Werk & Studie alle pijlers

Concrete sollicitatiehulp?

16-10-2014 15:29 354 berichten
Op dit forum lopen verschillende mensen rond die als recruiter, HR-medewerker, werkgever, ondernemer, met enige regelmaat mensen aannemen of hebben aangenomen.



Ook komt regelmatig de vraag voorbij "waarom mislukt mijn sollicitatiegesprek toch steeds?"



Je kan daar, betaald, training in krijgen. Maar zou het niet leuk zijn, en goed voor het community-denken als we hier iets organiseren door mensen bij elkaar te brengen?



Laten we simpel beginnen: wie zou bereid zijn een keer op een avond of in het weekend, een halve dag sollicitatiegesprekken te oefenen en feedback te geven? En wie zou daar gebruik van willen maken?



Redelijke tegenprestaties voor degene die zich beschikbaar stellen:



- een fijn gevoel

- een dag een prima excuus om het huishouden te laten liggen

- een enorme kick als "jouw" sollicitant straks echt de felbegeerde baan krijgt



Is dat wat?
quote:minnimouse schreef op 20 oktober 2014 @ 02:20:

Eldorado: het lukt me niet om een PB te versturen. Krijgen we via PB meer uitleg over waar het is en wat we kunnen verwachten?



Het is de bedoeling dat je je mailadres in de pb zet zodat Eldorado een datumprikker kan rondsturen. En zo krijg je ook het mailadres waar je je brief, cv en vacature naar toe kunt sturen, of andere vragen natuurlijk. En als laatste, in de pb geef je duidelijk aan dat je de identiteit van je medeforummers geheim houdt. Zoiets dan

Eldorado heb je een anoniem mailadres waar minni op kan reageren?
Pb verstuurd
quote:eldorado schreef op 17 oktober 2014 @ 21:06:

OK, we gaan draaien. Alle deelnemers graag een pb aan mij met daarin:



- de naam waaronder je aangesproken wil worden

- je e-mail adres

- je beoogde rol

- de expliciete belofte dat what happens in WPKW stays in WPKW, cross your heart and hope to die



Ik maak dan een datumprikker. De kandidaten mailen mij een advertentie, cv en brief en eventueel wensen voor het soort mensen asn de andere kant van de tafel.



Ik mail alles door aan de mensen aan de andere kant van de tafel.



Over vergoedingen in natura kan ter plaatse onderhandeld worden. Ik weet toevallig dat je vlakbij WPKW uitstekend kan eten



@minimous, als je deze info mailt naar mijn mail adres (dat is mijn Nick en dan @live.nl) dan PB ik het voor jou weer door aan Eldorado.



De datum prikken we samen, en de workshop wordt om jullie vragen heen ontworpen.
Ik heb momenteel geen vacature. Er zijn er maar heel weinig waar ik op wil reageren. Kan evt wel de laatste gebruiken, maar dan wil ik wel mijn cv anonimiseren.

edit: Mijn PB is verstuurd.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die mij tips wilt geven om mijn C.V te up daten, die ziet er waardeloos uit al zeg ik het zelf



Ik ben op dit moment niet actief aan het solliciteren, maar ik ben wel aan het kijken of ik een leuke baan kan vinden in mijn vakgebied!
Er komt niets op je pad wat men niet aan kan.
Ik mis nog vooral pb's van degenen aan "onze kant van de tafel". Nummerzoveel, Eleanora, Korenwolf, etc. etc.



Ik kan pas een datumprikker sturen als ik alle e-mail-adressen heb!
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook weer langzaam met solliciteren.



Ik merk dat ik vaak wel word uitgenodigd, dus mijn cv en brief zijn denk ik goed.

Gesprekken zijn ook heel relaxed, ik ben een makkelijke prater.



Maar ik vind het heel moeilijk om mijzelf te verkopen en merk dat ik ook echt in de stress schiet als er een onverwachte vraag komt. Dus ik wil wel meedoen!



Woon wel wat verder weg, dus ik moet even kijken of het gaat lukken om te komen. Treinkosten zijn geen grapje, maar misschien kan ik het combineren met andere afspraken in de buurt.
Als je een pb stuurt, en we concreet gaan plannen, weten we ook snel genoeg of meerijden ergens een optie wordt
Alle reacties Link kopieren
Gedaan!
NummerZoveel; je hebt een pb :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 oktober 2014 @ 13:39:

[...]





@minimous, als je deze info mailt naar mijn mail adres (dat is mijn Nick en dan @live.nl) dan PB ik het voor jou weer door aan Eldorado.



De datum prikken we samen, en de workshop wordt om jullie vragen heen ontworpen.Dank je, ik heb je net gemaild.
@FP

Je hebt PB terug



@Minnimous

Ik heb je mail ontvangen en zal die morgenochtend ook even naar Eldorado door-PBen (heb nu geen zin meer om de computer op te starten )
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op maandag 20 oktober 2014 13:59 Ik mis nog vooral pb's van degenen aan "onze kant van de tafel". Nummerzoveel, Eleanora, Korenwolf, etc. etc.



Ik kan pas een datumprikker sturen als ik alle e-mail-adressen heb!



Als je nog mensen nodig hebt aan de andere kant , wil ik met plezier meedoen .



Voer met regelmaat sollicitatie gesprekken , wie weet kan ik iemand helpen , is een goed initiatief !
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
Iedereen die mee wil doen of wil helpen: stuur die pb!
quote:eldorado schreef op 20 oktober 2014 @ 23:10:

Iedereen die mee wil doen of wil helpen: stuur die pb!Je hebt PB's!
Mooi zo. Ik wacht nog tot het weekend, en dan gaat de datumprikker de deur uit. Ik mis nkg steeds bericht van enkelen die in dit topic gezegd hebben mee te doen, maar we hebben nu genoeg om aan de slag te kunnen.



Voor degene die zich druk maakte over de reis: je kan met mij meerijden, we zijn praktisch buren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk en goed iniatief! Waar hebben jullie ingedachten om af te spreken?
Amsterdam
Als het goed is, heb je ook van mij een PB nu. (Maar wat een waardeloos interface heeft die PB functie.)
Alle reacties Link kopieren
Hi Eldorado ik heb je ook een PB gestuurd om eventueel te kunnen bijdragen aan dit geweldige initiatief.
Maar ik heb niet gechipst...
Mooi zo, mooi zo. Ik zit nu al op 10 pb's.



eind van de week gaat de datumprikker de deur uit!
Eleonora en anderen die nog geen pb stuurden: sturen!
Nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam is voor mij helaas te ver en te duur :( Ik zou zelf wel graag met iemand een gesprek willen oefenen of doornemen wat wel en wat niet te zeggen. Woon zelf onder R'dam, wil best iemands reiskosten/broodje vergoeden maar zou bv ook via skype kunnen.
Ik weet niet hoe ver je onder Rotterdam woont Lizzy, maar ik ga met de auto vanaf Rotterdam Alexanderpolder en je kan meerijden als je wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven