kattenpension voor vakantie

20-10-2014 16:34 20 berichten
Ik ben een muts als het over onze katten gaat. Ik op vakantie, dan hun goedverzorgd achterlaten, anders ben ik steeds met hun welzijn bezig. Nu heb ik waarschijnlijk niemand om het komende jaar thuis op ze te laten passen en moet ze dan naar een pension doen. En daar heb ik slechte ervaringen mee. Kleine hokjes, alle katten bij elkaar in 1 hok etc etc. Wie weet er een pension in het oosten/midden van het land, waar de 2 katten bij elkaar kunnen zitten in een redelijk hok? En eventueel dat ze nog een loopje naar buiten hebben? Ik hoor graag jullie ervaringen.



Aanvulling : de kosten maken me niet uit, als ze er maar goed bij zitten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan eens kijken of je www.voor-elkaar.net iets vindt, op deze site komen mensen graag op je huis en dieren passen, voor hun een soort vakantie, voor jou een mooie oplossing



Ik heb het ook niet zo op pensions, gelukkig heb ik een meisje kunnen regelen die in huis komt.

Ik weet toevallig wel een goed 'dierenhotel' in Egmond, maar dat is niet bepaald ossten/midden..
quote:itsagirlthing schreef op 20 oktober 2014 @ 16:36:

Je kan eens kijken of je www.voor-elkaar.net iets vindt, op deze site komen mensen graag op je huis en dieren passen, voor hun een soort vakantie, voor jou een mooie oplossing



Ik heb het ook niet zo op pensions, gelukkig heb ik een meisje kunnen regelen die in huis komt.

Ik weet toevallig wel een goed 'dierenhotel' in Egmond, maar dat is niet bepaald ossten/midden..Dank je voor je reactie, maar hoe vertrouwd is het om een onbekend iemand in je huis te laten logeren? Vind dat nou ook niet zo'n geruststellende gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Is een betaalde kattenoppas aan huis niet iets voor jou?

Dus niet iemand die graag op vakantie wil, maar iemand die komt vanuit een oppasbedrijf, waarbij je dus ook gewoon een contract afsluit.
chocolol wijzigde dit bericht op 20-10-2014 16:44
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:39:

[...]





Dank je voor je reactie, maar hoe vertrouwd is het om een onbekend iemand in je huis te laten logeren? Vind dat nou ook niet zo'n geruststellende gedachte.





Nee dat kan ik me ook goed voorstellen.. Misschien een aantal keer afspreken met "de oppassers" zowel bij jou als bij hun thuis? Maargoed, ik heb makkelijk praten natuurlijk..



Misschien moet je eens googlen op dierenhotel in plaats van pension. Wie weet komt daar iets moois uit waar je je goed bij voelt.
http://www.dekattenhoeve.nl/



Ze komen zelfs uit Den-Helder.



Onze katten komen er al jaren
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op huisdieropvakantie.nl. Daar staan wel leuke pensions tussen denk ik.
Kattenharen Dotje in Oudewater. Echt geweldig! Daar zou je eens kunnen kijken. Meerdere 'huiskamers' met loopje naar buiten. Heb mijn katten er met een gerust hart naar toegebracht!
Alle reacties Link kopieren
Dierenhotel Marijke in Kamerik (Utrecht).

Ik heb daar goede ervaringen mee. Mooi verblijf, goede verzorging en vriendelijke mensen die rekening houden met zowel baasje als kat/hond.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf een oppastiener ideaal. Een buurmeisje/dochter van vrienden oid. Poes blijft lekker thuis, meisje(m/v) verdient wat bij en ze mag ons huis gebruiken om haar ouderlijk huis te ontvluchten en met onze kat op schoot The Voice te kijken oid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een betaalde oppas, het is haar werk. Het kost 9,00 per kat p/d en 15,00 voor twee + reiskosten. Als we thuiskomen dan liggen er allerlei nieuwe speeltjes in de kamer en ze maakt hele constructies van dozen waar ze in kunnen spelen. Ik vind het prettig idee dat je een bedrijf aansprakelijk kan stellen als er iets kapot gaat of zoiets. Ze blijft een uur en doet de kattenbak, vuilnisbak, plantjes en post erbij.
Ik ben erg tevreden over Dierenhotel Campingkennels in Soest.
Pensions met kleine hokjes? Dat heb ik nooit gezien. Mijn katten zijn in Alphen aan den Rijn geweest en in Zandvoort en bij beide hebben ze ruime verblijven met een buitenren, prima geregeld. Ik weet nog niet waar ik de katten volgend jaar heen breng. Over Alphen was ik meer tevreden, maar Zandvoort is een stuk dichterbij (en ze hebben een hekel aan autorijden).

Niet echt midden van het land natuurlijk, maar er zijn dus wel goede pensions
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet het dierenpension in harmelen. Onder de boompjes heet het geloof ik. Onze kat kwam nagenoeg dood terug en het mag een wonder heten dat hij het gered heeft. Hij was in 2 weken ruim 1 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
De Knapzak in Putten. Gaan mijn poezen ook heen tijdens mijn vakantie. Samen in een redelijk groot verblijf met mogelijk om naar buiten te gaan in een (eigen) ren. Ideaal!
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Pardoes kattenoppas. Ze maken ook schoon als je wil, kunnen medicijnen toedienen etc.



Goede ervaringen mee

http://www.pardoesoppas.nl
Hele nuttige tips, dank allen. Ik denk dat ik maar eens contact ga leggen met een kattennoppascentrale. Voelt toch beter dan zo'n klein hokkie in een pension.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook goede ervaringen met Dotje!
Alle reacties Link kopieren
Kattenpension Opgepast in Vuren. Grote dubbele hokken, met een buitenhok.

Vaccinatie wel verplicht, ook Borderella
Dotje is inderdaad prima. Maar wel in Oudewater, dus niet echt midden / oosten van het land.



TO, hoe kom jij bij het idee van die kleine hokjes? Ik mag hopen dat dat erg achterhaald is. Bij Dotje zitten ze in een ruime kamer met allerlei klim-mogelijkheden en aparte ligplekjes en ze kunnen naar een afgeschermd buitenplaatsje.



Nog een voordeel van Dotje: er zitten geen honden. Vaak gaat er mee aandacht naar honden dan naar katten als ze er allebei zitten, maar dat is hier dus niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven