Boom, kan niet op de naam komen!

20-10-2014 12:44 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen liedje of oude kinderserie, ik kan niet op de naam van een boom komen! Hoe heet toch ook weer zo'n boom die in de jaren 70 en 80 heel populair was en nu nog vaak te vinden is in de tuin van (bungalow)woningen uit die tijd? Ik vind ze heel lelijk, ze kunnen heel groot worden en hebben een enorme seventies-uitstraling. Ze hebben de vorm van een kerstboom, een groene stam en plastic-achtige bladeren. Volgens mij blijven ze het hele jaar groen. Wie heeft antwoord op deze o zo belangrijke vraag?
't Is al met al een heel gedoe
Ook wel apenverdrietboom of monkey puzzle tree genoemd...
Ik vind hem ook treurig. Grootse ambities in een sneu burgertuintje. Zoiets als een tijger in een veel te klein hok.
Alle reacties Link kopieren
"Apenboom"
Ja, lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk weetje (over deze superlelijke boom)

Bij een apenboom, Araucaria araucana, kan je heel makkelijk zien hoe oude deze is.

Elk jaar maakt de boom een nieuwe krans van takken.
Ik vind ze ook niet mooi maar vergeleken bij een conifeer is het toch nog een sieraad in de seventies tuin.



Of zo'n bruine verdorde deprihaag, haagbeuk is dat geloof ik..
Alle reacties Link kopieren
Beukenhaag is dat

Haagbeuk verliest wel zijn blad, en is een boom
anoniem_56819 wijzigde dit bericht op 20-10-2014 13:34
Reden: ;)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'm mooi. De Conifeer daarentegen is echt lelijk!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 20 oktober 2014 @ 13:00:

De apeboom! Dat is 'm! Pak van m'n hart! Vinden jullie 'm ook zo lelijk? :-)jaaaa gruwelijk!
Alle reacties Link kopieren
Coniferen zijn ook een verschrikking, natuurlijk. Wat betreft plantjes roepen afrikaantjes ook nog steeds huivering bij me op, maar ik geloof dat ze weer in zijn. Ik weet niet wat ik ertegen heb, ze zijn best schattig. Te veel gezien denk ik.
't Is al met al een heel gedoe
Onze buurman heeft zo'n boom van 7 meter hoog in de tuin staan, hij wilde hem laten kappen maar vernam toen dat zo'n groot model 4000 euro waard is, dus de boom staan nog even
Alle reacties Link kopieren
quote:vera78 schreef op 20 oktober 2014 @ 14:18:

Onze buurman heeft zo'n boom van 7 meter hoog in de tuin staan, hij wilde hem laten kappen maar vernam toen dat zo'n groot model 4000 euro waard is, dus de boom staan nog even Misschien verkoopt hij hem wel.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
4000 euro??? Als de Bulgaren dat zouden weten zou er geen Apenverdriet meer in de tuinen staan!
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 20 oktober 2014 @ 13:00:

De apeboom! Dat is 'm! Pak van m'n hart! Vinden jullie 'm ook zo lelijk? :-)Ik dacht het al, maar kon ook niet op de naam komen. Mijn buren hebben er eentje. Die vind ik wel mooi. Vorige week liep ik er 's ochtends langs en door de dauw kon je heel goed alle spinnenwebben zien. Er zaten er wel 20 in. De spinnen vinden de boom wel mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven