Gezondheid alle pijlers

schilfers en wondjes op hoofd.

20-10-2014 20:17 22 berichten
Iemand nog tip voor mijn zusje. Huisarts lijkt mij sowieso geen slecht plan, maar ze heeft 1 keer in de zoveel tijd hele hoofd vol schilfers, wondjes en jeuk. Denk dat het stress en voeding te maken heeft.

Op dit moment heeft ze het weer en is niet in Nederland. Iemand een tip wat wij eventueel aan shampoo of voedingssupplementen kunnen opsturen?
Alle reacties Link kopieren
Droog houden. Haar niet aan de lucht laten drogen maar droogfohnen tot op de hoofdhuid. Anders gaat het broeien en dat verergert de klacht. Ws medicinale shampoo nodig. Kan ze mailen met de huisartsenpraktijk?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heeft ze psoriasis?
Ik heb hetzelfde bij stress, dus dat zou best de oorzaak kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Appelciderazijn. Google maar.
quote:tantejo schreef op maandag 20 oktober 2014 20:38 Appelciderazijn. Google maar.Goede tip! :Imao:
quote:sinnombre schreef op maandag 20 oktober 2014 20:25 Heeft ze psoriasis?Nee. Alleen op de hoofdhuid heeft ze er last van.....
Alle reacties Link kopieren
Luizen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op maandag 20 oktober 2014 21:05 Luizen?



Nee, geen luizen. Echt wondjes en schilfers. Ook jeuk..... Beetje sneu, want ze zit in het buitenland en weet niet zo goed wat te doen.

Iemand nog een goede shampoo tip? Juist wel of niet anti roos gebruiken?
Ik kreeg voor vergelijkbare klachten teershampoo en tropicorte (een corticosteroïde).



Misschien toch even naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Psoriasis kan ook alleen op het hoofd voorkomen, Google maar eens proberen psoriasis capitis!
3 x week met Resdan Forte kuur wassen als ze dat daar kan vinden. Zinkan en Selsun zijn ook zo'n shampoos hoewel die laatste weer anders werkt. Is auto-immuunreactie die door veel dingen veroorzaakt kan worden. Meestal schimmelinfectie maar bacteriele infectie of allergie kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vergelijkbare klachten en bij mij is het seborroïsch eczeem. Het geeft verlichting als ik mijn haar was met antiroosshampoo. Ook al is het geen roos, het helpt iig erg tegen de jeuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn apotheek verkoopt shampoo van vichy tegen jeuk en roos op de hoofdhuid.Werkt goed.En ik kreeg enorm jeuk van dove shampoo en creme spoeling.

Ik hoop dat ze snel een oplossing vind.Het zou ook een parfumallergie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kieperde ik zo'n blikje met Dode Zeezout in mijn bad en bleef zolang mogelijk weken. Daarna alleen spoelen met de eerder genoemde appelazijn. Als kind werd ik ingesmeerd met teershampoo, die lucht kan ik nog ruiken als ik het zo lees.



Wat bij mij ook helpt: oude panty over een borstel met enkel haar (geen 'plastic' borstel) om de ergste schilfers te verwijderen. Dan gebruik ik superbalm (van Lush) en spoel alleen met koud water uit. Dag erna wel een knot.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Juist niet teveel rommel gebruiken. Dode zeezout en troebel appelazijn (is infectiedodend), zijn goede tips. Fijne natuurmiddelen.



En als het kan, stress zoveel mogelijk vermijden. Dat kan lastig zijn!



Sterkte voor haar!
Hier exact hetzelfde. Om de zoveel tijd veel schilfers en jeuk, waardoor er wondjes ontstaan. Ik gebruik dan 1 keer Selsun en dan is het weer ongeveer 6 weken weg.
Alle reacties Link kopieren
Zou even overleggen met de huisarts straks maak je het erger!



Selsun shampoo kun je proberen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Shampoo met ketoconazol liefst met 2%, dat is in Nederland niet zonder recept te verkrijgen. Wel met 1% ketoconazol, dan is het nizoral vrij te verkrijgen bij de drogist. Heet misschien anders in het buitenland, als er maar ketoconazol in zit. Het klinkt namelijk als een gist/schimmel ( seboirisch eczeem)
Regenepure shampoo
Ja wat NetNiet schrijft!!

Ik heb precies het zelfde gehad en alleen de fel roze shampoo (ketonocazol) van de huisarts hielp. Mijn hemel wat was dat een opluchting..! Jeuk, tot bloedens toe, wat weer korsten werden en daarna nog meer ging bloeden.

Wassen met dat spul, 7 minuten inwerken (echt minstens!!) en dan goed uitspoelen. Van te voren wel eerst wassen met je eigen shampoo en evt conditioner. Noooit meer shampoo gebruiken met sls of parabenen. Ik gebruik 'say yes to.. Carrots' shampoo van de tuinen en het gaat nu (na een een aantal potjes shampoo van de dok) eindelijk weer goed.
KIinkt inderdaad als Seborrhoïsch eczeem. Op deze site staat bijvoorbeeld wat je kunt gebruiken als het dat is:

http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=46

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven