En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Georgiebrown, ik heb een Creuset tajine voor mijn verjaardag gekregen. Ik was er eerst wat sceptisch over, omdat ik niet van lamsvlees hou en de meeste recepten toch met lamsvlees zijn. Maar nu ik dit kookboek heb gevonden wordt het toch opeens wel erg leuk om dingen uit te proberen!



Je kunt de meeste tajine gerechten overigens ook best goed met een hapjespan maken. Met een tajine is net wat echter natuurlijk, maar voor een keer uitproberen is het een prima alternatief. Belangrijkste is dat je een pit hebt waarop je op lagere temperatuur kan stoven.
Alle reacties Link kopieren
Het was gisteren verschrikkelijk druk op DDW daarom niet al te veel gezien en met vrienden gaan borrelen en eten.

Ik had flensjes gevuld met geitenkaas en man had een sukadelapje. Was prima. Onze vrienden hadden hetzelfde.

Wel veel wijn op dus om 21.00 lagen wij te maffen:-)



Dadelijk eens in de diepvries kijken of er nog wat ligt voor vanavond want anders moet ik voor ik vanmiddag ga werken nog boodschappen doen en koken.
Alle reacties Link kopieren
Oww dignity, zo’n creuset-tajine lijkt mij ook wel wat !



Met spruitjes doe je mij absoluut geen plezier, Teigera, maar kind vindt ze heerlijk. Soms maak ik er een gratin van, dan vind ik het nog enigszins te pruimen…



De byriani bij de buren gisteren was erg lekker ! Daar ga ik ook eens mee aan de slag. Vooraf waren er papadums met een prutje van cashewnoten, kleine gedroogde vijgjes, rozijnen, gember en allerlei kruiderij en ook 2 soorten chutney (maar die kwamen gewoon uit een potje).



Wij hadden als toet bladerdeeg-appelhapjes gemaakt en erg lekker gelukte sinaasappel-walnootcakejes. Een ander gezin kwam met de hapjes voor het aperitief – ook heerlijk..



Het was ook vreselijk gezellig, we waren met 6 volwassenen en 9 kinderen en hebben aan het eind van de middag met z’n allen nog walnoten geraapt, want schitterend zonnig en zacht weer.



Vanavond pasta met broccoli, ansjovis, pepertje en Parmezaanse. Geloof dat het een recept van Jamie is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je in de slowcooker ook van die tajine-achtige stoofschotels maken. Dat gaat ook op lage temperatuur.

Ik moet me er wat meer in verdiepen eigenlijk.



Ik heb een bakje nasi uit de diepvries gehaald maar omdat dat niet zoveel is heb ook de slowcooker aangezet met een kippensoep met champignons etc. Met gember en Laos en foelie oa.

Het ruikt nu al lekker.
Alle reacties Link kopieren
Geroosterde romanesco-curry met rijst en eventueel bataatchips, als ik zin heb om extra moeite te doen.
"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinion, their lives a mimicry, their passions a quotation."
Ik maak denk ik een soort stir fry noodles met groene kool, wortel en bloemkool. Even kijken hoe en wat precies.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eet ik zelfgemaakte Thaise pompoensoep (naar het recept van Moos van onze herfstige meet).

Erbij een broodje.



Verder maar even een beetje low profile qua eten de komende dagen. Goed voor de portemonnee én de lijn. Het is leuk hoor, zo'n alleslustende en levensgenietende lief, maar pfew werd niet blij van de weegschaal en ook het geld vloog er iets te hard doorheen deze maand. Lief zie ik op z'n vroegst zondag pas weer. Hij zit nu voor zaken over de grens en morgen vertrekt hij richting een ander buitenland voor de sport die hij beoefent. 6 dagen zonder mijn schatje. Zal even afkicken worden, dit is het langste aantal dagen dat we elkaar niet zien.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Vanavond maak ik een stamppotje met oa spruitjes en rode ui.

En ik maak vast groentesoep voor een lunchvergadering morgen.

Ik heb een weekje herfstvakantie, dus even lekker de tijd om in de keuken te staan. Gisteren een wortelcake met pecannoten gemaakt. En vanmiddag verse zilveruitjes gekocht, even een leuk receptje zoeken om ze zelf in te maken.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Bleggggh, het is feestweek en ik voel me Heb knallende koppijn. Gelukkig was ik alleen op op onze afdeling op kantoor vandaag. Hoefde ik niet te sociaal te doen. Collega's zijn vrij of naar beurzen.

Kijk zo lief aan of hij zin heeft om te koken.



Werd toch enthousiast van de DDW verhalen dus ik ga waarschijnlijk vrijdag met een collega langs.

Dolf, wij staan bij een ander bedrijf op Strijp. Spiek maar ff op mijn FB voor de details. Weet niet of je nog gaat.



Irma, dat klinkt heel gezellig zo met de buren en alle lekkere hapjes.



Dignity, die tajine klinkt heerlijk. Ik maak het inderdaad altijd in de hapjespan.



Info, geniet van je weekje vrij.
Alle reacties Link kopieren
Tajinerecepten doen het inderdaad prima in de slowcooker.

Soep van Moos even opgezocht en opgeslagen voor binnenkort. Ziet er lekker uit.

Lekker vakantie Info.

Die feestweek altijd, hopelijk voel je je snel beter KV.



Hele drukke dag gehad, die eindigde met een heel leuk gesprek. Daarna was ik alle moeheid meteen weer vergeten. Grappig hoeveel energie zoiets kan geven. Vanavond had ik een slowcookermenu (wel allemaal al eerder gemaakt): rode kool met een sudderlapje, stoofperen en zelfgemaakte appelmoes.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Koor,nooit fijn die feestweek.

Ik heb je bedrijf inderdaad toch nog wel gezien gisteren maar het was erg druk overal.

Misschien dat ik later in de week nog eens ga kijken maar dat weet ik dus niet zeker.
Vervelend Koreveen, van je feestelijke blegh! Sterkte .



Wat een leuke twist in je dag Fenna!



Infojunk, wortelcake met pecannoten klinkt erg lekker. Ik maak het meestal met walnoten, maar pecannoten klinkt als een goede variatie.



Aaaaahw Mare... zes héle dagen Nee ik plaag je, ik vind je heel schattig!



Wij hebben wel een tajine trouwens, kan ik eigenlijk weleens wat vaker uit de kast trekken. Zeker nu met dit herfstige weer, daar past het goed bij. Lief staat nu een kip uit de braadzak te halen, beetje Frans gekruid is het geloof ik. Erbij eten we sugarsnaps en minikrieltjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten shakshuka. Verder ben ik nog moe van het weekend maar moet ik nog trainen vanavond, dus ik heb besloten morgen wat later te beginnen, waarschijnlijk verzet ik uiteindelijk net zoveel werk ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste loodjes zitten erop! Nu wel echt heul moe en ik vlieg morgen al vroeg naar Turijn. Dat léék een heel goed idee toen ik boekte... Naja, I'll live en ik heb er zin in.

Vandaag pittigste les ooit gehad op de opleiding, eierbereidingen. Hollandaisesaus, vanillesaus (custard, eigenlijk) gepocheerd ei, sabayon. Echt heul lastige dingen om goed te doen. Maar wel supergaaf om allemaal ns te maken. De custard en de Hollandaise en het pocheren wil ik nog wel gaan oefenen voor de eerste toets, komt echt zo nauw op temperatuurbeheersing aan.

Lief maakte raapstelenstamppot. Erg lekker. Nu gauw een tas pakken en dan lekker samen film kijken. We zijn aan de Batman-serie van Nolan bezig, echt stoer zijn die.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier vast Moos in Turijn!



Morgen ben ik overdag vrij maar moet toch vroeg op ergens voor. Nou ja heb dan de tijd om het een en ander te doen hier want het hele weekend de hort op geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wat vaker meeschrijven hier, vind het toch wel leuk en gezellig hier .



Vandaag had ik sperzieboontjes in een ovenschotel met kabeljauw, cherrytomaatjes en gerookt ontbijtspek. Erbij had ik quinoa. Fijne combi. Wel stevige maaltijd maar had had vrij pittige cardiotraining gedaan dus dan moet ik ook wel echt wat eten.



Morgen ga ik weer sporten, dan ben ik zo laat thuis dat ik iets uit de vriezer trek wat ik alleen maar hoef op te warmen. Ik heb nog hartige taart met bloemkool, spekjes en walnoot. Beetje sla erbij en we zijn klaar.
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier!

Het lijkt alsof de herfst nu toch echt gaat beginnen helaas

Weet nog niet wat we eten.
Zag vanmorgen al een FB post van Moos, dat het in Turijn 20 tot 27 graden is.... Ik wil ook naar Turijn!



Leuk dat je meeschrijft Dignity. Je maaltijd klinkt lekker.



Arme Mare. 6 hele dagen.



En Kaat, goede intake.



KV gedeelde smart is halve smart. Feestweek: check



Ik at gisteren geroerbakte noodles met wortel, groene kool, ui en prei. Ik heb er wat tamari en wat miso doorheen gedaan. En sesamolie. Ik denk dat het wel okay was, maar eerlijk gezegd heb ik het niet echt geproefd. Gelukkig gaat het vandaag weer wat beter.



Vanavond ga ik iets met aardappels eten. Stamppot. Ik denk gewoon met wat ik nog heb, dus met groene kool, en mss prei of witlof. Nog even bedenken hoe ik dat ga opleuken.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nog 2 zielige komkommers had maak ik tzatziki er erbij hamburgers en rostirondjes uit de oven en een tomatensalade.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag zuurkool quiche maken. Nog nooit gegeten, maar wel dol op quiche en op zuurkool dus ik ben benieuwd.

Ik ben alleen vergeten om bladerdeeg te halen in de winkel. Heb nog wel een pak mix van Koopmans staan maar dan moet je weer helemaal uitrollen en zo.

Misschien als het nog even droog wordt snel heen en weer en anders toch maar uitrollen.

En ik heb al helemaal geen zin om zelf een snelkorst te zetten. Ik ben een beetje lui vandaag.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zuurkool, maar geen quiche. Gewoon een ovenschotel met spekjes en kaas. Ik zit al een tijdje te twijfelen over een slowcooker maar hier dus een paar enthousiastelingen? Grootste probleem is natuurlijk ruimte, waar laat ik het ding. Man moppert toch al vaak over mijn enorme verzameling bakjes en snijplanken enzo. De keuken wordt iets te krap.

De logeerpartij van de jongens was erg gezellig afgelopen weekend. De tomatensoep viel enorm in de smaak, maar ja, wie lust er nou ook geen tomatensoep?! Morgen komen er weer een paar logeren, en dan willen ze pizzaburgers. Niet te geloven, dat zijn pizza's in vorm van een burger. Ik ga er maar een schaal rauwkost bij zetten om m'n geweten te sussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag een Surinaamse schotel (pakket van Celavita) maken, met kip, aardappels met schil, sperziebonen en kerriesaus. Ik hoop dat het lekker is
Alle reacties Link kopieren
Raar he Mare dat het zo kan werken.



Ik ga morgen 3 dagen op training op een externe locatie. Als ik terug ben is mijn lief al weg naar zijn weekend weg, dus ik zie hem dan zondagavond pas weer en ik vind er niets aan.



De komende 3 dagen dus op cursus. De cursus wordt vast erg goed, en als op de site van het hotel kijk het eten ook wel ;)
Alle reacties Link kopieren
Dorawee,hier zijn er het laatste jaar een slowcooker en een broodbakmachine gekomen en ik mis echt ruimte in mijn keuken.



Ben op zoek naar iets om de opbergruimte te kunnen uitbreiden,nu hangen er al 2 plankjes naast de kastjes maar die zijn ook overvol al inmiddels.

Heb mijn kruiden nu onder de koelkast in een kast maar dat is helemaal niet handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala87 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 16:02 Ik ga vandaag een Surinaamse schotel (pakket van Celavita) maken, met kip, aardappels met schil, sperziebonen en kerriesaus. Ik hoop dat het lekker is

Ik vond deze wel lekker... Heb deze toen getest (man werkt daar) meestal doe ik het wel naar eigen inzicht en niet precies wat er op de bereiding staat



Ik weet nog niet wat ik ga eten, ik denk dat het rode curry gaat worden... Heb nog curry pasta vanuit Thailand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven