Depressie vriendin

21-10-2014 02:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Oei, heftig zeg. En lastig.

Deze site lijkt goede tips te geven:



http://mens-en-samenlevin ... wil-zelfmoord-plegen.html



Er met je vriendin over praten en (voorzichtig) stimuleren om professionele hulp te zoeken lijkt me een goed plan.

Het is misschien ook fijn voor je eigen gemoedsrust. Stel dat het mis gaat, dan heb jij in ieder geval wel hulp geboden en het niet genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
.
Vragen of ze wil stoppen met dit soort berichtjes sturen want ze sleurt je mee in haar leven en maakt dat jou leven er onrustig van wordt.



Hoe depressief je ook bent er is een grens aan wat je een ander psychisch mag aan doen.



Dat klinkt hard maar er zit ook een eigen verantwoordelijkheid bij haar. Als je weet wie haar behandelaars zijn kun je wel contact met hun opnemen. Zij mogen met jou niet inhoudelijk over vriendin praten maar jij wel over haar.



Meer kan je niet doen maar bescherm je zelf want voor je het weet zit je met een schuld gevoel of dringt het te veel je eigen leven in. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je weer dergelijke berichtjes krijgen dan zou ik het crisisteam van het ggz bellen. Die gaan dan langs om bij haar te kijken. En zoals hierboven reeds benoemd, erg ongemakkelijk om deze berichtjes van een vriendin te krijgen. Zeker wanneer ze dit daarna afdoet als een grap.. fijne grap. Wanneer een crisisteam (meestal zijn dit maar 2 personen, klinkt heel wat) bij haar is geweest dan wordt daar ook intern een melding van gemaakt aan de behandelaar.
Alle reacties Link kopieren
ze doet jou aan ) geestelijke mishandeling , wat haar aan is gedaan. Misschien heeft ze dat nog niet zo door maar ze mag er wel op gewezen worden. Ja ze heeft het zwaar gehad, nee ze heeft niet het recht anderen daar slachtoffer van te maken. En zichzelf eigenlijk ook niet.

Ze kan twee dingen doen, of de hulp die ze krijgt serieus nemen en uit de slachtofferrol stappen of slachtoffer blijven en anderen meesleuren.



Je ben een lieve vriendin dat je er voor haar bent. Zeg dat ook, maar verbied haar jou nog langer mee te sleuren in deze onzin.
..popcorn?
Wat nola zegt. Je kunt ook voor jezelf wat ondersteuning zoeken: www.113online.nl
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Crisisdienst bellen is een goede optie. Zij kunnen je verder helpen. Indien nodig kunnen zij een opname regelen. Ook als zij dat niet wil. Indien zij een gevaar voor haar zelf is of voor anderen.



Wel vervelend dat jij hier nu mee opgezadeld zit. En ik snap dat je graag wilt helpen maar echt veel opties heb je niet helaas.....



Ik spreek met cliënten altijd af als je dit soort dingen gaat zeggen /doen laat ik je zonder pardon opnemen. Want ik laat mij niet bespelen en manipuleren. En ga geen spelletjes met je spelen.

Dit kun jij je vriendin (wellicht in iets minder sterke bewoording) ook duidelijk maken.



Duidelijk is dat zij Hulp nodig heeft en jij kunt alleen je grenzen aangeven en eventueel de crisisdienst bellen.



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven