De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk trieste gebeurtenis :'(



Mensen zeggen wel snel - het is maar een beest... Maar zo'n dier is gewoon een lid van je gezin. Die je begroet als je thuiskomt, die lekker komt knuffelen of troosten en waar je op z'n tijd eens flink op kunt mopperen omdat hij in de weg loopt.. Dat gemis doet heel veel pijn, ik weet er alles van.. Heel veel sterkte met het verlies en het verwerken..
Alle reacties Link kopieren




Wat erg Mrs. Dat je je maatje moet missen. Hij heeft het geweldig gehad bij jullie en is extreem oud geworden voor zo n grote lobbes maar, tering, wat doet dat zeer he. Muis is ook al 13 en loopt niet meer zo vlot, stinkt iets meer, hoort de deurbel niet meer en laat zich op de kop zitten door de katten. Ik moet er nog niet aan denken dat ie er op enig moment niet meer is.
Ye ken.
Natuurlijk doet dat heel veel pijn. En het zal nog pijn blijven doen. Maar het doet pijn omdat je zoveel van hem hield, en dat is een mooi iets. En nu heb je het laatste wat je voor hem kon doen gedaan, je hebt hem laten gaan. En ook dat is een deel van het houden van een dier, zorgen dat het niet lijdt. Hij heeft geluk gehad met jullie.



Bah, tranen in mijn ogen want ik heb recentelijk ook twee dieren moeten laten gaan. Hartverscheurend.

Ik wens jullie heel veel sterkte met het rouwproces.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte To! Je verdriet komt echt binnen
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Wat een verlies, wat een verdriet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Och wat vreselijk verdrietig. Sterkte vandaag en vooral ook de komende tijd.



Ben zelf ook stapelgek op mijn honden en word helemaal naar bij het idee dat ze er niet meer zouden zijn.



Ik lees vooral veel liefde en warmte voor Brutus, veel mooie herinneringen aan een trouwe vriend. Die herinneringen blijven altijd maar maken het gemis nu natuurlijk extra groot.



Nogmaals sterkte en
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Met tranen in m'n ogen heb ik je berichten gelezen. Wat een liefde blijkt hier uit en wat zul je hem ontzettend missen. Heel veel sterkte en koester de mooie herinneringen. Dikke knuf.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. Hoop dat hij rustig zonder pijn kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Gut wief, das echt klote zeg. Heel veel sterkte tis niet makkelijk afscheid nemen van je gappie. Dikke knuf!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Hij blijft altijd je trouwe, lieve maatje
Either take me as I am, or watch me as I go.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 20 oktober 2014 @ 17:40:

Mijn lieverd is er niet meer. Wat doet dit gruwelijk veel pijn.



Denk aan de kwispelende staart die tegen je hart slaat. Ze zijn NOOIT écht weg, want ze blijven kwispelen en naar je kijken.



Ik heb een maand geleden Bikkeltje laten inslapen en vandaag begint voor mij ook weer een nieuwe dag in het Hondenuitvaartcentrum. Als ik één ding geleerd heb, dan is het wel dat het op deze aardkloot barst van de honden (en alle andere viervoeters) die spelend en kwispelend voortleven in Baasjesharten. Ik heb geleerd dat pootafdrukken nooit uit het hart te wissen zijn. En zo hoort het.



We wandelen een stukje op met onze dierenvrienden die we in dit leven ontmoeten. Alle jaren zijn liefdevolle kadootjes. Zelfs die plasjes op de grond, de dagen dat je er in de stromende regen uit moet en de meubelstukken en schoenen die de puppytijd niet mochten overleven.



Ik wens je alle liefs en kracht en lees dat je heel veel troost bij je gezin gaat vinden. Zet hem op!



En misschien hoor je over een tijdje wel weer kleine pootjes naast je trippelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 20 oktober 2014 @ 17:40:

Mijn lieverd is er niet meer. Wat doet dit gruwelijk veel pijn.Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte lieverd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ben je de eerste nacht zonder Brutus een beetje doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe het voelt. De leegte kun je fysiek voelen en knaagt aan je. Heel veel sterkte....
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster, 11 minuten geleden

Ben je de eerste nacht zonder Brutus een beetje doorgekomen?





De nacht redelijk, alleen het naar beneden moeten gaan, wetend dat ie niet achter de deur zou staan kwispelen en zingen. Dat ie ijskoud in zijn kist op zijn plaats lag, ik kon me er niet toe zetten. Ik ben pas naar beneden gegaan toen Stan en Mason allang en breed beneden leven aan het maken waren.



Het voelt als of mijn hart er uitgerukt is. Maar ik gun hem zijn rust. Hij was op. We wilden hem gisteren nog even voordat de dierenarts kwam nog een keer op zijn erf laten scharrelen, maar dat kon ie al niet meer.Hij ging echt zienderogen achteruit, het was tiid. Het laatste uur heeft ie alleen nog maar geslapen op mijn schoot.



Vandaag gaan we hem begraven onder de beuk, naast zijn poezenvriendinnetje wat altijd op zijn kleed bij hem lag. Waar ie zo'n verdriet om heeft gehad toen ze dood was.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, MrsSW, echt niet leuk. Fijn je hem kunt begraven, hij verdient een eigen laatste plekje.



Hoe lang geleden is je poezenbeest overleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven