Gezondheid alle pijlers

Wat nemen om goed te slapen

20-10-2014 11:21 66 berichten
Ik wil vanmiddag even naar de apotheek (vakantie en dus tijd, normaal is hij om 6 uur dicht )



Ik slaap al 2 jaar niet zo goed. Ik denk dat ik gemiddeld 1 of 2 nachten per week lekker 8/9 uur slaap, de rest van de week is het wakker liggen tot 4 uur, of juist wakker worden om 4 uur. De hele nacht steeds een half uurtje heel licht slapen en telkens wakker worden.



Eigenlijk gek dat ik er dus nog nooit een middeltje voor heb gekocht. Nu vraag ik me af: wat moet ik kopen. Ik lees verschillende dingen over valdispert en melatonine, maar ik weet niet zo goed wat bij mij zal helpen.



Uiteraard ga ik het ook aan de apotheker vragen, maar ik vind het wel fijn om goed voorbereid te zijn. Daarnaast heb ik weinig geld op het moment, dus vind het zonde om van alles te kopen wat niet blijkt te werken. (ik weet dat elk mens anders reageert, maar toch)



Dus, wat raden jullie me aan?
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die melatonine gebruikt en diegene is er positief over.



Weet je hoe het komt dat je zo slecht slaapt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens goed naar je gewoonten gekeken? Drink je vaak alcohol? Of koffie? Wat doe je voor het naar bed gaan? Heb je al eens geprobeerd of een warm bad, warme douche helpt?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Melatonine werkt bij mij goed, maar ik zou even langs de ha gaan om een sterkere soort voorgeschreven te kunnen krijgen. In die standaardpilletjes zit heel weinig namelijk
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 20 oktober 2014 @ 11:26:

Heb je al eens goed naar je gewoonten gekeken? Drink je vaak alcohol? Of koffie? Wat doe je voor het naar bed gaan? Heb je al eens geprobeerd of een warm bad, warme douche helpt?

Koffie drink ik bewust bijna niet meer (hooguit 1 kopje per week) thee om die reden ook niet. Suiker ben ik al flink mee geminderd vanwege iets anders.



Warme douche helpt niet. Ik moet altijd uren afkoelen van douchen, heb het nogal snel warm.



Ik sport op dit moment niet (heb wel een abo) wegens gebrek aan tijd. Wil ik over een tijdje weer oppakken. Al zorgt 's avonds sporten juist ook voor lang wakker liggen.
quote:lesbianwoman schreef op 20 oktober 2014 @ 11:26:

Melatonine werkt bij mij goed, maar ik zou even langs de ha gaan om een sterkere soort voorgeschreven te kunnen krijgen. In die standaardpilletjes zit heel weinig namelijkMijn moeder had 1,5 mg zonder recept, dan zou ik daar toch mee kunnen beginnen. Neem aan dat jij het over 0,1 mg hebt.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je overdag genoeg daglicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat je eerst langs de huisarts moet om dit te bespreken. Je krijgt niet zomaar iets mee van de apotheek denk ik.
quote:lucky82 schreef op 20 oktober 2014 @ 11:57:

Ik vermoed dat je eerst langs de huisarts moet om dit te bespreken. Je krijgt niet zomaar iets mee van de apotheek denk ik.

Melatonine (lage dosering) of valdispert toch wel gewoon?



Ik ben niet op zoek naar zware slaappillen.
quote:Galadriel schreef op 20 oktober 2014 @ 11:53:

Krijg je overdag genoeg daglicht?

Tja, wat is genoeg? Ik zit veel binnen voor studie en stage. Ik fiets gemiddeld zo'n 40 minuten per dag. Dat is het wel. Ga in de pauze wel altijd even naar buiten en als ik tijd heb, ga ik 's avonds even een kwartiertje fietsen. Maar dan lig ik daarna alsnog klaarwakker in bed, juist door dat fietsen.



Verder heb ik helaas geen balkon oid, dus dan is even buiten zitten wat lastiger.
Rook een wietje savonds voor het slapen gaan en je slaapt als een roosje.
quote:emmetje2 schreef op 20 oktober 2014 @ 12:05:

Rook een wietje savonds voor het slapen gaan en je slaapt als een roosje.Wel eens gedaan ja, maar dat kan ik moeilijk elke dag doen + ik word dan alsnog midden in de nacht wakker om niet door te slapen.
Melatonine kan wel goed helpen. Dochter neemt hier 5 mg (voorgeschreven door de huisarts). Een lagere dosering hielp haar niet, maar je zou het eerst kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad melatonine 3mg aan, bij mij werkte dat erg goed. Gewoon te koop, zonder dokters recept. Het was een langwerpig doosje met een ijzeren vijzel en stamper erop.

Tegenwoordig heb ik het niet meer nodig maar voor nood is het een fijn product.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een hele slechte slaper en neem sinds 2 dagen extra magnesium. Het lijkt te helpen..meevaller is ook dat het helpt bij PMS bij mij. Google maar eens.
quote:budapest schreef op 20 oktober 2014 @ 11:51:

[...]



Koffie drink ik bewust bijna niet meer (hooguit 1 kopje per week) thee om die reden ook niet. Suiker ben ik al flink mee geminderd vanwege iets anders.



Warme douche helpt niet. Ik moet altijd uren afkoelen van douchen, heb het nogal snel warm.



Ik sport op dit moment niet (heb wel een abo) wegens gebrek aan tijd. Wil ik over een tijdje weer oppakken. Al zorgt 's avonds sporten juist ook voor lang wakker liggen.

Als je geen tijd hebt om te sproten dan ben je gewoon veel te druk. Wat leidt tot stress. Wat leidt tot slaapproblemen.



Verander je perceptie: het is onmogelijk om op een dag geen half uurtje vrij te kunnen maken om naar buiten te gaan om te lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maryssa schreef op 20 oktober 2014 @ 12:19:

Ik ben ook een hele slechte slaper en neem sinds 2 dagen extra magnesium. Het lijkt te helpen..meevaller is ook dat het helpt bij PMS bij mij. Google maar eens.

Werkt dat bij jou zo snel? Ik slaap slecht omwille van krampen in benen en voeten en slik al bijna een maand extra magnesium... maar ik voel nog niet echt verschil.

Wat bij 'gewoon' slecht slapen helpt bij mij is om een halfuurtje voor bedtijd rustig een glas warme melk te drinken terwijl ik even een tijdschriftje doorblader en dan neem ik inderdaad Valdispert Nacht. Na een halfuurtje ga ik naar bed en dan lukt het meestal wel om in te slapen, doorslapen tot de ochtend lukt niet altijd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn vriend gebruikt melatonine en is er erg tevreden over. Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar vond het niks. Ik viel er idd beter door in slaap (daar heb ik moeite mee) maar ik was dan vervolgens de volgende dag tot ongeveer 12 uur helemaal suf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier pilletjes staan van 1 mg
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 20 oktober 2014 @ 12:05:

Rook een wietje savonds voor het slapen gaan en je slaapt als een roosje.Ja lekker aan de drugs. Goed advies!
Ik lees even mee. Ik heb het (pas) sinds 3 weken dat ik niet meer doorslaap. Wel al langer dat ik een paar nachten niet doorslaap, maar het is nu al 3 weken iedere nacht bal. In slaap komen is geen probleem, maar zo rond een uur of 3 word ik wakker en kom ik niet meer in slaap. Ik heb weinig tot geen stress, drink Sleepy Time Extra thee 's avonds en heb sinds een paar dagen Dormeasan extra sterk, van dr. Vogel. De eerste twee nachten hielp dat, maar vannacht was het weer waardeloos.

Word er een beetje moedeloos van. En heel erg moe natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik sta er ook wel van te kijken dat het zo snel werkt, Oudblond. Ik gebruik 's avonds een bruistablet met Magnesium, Calcium en D3. Volgens mij van de Action. Mijn slaapritme was altijd makkelijk inslapen maar dan steeds na 4 uur wakker en moeilijk weer in slaap vallen.



Bij krampen in de spieren zou eventueel vitamine B complex ook kunnen helpen, net als calcium, vitamine D en E. Let wel op dat je niet te veel per soort neemt! (vitamine D kan obstipatie veroorzaken bij te hoge dosis en E en D kunnen zich opstapelen in het lichaam en toxisch worden) Misschien even langs bij de Tuinen of de apotheek?
Dat magnesium neem je dus 's avonds voor het slapen gaan?
quote:kadanz schreef op 20 oktober 2014 @ 12:26:

[...]



Als je geen tijd hebt om te sproten dan ben je gewoon veel te druk. Wat leidt tot stress. Wat leidt tot slaapproblemen.



Verander je perceptie: het is onmogelijk om op een dag geen half uurtje vrij te kunnen maken om naar buiten te gaan om te lopen.

Mijn slaapprobleem is begonnen door psychische problemen. Ik ben niet perse heel druk, maar door dat probleem doe ik heel lang over studeren en stage voorbereiden. Daardoor schrap ik sporten meestal als eerste uit mijn agenda, die tijd heb ik dan nodig voor mijn studie.



Ik zei net al dat ik regelmatig 's avonds naar buiten ga om te fietsen, maar dat ik daardoor juist niet kan slapen, wegens energieboost. Lopen gaat helaas niet. Ik pak zelfs de fiets naar de AH 350 meter verderop, ik heb namelijk een blessure. Heel frustrerend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven