baby, ik ben er klaar mee

18-10-2014 02:10 196 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Volledig eens met bovenstaande. Als kersverse moeder en vol met hormonen en waarschijnlijk een depressie kan ik nog enigzins begrijpen dat je behoorlijk wanhopig bent.



Maar als papa zijnde en al na 1 maand vind ik het behoorlijk

Zorgwekkend dat er zulke gevoelens zijn.



Ik heb ook 2 kids en de jongste is 6.5 maand en drinkt nog iedere nacht meerdere keten. Ben ook af en toe echt kapot.



Maar zo afstandelijk/harteloos zijn over een babietje gaat er bij

Mij niet in.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is To niet echt klaar met haar kind!! Ik geloof echt wel dat zij vannacht even haar frustraties kwijt moest en in dit in een opwelling heeft geschreven. En dat zal vast elke moeder wel is hebben gehad, momenten dat ze helemaal met haar handen in het haar zat ongeacht leeftijd van het kind en rare hersenspinsels kreeg. Nou hier is het verschil dat ze haar gedachten online heeft gezet.



To, zoals ik begrepen heb komen opa en oma vannacht oppassen . Geniet lekker van jullie vrije avond en nachtrust. Succes maandag bij de dokter. xx
Alle reacties Link kopieren
En geanonimiseerd, hoe verrassend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het was hoogstwaarschijnlijk een 'heatofthemomentpost' van to, man die het ook even niet ziet zitten, midden in de nacht, de zoveelste. Echt rationeel en objctief ben je dan niet, je ziet het allemaal extra negatief.

Het was een wanhopige uitlaatklep, ze zal niet de enige zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 18 oktober 2014 @ 19:25:

Het was hoogstwaarschijnlijk een 'heatofthemomentpost' van to, man die het ook even niet ziet zitten, midden in de nacht, de zoveelste. Echt rationeel en objctief ben je dan niet, je ziet het allemaal extra negatief.

Het was een wanhopige uitlaatklep, ze zal niet de enige zijn.Waarom dan het andere topic ook weghalen + alle posts?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 18 oktober 2014 @ 19:27:

[...]





Waarom dan het andere topic ook weghalen + alle posts?Vind ik ook een overtrokken reactie. Gezien haar andere reacties, is het na vannacht nog niet veel beter met haar gesteld en dat vind ik wel zorgelijk. Ik hoop dat ze tijdig aan de bel trekt.
Vanwaar deze op-meltdown?
Alle reacties Link kopieren
Beste TO Veel sterkte en al geloof je het waarschijnlijk niet het gaat beter worden, heus. Mijn dochter was een huilbaby en sliep zo'n 5 uur per 24 uur. Verder huilde ze, en als ze eens niet huilde hoorde ik het huil geluid in mijn hoofd. Ik kon Door oververmoeid niet meer helder denken, mijn relatie kwam onder hoogspanning te staan en ik huilde zelf op Den duur ook de hele dag. Ik had spijt dat ik ooit een kind had gewild. Klinkt hard maar was op dat moment wel de waarheid. Toen via huisarts Hulp ingeschakeld. Mijn moeder kwam tijdelijk bij ons in huis wonen en ik had gesprekken bij het ggze. Postnatale depressie voornamelijk Door de vermoeidheid. Na een paar maanden kwam alles eindelijk op de rit. Voor mij voelde iedere dag en iedere nacht als een strijd maar eindelijk ging het wat beter. Goed en knap dat je beseft dat jullie hulp nodig hebben. Dat is niks om je voor te schamen. Ook bij jullie zal het over een tijdje beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geen huilbaby.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heel rot om te lezen, ik had wel een huilbaby en het enige wat ik wilde was uitvinden waarom ze zo huilde, ik vond het zo zielig! Arm babietje, met twee ouders die het nu al zat zijn..
Alle reacties Link kopieren
Gatver, wat zuigen zeg.

TO zit er doorheen door slaapgebrek en maakt zich daarnaast ook nog eens zorgen over de gezondheid van haar baby. En dan mag ze niet klagen Thordis? Omdat jij het nog véél zwaarder had? Beetje inleving zou je sieren.

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een oordelen. Precies dat wat een moeder met dit soort gevoelens nog verder van het padje afdrijft.



Aan de moeders die een 'moeilijker' kind hadden: wat fijn dat je meer reserves had of minder minder neiging had naar dit soort gevoelens. Dat is echt niet alleen een verdienste hoor, je had ook geluk. To heeft de pech dat ze er blijkbaar minder makkelijk tegen kan. Die mensen zijn er ook, ik hoor er ook bij :-). Gelukkig had ik begrip in mijn omgeving en geen veroordelende superieure feeksen die mijn rotgevoel over mezelf en de situatie nog verder versterkten. Men, wat maken vrouwen elkaar het leven zuur met al hun oordeeltjes.



Sterkte TO! Hoop dat je vannacht goed slaapt! Met goede hulp kan je je ook snel een paar procentjes beter voelen.
Alle reacties Link kopieren
of ze wel of niet of misschien een huilbaby heeft doet er niet toe. Het gaat erom dat ze het zwaar heeft, en als anderen vertellen dat ze het ook zwaar hadden (Door het hebben van een huilbaby of reflex baby ed) weet to dat ze niet de enige is. Ze is niet gek, ze is geen slechte moeder en ze gaat hieruit komen. Dat moet ze weten. En dan is het fijn dat anderen hier durven te delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JanneJip schreef op 19 oktober 2014 @ 03:33:

Wow wat een oordelen. Precies dat wat een moeder met dit soort gevoelens nog verder van het padje afdrijft.



Aan de moeders die een 'moeilijker' kind hadden: wat fijn dat je meer reserves had of minder minder neiging had naar dit soort gevoelens. Dat is echt niet alleen een verdienste hoor, je had ook geluk. To heeft de pech dat ze er blijkbaar minder makkelijk tegen kan. Die mensen zijn er ook, ik hoor er ook bij :-). Gelukkig had ik begrip in mijn omgeving en geen veroordelende superieure feeksen die mijn rotgevoel over mezelf en de situatie nog verder versterkten. Men, wat maken vrouwen elkaar het leven zuur met al hun oordeeltjes.



Sterkte TO! Hoop dat je vannacht goed slaapt! Met goede hulp kan je je ook snel een paar procentjes beter voelen.+1
Alle reacties Link kopieren
Eens met Mia1981!
quote:JanneJip schreef op 19 oktober 2014 @ 03:33:

Wow wat een oordelen. Precies dat wat een moeder met dit soort gevoelens nog verder van het padje afdrijft.



Aan de moeders die een 'moeilijker' kind hadden: wat fijn dat je meer reserves had of minder minder neiging had naar dit soort gevoelens. Dat is echt niet alleen een verdienste hoor, je had ook geluk. To heeft de pech dat ze er blijkbaar minder makkelijk tegen kan. Die mensen zijn er ook, ik hoor er ook bij :-). Gelukkig had ik begrip in mijn omgeving en geen veroordelende superieure feeksen die mijn rotgevoel over mezelf en de situatie nog verder versterkten. Men, wat maken vrouwen elkaar het leven zuur met al hun oordeeltjes.



Sterkte TO! Hoop dat je vannacht goed slaapt! Met goede hulp kan je je ook snel een paar procentjes beter voelen.



+1

Enerzijds is het geoorloofd de babytijd onder een tropentijd te rekenen, maar hardop zeggen schijnt toch nog taboe te zijn. Dan moet je op zijn minst een huilbaby hebben die een etmaal vol huilt en je bed minstens twee maanden niet hebben gezien.

Gechargeerd, maar zeggen dat je je eigen baby in de machteloze/wanhopige momenten liever kwijt dan rijk bent lijkt een no go.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mia1981 schreef op 19 oktober 2014 @ 12:35:

of ze wel of niet of misschien een huilbaby heeft doet er niet toe. Het gaat erom dat ze het zwaar heeft, en als anderen vertellen dat ze het ook zwaar hadden (Door het hebben van een huilbaby of reflex baby ed) weet to dat ze niet de enige is. Ze is niet gek, ze is geen slechte moeder en ze gaat hieruit komen.Dat laatste weet je niet. Helaas. Denk je dat die kritische reacties zijn om TO te treiteren? Ik denk van niet, ik lees overal dezelfde bezorgdheid, alleen anders verpakt. Door de critici bijvoorbeeld door te hameren op het zoeken van hulp voor TO zelf. Want met een postnatale depressie kom je er niet zomaar uit, niet zonder hulp. Je zou het aan m'n buurvrouw kunnen vragen, maar die is vorig jaar uit wanhoop uit het raam gesprongen en nu dood.
quote:nina1966 schreef op 18 oktober 2014 @ 13:06:

[...]



Tuurlijk joh, een osteopaat is geen arts. Kun je dit eens lezen?

http://integraalmedischce ... am/opleiding-osteopathie/

Een osteopaat moet éérst reguliere geneeskunde gedaan hebben voordat hij osteopaat kan worden.

Onzin, Nina. Op die pagina staat niet dat osteopaten arts zijn. Er staat dat de opleiding tot osteopaat onderdelen uit de reguliere geneeskunde bevat. Die opleiding is trouwens wel een bijzondere: het is een fulltime opleiding in ... deeltijd: van de website van de opleiding:

"De fulltime opleiding aan College Sutherland omvat 1 jaar medische basiskennis, 5 jaar deeltijdonderwijs Osteopathie en 1 jaar co-therapie (stage). Dit klinkt misschien vreemd in de oren, maar 'echt' dagonderwijs in een periode van 4,5 jaar, zou bij niet-gesubsidieerde opleidingen te duur worden." En dus noemen ze het fulltime, maar dat is het helemaal niet. Zo serieus moet je osteopaten dus ongeveer nemen.

Osteopaat is trouwens geen beschermde titel, dus zelfs zonder die voltijdsopleiding-in-deeltijd kun je jezelf osteopaat noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit_111 schreef op 19 oktober 2014 @ 17:56:

[...]





Dat laatste weet je niet. Helaas. Denk je dat die kritische reacties zijn om TO te treiteren? Ik denk van niet, ik lees overal dezelfde bezorgdheid, alleen anders verpakt. Door de critici bijvoorbeeld door te hameren op het zoeken van hulp voor TO zelf. Want met een postnatale depressie kom je er niet zomaar uit, niet zonder hulp. Je zou het aan m'n buurvrouw kunnen vragen, maar die is vorig jaar uit wanhoop uit het raam gesprongen en nu dood.Ik lees in lang niet alle kritische reacties bezorgdheid. Ik lees ook een hoop mensen die vinden dat to geen recht heeft op zulke gevoelens. En als je dat een paar keer herhaalt, dan komt dat raam een stuk dichterbij. Maar we zullen het nooit weten, to komt hier waarschijnlijk toch niet meer
quote:aoife1982 schreef op 18 oktober 2014 @ 23:15:

Gatver, wat zuigen zeg.

TO zit er doorheen door slaapgebrek en maakt zich daarnaast ook nog eens zorgen over de gezondheid van haar baby. En dan mag ze niet klagen Thordis? Omdat jij het nog véél zwaarder had? Beetje inleving zou je sieren.

Sterkte TO!

Ze mag heus klagen, en ik had het overigens helemaal niet zo zwaar hoor. Ik viel alleen over dat 37 weken te vroeg bevallen zou zijn.



Maar klagen is iets anders dan wat to doet.



En degene die zegt dat to een goede moeder is en er wel uit komt: hoe weet jij dat? Er bestaan ook heel veel moeders die de boel onvoorstelbaar verknallen en er nooit meer uitkomen, die hun kind eigenljk nief kunnen opvoeden, maar het toch doen, met alle gevolgen van dien. Dus zomaar roepen dat ze een goede moeder is is net zo ongegrond en ongepast als roepen dat ze een slechte moeder is, wat ook niemand heeft gedaan hier.
Alle reacties Link kopieren
Zeg ik dat to die gevoelens niet mag hebben? Dat mag ze, maar ze moet zich wel blijven realiseren dat 'dat kind' het niet doet om haar te treiteren, en zelfs ik, als onvoorspelbare Borderline patiënt kon dat. En believe me, die periode van huilen en wanhoop maakte ik ook mee. En noem me geen superieure feeks wil je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven