Wat te doen met Poezenmens en onze kat?

20-10-2014 10:44 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Sinds een paar jaar woon ik met vriend in een appartement en we hebben alletwee vanuit ons ouderlijk huis een kat meegenomen. Beide katten vinden het fijn om overdag lekker buiten rond te lopen en s'avonds slapen ze binnen. Tenminste.. eentje, de andere is 'ingepikt' door een vrouw uit ons appartementencomplex. We noemen haar ook wel Poezenmens, ze zet werkelijk overal bakjes voer neer voor de 'zwerfkatten' uit de buurt die daar natuurlijk in grote getale op af komen. Onze ene kat sluit ze na 7 uur binnen op in haar berging samen met een andere poes omdat ze vind dat het dan bedtijd is (tja I know..). Heel vervelend, in het begin hebben we elke keer bij haar aangebeld met de vraag of we alsjeblieft onze kat terug mochten pakken. We hebben meerdere keren tegen haar gezegd dat we dit niet prettig vinden maar daar luistert ze gewoon niet naar. Op een gegeven moment hebben we ons er maar bij neergelegd.



Dit vinden we eigenlijk niet normaal, maargoed. De andere kat slaapt nog steeds bij ons binnen en overdag met lekker weer doen we hem vaak naar buiten. De laatste tijd maakt hij echter steeds ruzie met één van die zwerfkatten van haar. Elke keer krijg ik een boos bericht dat ik mijn kat binnen moet halen enz, ik doe dit dan ook maar eigenlijk vind ik het echt heel vervelend! Mijn kat heeft toch ook recht om lekker buiten te rennen? Wij betalen een hoop hypotheek etc om hier te wonen en dan zou ik mijn kat steeds binnen moeten houden omdat zij alle buurtkatten hierheen lokt met haar bakjes kattenvoer!



Wat vinden jullie? Toch voortaan de kat maar binnenhouden en hem klaaglijk laten miauwen dat ie naar buiten wil? Misschien zelfs een ander baasje voor hem zoeken zodat hij wel lekker naar buiten kan zonder gezeur? Praten met Poezenmens heeft echt geen zin..



Sorry voor het lange verhaal
Kan je je terras/balkon niet afzetten zodat katten in de buurt blijven?
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt ongelooflijk..

Waar bemoeit dat mens zich mee! Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze jullie kat gewoon durft te stelen. Want in feite is dat wat ze doet.. Ik weet niet goed wat je eraan zou kunnen doen, naar de politie gaan is misschien wel een stap te ver. Maar het is van de zotten dat dat mens jullie kat bij haar binnenpakt, terwijl jullie dat niet willen.



Ik zou toch echt nog eens heel goed met haar in gesprek gaan en ontzettend duidelijk maken dat ze moet ophouden met dit rare gedrag.
Bizar overigens wel. Dat jullie nu 1 poes blijkbaar al kwijt zijn aan dat kattenvrouwtje. Overdag is poes hort op en 's avonds slaapt ze in de berging van de buurvrouw. Dat zou ik ook niet accepteren. Blijven aanbellen en eventueel zeggen dat kat alleen dieet-voer mag ivm gezondheid. Misschien helpt dat.
Wijkagent??
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen van katnapping?!



Wat is dat voor raar mens? Natuurlijk mag jou kat naar buiten en je andere kat hoeft niet bij haar te slapen. Weghalen en heel duidelijk tegen haar zijn! Dit kan ook zonder te praten!)
Alle reacties Link kopieren
Dat je het uberhaupt overweegt om jouw kat weg te doen. En dat ze jouw kat na zeven uur opsluit binnen zou ik ook niet pikken.



Ik zou je kat gewoon buiten laten want dat recht heb je. En elke avond zou ik daar aan de deur staan om je kat op te halen, net zolang ze jullie zat wordt en hem niet meer opsluit.



Een gesprek met de wijkagent zou denk ik ook goed zijn.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke situatie.

Ga je eigen kat terug halen! Ik zou het echt niet waarderen dat iemand mijn kat inpikt.

En probeer inderdaad je eigen tuin af te zetten zodat jij jouw katten in de buurt hebt.
Never give up hope.
Wijkagent inschakelen. Iets van iemand anders binnenhalen en binnenhouden is diefstal toch? Je kan allicht info inwinnen bij de wijkagent over wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de wijkagent inschakelen. Jullie kat opsluiten, tskkk
Wat een raar mens! Is zij ook eigenaar of is er nog een verhuurder? Ik zou het in eerste instantie via de VVE of haar verhuurder aankaarten en als dat niet werkt de politie inschakelen. Lijkt me toch wel een strafbaar iets, het achterhouden van iemands kat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Het is inderdaad denk ik verstandig om contact op te nemen met de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
"Zwerfkatten"zeg je. Mag ik je er even op wijzen dat er werkelijk katten zijn zonder tehuis, ook bij jou in de buurt? Ik vind het heel mooi dat zij voor dieren zorgt die niet van haar zijn, zodat ze niet verkommeren. Dat jouw katten er voor kiezen om daar te zijn en voer op te eten dat eigenlijk niet voor hen bedoeld is, is toch jouw schuld? Of moet ze alle echte zwerfkAtten laten verkommeren omdat jij je katten niet bij je kan houden? Want als jij dat deed, had niemand een probleem!
Alle reacties Link kopieren
Zij sluit jullie kat op in de berging



Dat vind ik echt misdadig. Een kat is een nachtdier en het is heel normaal om dat een buiten kat in de nacht ook (even) buiten is. Daarbij heeft zij geen dieren op te sluiten die niet van haar zijn.

En ook haar eigen dieren horen niet opgesloten in de berging.



Echt niet normaal, het is dierenmishandeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die buurvrouw weet dondersgoed dat deze kat geen zwerfkat is, maar van TO. Andermans katten voeren is niet de schuld van de katteneigenaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:maranara schreef op 20 oktober 2014 @ 10:50:

Aangifte doen van katnapping?!



)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zwerfkatten voeren oke, dat kat van TO dan ook mee eet, logisch. Maar kat van TO opsluiten kan echt niet. Ik zou daar elke avond 5 over 7 voor de deur staan om kat te komen ophalen net zolang tot ze dat spelletje zat is
Alle reacties Link kopieren
Er zijn katten die van niemand zijn. En die voert ze. En to laat haar katten dat voer opeten. En dat vind ik stijlloos.
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:07:

Er zijn katten die van niemand zijn. En die voert ze. En to laat haar katten dat voer opeten. En dat vind ik stijlloos.Hoe weet jij zo zeker dat die katten van niemand zijn? Misschien zijn het katten uit de omgeving die op het voer afkomen.
Alle reacties Link kopieren
Die zullen dat ook doen ja, en die zouden ook niet overal moeten kunnen zwerven. Dat katten overal maar moeten kunnen gaan en staan waar ze willen is onzin.
Alle reacties Link kopieren
Waarom accepteer je in hemelsnaam dat ze jouw kat opsluit? Sjonge, dat zou echt niemand moeten proberen met mijn kat! Mijn kat loopt ook buiten rond en slaapt 's nachts bij mij. Ik zou echt woest zijn als iemand zou besluiten haar op te sluiten omdat het 'bedtijd' is!

En zwerfkatten voeren, sorry hoor, maar hoeveel echte zwerfkatten hebben jullie in de buurt dan? Of voert ze gewoon alle katten die daar rond lopen en wil ze dus gewoon zelf een kat?

Iones, als zij overal voer neerzet dan eten alle katten dat ja, maar mijn buurman voert zijn kat ook buiten en no way dat mijn kat daar iets van eet hoor. (en ja dat weet ik zeker aangezien ik in de zomer op de kat pas en dus weet waar en wanneer hij eet. Mijn kat weet dat ze daar niet moet komen omdat ze dan geheid ruzie heeft)
Alle reacties Link kopieren
En die onzin over dat katten niet overal zouden moeten lopen, pfff! Dat doen katten ook niet, die hebben een kleine actie radius en hebben onderling ook pria door van wie welk gebied is. Het is de onverdraagzaamheid van mensen die er een probleem van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is me nooit opgevallen dat er veel zwerfkatten zijn in NL? Dus waarschijnlijk zijn de andere katten ook gewoon katten uit de buurt?



Heel aardig dat ze voor die beestjes wil zorgen, maar ze gaat gewoon te ver. Haal de wijkagent erbij als ze niet mee wil werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 11:07:

Er zijn katten die van niemand zijn. En die voert ze. En to laat haar katten dat voer opeten. En dat vind ik stijlloos.Ben jij niet helemaal lekker van boven ofzo?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik vind het echt zo ongelofelijk asociaal als mensen vreemde katten gaan voeren. Iemand loopt mijn kat ook vet te mesten. Dat beest kermt al-tijd om eten dus dat krijgt hij blijkbaar ergens. Pislink kan ik daarvan worden, ik zit met een te dikke kat terwijl ik daar een hekel aan heb omdat het ongezond is voor dat dier. Bovendien krijgt mijn kat ook rauw vlees, terwijl mijn stiekeme voerder waarschijnlijk vieze brokkenbende geeft.



Goed, volledig offtopic maar ik snap dus dat je pissig bent. Wat ik wel van belang vind, zijn het écht zwerfkatten of bombardeert zij ze maar tot zwerfkat? Als ik extreem vermagerde en vervuilde katten in mijn omgeving zou hebben zou ik daar ook iets mee doen, maar niet in het wildeweg vreten neerzetten. Daar krijg je ook nog eens ongedierte van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven