Geld & Recht alle pijlers

Gelukkige toeslagendag!

20-10-2014 10:48 63 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hoera het is weer toeslagendag! Brand maar los: waar ga jij het aan uitgeven? Moest je het laatste weekend op droge pasta leven en kan je nu weer aan de kaviaar? Of wil je zeuren dat je geen toeslag krijgt, en dat het allemaal maar absurd is. Of dat toeslagen alleen uitgegeven mogen worden aan huur zorgverzekeringen? Hier mag het allemaal!





Ik ben gisteren losgegaan in de uitverkoop en heb nu weer twee nieuwe sets sportkleding voor 2 verschillende hobbies (jaja, wij toeslagenvangers doen maar luxe) en ben er helemaal gelukkig mee :-)

Het enige wat ik me nu nog afvraag is: waarom is het in vredesnaam uitverkoop in oktober? Maar niet dat ik er om wil klagen hoor, want ik loop er wel weer hip bij
Zeg maar Spijker.
quote:Noah_ schreef op 20 oktober 2014 @ 11:16:

Vandaag zorgtoeslag gehad (leuk, maar niet dat ik er extraatjes van kan doen), en te weinig gekregen zorgtoreslag over 2013 (leuk bedrag). Zijn er meer die dat laatste hebben gehad? Het komt voor mij zo onverwacht!



Ja ik ook, terwijl ze het vorig jaar zelf stopgezet zouden hebben omdat ik er geen recht meer op zou hebben, vaag gedoe.



Ook nog het te weinig ontvangen deel van de kinderopvangtoeslag gekregen. Wij hebben een wisselend aantal uren nodig dus hebben het gemiddelde berekend en zijn daar zo'n 5 uur onder gaan zitten per maand. Hebben we dus goed berekend, wilde namelijk niet hoeven terug betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk full-time, huur particulier, krijg geen huurtoeslag, ben alleenstaand met kind van 6, krijg geen zorgtoeslag.

Mijn zoontje gaat 3 dagen per week na de buitenschoolse opvang, ik krijg een gedeelte van die kosten terug, maar moet zelf nog flink bijleggen.

Krijg van ex ¤ 25, - per maand kinderalimentatie en heb nog flinke schulden staan waar hij me mee opgezadeld heeft.

Toch kom ik goed rond, zelfs beter dan toen ik nog bij ex was en er per maand meer binnenkwam maar ergens in een groot, zwart, voor mij onbekend, gat verdween.
Alle reacties Link kopieren
quote:darivva schreef op 20 oktober 2014 @ 14:20:

Even stoom afblazen.



Wij krijgen kwa toeslagen niets, noppes, nada!

We huren particulier, krijgen door omstandigheden geen hypotheek, krijgen bij een woningstichting niets. De buurman die ook particulier huurt die krijgt een huurtoeslag waar je u tegen zegt, en wij helemaal NIETS!







Dan nu een brutale vraag, hoeveel krijgen jullie in toeslagen?Alles bij elkaar ongeveer 150 euro.
Tja darivva dan heeft dat te maken met je inkomen. Dat is blijkbaar hoger dan de max waarop je toeslagen krijgt. Zeker wat de zorgtoeslag betreft heeft dat niks met je huur/hypotheek te maken.



Bij mij is het ook binnen! Geen speciale plannen ermee gewoon blij dat ik weer wat minder rood sta.
quote:Spijk-er schreef op 20 oktober 2014 @ 13:32:

Ach, 'extraatje' is het natuurlijk niet echt. Mijn zorgverzekering betaal ik altijd in 1x aan het begin van het jaar, als je dat doet is het nml goedkoper dan maandelijks betalen. En daar spaar ik weer voor de rest van het jaar. Huur gaat na de 1ste pas van mijn rekening en daarvoor heb ik ook mn salarissen ontvangen (meervoud ja: twee parttime banen heb ik dus twee verschillende salarissen).

Inkomen komt hier dus in stukjes en beetjes binnen, uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal op dezelfde hoop.Hier ook, man wordt per 4 weken betaald (en is hoofdkostwinner) dus bij ons loopt het ook allemaal door elkaar. Als straks zoon naar kdv gaat per 1 december (over vanaf gastouder) krijgen we ook 2x per maand een kdv factuur. 1 voor de vaste middag en 1 halverwege de maand voor de los afgenomen uren van de vorige maand. Komt nu wel praktischer uit met man zijn apartere uitbetaal data.
Alle reacties Link kopieren
quote:darivva schreef op 20 oktober 2014 @ 14:20:

Even stoom afblazen.



Wij krijgen kwa toeslagen niets, noppes, nada!

We huren particulier, krijgen door omstandigheden geen hypotheek, krijgen bij een woningstichting niets. De buurman die ook particulier huurt die krijgt een huurtoeslag waar je u tegen zegt, en wij helemaal NIETS!







Dan nu een brutale vraag, hoeveel krijgen jullie in toeslagen?Twee opties: of je inkomen is te hoog of je hebt teveel spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 20 oktober 2014 @ 14:54:

[...]



Twee opties: of je inkomen is te hoog of je hebt teveel spaargeld.Of de huur is te hoog. Als buurman 1 euro minder huur betaald kan dat al verschil maken (699 vs. 700).
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 20 oktober 2014 @ 15:07:

[...]





Of de huur is te hoog. Als buurman 1 euro minder huur betaald kan dat al verschil maken (699 vs. 700).O ja, dat kan ook nog. Laten we daar optie drie van maken: huis of huur voldoen niet aan de eisen
Alle reacties Link kopieren
Laten we het huis maar de schuld geven. Ligt het tenminste niet aan mezelf.



¤25.- per maand aan allimitatie? Is dat niet een typ foutje zonder de 0? Hoor altijd van kennissen die allimitatie krijgen dat ze véél meer krijgen.



Ik heb zelf in overleg met ex besloten dat hij geen allimitatie zou betalen. Klinkt heel lullig naar hem, hij kan het beter gebruiken als wij. Hij woont in Zuid-Afrika, hij legt het geld opzij om een ticket naar NL te kunnen betalen, zodat hij langs kan komen. Zoon heeft er meer baat bij, ex heeft er meer baat bij.
quote:Naara schreef op maandag 20 oktober 2014 11:59 @Krullevaer: wees maar blij dat Vodafone zo sneaky is, anders sluiten ze je af.... staat ook in de abbo voorwaarden, maar die heb je blijkbaar niet gelezen?



Je denkt dat het serieus is wat ik schreef?



Wat ik gewoon wilde zeggen is dat het onhandig is dat het op hetzelfde moment is, want dan is het gelijk weg.
Alle reacties Link kopieren
Met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag ontvangen. Maar liefst 3 maanden plus voor komende maand dus we gaan waarschijnlijk nieuwe banden voor de auto kopen en de rest in het sinterkerst potje ?
Alle reacties Link kopieren
Van vorig jaar overigens net 4000 euro terugbetaald aan toeslagen
Alle reacties Link kopieren
Hier geen toeslagen maar eigenlijk wel hard nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven