Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Hart, wauw wat goed!! Eindelijk toch een stukje lust gevonden voor 1, zonder tango en tantra. Hoe voelt het? Was het goede seks? (en nu niet vergelijken met 2 want dat gaat nergens over).



Roodkapje, ik ben verbaasd. Jij was zo hard aan het werk met je emotionele denkwereld, je gaten, je zelfvervulling en nu val je van je stuk bij uitblijven van een bevestigingsbericht? Ik krijg niet heel veel hoogte van je, (nog steeds niet) maar ik vraag me wel af in hoeverre jij "minnaargeschikt" bent. Ik denk dat jouw gaten pijnlijk aanwezig blijven zolang je hier mee doorgaat.



Weet je, ik snap dat zo'n bericht heel fijn is en ik herken die onzekerheid enorm. Het is dan ook een heel goed idee (en dat is prima te doen met een door jou hierboven beschreven man) om daar vaste afspraken over te maken. Een "geen nieuws is goed nieuws" kan al voldoende zijn. Of hij zet zich even over zijn beperkingen heen en stuurt jou na een date 1 bericht met "het was fijn, ik kijk uit naar de volgende keer". Dat is voor hem te doen en jij bent tevreden.
@roos : er is bij mij niet veel veranderd, ik ben ook niet van mijn stuk af. Vroeg me alleen af of andere deze onzekerheid herkende of dat dit meer iets van mij was.

Ik ben eigenijk niet zo van de afspraken maken , wil liever dat we vrij zijn om te doen wat we willen.
quote:hint schreef op maandag 20 oktober 2014 13:52 Een schop onder je eigen kont werkt toch het beste bij onzekerheid. Hij blijft niet voor niks bij je terug komen toch ondanks dat hij het moeilijk vind ermee te handelen? Zegt wel wat vind ik.Zo ga ik er dus ook mee om en elke keer voel me sterker dat dit ook lukt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
@high : natuurlijk dat is een open deur...

Begrijp me niet verkeerd , ik geniet ook en sta er niet verkrampt in maar ik benoem hier mijn diepere motieven en angsten.

Dat ik graag wil weten hoe het verder gaat moet voor jou toch wel invoelbaar zijn? Jij hebt toch ook graag duidelijkheid in je leven.
@hart : ja dat geloof ik ook. Het is niet alleen geil ,luchtig en makkelijk :-)
Je bent onzeker maar je weigert afspraken te maken. Je wilt de vrijheid. Je minnaar neemt die vrijheid, bericht jou wanneer het hém uitkomt maar eigenlijk heb je daar last van, je wilt bevestiging. En ik zie je hier enorm bagatelliseren want je wilt niet zoveel contact en het is goed zoals het nu is maar ik krijg het gevoel dat je een beetje jokt. Het is wél belangrijk anders postte je dit niet hier. Dat wij ook wel eens onzeker zijn doet daar niks aan af.



Hart, tel je zegeningen. Liefdevolle seks met de één, knokken met de ander. Fijn toch? Het enige wat je los mag laten is het vergelijk. Dat knokken vind ik ook best leuk maar gaat ook wel wat vervelen. Heb je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Roos

Om ervoor te zorgen dat we blijven knokken staat de datefrequentie laag.Iedere week knokken houdt snel op denk ik.Ik wil geen vanilleseks met minnaar dat gaat mij te diep.Dat weet hij en accepteert hij.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodkapjeendewolf schreef op 20 oktober 2014 @ 14:16:Dat ik graag wil weten hoe het verder gaat moet voor jou toch wel invoelbaar zijn? Jij hebt toch ook graag duidelijkheid in je leven.Ik heb graag duidelijk hoe ik er zelf in sta, over haar heb ik niets te zeggen.

Hoe het met mijn minnares verder gaat is mij volstrekt onduidelijk.



Ik proef bij jou sterk de wens om alles vast te leggen?
volg je verstand, gebruik je gevoel
@roos : ik jok nergens maar begrijp dat het lastig is om het goed te begrijpen (het is ook dubbel namelijk ) Waar ik naar verlang en wat ik wil is niet goed voor mij dus leer ik om dingen anders te doen daar " helpt " minnaar bij , wil niet zeggen dat ik dit altijd makkelijk vind.

Het is een leerproces.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik leun even weer naar achteren , vind de vragen juist heel interssant maar durf niet meer prijs te geven op een openbaar forum. Het is voor mij zoeken naar balans tussen privacy en meedoen hier
Alle reacties Link kopieren
.
Aha. Je wilt iets maar het is niet goed als je dat krijgt. En dan word je onzeker en dat noem je dan een leerproces. Ik ben benieuwd waarom je vindt dat je juist deze les zou moeten leren. Voor mij is het "joehoe drol van een minnaar, ik ben hier laat eens wat horen" mooi genoeg.

En je hoeft niet meer details prijs te geven, ook in wollige omschrijvingen filteren we je pijnpunten er prima uit volgens mij



Hart, heb je echt uitgesproken dat je alleen maar ruige seks met hem wilt? Is er ook wel eens sprake van knuffelen of is dat geheel not done? Hoe lang duren jullie dates?



Highlander, hoe is het op dit moment tussen jou en minnares?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het gevoel dat je veel te streng bent voor jezelf. Verlangens kun je niet onder het tapijt vegen, als jij veel om je minnaar geeft en hem graag ziet, daar is niks mis mee om dat hard op te zeggen. Angst om je minnaar te verliezen is niet slecht of raar.
Alle reacties Link kopieren
Rustig Roos, ik fungeer als grote knuffelbeer om huilend tegenaan te kruipen.

Komende week heeft ze 1e gesprek met therapeut.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
.
quote:highlander schreef op 20 oktober 2014 @ 13:06:

Roodkapje, weet hij dat jij na de date een jubel-app verwacht?



Mijn definitie van jubel-app:

Een bevestiging van hem naar haar dat zij - door hem tijdens de zojuist afgelopen date proefondervindelijk vastgesteld - nog steeds lekker is zodat hij de dagen weer af kan tellen tot hij haar weer treft.

Geweldig. Moet ik wel bij toevoegen dat in het jubelbericht het voor mij persoonlijk ook belangrijk is te benadrukken dat hij me ook als mens leuk vindt en niet alleen als lustobject.



Hart, wat fijn dat je weer toenadering met je nr. 1 hebt! Ik kan me goed voorstellen dat je seks met gevoel voor hem bewaard en de lustseks voor nr. 2.



Roodkapje, ik heb hier jaren met ex tegenaan gebotst. Je hebt een geval apart met je nr. 2 die dus de normale minnaar nadatesecontactdip heeft en dan nog wat extra gebrek aan inzien hoe belangrijk emotionele bevestiging is. Probeer het te zien voor wat het is, namelijk absoluut geen persoonlijke afwijzing!
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 oktober 2014 @ 14:58:

Rustig Roos, ik fungeer als grote knuffelbeer om huilend tegenaan te kruipen.

Komende week heeft ze 1e gesprek met therapeut.Wat klinkt dat ontzettend lief HL!
Highlander, wat vind je daarvan? Wil jij de grote troost knuffelbeer zijn voor nu?



Hart, knap hoor. Het is inderdaad de gouden tip, vermijd lastige situaties als je ze niet handelen kunt. Ik zou de knuffel ontzettend missen, heb één keer een minnaar gehad die dat om die reden ook niet wilde, wat een armoe maar ik snap dat dit voor jullie werkt.

Gelukkig duikt iemand niet meer zomaar van je enetweeje hoppekeeje mijn hart in bij een knuffel. Het dunne laagje vernis doet haar werk



Lena, inderdaad geen persoonlijke afwijzing. Mooi gezegd.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Roos, ik hoop van harte dat zij mij los kan laten zodra zij handvatten van de therapeut krijgt om haar eigen leven weer zelf op de rit te zetten.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Wil je van haar af?

Of wil je dat ze in je leven terugkomt als zij weer op eigen benen kan staan?

Waarom tolereer je het knuffelgebeuren terwijl je hier zelf eigenlijk totaal niet op zit te wachten? Is het niet een plan om even 100% van elkaar los te gaan leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven