Hoor de wind waait door de bomen...

20-10-2014 22:58 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een bekend Sinterklaasliedje, maar toch is dat niet het doel van dit topic. Wind zal er dadelijk wel zijn... en hoe!



Morgen is word er storm verwacht. Nu is er nog rustig en ik overnacht bij mijn ouders. Normaal zou ik gewoon thuis zijn, maar morgen kan het reizen riskant zijn.



Volgens de tweet van het KNMI regent het morgen en in de middag en avond zijn er zware windstoten.



Vertel eens hoe het weer in jullie buurt is (zonder precies te vertellen waar je zit).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Marianne, de mijne staan in potten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam droog, voorzover in het donker de bomen te zien zijn valt het met de wind wel mee.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 20 oktober 2014 @ 23:52:

[...]





t schuurtje zou kunnen, maar dan zie ik ze niet bewegen door de storm.

zo,n enorme storm is toch leuker met een tropisch tintje.

( tussen het Hollandse groen en de schutting wegdenkend).
Alle reacties Link kopieren
Hier is het volgens mij droog en hoor ook geen wind.. Of ik ben doof, kan ook.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 20 oktober 2014 @ 23:53:

Marianne, de mijne staan in potten.In een beschutte hoek zetten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 20 oktober 2014 @ 23:49:

Ok



Het regent hard en begint flink te waaien.En het is weer over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 20 oktober 2014 @ 23:04:

Volkomen windstil. Overigens reizen gevaarlijk morgen?

Ga je met de zeilboot?
Alle reacties Link kopieren
Hier regio Eindhoven. Ik hoor nog niks en buiten is het donker, volgens mij gebeurt er niet zoveel
Alle reacties Link kopieren
quote:]MarianneDavids schreef op 20 oktober 2014 @ 23:55[/message]:

[...]





In een beschutte hoek zetten?



ik laat ze gewoon staan, lekker spannend.

anders heb ik vlgnd voorjaar nog wel een yucca die naar buiten kan.

doe ik een woestijn tuin.

krijg je een zandstorm.
wij slapen nooit.
Hier gewoon een vrij normale herfstwind. We gaan het zien. Ik moet morgen alleen maar even naar lidl om niet-werkende staafmixer te ruilen.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Waar woon ne Hans? Hier geen zuchtje. De storm komt toch morgen? En dan nog... Het is herfst
Alle reacties Link kopieren
Elke keer als ik me op een storm verheug gebeurd er bar weinig. Maar nou ik er morgen toch uit moet vraag ik me wel af of zo'n stormparaplu echt werkt. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Ik wil dat bedrag best uitgeven aan een paraplu maar dan moet hij een storm wel kunnen doorstaan.
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 23:48:

nou, ik wacht het met angst en beven af ( niet echt ). het KNMI is er de laatste jaren erg goed in geworden om van te voren al te gaan overdrijven.



bij een sneeuwvlok: code oranje

bij een regendruppel: code oranje

bij een normale herfststorm: code oranje



kom op mensen, we leven in Nederland, we zijn dat toch wel gewend?Vind ik ook, ik neem de KNMI dan ook niet meer serieus
quote:cochise schreef op maandag 20 oktober 2014 23:41 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Krullevaer in "Hoor de wind waait door de bomen..."" class="messagelink">Krullevaer schreef op 20 oktober 2014 @ 23:26</a>:</b>

Ik hoor buiten niks bijzonders, maar goed dat je het zegt, want ik besluit nu op dit moment dat ik morgen met de bus naar school ga. Dan maar een mietje, maar ik ben niet zo goed in fietsen (is dat raar? Zonder wind fiets ik 12 kilometer per uur, het is een wonder dat ik niet omval maar harder lukt me echt niet) dus dan kom ik nooit op school.</div></blockquote>Vlgs mij is dat een heel gemiddelde snelheid hoor Krullevaer, ik fiets 10 km in 40 minuten, als ik hard ga fietsen kom ik helemaal bezweet aan. Volgens mij is het vrij langzaam hoor en ik merk dat ook als ik met anderen samen fiets. Volgens mij is 20 km veel gemiddelder?
.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 21 oktober 2014 @ 00:18:

[...]





Volgens mij is het vrij langzaam hoor en ik merk dat ook als ik met anderen samen fiets. Volgens mij is 20 km veel gemiddelder?Lees de eerste alinea maar eens: CBS.
Hier waait het al weken, aan de kust. Ging zondag nog met 34km/h en nauwelijks trappen duin af, heerlijk.
..
quote:cochise schreef op dinsdag 21 oktober 2014 00:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Krullevaer in "Hoor de wind waait door de bomen..."" class="messagelink">Krullevaer schreef op 21 oktober 2014 @ 00:18</a>:</b>

[...]





Volgens mij is het vrij langzaam hoor en ik merk dat ook als ik met anderen samen fiets. Volgens mij is 20 km veel gemiddelder?</div></blockquote>Lees de eerste alinea maar eens: <a href="http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/AD81E454 ... ex1294.pdf" class="link">CBS.</a>



Ik ben in shock. Als ik mensen zeg dat ik 12 kilometer per uur fiets, dan vragen ze zich meestal af of ik niet omval? Mijn fiets is trouwens een barrel, dat helpt vast niet, wat Newimprovedkitty al zegt.



Het gaat bij mij trouwens echt om fietssnelheid, ik reken stoplichten niet mee ofzo. Stad of lange rustige weg maakt weinig uit, ik kan gewoon niet harder.
...
Alle reacties Link kopieren
Nee, een barrel helpt niet mee. Maar als ik gewoon relaxed fiets, zonder te haasten is dat voor mij een normale snelheid. Ik heb ook gewoon een stadsfietsje.
Oké, een nieuwe fiets gaat misschien toch iets meer prioriteit worden. Ik ben blij dat jullie niet vinden dat ik abnormaal langzaam fiets trouwens, is goed voor mijn zelfvertrouwen.



Maar met wind (om weer even ontopic te gaan) kom ik helemaal niet meer vooruit dus morgen lekker met de bus. Heerlijk (maar eigenlijk te duur dus ik moet van mezelf meestal fietsen).
Alle reacties Link kopieren
De voorspelling is dat er een storm komt zoals in 2013, de dag waarover ze het hadden zijn hier veel bomen gesneuveld. Een niet eens zien vallen, stond voor het raam hoorde bijna niets en ineens had ik iets van: "daar stond toch ook een boom?" Hele wegen afgesloten omdat boom na boom omlag.

Dat voorspellen ze morgen dus hier ook, in de middag en avond pas, ik heb een middagdienst en ga met de auto, partner heeft een middagdienst maar moet op de motor. Ik hoop dat mocht er iets gebeuren qua storm dat het overdag is, dan zie je tenminste als er een tak of boom over de weg ligt.

Heel ego vind ik storm alleen maar leuk als ik lekker veilig met mijn gezin in huis ben.
Het is nu morgen, en hier valt het nog mee. De wind waait door de bomen, maar hier in huis hoor ik niks klapperen, dus valt het nog mee. Het regent, maar ook dat valt nog mee!



Herfstvakantie hier, dus de kinderen hoeven er niet door op de fiets. Ik wil wel even boodschappen doen, we zien wel!
Alle reacties Link kopieren
Hans,



Waar jij en ik wonen komt de storm niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven