Vriendin snapt niet dat ik even met mezelf bezig ben

19-10-2014 23:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik weet het, ik post nu even ontzettend veel topics- maar ik zit met 1001 dingen en als ik dan toch bezig ben, dan maar meteen hier.



Ik heb de afgelopen twee maanden een moeilijke periode gehad. Twee sterfgevallen van mensen die ontzettend dicht bij me stonden, relatie uit, weer begonnen met opleiding (gaat gelukkig goed, maar wel stressvol) en mijn angststoornis is weer opgelaaid. Daardoor ben ik gewoon echt even met mezelf bezig. Ik weet ook wel dat ik veel over mijn sores praat, maar ik probeer het te beperken. Daarbij ben ik echt wel geintresseerd in anderen. Ik vraag altijd hoe het met ze gaat en vraag door. Ik probeer me zo veel mogelijk in te leven.



Maar nu komt het. Ik heb een vriendin die, net als ik, ook wat problemen heeft. Ze is al eens eerder ontzettend labiel tegen me uitgevallen nadat ze wat op had. Ze heeft me letterlijk op straat lopen duwen en uitschelden. Uiteindelijk heb ik haar vergeven omdat ik weet dat ze het ook niet makkelijk heeft. Gisteren kreeg ik weer de volle laag. Zij was gestart met een cursus en blijkbaar viel het verkeerd dat ik haar vroeg of ik die ook kon doen volgend semester, want hij leek me wel leuk. Het ging blijkbaar alleen over mij, ik ben egoistisch, ze voelt zich niet gerespecteerd/ gewaardeerd. Ik heb haar altijd gezegd dat ze gewoon uit zichzelf moet komen vertellen als ze iets leuks/vervelends/grappigs heeft meegemaakt, want ik ga het niet uit haar trekken. Ik ben een heel extravert persoon, dus als zij niks zegt zeg ik wel iets. Blijkbaar begrijpt ze dat niet, of misschien ben ik wel de grote egoist hier, maar in haar ogen denk ik alleen aan mezelf en wals ik over iedereen heen.



Ik weet nu even niet wat ik hiermee moet. Ik zit in een onwijze rouwperiode, ben gespannen, gestresst, maak me zorgen om van alles en nog wat en dan krijg ik dit ook over me heen. Mensen begrijpen blijkbaar niet hoe moeilijk dit voor me is. Wat zouden jullie doen? Proberen te lijmen? Hoe? Of moet ik haar maar vertellen dat het me eigenlijk niks meer interesseert? Zo voelt het namelijk wel op dit moment. Ik vind het echt ontzettend beklemmend dit. Ik heb tig keer sorry gezegd maar het is nog steeds niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2014 @ 00:43:

ik zou niet reageren op dat gescheld.+1 Het is nu nog te vers.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 20 oktober 2014 @ 00:52:

[...]





Het was juist de bedoeling zonder dat drinken. Ik drink normaal thee. Ik ben zelf niet zo van de alcohol. Zij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 20 oktober 2014 @ 00:58:

[...]





Uiteraard niet. Je snapt het nog niet. Want je legt uit hoe jij het bedoelt heb, dus betrek je het weer op jezelf. ( Ik zeg toch dat ik het herken)



Dat zie jij niet zo maar zo voelt zij dat wel. Een betere reactie had geweest: Joh, dat moet eenzaam hebben gevoeld, ik heb dat nooit zo doorgehad. Of nog beter: Laten zien dat je je schuldig voelt door je lichaamstaal en zwijgen.Mja, dat had ik zelf nooit bedacht inderdaad. Ik vind het ook zo rot voor haar. Ik vind het alleen bizar hoe ze daardoor reageert. Als ze gekwetst, verdrietig naar me was toegekomen had ik het er op een hele andere manier over gehad dan als ik zo word aangevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 20 oktober 2014 @ 00:40:

[...]



Dat snap ik, ik heb dat ook tegen haar gezegd waarom ik dat deed, maar het was niet goed genoeg ofzo.

Daar kan ik ook nooit zo goed tegen, als mensen zich gaan lopen goedpraten in plaats van gewoon even hun excuus aanbieden (of laat het los van mijn part, maar ga er niet weer later over beginnen als je niet van plan bent je hand in eigen boezem te steken)

Maar goed, dat ze zo helemaal losgaat is ook niet leuk.

Ik denk dat het er nu gewoon even niet zo inzit, je bent nu teveel met je eigen problemen bezig, dan kun je er ook niet echt iemand bijhebben die zo heel erg met haar eigen dingen bezig is.

Wel begrijpelijk hoor, van beide kanten, en misschien kun je later de banden weer wat aanhalen
Alle reacties Link kopieren
Als ze ervoor open staat zou ik haar vragen een brief te schrijven, ouderwets met de hand. Dan is ze enerzijds gedwongen goed na te denken over hoe ze zich voelt en hoe ze dat wil verwoorden en kan je het anderzijds zelf rustig tot je nemen wat zij allemaal voelt en denkt. Hoe dan ook sterkte ermee.
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 20 oktober 2014 @ 01:10:

[...]



Daar kan ik ook nooit zo goed tegen, als mensen zich gaan lopen goedpraten in plaats van gewoon even hun excuus aanbieden (of laat het los van mijn part, maar ga er niet weer later over beginnen als je niet van plan bent je hand in eigen boezem te steken)

Maar goed, dat ze zo helemaal losgaat is ook niet leuk.

Ik denk dat het er nu gewoon even niet zo inzit, je bent nu teveel met je eigen problemen bezig, dan kun je er ook niet echt iemand bijhebben die zo heel erg met haar eigen dingen bezig is.

Wel begrijpelijk hoor, van beide kanten, en misschien kun je later de banden weer wat aanhalenIk heb drie, vier keer sorry gezegd voordat ik zei dat ik gewoon even met mezelf aan de slag moest. Op een gegeven moment wou ik gewoon aangeven dat ik het niet expres deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:ejsji schreef op 20 oktober 2014 @ 01:14:

Als ze ervoor open staat zou ik haar vragen een brief te schrijven, ouderwets met de hand. Dan is ze enerzijds gedwongen goed na te denken over hoe ze zich voelt en hoe ze dat wil verwoorden en kan je het anderzijds zelf rustig tot je nemen wat zij allemaal voelt en denkt. Hoe dan ook sterkte ermee.Mja ik ben net ook tegen haar uitgevallen dat ik het gestoord vond dat ze zo agressief deed, maarja. Ik denk niet dat het te redden is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 20 oktober 2014 @ 01:15:

[...]





Ik heb drie, vier keer sorry gezegd voordat ik zei dat ik gewoon even met mezelf aan de slag moest. Op een gegeven moment wou ik gewoon aangeven dat ik het niet expres deed.

Ja, ik snap dat ergens wel, maar dan doe je je excuus weer teniet.

Maar als ze nu gewoon zo boos is kun je haar beter even laten afkoelen, en dan later weer verder kijken.

Misschien dat als jullie er rustig over kunnen praten op een moment dat jullie niet al aan het ruziën zijn.

Want als zij scheld is ze al zo boos dat je het natuurlijk ook niet meer goed kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 20 oktober 2014 @ 01:20:

[...]



Ja, ik snap dat ergens wel, maar dan doe je je excuus weer teniet.

Maar als ze nu gewoon zo boos is kun je haar beter even laten afkoelen, en dan later weer verder kijken.

Misschien dat als jullie er rustig over kunnen praten op een moment dat jullie niet al aan het ruziën zijn.

Want als zij scheld is ze al zo boos dat je het natuurlijk ook niet meer goed kunt doen.

Mja.



Ergens denk ik wel, ik wil geen vriendinnen die zo kwaad worden. Ik ken sommige mensen al jaren en daar is dit nooit bij voorgevallen. Haar ken ik niet eens een jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 20 oktober 2014 @ 01:24:

[...]



Mja.



Ergens denk ik wel, ik wil geen vriendinnen die zo kwaad worden. Ik ken sommige mensen al jaren en daar is dit nooit bij voorgevallen. Haar ken ik niet eens een jaar.

Dat snap ik hoor, je bent ook niet verplicht om vriendinnen te blijven toch?

Ik begreep eigenlijk uit de OP dat je het weer goed wilde maken, maar als je dat niet wilt doe je het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 20 oktober 2014 @ 01:19:

[...]



Mja ik ben net ook tegen haar uitgevallen dat ik het gestoord vond dat ze zo agressief deed, maarja. Ik denk niet dat het te redden is.Je kan het altijd even aankijken, zien of ze er ook op een normale toon met je over wil praten. Als je haar minder dan een jaar kent lijkt me ook dat er niet heel veel verloren gaat als er niks meer van een vriendschap komt?
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Je mag best tegen haar zeggen wat het met jou doet dat ze zo reageert..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat die vriendin ook wel haar excuses aan mag bieden.

Dat ze loopt te schelden en tieren en nu ook nog over de wats app!

Dat is toch niet normaal.



Je hebt zelf nu ook genoeg aan je hoofd, daar houdt zij ook geen rekening mee.



Ik zou het voor nu even laten voor wat het is.

Misschien na een tijdje als het wat rustiger is er in alle rust erover praten met haar. (Als zij dat kan, als ze weer begint te schelden en te tieren zou ik dat niet weer accepteren als ik jou was)



Maar dat moet je zelf ook willen natuurlijk.

Ik snap heel goed dat je er nu even klaar mee bent..
Appjes met gescheld zou ik gewoon negeren.
quote:harry13 schreef op 20 oktober 2014 @ 00:58:

[...]





Uiteraard niet. Je snapt het nog niet. Want je legt uit hoe jij het bedoeltd heb, dus betrek je het weer op jezelf. ( Ik zeg toch dat ik het herken)



Dat zie jij niet zo maar zo voelt zij dat wel. Een betere reactie had geweest: Joh, dat moet eenzaam hebben gevoeld, ik heb dat nooit zo doorgehad. Of nog beter: Laten zien dat je je schuldig voelt door je lichaamstaal en zwijgen.
Laat elkaar even met rust, werk aan jezelf ( kan het zijn dat je onbedoeld toh een beetje egoistisch bezig was?) en bedenk dan of je haar mist en wat jullie samen kunnen doen om in het geval van missen het weer leuk te maken.



Als je haar niet mist, lekker laten gaan, ik hou niet van dat soort drama types die dingen niet normaal kunnen aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met het "inleven" in deze vriendin. En helemaal stoppen met de vriendschap; dat is alles.



Als je al het fatsoen niet hebt om je poten thuis te houden dan verdien je geen vriendschap. Bovendien geef je met al dat begrip een verkeerd signaal af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:ik ben egoistisch, ze voelt zich niet gerespecteerd/ gewaardeerd.Prima, jullie passen dus niet bij elkaar. Laat ze wat ze nodig heeft elders zoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je to?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 20 oktober 2014 @ 09:48:

[...]





Inderdaad, ik ben geen hond.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 20 oktober 2014 @ 10:46:

Hoe oud ben je to?25. Zij 23.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 20 oktober 2014 @ 10:41:

Stoppen met het "inleven" in deze vriendin. En helemaal stoppen met de vriendschap; dat is alles.



Als je al het fatsoen niet hebt om je poten thuis te houden dan verdien je geen vriendschap. Bovendien geef je met al dat begrip een verkeerd signaal af.Ja, inderdaad. Heb er vanochtend nog over nagedacht. Ik werk met kinderen en zodra die gaan duwen en schelden hebben ze een enorm probleem. Waarom pik ik het dan wel van een volwassene? Ik heb niks meer van haar gehoord vandaag dus ik laat haar maar lekker in haar sop gaarkoken. Straks is ze al haar vriendinnen kwijt als ze zo blijft doen. Waarschijnlijk ben ik nu ook al "gestoord" in hun ogen. Niet dat het me boeit, haar vriendengroep is niet de mijne, zij is eerder "aanhang". Ik heb mijn eigen groep vrienden die ik al jaren ken.
Alle reacties Link kopieren
Met iemand die mij gestoord noemt zou ik helemaal klaar zijn.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 20 oktober 2014 @ 15:24:

Met iemand die mij gestoord noemt zou ik helemaal klaar zijn.

Inderdaad, als iemand moeilijk loopt noem je diegene ook niet kreupel, als iemand te zwaar is noem je die ook geen vetzak dus waarom vindt zij het oke om mij gestoord te noemen als ik angstklachten heb? Zeker terwijl ze in de psychiatrie werkt. Ze tyft maar op.



(Die wordt een beetje een rant topic, voor degenen die dat vervelend vinden, sorry!)
Alle reacties Link kopieren
quote:ottertje87 schreef op 20 oktober 2014 @ 15:40:

[...]



Inderdaad, als iemand moeilijk loopt noem je diegene ook niet kreupel, als iemand te zwaar is noem je die ook geen vetzak dus waarom vindt zij het oke om mij gestoord te noemen als ik angstklachten heb? Zeker terwijl ze in de psychiatrie werkt. Ze tyft maar op.



(Die wordt een beetje een rant topic, voor degenen die dat vervelend vinden, sorry!)



Vaak gaan ze in de psychiatrie werken omdat ze eigenlijk aan zichzelf willen werken.



Oh, en Ottertje, wat ik vannacht zei over schuldig voelen kwam voort uit het idee dat jullie al veel langer vriendinnen waren. En dat een hoop signalen door jou niet waren opgepikt en dat zij het nu wel een keer zat was. Mijn vrienden hebben dat jaren gepikt van mij. En dat zonder één keer te schelden.



Na latere berichten gelezen te hebben vind ik nu dat jij het nog best wel netjes doet.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven