direct verliefd wow gevoel op komt langzaam aan

20-10-2014 23:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke vrouw leren kennen en "daten" nu 2 maanden. We zien elkaar 2 keer in week en als ik het weekend de kinderen niet heb ook in het weekend.



Ik had dus niet direct een wow gevoel wat ik wel een aantal keer gehad heb. Toch vind ik het heerlijk bij haar te zijn.

We appen geregeld de hele dag door. Tot nu begon een relatie waarbij het direct met een wow gevoel begon. Die relaties zijn ook geeindigd na enige tijd.



We kunnen heerlijk samen hele (serieuze) open gesprekken hebben. Ik voel me op me gemak bij haar. Doen leuke dingen samen. Grootste verschil tussen ons is dat ik heel open ben met uiten van gevoelens met woorden en tonen. Zij heeft het enkel in het tonen. Sexueel en knuffelen doen we veel. Dat voelt vertrouwd



Moet ik wellicht gewoon wennen dat het anders is dan dat ik gewend ben en daarin moet meegroeien. Misschien ook gewoon vertrouwen op wat er nu is. Ook al is het verschil tussen ons dat ik wel van gevoel verwoord en zij in mindere mate.



Is het normaal dat ik dat niet meten heb, of hebben jullie wel altijd meteen vlinders??
Wellicht is ze leuk voor een aantal dates, maar niet iemand voor een relatie. Waarom zou je iets met haar beginnen als je geen 'wow' gevoel hebt?
Alle reacties Link kopieren
Hmm na twee maanden nog geen vlinders hebben, vind ik persoonlijk wel heel lang duren.

Ik heb wel eens meegemaakt niet gelijk verliefd te zijn, maar na een paar weken was dat gevoel er dan wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ben het niet helemaal eens met de anderen. Volgens mij wordt het "wow-gevoel" doorgaans nogal overschat. Natuurlijk moet je wel gek op iemand zijn maar dat erg sterke gevoel hangt inderdaad vaak een beetje samen met dat het nét niet helemaal werkt, stukje spanning/drama whatever. Wat mij betreft waren mijn fijnste relaties juist niet met dat je meteen zo'n gevoel hebt. Volgens mij heb je verschillende soorten verliefdheid en is het één niet met het ander te vergelijken. Zou gewoon rustig verder daten en plezier hebben en kijken waar het toe leidt. Als er echt niks in zit merk je dat wel op den duur, daar geven erg verliefde gevoelens ook absoluut geen garantie in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens een man gehad die alles had. Leuke kop, goede baan, goed stel hersenen, mooi lijf, hij had alles behalve een vriendin. Ik vond hem wel leuk maar het was geen alles overdonderend wow gevoel. Hij had dat gevoel ook niet bij mij. Maar het was zomer, al onze vrienden waren de stad uit en wij hadden alleen elkaar.



Toen hij een paar maanden later op vakantie ging misten we elkaar wel en wat eerst voor de lol begon kreeg meer diepgang. Uiteindelijk hebben we bijna negen jaar wat met elkaar gehad en we zijn in die tijd ook altijd gelukkig geweest met elkaar.



Ik dacht dat ik zonder het wow-gevoel kon totdat ik iemand tegen kwam waarbij ik dat gevoel wel had. Op dat moment was ik niet sterk genoeg om voor mijn relatie te gaan en heb ik voor mijzelf gekozen.



Was ik nog bij hem geweest en gelukkig geweest als ik die ander nooit was tegengekomen, absoluut. Ik had dat gevoel nooit voor hem gehad dus ik ging er vanuit dat het er gewoon niet voor mij was weggelegd.



Je weet niet wat de toekomst brengt. Maar zou je deze vrouw en wat jullie nu hebben ook laten gaan als je zou weten dat het wow-gevoel er nooit meer in zou zitten?
ik had bij mijn man het wow-gevoel niet meteen, dat kwam pas later. het kan. belangrijk is wel dat het idd ooit WEL komt...
......
quote:newimprovedkitty schreef op 21 oktober 2014 @ 00:28:

Leg je titel eens uit?? Het zal wel aanhet tijdstip liggen maar ik kan er niets van maken zonder de OP gelezen te hebbenIk had de zin ook al drie keer gelezen dacht dat het aan mij lag .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:08:

[...]



Ik had de zin ook al drie keer gelezen dacht dat het aan mij lag .



Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik zal proberen duidelijker te zijn. In het verleden waarbij heel snel direct wow gevoel er was is "relatie" over gegaan.



Mijn gevoel is bij een direct wow gevoel dat je op een roze wolk van verliefdheid zit en dan minder goed kan relativeren of de persoon helemaal goed bij je past. Als dat effect na paar weken komt en gevoel groeit beter kan beoordelen.



Ik heb het samen fijn met haar en kijk ook altijd er naar uit haar weer te zien en bij haar te willen zijn.



In de tussentijd een relatie van 12 jaar gehad. Waarvan laatste twee jaar ook teveel uit elkaar waren gegroeid. En mezelf niet meer kon zijn.

Dus het daten en verliefd worden is een poos niet van toepassing geweest . Misschien is het ook wel weer het spannende en ontdekken van verliefd worden en iets nieuws beginnen. Wat verwarrend kan zijn.



Verliefd worden is toch een soort chemische reactie waar je zelf niet veel invloed op hebt. Je kunt soms maar weinig gevoelens hebben voor de ideale partner maar verliefd worden op een onmogelijke match die nergens op slaat



Ik hoop nu iets duidelijker is
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet wat de toekomst brengt. Maar zou je deze vrouw en wat jullie nu hebben ook laten gaan als je zou weten dat het wow-gevoel er nooit meer in zou zitten?[/quote]



Nee dat denk ik niet. ik heb het fijn met haar en krijg zeker wel warm gevoel en ben graag bij haar.
Bij mij en mijn vriend duurde het ruim een jaar totdat er echt kriebels kwamen. Maar wij waren niet aan het daten, wij kenden elkaar gewoon en zagen elkaar vaak. Ondertussen wonen we ruim 2.5 jaar samen en gaan we volgend jaar trouwen
Bij mij duurt het bijna een jaar voor ik vlinders krijg, en daarna gaan ze ook niet meer weg.
Bij mijn huidige relatie had ik ook niet meteen het WOW gevoel.

Het klikte wel en ik vond en nu nog haar erg leuk maar geen WOW

Buiten dat waren er een paar dingen die ik bij de eerste date wel en niet bij een vrouw zocht.

Maar omdat ik haar zo leuk vond heb ik toch doorgezet en daar ben ik nu blij om.

Ik ben heel veel voor haar gaan voelen en smoor verlieft op haar geworden.

Wij hebben pas een relatiebreuk gehad die te maken had met onze eerste dates waaraan in mijn ogen een vrouw moest voldoen voor het WOW gevoel.

Wat ben ik dom geweest, dat WOW heb ik nu wel en hou heel erg veel van haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 21 oktober 2014 @ 16:28:

Bij mijn huidige relatie had ik ook niet meteen het WOW gevoel.

Het klikte wel en ik vond en nu nog haar erg leuk maar geen WOW

Buiten dat waren er een paar dingen die ik bij de eerste date wel en niet bij een vrouw zocht.

Maar omdat ik haar zo leuk vond heb ik toch doorgezet en daar ben ik nu blij om.

Ik ben heel veel voor haar gaan voelen en smoor verlieft op haar geworden.

Wij hebben pas een relatiebreuk gehad die te maken had met onze eerste dates waaraan in mijn ogen een vrouw moest voldoen voor het WOW gevoel.

Wat ben ik dom geweest, dat WOW heb ik nu wel en hou heel erg veel van haar.



Zo zal ik er ook voor gaan. Ze is een super vrouw. En merk langzaam aan dat de kriebels vanzelf komen voor haar nu.

Tot nu ben ik ook altijd voor een direct wow gevoel gegaan. Dit kan ook na twee maanden ontstaan. Zo lang maar de kriebels en gevoel meer worden in begin.
@patleeuw1

Ik ben ook van mening dat het beter is als je niet meteen het wow hebt maar dat het groeit. Met meteen het wow gevoel heb je een roze bril op en sta je niet helemaal met 2 voeten op de grond.

Die kriebels, vlinders en heerlijk gevoel worden bij mij nog steeds, na bijna een jaar meer en meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven