna, dubbel spannend bij jou, een tweeling! En dat het zwaar wordt kan ik goed begrijpen. Wel fijn dat je wat eerder met verlof kan. Spannend, de meting, hoop dat de twee mannen voorlopig nog heerlijk even doorgroeien in jouw buik.
Alle reacties Link kopieren
Even ons weer omhoog schoppen



Welkom Romo! Leuk zo'n drukke frummel in je buik!

Die mag wel eens met mijn frummel in de buik babbelen, die houdt zich namelijk best rustig! (hooguit een keer wat draaien zodat ik dan iets voel, maar heel actief is het nog niet!)



Wilden jullie ook weten of het een jongen of een meisje gaat worden? Of blijft het één grote verrassing tot de geboorte zelf?



Anna, kun je regelen dat je meer thuis kunt werken of op een andere manier op je werk kunt komen dan fietsend?

Ik kan me heel goed voorstellen dat het zwaar is met zo'n 2ling in je buik! Ik heb er maar eentje en ik begin het al zwaar te vinden af en toe.

Dus probeer jezelf de rust te gunnen!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Poppie!



Hier blijft het nog even een verrassing Vorige keer vond ik het wel erg speciaal om bij de geboorte niet te weten of het een jongen of meisje was.



Dat drukke is erg leuk en fijn natuurlijk, maar soms denk ik wel ns pfff rustig aan, hoe moet dat straks als er minder ruimte is?



Zijn jullie al uit over namen? En bezig met inkopen?



Hier weten we de naam al wel, maar verder eigenlijk nog niets gekocht of gedaan. Nu scheelt het natuurlijk dat we al een kindje hebben en veel basisspul hebben staan. Wiegje komt sowieso weer bij ons op de kamer eerst, dochter heeft ook 6 maanden bij ons geslapen en is daarna pas naar haar eigen kamer/ledikant gegaan. (Die sliep zo rustig dat wij er geen last van hadden en stiekem vond ik t erg fijn haar zo dichtbij te hebben, terwijl ik van tevoren nog riep dat ze lekker op haar kamertje mocht slapen haha).
Alle reacties Link kopieren
@Chas en debster gefeliciteerd met jullie goede 20 weken echo



@Romo welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap en de goede 20 weken echo. Fijn dat het nu wat beter gaat qua misselijkheid.



@Janna jij hadden vandaag toch echo?



Ik hoop echt dat ik niemand vergeet en als ik dat wel doe bij deze al mijn excuses.



Wij hebben volgende week 20 weken echo.viel kleintje nu goed bewegen maar blijf het wel spannend vinden.



Ik ga proberen met aanwezig te zijn op het forum
Alle reacties Link kopieren
Romo, welkom.



Vandaag de 20-weken-echo gehad. Alles lijkt in orde met het kleintje



Hij of zij liet zich niet makkelijk bekijken: erg beweeglijk en de navelstreng voor het gezicht zodat neus en bovenlip eerst niet zichtbaar waren.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de kleine ook keurig zijn/haar geslachtsdelen verborgen gehouden?

Fijn dat de echo goed was, Hamer!
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 17 oktober 2014 @ 20:18:

Heeft de kleine ook keurig zijn/haar geslachtsdelen verborgen gehouden?

Fijn dat de echo goed was, Hamer!



Volgens de echoscopiste hield de kleine uk in eerste instantie inderdaad zijn/haar benen bij elkaar. Lief om ons te beschermen maar wij keken uit voorzorg al een andere kant op. Uiteindelijk heeft de echoscopiste toch het geslacht kunnen bekijken op afwijkingen.

Dus weten we het nog steeds lekker niet, al konden sommige mensen het niet laten het vandaag weer te vragen, hahaha.



Gek dat ik al zo trots ben als wordt gemeten dat hij of zij al 330 gram weegt. Ik glom gewoon
Alle reacties Link kopieren
Haha, je dochter/zoon en de echoscopiste hebben goed sqmengewerkt Hamer



Romo, hier hebben we de naamkeuze uitgesteld tot na de 20 weken echo. Die ismaandag.

De namen doe we los van elkaar verzonnen hadden sloegen bij de ander minderenthousiast aan



Hier nog altijd veel moe. Gisteravond heb ik warempel het gered om the voice af te kijken, normaal lig ik om 9 uur in bed omdat ik mijn ogen echt niet meer open kan houden....
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook bij de club? Uitgerekend op 10 maart.



Twee weken geleden bij een kringloopwinkel een PRACHTIGE kinderwagen gevonden. Als ik de wagen zo zie, in perfecte staat, lijkt het of die nooit is gebruikt. Wat me enerzijds heeeel blij maakt voor mijn kindje, maar anderzijds ook een verdrietige gedachte: waarom is de kinderwagen nooit gebruikt?



Volgende week maandag is de echo... ik twijfel nog of ik het geslacht eigenlijk wel wil weten. Willen jullie het weten?
Alle reacties Link kopieren
@hamer wat fijn dat jullie uk zo goed meewerkte met de echo en natuurlijk nog belangrijker dat alles goed was!



@poppie wat vervelend dat je steeds zo moe bent maar lekker aan toegeven tegen werken is volgens mij ook niet goed.



@sapphira welkom



Hier vandaag meer last van mn bekken/ischias. Nu dus lekker rustig op de bank. Fijne avond nog
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Sapphira, welkom!

Ik ben met het laatste stukje proefschrift bezig, over een paar weken klaar en mag zoveel als ik wil thuiswerken. Werk wel in centrum van de stad, dus als ik met de auto ga is dat sporadisch want 5¤ pu parkeren, maar die flexibiliteit is heel fijn!

Volgende week maandag seo, en ook meting lengte baarmoedermond, dus ik ben de hele middag bezig (1,5 u echo's en dan nog bmm meting en nabespreken). Wel weer spannend hoor, is altijd zo'n medisch verhaal!

Verder alles goed, wel wat pittig fysiek, en beetje bekken klachten dus toch even bij fysio langs. Hangt denk ik samen met twee babies en tweede zwangerschap, maar ik merk dat met peuter optrekken en dan bv het huis opruimen echt al beetje veel is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, spaphira.



Misschien is de kinderwagen nooit gebruikt omdat ze het kind met name gewoon gedragen hebben? Of was het een kinderwagen die bij opa en oma stond en daarom vrij weinig gebruikt is en er zo goed uit ziet?

Er kan ook een positief verhaal achter zitten he, dus gewoon lekker genieten van deze mooie kinderwagen!



Dus nog heel even doorbijten Anna en dan mag je lekker thuis verder werken? Dat zou wel fijn zijn, toch?

En dan misschien 1x in de zoveel tijd nog lekker op locatie langs gaan!



Ik vind het omgaan met een dreumes die de term "driftkikker" de laatste tijd eer aan doet, in combinatie met de zwangerschap al zwaar, laat staan hoe zwaar het voor jou moet zijn met een peuter en een tweeling zwangerschap!



Jetje, heb je veel last van je bekken/ischias?



Hier vanmiddag de 20 weken echo.... brrrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Sapphira en Romo, ik heb jullie in de tabel erbij gezet.

Sapphira, jij hebt ook een berichtje terug met de inlog gegevens zodat je de rest van je gegevens zelf kunt aanvullen!



Romo, als je niet in de tabel wilt, geef een gil, dan haal ik je er vanzelf wel weer uit!

Je kunt ook de login gegevens krijgen om de tabel aan te vullen voor jezelf, als je wilt, geef dan ook een gil!
Alle reacties Link kopieren
We zijn door de 20 weken echo heengekomen! Yes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven