Man in schuldsanering

21-10-2014 00:26 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Serieuze drugsproblemen hoef ik niet.

Ik zou hem laten gaan want teveel gedoe.

Maar dat ben ik.
Gebruikt hij nog wel eens wat of is hij er helemaal vanaf?



Hoe lang zit hij al in de schuldsanering?



En niet spontaan uit eten kunnen of een weekendje weg? Kan jij dat niet betalen dan? Zo nee, dan verwijt de pot de ketel. Zo ja, wat is het probleem?
quote:Suze02 schreef op 21 oktober 2014 @ 00:28:

Serieuze drugsproblemen hoef ik niet.

Ik zou hem laten gaan want teveel gedoe.

Maar dat ben ik.



Het ligt er toch wel aan hoelang het terug is dat hij in een afkickkliniek gezeten heeft, wat als dat een paar jaar terug is en hij sindsdien niks meer gebruikt heeft?

Daar zou ik iemand niet op afrekenen...

Als hij heel leuk is niet, is het hem toch niet helemaal zou ik ook de energie er niet insteken. Het moet geen project worden om iemand te vormen zoals jij diegene graag wil zien.
Jij bent zijn 877e, ideaal toch.



Wat ik zou doen? Niet trouwen in gemeenschap van goederen.



Sorry.



Wat zou ik doen? Als man? Doorgaan, geweldig zo'n partner met geld. Als je dan toch in de schuldsanering zit...



Lijkt me een fantastische vent, zelf afgekickt. Zelf hulp gezocht, kom daar eens om. De meeste mannen vragen niet eens de weg.



Dit is er een met ruggegraat en het klikt ook nog eens.



Ooit het Staatsloterijgevoel gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 21 oktober 2014 @ 00:33:

Jij bent zijn 877e, ideaal toch.



Wat ik zou doen? Niet trouwen in gemeenschap van goederen.



Sorry.



Wat zou ik doen? Als man? Doorgaan, geweldig zo'n partner met geld. Als je dan toch in de schuldsanering zit...



Lijkt me een fantastische vent, zelf afgekickt. Zelf hulp gezocht, kom daar eens om. De meeste mannen vragen niet eens de weg.



Dit is er een met ruggegraat en het klikt ook nog eens.



Ooit het Staatsloterijgevoel gehad? grinnik
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 21 oktober 2014 @ 00:33:

Jij bent zijn 877e, ideaal toch.



Wat ik zou doen? Niet trouwen in gemeenschap van goederen.



Sorry.



Wat zou ik doen? Als man? Doorgaan, geweldig zo'n partner met geld. Als je dan toch in de schuldsanering zit...



Lijkt me een fantastische vent, zelf afgekickt. Zelf hulp gezocht, kom daar eens om. De meeste mannen vragen niet eens de weg.



Dit is er een met ruggegraat en het klikt ook nog eens.



Ooit het Staatsloterijgevoel gehad?



???

Ik ben het wel eens met mamavk.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij in de schuldsanering zit zou me niet boeien. Komt ie wel uit. Die verslaving vind ik een lastige. Ik heb niets met drugs maar alles tegen.
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je wel een keertje een weekendje weg of uit eten.

Alleen moet jij dan bereid zijn om ook voor hem te betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 21 oktober 2014 @ 00:42:

Natuurlijk kun je wel een keertje een weekendje weg of uit eten.

Alleen moet jij dan bereid zijn om ook voor hem te betalen.+10
Alle reacties Link kopieren
Hoe leuk vindt je hem?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er niet om dat hij nu feitelijk in de schuldsanering zit. Het grotere probleem is dat het blijkbaar een type man is dat het zo ver heeft laten komen dat schuldsanering de enige optie is. En dan daarnaast een drugsverleden. Nee, ik zou passen.
De schuldsanering vind ik al een goede reden om er niet aan te beginnen. Het drugsverleden en de afkickkliniek vind ik nog erger.

Een man met een rugzak kan gebeuren, maar niet deze rugzak.

Deze man zou ik absoluut laten gaan. Ik wil niet leven met een man die zichzelf bewust op die manier in de nesten heeft gewerkt.

Er lopen wel leukere en betere exemplaren dat dit rond.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is met types zoals deze man?

Nu ze in de penarie zitten ben jij hun reddende prinses. En behandelen je ook zo.



Eenmaal uit de puinhoop ( mede dankzij jou) vinden ze je ineens niet zo goed meer en is er van alles mis met jou. Want een normaal persoon had nooit voor zo een loser gekozen dat hij was toch?
ligt voor mij aan de reden voor de schuldhulpverlening.



een man kan ook zomaar in de shit terecht gekomen zijn omdat hij heel veel kosten moet maken om zijn kinderen te zien bijvoorbeeld. niet iedere rechtsgang wordt gesusidieerd... hetl ligt eraan wat je verdient... als je net boven de grens zit, kun je mooi alles zelf betalen.



komt nog bij dat deurwaarders ontzettend hoge kosten doorberekenen... als je te maken krijgt met eentje... die je leegtzuigt, is er geen geld over voor andere dingen te betalen. en ook daar zul je extra kosten aan hebben uiteindelijk.



het gaat mij erom te zeggen dat niet iedereen met schulden helemaal verantwoordelijk is voor die schulden.



ook nu on topic..... een drugsverleden maakt mij altijd alert. niet om de drugs, maar wel om de persoonlijkheid van die persoon. kennelijk is er iets aanwezig dat maakt dat die persoon afhankelijk kan zijn van iets destructiefs... is het nu geen drugs, dan kan het zomaar gokken zijn... of iets dergelijks. om het drugsverleden zou ik het niet doen..



ik zou vragen hoe het zit met de reden van die schuldsanering en mijn beslissing daarvan laten afhangen.



positief puntje.... die man heeft wel de kloten om iets aan zijn situatie te doen... dat is niet iedereen gegeven.



lastige beslissing. ik benijd je niet.
Alle reacties Link kopieren
Wow leuke vent!



Ik zou er niet aan beginnen. Veel te veel shit....
Je hebt er blijkbaar geen goed gevoel over want je plaatst t op het forum. Dus ja, bij twijfel niet doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet verdergaan met deze man .

Schuldsanering , ligt aan de rede , en dan nog .

Zijn drugsverleden zou mij echt een te groot risico zijn.
Voor mij zou het een no-go zijn en dat inderdaad vanwege het drugsgebruik. Iemand die zich zo in de shit werkt met een verslaving dat hij opgenomen moet worden, dat past niet bij mij.



De schuldsanering zou ik overigens ook niet blij van worden, maar daarbij zou ik nog wel naar de achtergrond willen vragen. (Al is de kans groot dat er dan een enorm slachtofferverhaal komt, in plaats van iets over verantwoordelijkheid en verkeerde keuzes, en daar ben ik echt allergisch voor).
Het risico op herhaling zou mij te groot zijn. Ik ben dan ook heel kritisch. Binnen de relatie die ik nu heb zouden we veel kunnen overwinnen.



Door gesprekken met gescheiden vriendinnen weet ik inmiddels wel heel duidelijk waar ik niet in zou stappen. Schuldsanering, verslaving, psychische problemen, nog lopende scheidingen, het niet hebben van eigen woonruimte en onzelfstandigheid zouden allemaal redenen zijn om niet verder te gaan. Als ik al aan een volgende relatie zou beginnen moet deze wel minstens mijn huidige relatie evenaren. Het mag anders zijn, maar beginnen met shit van één van beiden, is niet mijn idee van een gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Schuldsanering ligt aan de reden. Als ik wel etentjes kan betalen, dan doe ik dat. Kan ik dat niet, ook prima.

Drugsgebruik is voor mij een no-go.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou passen. Er is een tijd geweest dat ik voor mijn gevoel ging. Dat heeft veel ellende gebracht. Ik beredeneer nu meer met mijn verstand en dat heeft mij veel gelukkiger gemaakt doordat ik de juiste keuze's heb gemaakt.

Een man met verslavingsproblematiek en geldproblemen zou voor mij een no-go zijn, hoe leuk hij ook mag zijn.

En natuurlijk kan jij zijn weekendjes en etentjes betalen maar het zou het voor mij nogal ongelijkwaardig maken, hij een puinhoop maken van zijn leven en jij de sugarmama uithangen.
quote:Noah_ schreef op 21 oktober 2014 @ 07:13:

Schuldsanering ligt aan de reden. Als ik wel etentjes kan betalen, dan doe ik dat. Kan ik dat niet, ook prima.

Drugsgebruik is voor mij een no-go.





Hoe eerlijk zou iemand daar in zijn? Niemand zal zomaar zeggen dat het door overconsumptie komt.



Verder scheelt het ook hoe je eigen financiële situatie is. Kennisje van mij, komt na haar scheidng rond, met salaris, kinderbijslag, alimentatie etc, maar dat gaat nét. Die ontmoette ook een leuke man, maar zijn schuldsanering was toch de reden van het niet voortzetten van iets dat leuk leek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft ook in de schuldsanering gezeten en mijn moeder is er net aan begonnen. Helaas voor hun zijn zij op jongere leeftijd onverantwoordelijk met geld geweest en zaten jaren later nog op de blaren. Dat maakt iemand niet minder mens en nee, je kan niet iedere maand uit eten maar een bak koffie met gebak moet lukken en dat zou voldoende moeten zijn vind ik.



Wat betreft drugs zou ik direct afknappen. Het risico op een terug val lijkt mij heel eng. Zeker omdat je in korte tijd elkaar niet voldoende kent om te zien of hij clean is en wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever een man met minder issues, maar misschien vind jij dit juist wel prettig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven