frisse schone was na een tijdje stinkend uit de kast

20-10-2014 14:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn was komt fris en schoon uit de wasmachine, ik draai de machine regelmatig, ongeveer 1x per maand, zonder was op 90 graden.

De was gaat goed gedroogd de kast in, maar als ik dan na 3 weken een broek of shirt uit de kast haal, dan zit er een vieze zurige lucht in.

Ik dacht eerst dat t door de kast kwam, een open oude inbouwkast. Heb ook kleding in een nieuwe kast liggen, gedeeltelijk open. In de slaapkamer staat altijd het raam open.

Ik snap niet waar die vieze lucht vandaan komt, vooral omdat het wel schoon ruikt nadat het is gedroogd. De kasten zijn al helemaal schoongemaakt en opgeruimd.

Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
Daarom stoppen veel mensen toch zeepjes, geurkussentjes en wat niet nog meer tussen de opgevouwen was toch?!
http://www.huishoudplaza. ... eze-zure-lucht-in-kleding



http://www.huishoudplaza.nl/Community/Forum/aft/2932



huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/41399-help-mijn-schone-was-ruikt-niet-lekker.html



Niet alle bacterieën gaan goed uit voornamelijk synthetische kleding. Komt er warmte of opnieuw vochtigheid bij, gaan de bacterieën weer groeien/tot ontwikkeling komen.



Verhouding 1/3 dettol en 2/3 water, dit kan ingesmeerd worden op oksels bijvoorbeeld of in de voorwas een beetje.

http://www.farmaline.nl/d ... -chloroxylenol-49-100-ml/



Of witte azijn in de voorwas of wasmachine er bij. Dat lijkt zuur te ruiken van zichzelf, vind ik nooit zo prettig, maar de bacterieën gaan wel dood.



En wat 60 graden gewassen kan worden, dat is bij kleding weliswaar niet veel, maar dan gaan de bacterieën ook dood.



Oude kasten kunnen inderdaad ook muf ruiken van het hout, kan het in het hout gaan zitten en daardoor elke keer in de kleding komen? Je hebt het ook in andere kasten zeg je?
Dopje Dettol bij de was dat niet op 60 graden gewassen kan worden. Dan krijg je geen kringloopwinkelgeur in je kledingkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poosje wasmiddel van de Action gebruikt brrrrr, wat een vieze zure geur aan mijn wasgoed.



Daar ben ik van afgestapt.

Nu een ander middel, A***l, ( weet niet of ik het hier mag noemen, en heerlijk geurend wasgoed.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wáárom zou je Ariël niet mogen noemen?
Wat veel mensen niet weten, van vloeibaar wasmiddel kan je ook onfrisse was krijgen. Poeder wast veel beter schoon en houdt je machine ook beter schoon van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er minder last van als ik azijn als wasverzachter gebruik, zeker bij sportkleding merk ik anders ook een vies geurtje.
Alle reacties Link kopieren
quote:inqie schreef op 20 oktober 2014 @ 14:46:

Mijn was komt fris en schoon uit de wasmachine, ik draai de machine regelmatig, ongeveer 1x per maand, zonder was op 90 graden.

Gooi je er dan wel een vaatwastablet bij? Anders heeft het nog niet heel veel zin denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik draai 1x in de 8 weken een kookwas, speciaal om de machine optimaal schoon te houden.

Verder moet de was echt door en door droog de kast in.
Alle reacties Link kopieren
Vloeibaar wasmiddel is inderdaad een boosdoener. Zeker in de hoeveelheden die het etiket voorschrijft. Vanmorgen is hier een nieuwe wasmachine geplaatst en de beste man hamerde er ook weer op.



Maar het kan ook ín het wasgoed zitten. Dat ruik je niet gelijk, omdat wasmiddel nare luchtjes maskeert.

Ikzelf heb het met de handdoeken gehad. Nat in een hoek liggen broeien. Dat blijf je ruiken.

Niet gelijk. Maar na het afdrogen, bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 20 oktober 2014 @ 15:34:



Ikzelf heb het met de handdoeken gehad. Nat in een hoek liggen broeien. Dat blijf je ruiken.

Niet gelijk. Maar na het afdrogen, bah. Wassen met azijn op 90 graden, echt dan is het weg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vooral bij wasmiddel voor de donkere was. Als ik die niet gebruik, gaat het beter.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven