gezonde (groene) smoothies

20-10-2014 11:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik zou graag eens een gezonde (groene) smoothie.

Ik lees en zie regelmatig mensen die bijvoorbeeld een smoothie drinken met spinazie er door heen. Omdat ik me er helemaal niks bij voor kan stellen hoe dat smaakt wil ik er graag eens zelf eentje maken.

Nou kan ik natuurlijk genoeg receptjes vinden op internet, maar ik zou graag een recept lezen van iemand die er al eens eentje gemaakt heeft en hem ook nog eens lekker vond;)



Dus heb je een lekker recept voor mij, wil je hem dan hieronder posten? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Spinazie,banaan en dan water of een andere vloeistof( sap oid) en ik gooi er ook vaak verse munt door.

Mijn blender is kapot maar ga er van de week een halen want mis het wel. Voelde me toen ik bijna dagelijks smoothies maakte een stuk fitter.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak elke ochtend een groene smoothie. Vanmorgen met boerenkool, mango, banaan en een uitgeperste sinaasappel. Morgen vervang ik de boerenkool door verse spinazie. Alles met een scheut ijswater door de blender. Makkelijk en gezond.
Ik hou zelf minder van dat vele pulp in een smoothie, dus ik gooi het liever door de juicer. Bijvoorbeeld spinazie, wortel, selderij en wat appel of peer. Ben je er nog niet aan gewend dan kan je meer fruit dan groente erin doen wat het zoeter maakt.
Inderdaad, verse spinazie (proef je overigens niks van), banaan, kiwi, sinaasappel (niet per se allemaal tegelijk, ga gewoon voor fruit waar je van houdt), en amandelmelk/sojamelk, kokosmelk. Ik gebruik zelf altijd een melkbasis.



Maar kan ook met boerenkool of iets dergelijks. Alleen snijbonen die over waren, smaakten echt goor



Soms doe ik er nog cranberries, gojibessen, chiazaad of wat ik maar in huis heb erdoorheen.



Probeer en geniet!
Alle reacties Link kopieren
Rucola was ook niet zo'n succes:-)



Gewone sla en spinazie bevalt me het best. Boerenkool vind ik als groente niet lekker dus in een smoothie nog nooit geprobeerd.

Ik gooi er ook wel eens een komkommer door.
Fruit wat je lekker vindt als basis. Bij mij is de basis altijd een banaan vanwege de structuur/binding. Dan 250 gram ander fruit, 250 ml sinaasappelsap en 100 gram bladgroen. Zou inderdaad beginnen met spinazie, dat is het vriendelijkste qua smaak.
Komkommer

Bleekselderij

Groene appel

Spinazie

Halve bevroren banaan

Water



Nog lekkerder met ananas erbij.
Ik hou het meestal bij groen. Aardbeien erbij lijkt me vaak lekker, maar daar wordt het bruin van en dan vergaat mijn eet(drink)lust.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat doen jullie dan met de rest van de spinazie? In zo'n zak zit toch iets van 400 gram?

En is elke dag spinazie/boerenkool nou wel zo gezond? (nitriet)
Zo'n zak komt hier wel op in de loop van de week. Het beste is om je groene bladgroenten af te wisselen.
Ik geloof dat avocado het ook goed doet in de smoothie, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 20 oktober 2014 @ 12:40:

Maar wat doen jullie dan met de rest van de spinazie? In zo'n zak zit toch iets van 400 gram?

(nitriet)



Meestal maak ik een paar smoothies en de rest gaat ergens doorheen bij het avond eten.

Ik heb ook wel eens diepvrieszakjes van te voren gevuld met spinazie en fruit en ingevroren.

Laatst geprobeerd:

Spinazie

Avocado

Banaan

Basilicum

Yoghurt



Best lekker, de avocado maakt het vrij glad. Mijn dochter die normaal nooit avocado wil, dronk zo een glas leeg :-)
quote:winkelfanaat schreef op 20 oktober 2014 @ 12:40:

Maar wat doen jullie dan met de rest van de spinazie? In zo'n zak zit toch iets van 400 gram?

En is elke dag spinazie/boerenkool nou wel zo gezond? (nitriet)Dat kan prima
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend leuk om dit te lezen! Dank!

Ik heb net boodschappen gedaan, kersen, banaan, spinazie gekocht.. Ben ontzettend benieuwd, hoe het smaakt..Verder cacao en Amandelmelk er door heen.Ik ga eens wat proberen, ben benieuwd.



Ik merk dat vooral boerenkool, spinazie en courgette worden gebruikt als groenten? Zijn er nog meer groenten die er goed door heen kunnen?



Ik zal jullie laten weten wat ik van mijn eerste gezonde smoothie vond..



Fijne middag!
Alle reacties Link kopieren
Andijvie en bleekselderij kan ook prima! Bleekselderij kan wel snel overheersen dus niet teveel erin ineens ingooien.



Van de week gemaakt; banaan, peer, appel, bleekselderij en andijvie. Wat water erbij omdat de sap anders te dik is.



Vriendlief vond het ontzettend smerig maar ik heb er lekker 3 ochtenden van genoten. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Broccoli, spinazie en een appel als smoothie vind ik erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn smoothie was heerlijk! ik ben om! Ik ga zeker vaker zon smoothie maken!



Deze week ook eens andijvie en broccoli als groenten proberen in mijn smoothie.. Dat vind ik wel iets spannender..



Bedankt voor jullie recepten!
Alle reacties Link kopieren
dan moet je er ook bij vertellen wat je erin hebt gestopt
Alle reacties Link kopieren
Dat stond al in mijn vorige bericht geschreven.. maar voor de liefhebbers: kersen, banaan, spinazie, cacao, kaneel en amandelmelk. Heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht vorige week ook laat ik eens gezond doen.



Een smoothie met banaan, spinazie en yoghurt.

Ranzig! Waarschijnlijk teveel spinazie? Ik kreeg dat laatste beetje echt niet weg. En nu ligt er dus nog een aangebroken,zak spinazie te vergaan in mn koelkast. Heb het nog gebruikt voor op de pannenkoek maar verder weet ik zo even niets.
Alle reacties Link kopieren
Roerbakken met knoflook en door de pasta blusher?

Of soep van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou ik idd weer eens kunnen doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op spinazie. Door de wraps, door de pasta of gewoon naast de aardappels! Bij mij zou het wel opkomen;)



Maar je kunt natuurlijk altijd mijn spinazie smoothie ook maken..

200 gr. heb ik er door gedaan. 125 gram kersen. 1 banaan. 1 glas amandelmelk. En wat kaneel er door en je bent klaar.. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het niet lekker vindt;) Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven