Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
:D Scherp.

Proofreading sla ik vaak over.



En ik heb niets op kinderen tegen, ik heb alleen nog geen relatie gehad. Om dan van maar een paar losse dates naar een single moeder te gaan vind ik een beetje een erg grote stap.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Haha grappig over op alleen op foto's afgaand. Ik zat op Badoo (alleen doen als je ervaren dater bent) zag dat er iemand op 1000 m afstand van mij zat. Toch nieuwsgierig en een berichtje gestuurd. Ik dacht dat hij niet mijn type was. Een paar berichtjes later op de app over geschakeld. Twee dagen later een date en nu mega verliefd en zien elkaar zoveel als kan en dat in twee maanden tijd. Kan gek lopen...
Hey, zo ik moest weer even bijlezen haha. Was heel gezellig dit weekend, dus vriend is net weg.



@Rasa: zo herkenbaar jouw verhaal. Ik heb het ook namelijk. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik ook zo lang vrijgezel ben geweest. Ik denk dat het goed is dat je het beseft op dit moment, dat is al stap 1. Ik heb het min of meer gedurende de jaren "opgelost", door

1) het af te kappen zodra iemand niet beschikbaar was. In de zin van: getrouwd, niet toe aan relatie, etc. Heel duidelijk zijn in het feit dat jij wél een relatie wil uiteindelijk helpt daarbij. Nee dat is niet kansloos, dat is een helder verhaal. Ander beland je uiteindelijk in van die halfslachtige relaties waar "je het wel aankijkt". En natuurlijk kijk je dan alsnog of het klikt, maar de "intentie" om een relatie aan te gaan moet er dan wel zijn vind ik.

2) Tegen je natuurlijk gevoel in te gaan. Daarmee bedoel ik niet dat je het bed met hem moet induiken, maar wel dat je met jezelf kan afspreken het allemaal even aan te kijken en niet meteen conclusies te trekken. Als jij voelt dat je afstand wil nemen, stuur dan JUIST een berichtje. Hoeft niet lang te zijn, maar iets. Als je merkt dat hij iets stuurt en jij voelt "ik reageer morgen wel een keer", stuur dan METEEN iets terug. Dat helpt heel erg om een patroon te doorbreken in elk geval.

3) Focus op de positieve punten. Wat vind je wél leuk aan hem? Doe dat in elk geval de komende paar dates. Want nu lijkt het erop dat je aan "het zoeken" bent naar kleine negatieve dingen,waardoor je uiteindleijk kan zeggen: zie je wel het werkt niet. Zodat je voor jezelf een reden hebt om het af te kappen onbewust.



Jij bent ongetwijfeld heel anders dan ik ben, maar bovenstaande punten hebben mij heel erg geholpen om er vanaf te komen. Dat lukte niet in 1x, maar is uiteindelijk wel gelukt. Hoop dat je er iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje met jullie mee en heb me nu toch maar eens aangemeld om te kunnen reageren. Vooral omdat ik me heel erg herken in het verhaal van Rasa.

Iemand heeft mij het boek de relatiesleutel aangeraden en hier heb ik heel veel aangehad, het gaat precies over dit onderwerp. Ik hield mezelf ook steeds voor als je echt de juiste persoon tegenkomt gaat het vanzelf, maar denk toch dat je altijd wel weer iets vindt om het niet aan te hoeven gaan. Dit boek gaf mij wel een schop onder de kont om soms juist wel te doen waar ik anders hard voor weggelopen was.

Precies zoals Nadine ook zei, soms moet je juist tegen dat gevoel in gaan.

Uiteindelijk is het niets geworden met degene waar ik toen mee gedate heb, maar ik heb het toen in ieder geval geprobeerd en dat was al een hele overwinning op mezelf.

Nu ben ik ook weer een beetje aan het rond kijken en sta op okc. Ik heb leuk contact met iemand, maar nog vrij oppervlakkig en nog niets afgesproken.

staan jullie allemaal met foto op het profiel? Ik voel me er niet zo prettig bij om zo herkenbaar op 'zo'n' site te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken mezelf ook heel erg in Rasa..

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik wil echt graag daten en ik krijg keer op keer mogelijkheden om met mannen af te spreken, maar ik heb er iedere keer geen zin in en dan kap ik het weer af. Ik wil dolgraag weer de warmte voelen van een man. Wakker worden naast een mannenlijf en lekker knuffelen, zoenen, sexen etc..

Ik ben zó bang voor teleurstellingen en zo bang voor een gebroken hart.. en idd... angst is een slechte raadgever.

Ook in het echte leven flirten mannen met mij of proberen met mij te flirten, en dan wil ik weer wegrennen. Terwijl ik van binnen niet eens echt wil wegrennen, maar toch doe ik het.

Zodra er leuke gesprekken zijn kap ik het weer af. Of dan bekijk ik zijn foto's heel kritisch... en ben ik weer op zoek naar iets om op af te knappen en de gesprekken weer te laten doodbloeden.

Hoe kan dit? Hoe kom ik er vanaf??

Ik ben eind 20 en wil de komende jaren niet meer zo door blijven gaan. Moet ik in therapie gaan?

Er is al vaak door mijn omgeving gezegd dat ik eens risico's moet nemen. Maar heb ik daar zin in?



@ nadine.. je hebt goede punten. Mag ik vragen tot welke leeftijdscategorie jij valt? Wat leuk trouwens dat je een relatie hebt! Via Tinder dus? Hoe is dat zo gelopen?
Ha, herkenbaarheid hier dus! Ik heb er in mijn eigen topic al veel over gezegd, maar blijf hier ook gezellig meeposten hoor.



Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik met de situatie aan moet. Rationeel gezien is het denk ik het beste om toch nog een keer met hem af te spreken. Ik denk zelf dat de kans klein is dat het nog ten goede keert, aangezien ik inmiddels bijna een afkeer tegen hem ontwikkeld heb. Maar ja, ik moet hier ook eens doorheen en erachter komen of die afkeer ontstaan is omdat ik hem gewoon niet zo leuk vind, of dat het een afweermechanisme is.



quote:nadine_j schreef op 20 oktober 2014 @ 13:54:

2) Tegen je natuurlijk gevoel in te gaan. Daarmee bedoel ik niet dat je het bed met hem moet induiken, maar wel dat je met jezelf kan afspreken het allemaal even aan te kijken en niet meteen conclusies te trekken. Als jij voelt dat je afstand wil nemen, stuur dan JUIST een berichtje. Hoeft niet lang te zijn, maar iets. Als je merkt dat hij iets stuurt en jij voelt "ik reageer morgen wel een keer", stuur dan METEEN iets terug. Dat helpt heel erg om een patroon te doorbreken in elk geval.

3) Focus op de positieve punten. Wat vind je wél leuk aan hem? Doe dat in elk geval de komende paar dates. Want nu lijkt het erop dat je aan "het zoeken" bent naar kleine negatieve dingen,waardoor je uiteindleijk kan zeggen: zie je wel het werkt niet. Zodat je voor jezelf een reden hebt om het af te kappen onbewust.

Punt 2) vind ik wel spannend klinken en tegelijkertijd inderdaad erg tegennatuurlijk. Maar dit punt lijkt wel op de reden waarom ik vind dat ik toch nog een keer met hem moet afspreken.

Punt 3) is zeker een goede raad, maar wel makkelijker gezegd dan gedaan. Desalniettemin het proberen waard. Ik heb dit overigens zaterdagavond ook al geprobeerd, door dat negatieve stemmetje in mijn hoofd zoveel mogelijk te negeren.



Wat mij ook helpt is om mezelf constant te vertellen dat ik niets heb te verliezen, dat ik niet meteen met hem hoef te trouwen, dat we elkaar alleen nog maar aan het aftasten zijn. En dat ik me niet verantwoordelijk hoef te voelen voor zijn eventuele teleurstelling. Het voelt voor mij heel snel alsof ik mezelf opsluit. Alsof ik niet meer terug kan. Rationeel onzin, I know.



Hij had me inmiddels gevraagd of ik woensdag kwam eten. Heb hem zojuist laten weten dat het me allemaal iets te snel gaat, dat ik hier best wat meer over wil vertellen, maar dat ik eerst graag een paar dagen even alleen met mezelf wil zijn. Benieuwd hoe hij hier op gaat reageren.
Alle reacties Link kopieren
Rasa, ik vind het allemaal wel erg geforceerd klinken. Het klinkt alsof je jezelf nu aan het DWINGEN bent hem leuk te gaan vinden omdat er anders iets mis zou zijn met jou. Dat is toch ook niet helemaal de bedoeling??

Kan het toch niet zo simpel zijn dat deze man het gewoon niet voor jou is? Het gevoel is er of het gevoel is er niet? Dat kan je toch niet afdwingen?

Wat gaat er nu precies te snel dan? Hij vraagt of je komt eten. Vind ik best onschuldig klinken.

Mocht het toch echt zijn dat je bindingsangst hebt zou ik als ik jou was eens voor de volle 100% op jezelf gaan richten en het daten laten voor wat het is.
@lielie, de enige mannen die ik leuk vind zijn mannen die onbereikbaar zijn. Per definitie. Zodra ze minder onbereikbaar blijken, is de eventuele verliefdheid bij mij in één klap over. Ik vond deze man de eerste date gewoon leuk (niet swept off my feet leuk, maar wel gewoon leuk). Hij is tussen date 1 en date 2 niet opeens compleet veranderd.



Ik weet niet of 100% op mezelf richten mij nou zoveel verder gaat brengen. Ik ga nu liever eens het pad van learning by doing op. Risico's nemen. Ervaren dat de wereld niet meteen vergaat als een man wat dichterbij komt. Ondertussen doe ik heus ook nog wel een beetje aan soul searching, maar 'op mezelf' ben ik nu alweer ruim 15 jaar en dat heeft me wat relaties betreft niet veel verder gebracht.



Het minder onschuldige aan het komen eten is overigens dat hij daarna graag seks wil
@ rasa, nou dan wil hij graag seks. Betekend niet dat je verplicht bent om met hem naar bed te gaan.



Ik ben het wel met je eens dat je er doorheen moet. Ik ben zelf gediagnosticeerd een sociale fobie. Iedereen die ik het vertel is verbaasd, want als ik met mensen omga ben ik niet bang. Maar mensen benaderen voor hulp, onbekenden bellen of om de kennismaking uit te diepen naar een vriendschap ontwijk ik stelselmatig tot het niet meer kan. Ik was er niet ongelukkig onder en had mijn wereld zo ingericht dat het geen probleem voor mij was. Tot ik een opleiding ging doen waarbij hulp vragen belangrijk is.



Sinds ik hiervoor in therapie ben weet ik dat ik hierdoor toch veel minder uit het leven haalde dan erin zat. Confrontatie leert mij dat ik mijn leven vaak veel gemakkelijker maak door de confrontatie aan te gaan. En dat ik misschien niet altijd succes heb, maar daarmee ook nooit extra problemen oploop.



Ik gooi de wijsheid er maar weer in: Als je te bang ben om te leven, ga je nog steeds dood.



Het kan nog steeds dat die man het niet is, maar de volgende misschien wel.
@Rasa: Ehm ben ik de enige die het vreemd vindt dat hij ZEGT dat hij sex wil? Tuurlijk, de meeste mannen proberen wel iets, maar hij wil dus wel afspreken maar wel dat je daarna sex met hem hebt? Ik vind dat vreemd. Hij zou jou toch leuk moeten vinden, dan hoef je toch niet binnen 3 dates de koffer in te duiken. Dat zou bij mij alarmbellen doen rinkelen maar ok.

Verder is het misschien een idee om hem zoals je al gedaan hebt te zeggen hoe jij er in staat. Heb ik bij mijn huidige vriend ook gedaan... hij was heel duidelijk in wat ie van mij vond, terwijl ik nog lang niet was waar hij gevoelsmatig was. Toen heb ik ook gezegd dat ik me daardoor "gedwongen voelde" om ook iets terug te zeggen. Hij zei toen heel lief dat ik vooral aan mezelf moest denken en wat ik voelde. Dat gaf mij rust. Maar ik blijf erbij: als iemand zo op sex aandringt, dan zou dat voor mij niet goed voelen zelfs al komt het voor dat je op date 1 al in bed beland. Dat dwangmatige, roept bij mij weerstand op.



@Lielie: ik ben begin 30. Ik heb mijn vriend aantal maanden terug via Tinder leren kennen. Ik wil er niet veel over kwijt hier eigenlijk omdat ik bang ben dat het te herkenbaar wordt. Maar het is wel zo dat wij niet binnen 1 week afgesproken hebben in elk geval, maar relatief lang gechat hebben. Denk dat dat wel geholpen heeft omdat de klik er al was, en ik het dus daardoor niet meteen afkapte op basis van dingen als stopwoordjes enzo (zoals Rasa herkenbaar aangeeft). Niet dat ik nu relatie expert ben haha, verre van dus neem me niet al te serieus :D Maar dit is hoe het bij mij werkt in elk geval en misschien hebben anderen iets aan die info
Alle reacties Link kopieren
Wat is t maar stil hier ?
@sybreed, wat goed dat je dit aan het aanpakken bent. Kan me voorstellen dat het je veel brengt. Ik heb geen last van sociale fobie, maar weet wel dat ik mezelf dingen ontzeg doordat ik risico's uit de weg ga.



@nadine, het was (wat mij betreft) in de praktijk allemaal wat onschuldiger. Toen we na de tweede date buiten stonden te zoenen, vroeg hij hoe laat het ontbijt morgen geserveerd werd. Ik heb toen gezegd dat ik het geen goed moment hiervoor vond, omdat ik de volgende dag weer vroeg op moest. Daarop zei hij zoiets als dat hij dat begreep. Zijn tegenvoorstel was dat ik de volgende keer bij hem kwam eten. Dat zou hij zó lekker gaan koken dat ik daarna met hem wilde vrijen. Ik heb toen grappend teruggezegd dat alleen bij de man de liefde door de maag gaat.



Ik heb dit allemaal vrij onschuldig opgevat. We hebben aardig staan zoenen buiten en op zich had ik er ook best zin in gehad (alleen ben ik daarin dan ook nogal schijterig, vond ik het op dat moment niet zo praktisch en leek het me verstandiger om hier nog even mee te wachten). Verder ga ik de volgende keer (als die er inderdaad komt) dus niet bij hem thuis afspreken. Zo kom ik er vanzelf wel achter als het hem alleen om seks gaat. En ach, ik moet heel eerlijk zeggen... hij heeft volgens mij een fijn en gespierd lijf. Mocht het er uiteindelijk op uitdraaien dat hij de eerste SV van mijn leven zou worden, dan heb ik ook wel een behoorlijke overwinning op mezelf geboekt.



@metanoia, boektip klinkt trouwens interessant!
Ik heb er net een minuut of tien serieus over nagedacht om een internetdate van een halfjaar geleden weer eens te appen. Twee dates gehad, ik vond hem wel potentie hebben. Hij gaf echter aan dat hij het heel leuk met me vond, maar dat er niet meer dan gezelligheid in zat. Hij hoopte dat we elkaar als vrienden konden blijven zien. Ik heb het toen resoluut afgekapt. Ik dreigde gevoelens voor hem te krijgen en die hadden volledig tot wasdom kunnen komen nu ik wist dat ie onbereikbaar was. En nu denk ik: what the hack, het was gezellig met hem en het is lekker veilig, want hij wil verder toch niks met me. Maar why? Waarom wil ik hem zien? Waarom denk ik überhaupt zomaar weer aan hem?
@Rasa: waarschijnlijk omdat je gevoelsmatig al afstand hebt genomen van je huidige date en dan ga ik in elk geval automatisch terugdenken aan zaken uit het verleden. Maar als die man toen al aangaf dat hij niks meer wilde dan gezelligheid, waarom zou je hem nu dan ineens wel weer willen zien? Want juist dan zet je jezelf weer in een positie waarin je dus gevoelens voor hem krijgt, met hoop dat het bij hem ook groeit. Oftewel: de intentie voor iets serieus is er bij hem niet. Kap het dan ook af (of houd het in dit geval zo) want anders maak je het jezelf alleen maar dubbel zo moeilijk. Gewoon opnieuw Tinderen (oid).



Verder: wat is het stil? Verder geen updates van mensen?



Wat ik me verder nog afvroeg...

@Lashweet niet of jij nog meeleest, maar ben heeel benieuwd hoe het met Paiq man is en of dat nog steeds still going strong is??!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

mag ik meeschrijven? :-)

Ik herken heel veel van wat Rasa schrijft. Heb de afgelopen 2 maanden met iemand gedate maar daarmee gestopt omdat hij vooral veel moeite had met het feit dat ik de kinderen regelmatig heb en ik hem nog niet wilde voorstellen. Was voor mij wel snel klaar toen hij claimerig en boos werd!



Ik ben overigens net 40 en heb 2 kinderen.



Ik heb via tinder nu vanavond en aankomend weekend een date (nou ja, 2 dates dus :-)) Vooral die van het weekend lijkt me erg leuk. Toch merk ik dat ik het lastig vind als ik merk dat er verwachtingen van zijn kant komen. Stom he? Ik ben er zelfs inmiddels voor in therapie, omdat ik weet dat het in z'n algemeenheid een issue is voor mij door verwaarlozing in mijn jeugd.



Affijn.... wat moet ik aan vanavond?! :-)
Welkom Koekske! Spannend dus 2 dates!

Wat betreft je vraag... wat gaan jullie doen? Dat bepaalt voor mij altijd ook wel kleding Zou vooral iets aantrekken wat je vaker aan hebt, dus zo dicht mogelijk bij jezelf en waarvan je weet dat het goed staat. Ik doe als ik naar een kroeg ga meestal goede spijkerbroek en mooi strak truitje aan, soms jasje erover heen. Als ik uit ga eten, doe ik meestal een jurkje aan dat redelijk casual is.

En hakken!! Altijd hakken! En los haar
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kom hier maar eens meekletsen! Ik 35 en moeder van 3 kids heb een vol postuur en heb sinds een ruime maand contact met een leuke man. Inmiddels 2 dates achter de rug, die erg gezellig en leuk waren. 2e date bij hem gegeten en wijntjes gedronken, blijven slapen maar niks gebeurd qua intimiteit. En hier zit ook meteen mijn "probleem". Ik ben zo onzeker over mijn lijf!! Ik heb hem leren kennen op een datingsite speciaal voor stevige mensen (hij heeft overigens gewoon een normaal postuur) dus ik weet dat hij er absoluut geen moeite mee heeft dat ik ruim in mijn vel zit. Toch is voor mij die drempel om mezelf letterlijk bloot te geven heel hoog!! Waarschijnlijk omdat ik in het verleden hier wel op afgewezen ben. Wat zeggen jullie?? Go for it?! Ik wil wel heel graag!!
Alle reacties Link kopieren
@Nadine we gaan een borrel drinken en als het leuk is evt nog een hapje eten :-) Ik denk ook dat het maar een mooie jeans, shirtje, jasje en hakken moet worden. Alhoewel ik een jurkje ook erg leuk vind. Zucht. Ik heb alleen zomerjurkjes of heel netjes. Toch maar jeans dan he?



@katinka ik snap je wel. Zo heeft iedereen zijn onzekerheden. Mij helpt het om mezelf steeds voor te houden dat je toch wilt dat een man je om JOU leuk wil vinden, ook met al je mindere (en dit hoeft zeker geen minder punt te zijn he, jouw figuur?!) kanten. Afgewezen is nooit leuk, maar een relatie met iemand die dan blijkbaar toch niet bij je past, is ook geen optie toch?

Dus; ga er voor als jij hém ook echt de moeite waard vindt.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik deed juist mn haar in een vlecht bij een eerste date. Wat klassieker. En niet zo'n ik ben hier voor de seks look. Als ie dan nog geinteresseerd was dan was tweede date full on: mooie reacties dan ook.



Iets anders, ik ben sinds gisteren opeens vol in de twijfel gevallen. Het is het verkeerder draadje maar de meesten hier hebben mijn keuze stress tussen latt en down under meegemaakt.



Latter was dus een oud vriendje dat me vanwege allerlei issues en wat claim angst op de keien had geflikkerd. Niet omdat ik claimde, maar omdat hij niet genoeg kon bieden, vond hij. Down under was eenkerel die ik tegenkwam op okc netvop het moment dat latter opeens kwam dat ie me terug wilde.



Down under is nu goede vriend geworden. En latter vervalt weer in zn oude streken. Ik voelde me gisteren enorm kut. In het kort: Latter had wat geflikt, ik kan geen kant op omdat ik helemaal blut ben en mijn opdracht weer afgelopen is. En in de app naar down under liet ik merken dat ik wat down was daardoor. Latter maakt t allemaal moeilijk, down under springt in een taxi en komt er meteen aangerend om me een hart onder de riem te steken. Kan iemand mij vertellen waarom ik van latter hou en niet van down under terwijl down under naar alle standaarden een veel betere kerel is? Zou ik dan ook zo'n soort afwijking hebben?
Alle reacties Link kopieren
@imogen heb bah wat vervelend. Ik ben wel bang dat een kat zijn streken nooit helemaal verliest, eerlijk gezegd.



Waar word je blij van bij latter?
quote:imogen75 schreef op 22 oktober 2014 @ 12:05:

Haha ik deed juist mn haar in een vlecht bij een eerste date. Wat klassieker. En niet zo'n ik ben hier voor de seks look. Als ie dan nog geinteresseerd was dan was tweede date full on: mooie reacties dan ook.





Aha. Mysterie opgelost. Misschien verklaart dat waarom ik veel mannen afgekapt heb die alleen op seks uit bleken te zijn....Mooie tip!



Wel jammer om te horen dat je weer twijfelt Imogen!! Maar even recall van wat je toen vertelde.... Latter was spannender, Down Under safe. Daar voelde je meer spanning bij. En je dacht dat hij verandert was --> oftewel: dan heb je spanning én iemand die voor je gaat. Maar als hij dat nu niet blijkt te doen doordat hij weer in oud gedrag vervalt.... Is dat tijdelijk en wordt het wel beter in vergelijking met vroeger, of is het nog steeds hetzelfde oude gedrag?

Zou je voor DU meer dan vrienschappelijke gevoelens kunnen ontwikkelen? Want als ie direct naar je toekomt na zoiets, roept bij mij op dat ie jou leuker dan leuk vindt in elk geval...
Alle reacties Link kopieren
@koekske Ik denk dat je gelijk hebt! Ik ga de gok wagen. Ik zit me nog wel te bedenken of ik mn onzekerheid bespreekbaar moet maken? Of zou m dat afschrikken?! Pfffff soms!!!
Katinka: Ik ben ook een moeder en wel 40 jaar met een kind en ook ik ben niet de slankste. Ik heb geleerd met al het daten dat mannen liever een vrouw zien die helemaal los gaat in bed en zich kunnen geven dan een vrouw die alleen maar bezig is met of ze er wel goed bij ligt of haar buikje niet zichtbaar is.

Dus gewoon lekker los gaan genieten en houden van jezelf want dat maakt je het mooist!



Imogen: Ik vind en vond down under veeeel leuker en nu nog meer!
Alle reacties Link kopieren
Imogen: Ach wat naar voor je. Kwam laatst dit filmpje tegen..moet daar nu aan denken .https://www.youtube.com/watch?v=C28L9vT5zKQ
Alle reacties Link kopieren
quote:koekske73 schreef op 22 oktober 2014 @ 09:53:

Ik heb via tinder nu vanavond en aankomend weekend een date (nou ja, 2 dates dus :-)) Vooral die van het weekend lijkt me erg leuk. Toch merk ik dat ik het lastig vind als ik merk dat er verwachtingen van zijn kant komen. Stom he? Nee, niet stom. Wel wat onhandig, Ik herken het ook! (maar ik geloof niet in onszelf veroordelen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven