Wordt de fysieke aantrekkingskracht altijd minder?

22-09-2014 12:10 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forum-leden,



Ik ben 36 jaar en heb al zo'n 12 jaar een relatie met een lieve vent. Ik hou heel veel van hem maar toch heb ik zo af en toe m'n twijfels. De fysieke aantrekkingskracht van mij naar hem toe is de laatste jaren namelijk enorm afgenomen, ondanks dat ik nog veel van hem hou. Is dit normaal als je in een lange relatie zit? Af en toe is het er nog wel maar echt niet meer zoals in het begin. Voor mijn huidige partner heb ik nooit een lange relatie gehad dus ik weet niet hoe dat is.



Ik snap dat je na járen echt niet meer het behang van de muur trekt als hij thuis komt en dat dat anders wordt. Maar echt zo vreselijk super geil worden als in het begin, word ik niet meer. En dat mis ik enorm. Zo erg dat ik merk dat ik 'ontvankelijk' word voor andere mannen. Ik doe er niets mee maar ik maak me er wel zorgen om.



Wat betekent deze 'andere' fysieke aantrekkingskracht voor mijn relatie? Hou ik van hem als een goede vriend en niet als mijn partner? Worden jullie nog extreem geil van je partner als je al 10+ jaren samen bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 16 oktober 2014 @ 14:53:

[...]





Ja daar gaat het simpelweg om.....



Fysieke aantrekkingskracht wordt in de loop der jaren anders is mijn ervaring. Nu verandert zijn lichaam natuurlijk ook en soms vond ik het wel wat minder, ik ben daar altijd eerlijk over geweest, hij ook richting mij.

Op seksueel gebied heb ik ook echt wel periodes gehad dat ik hem minder aantrekkelijk vond, ook daar spreken wij dan weer over. Ik bemerk wel keer op keer dat het gepaard gaat met meerdere oorzaken; drukte, stress, kinderen, weinig slaap etc.

Voor ons is het de oplossing om wat meer ons" best" te doen voor elkaar in de vorm van; verrassen met bijv. een etentje, een filmpje pakken, een massage geven (ondanks het feit dat het even minder lekker/geil voelt) etc.

Even geen vader/moeder hoeven zijn maar gewoon jezelf is soms zo lekker & belangrijk! En blijf elkaar uitdagen/verrassen/plagen is mijn tip.

En praten...dat is het meest belangrijk!Ik ben wel benieuwd hoe je zoiets zegt.. Het probleem van TO is heel herkenbaar voor mij, maar ik vraag me af of het mijn vriend zijn zelfvertrouwen veel goed doet als ik hem zeg dat ik totaal niet meer opgewonden van hem raak.
Alle reacties Link kopieren
quote:leonore84 schreef op 19 oktober 2014 @ 18:51:

[...]





als ik hem zeg dat ik totaal niet meer opgewonden van hem raak.



Ik ben dus niet de enige met dit probleem...

Hebben jullie al lang een relatie leonore84? En overweeg je om hierdoor te stoppen met de relatie? Ik vind het echt heel moeilijk, en zwaar. Zeker omdat ik op alle andere vlakken m'n man echt absoluut niet kwijt wil! Ben benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt.
quote:leonore84 schreef op 19 oktober 2014 @ 18:51:

[...]





Ik ben wel benieuwd hoe je zoiets zegt.. Het probleem van TO is heel herkenbaar voor mij, maar ik vraag me af of het mijn vriend zijn zelfvertrouwen veel goed doet als ik hem zeg dat ik totaal niet meer opgewonden van hem raak.Uhm...bedoel jij nu dat je van mij wilt weten hoe ik dit vertel omdat jij tegen dat probleem aanloopt of ben je gewoon nieuwsgierig hoe ik het vertel maar heb jij een ander probleem waardoor jij je niet aangetrokken voelt tot je partner?
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde. Ik werd natuurlijk al geil van mijn vriend, maar nu een jaar of 7 verder, wordt het eigenlijk steeds beter. Het heeft zich verdiept. Ik word niet alleen geil, maar ook aangetrokken, geraakt, verleid, betrokken en dichterbij hem dan bij wie dan ook.
Ik ben het helemaal met je eens lionlily, je kent elkaar en dat maakt alleen maar mooier!
Alle reacties Link kopieren
Ja, sowieso is alle schaamte over vetrollen, geurtjes, geluiden, seksuele voorkeuren volledig afwezig ondertussen. Dat maakt seks zoveel vrijer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven