Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Maar kom echt niet elke niet vastendag aan de 2000 cal. Maar dat was voorheen ook al zo.



En nu ben ik klaar met mijn egopostst ik ga naar de kapper.



Scheelt vast weer een paar ons
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dolcis, mooi resultaat, drie kilo eraf!



Nope, niet naar ha geweest. Werd me wel aangeraden door iemand van de manege maar (nog) niet gedaan. Ben gewoon beurs en wat last van schouder maar niets ernstigs.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Zo, dit is mijn 4e vastendag en ik verbaas me er echt over hoe het lichaam werkt. Want eigenlijk heb ik dus echt geen honger als ik 24 uur niet eet. Normaal gesproken loop ik eigenlijk de hele dag te snaaien, uit verveling en/of gewoonte. En ook omdat ik denk dat ik honger heb. Ik ervaar nu dat die trek in golven komt en weer verdwijnt en dat ik heel goed een dag zonder eten kan.

Dat wil niet zeggen dat ik het leuk vind om een dag niet te eten en ik weet dus echt niet of ik het ga volhouden. Ik geniet enorm van lekker eten en kijk ontzettend uit naar iedere maaltijd. Aan de andere kant is het goed om me te realiseren dat ik veel meer eet dan ik nodig heb! En dat ik op niet-vastendagen veel te veel naar binnen werk. Ik denk echt dat ik veel meer binnenkrijg dan 2000 ckal. En wie heeft eigenlijk bepaald dat we op een dag 2000 kcal nodig hebben? Het is echt superveel.



Maar goed, ik ben wel positief maar val geen drol af. Op zich is dat niet heel erg, al was het natuurlijk wel een beetje het doel. Maar ik ben pas 1,5 week bezig, misschien moet ik nog even geduld hebben.



Hoe is het met de rest? Louise, gaat het al wat beter met de blauwe plekken?



Dolcis, goed resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad goed bezig, Dulcis. Mijn lichaam had ook het vasten nodig om vet te gaan verbranden, gewoon op calorie-iname letten en krachtsport deed helemaal niks meer voor me. Heel raar hoe dat werkt, hettieverzettie, ik heb op een vastendag ook niet zo'n moeite met niet eten, terwijl je inderdaad dagen hebt dat je wel constant loopt te grazen als een koe in de wei en echt honger meent te hebben. Bij mij is het wel minder geworden door naar de signalen van mijn lichaam te luisteren en niet eerder te gaan eten omdat het nu eenmaal tijd voor ontbijt is. En ook te eten totdat ik voldaan ben, niet totdat mijn bord leeg is. Of je het nu opeet of weggooit, het is toch weg. Je moet je lichaam in elk geval niet als composthoop gebruiken.



Wie dat bedacht heeft dat een vrouw 2000 kcal per dag moet eten is natuurlijk het voedingscentrum. Het is een gemiddelde, niet iedereen heeft 2000 kcal nodig. Je kan het ook ergens berekenen hoeveel je nodig hebt op een dag en hoeveel je nodig hebt om af te vallen. Die link had Elninjoo een keer geplakt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Ik denk echt dat ik veel meer binnenkrijg dan 2000 ckal. En wie heeft eigenlijk bepaald dat we op een dag 2000 kcal nodig hebben? Het is echt superveel.

Vind je dat echt superveel? Ik moet juist enorm opletten om daar niet overheen te gaan, want als ik zou eten wat ik echt wil eten, zit ik ruim boven de 3000 per dag!



De afgelopen tijd heb ik niet gevast, maar ben ook niet aangekomen. Zelfs nog een kilootje verloren al bij al. Terwijl ik soms echt dagen aan 't snaaien ben en dan de echt lekker slechte dingen zoals bladerdeeg met kaas en gehakt bijv, chips, frikandel speciaal, sateetje, veel brood. Maar als ik dat 'n paar dagen heb gedaan, dan lukt 't me gelukkig toch weer om terug te schakelen naar 'n wat minimalistischer eetpatroon (gekookt eitje 's ochtends, een banaan, een salade met kip/gamba, gekookt ei en dressing en 's avonds zo min mogelijk) en dan is de schade weer ongedaan gemaakt. Nu zien dat ik toch het lijnen weer op kan pakken zodat ik nog wat kilo's kwijt raak en daarna zou ik via m'n huidige eetwijze moeten slagen in op gewicht blijven, terwijl ik toch kan toegeven aan mijn favoriete junkfoods.
Alle reacties Link kopieren
Nog bedankt voor de lieve reacties trouwens. Brutus is op, het eten gaat niet meer, drinken doet ie nu ook veel minder. Maandag gaan we toch een afspraak maken om hem te laten inslapen, thuis op zijn kleedje bij de houtkachel. Met ons drie en de poes erbij. Hij heeft nog wel buiten in het zonnetje gelegen en wat rondgescharreld, morgen hoop ik nog dat ie wat kan genieten van het zonnetje. Wel fijn voor zijn oude botjes deze warme herfst. Nu liggen we lekker met zijn allen op de bank. Nog even knuffelen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ha Nien! Weet jij nog waar je die link vandaan had om je nodig kcal per dag te berekenen?



Goed dat je gewicht stabiel blijft. Mooi. Ga je wel verder met 5:2 als je op je streefgewicht bent?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
[quote]elninjoo schreef op 18 oktober 2014 @ 20:40:

[...]



Vind je dat echt superveel? Ik moet juist enorm opletten om daar niet overheen te gaan, want als ik zou eten wat ik echt wil eten, zit ik ruim boven de 3000 per dag!



Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik bedoel meer dat dat vele eten aangeleerd is en dat ik betwijfel of die 2000 KCal echt nodig zijn of dat dat weer in het leven is geroepen door een instantie als het voedingscentrum. Maar je hebt wel gelijk met wat je zegt over dat je er zo aan zit. Ik vind het echt tegenvallen wat je mag eten op een vastendag. Ik heb net een wrap op met een hele avocado en een zelfgemaakte salsa. Denk dat ik daarmee al wel op de 500 zit. Als ik geen vastendag had gehad had ik er 2 gegeten, dat had dus betekend dat ik dan zomaar rond de 1000 KCAl had binnengekregen.

Meestal lunch ik ook flink, dus ik zit er dan echt wel overheen. Het enige wat ik niet overdrijf is mijn onbijt: dat is meestal een smoothie van havermelk, fruit en een beetje havermout. En ik eet een chocoladereep (100 gram) per dag. Hoeveel kcal zijn dat wel niet?

Ik ga de komende tijd ook op mijn niet-vastendagen op mijn Kcal letten!



MSW, beterschap met je hond. Wat verdrietig dat hij op is, maar hij heeft vast een mooi leven gehad. Je praat in ieder geval met veel liefde over hem.
Serieus vasten is me de laatste tijd niet gelukt, al heb ik deze week (op gisteren na) tussen de 1000-1500 kcal gegeten en dat heeft de schade van de week ervoor (hele week ziek thuis, wel heel veel foute dingen gesnaaid en niet gelopen wegens koorts) compleet teniet gedaan. Vandaag heb ik niet ontbeten en heb tussen 12 en 19 uur gegeten. Wel 'n lekker 100 grams zakje chips, verder heel matig met kcal, dus zeker onder de 1500 in totaal. Morgen ga ik naar de braderie en zal daar zeker 'n portie poffertjes willen eten, verder hoop ik ook dat ik me in kan houden.



Bedoelde je deze link?

http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een fijn topic trouwens, het opent mijn ogen!
quote:Ik bedoel meer dat dat vele eten aangeleerd is en dat ik betwijfel of die 2000 KCal echt nodig zijn of dat dat weer in het leven is geroepen door een instantie als het voedingscentrum.Denk dat jij dat 2000 kcal-advies anders opvat dan ik. Ik zie het juist als 'n grens waar je niet overheen mag omdat je anders aankomt. Zelf vind ik die grens dus erg laag liggen omdat je er zo aan zit, al eet je helemaal niet zoveel. Als je 2 goeie broodmaaltijden per dag eet en een flink bord avondeten dan zit je daar al bijna aan en zou je eigenlijk niets met kcal kunnen drinken (geen zuivel, sap, alcohol) en geen tussendoortjes kunnen nemen die vaak ook 150/200 kcal per stuk zijn. Laat staan als je ook nog 'ns zou willen snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien heb je wel gelijk en is het inderdaad niet veel. Ik moet het nog een beetje uitvinden geloof ik, heb nog nooit van mijn leven calorieen geteld! Toch goed om stil te staan bij wat ik op een dag naar binnen werk. En er dus achter te komen dat het slechte eten wrs toch de reden is dat ik niet afval.
Alle reacties Link kopieren
Die link bedoelde ik inderdaad, Nien. Dank je.



Ik ben met wegen van eten en echt berekenen hoeveel 500 kcal nu echt is en dan zit je er vrij rap aan, zeker met avocado's, olijfolie, etc.



Verder kijk ik er niet echt naar eigenlijk. Ik probeer wel mijn eetmomenten te beperken, dus niet snaaien en als ik het wel doe, dan maar meteen goed, maar wel paleo. Nu ik geen tarwe en granen meer eet is het makkelijker om dingen te weigeren. Ik ga me niet beter voelen als ik het eet, het is slecht voor mijn huid.



Ik heb vanmiddag lekkere repen gemaakt met gedroogd fruit, gehakte noten, kokosrasp, gepofte boekweit en chocola gemaakt van santen, cacaoboter, cacaomassa en stevia. Ben je ook zo mee klaar. En het is echt geen straf om te eten hoor en het leuke is dat het gewoon voedzaam is en geen lege caloriën.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wennen aan het tellen van Kcal. Ik ben eigenlijk gewend aan Amber Albarda en Annemarie Postma en die zijn juist tegen op het tellen van kcal. Avocado's zijn hartstikke gezond, maar omdat ze veel kcal bevatten zou je ze daarom niet teveel moeten eten. Een gemiste kans!

Maar goed, ik ga het toch een tijdje zo doen want het is goed om me bewust te zijn van hoeveel ik op een dag binnenkrijg. Vandaag ben ik goed begonnen met een bordje overnight oats met banaan (rond 400 cal), een wrap voor de lunch (rond de 400) en 2 stukjes chocola, waar ik normaal een hele reep zou eten. En vanmorgen een halve marathon gelopen, dus ik zou vandaag wat meer mogen. Maar ik heb niet echt honger ofzo, dus ik doe maar rustig aan. Weet nog niet wat ik met het avondeten ga doen.



Msw, die reepjes klinken erg lekker, maar waar koop je cacaoboter en cacaomassa? Bij de natuurwinkel?
Nou, ik heb me in kunnen houden op de braderie. Heb mezelf alleen verwend met poffertjes met grand manier en 'n lekkere dot boter, maar heb verder alle kramen met hamburgers, hotdogs, friet, kibbeling, loempia's, wafels en ander junkfood weerstaan.
Alle reacties Link kopieren
Good for you!
Alle reacties Link kopieren
Zo, net een behoorlijk calorierijke maaltijd naar binnen gewerkt:

pasta met zalm en spinazie. Klinkt op zich goed, maar er zat schmand (soort zure room maar dan extra vet) doorheen en dat bevat 250 kcal voor 100 gram! En ik dronk er een glaasje rode wijn bij, dat was ook 150 kcal. 100 gram pasta ook 150 en de zalm was ook 250. Gaat lekker hard zo. Ik denk dat ik nog net onder de 2000 kcal zit, maar ik zou er ook overheen kunnen zijn gegaan. Na de halve marathon nog een halve banaan gegeten en een stukje witbrood, dat delen ze hier uit bij wedstrijdloopjes. Het lijkt op suikerbrood, maar er zit minder suiker in dan bij ons. Het heeft geloof ik Hefekranz en ik vind het erg droog, maar na een halve marathon smaakt alles je kan ik je vertellen
Alle reacties Link kopieren
@ Hettieverzettie:

Cacaomassa en cacaoboter bestel ik bij Pit & Pit: https://www.pit-pit.com/ en bij body en fit is cacao het goedkoopst: http://www.bodyenfitshop.nl/



Natuurwinkels en Ekoplaza laat ik een beetje links liggen, die zijn hier echt schreeuwend duur.. Vaak hebben ze bij webshops of bij de toko echt dezelfde producten voor veel minder.



Eten was eigenlijk wel het laatste waaraan ik vandaag heb gedacht. De hond heeft twee epileptische aanvallen gehad, hij gaat heel hard achteruit. Ik blijf vannacht bij hem slapen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Stanley. Hopelijk slaapt Brutus morgen rustig in.



Morgen weer een vastendag voor mij. Ben benieuwd hoe dat gaat, want heb zeker 4 weken niet gevast.



Goed je weer te lezen Nien!

En ook weer een nieuwe schrijfster erbij, welkom!



Vandaag opruimdag gehad. Tuinmeubelen naar binnen gehaald, garage weer opgeruimd en eea weggegooid. En natuurlijk in huis weer het nodige gedaan. Morgen weer aan de slag. Wel wennen na zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag met Brutus Mrs.



Nien je leeft nog!

Ik eet door de weeks eigenlijk nooit meer dan 2000 cal. ik kom er zelfs niet aan. Maar in het weekend compenseer ik best wel...hahaha



Ik las laatst een stuk van Guy Droog en dat was iets over "If it fits your macro's" dan tel je eigenlijk niet alleen caloriën maar pas je ook je hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten aan. Vaak is het wanneer je je balans daar in aanpast dat je minder trek hebt.



Een vriendin van me is dus Leangains aan het vasten en dan eten volgens dat principe...zij kwam dus ook met die link. Het bevalt haar prima.



Ik vind het toch wel jammer dat ik last van opvliegers kreeg. Die heb ik nog steeds sporadisch dus ik moet even uitvinden of het idd dat lean gains.



Maar goed ik ga even wat te sporten uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
http://fitzonderfabels.nl ... lt-en-toch-vet-verliezen/
Alle reacties Link kopieren
Veel geschreven hier in het weekend!



Hoi Nien; fijn dat je minstens op je gewicht gebleven bent ondanks het niet-vasten!



Zelf kom ik de laatste dagen als een tierelier aan ;-( als het goed is wordt ik vandaag ongesteld (laat maar komen!!!) en kom ik eindelijk van wat gewicht af want voel me tonnetje rond. Ik zit tweeeneenhalve kilo boven mijn laagste gewicht. Baal als een stekker. Heb nog steeds last van pijnlijke schouders en nek en hoop dat mijn schildklier geen optater heeft gehad van mijn val. Naast mijn val (had ik vorige week niet verteld) kreeg ik namelijk ook een klap van een ander paard wat voor mij liep. Ik viel tegen dat dravende paard aan en kwam met mijn hoofd (cap op) tegen zijn bewegende achterhoeven aan. Mijn hoofd werd dus behoorlijk hard naar voren geklapt en daarom dus ook nek en schouderpijn. Helaas kan door de klap ook je schildklier van de rel raken. Dat zou het razendsnelle aanoomen de laatste dagen kunnen verklaren.



Vanmiddag of morgen misschien toch maar even naar de HA, ook om schildklier weer eens te testen want dat moet ik sowieso jaarlijks en is alweer tijdje geleden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ach, MrsStanley, ik zag je andere topic ook al, wat sneu zeg. Sterkte vandaag.



Ik vast vandaag weer! Heb nog niets gegeten, dus vanavond een paprikasoepje met twee geroosterde speltbroodjes. Hmm, zin in. Maar eerst nog wel een uurtje sporten.
Alle reacties Link kopieren
Wordt er niet meer gevast? Ik heb mijn dagen alweer acher de rug! Ging super. Zo goed dat ik er eigenlijk nog een dagje achteraan wilde plakken op vrijdag of zaterdag, maar heb nu twee eetafspraken staan, dus jammer dan maar. Bovendien vind ik rode wijn ook altijd wel lekker in het weekend ;)



Ik vind soep echt ideaal op vastendagen! Na het sporten gelijk een kom in de magnetron en dan een lekker warm pittig soepje naar binnen lepelen terwijl netflix aanstaat. Vandaag helaas wel iets meer gegeten dan nodig was geweest helaas, dus ik hoop dat de schade beperkt blijft.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd staat mijn hoofd geeneens naar eten, ik heb totaal geen eetlust op het moment. Het is dat de rest wil eten, maar anders zou zelf het koken er nog bij in schieten. Ik mis mijn ouwe sukkelaar in de keuken.



Het is ook zo raar, meestal gaven we wat niet opgegeten werd aan Brutus. Nu moeten we het weggooien. We waren ook zo gewend aan zijn maffe gedrag als we aan het eten waren. Demente honden zijn namelijk heel hun gevoel voor decorum kwijt en je moest echt oppassen dat ie niet eens een aanval naar je bord deed, als je even niet zat op te letten. Juist de dingen waaraan we ons zo konden ergeren, missen we nu het hardst eigenlijk.



Eigenlijk heb ik morgen een vastendag gepland, ik zie wel hoe het loopt. Vasten zonder hongergevoel en eetlust is wel een makkie.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven