Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 2!

13-10-2014 12:06 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier spreken we over de spannende periode na de eisprong, en de dagen voor de menstruatie.



Hier kan je alles delen, symptomen, angsten, advies en steun aan elkaar.



Veel meiden schrijven kort mee, maar de meeste meerdere rondes!



Succes allemaal en op naar een hele boel nieuwe zwangerschappen!
Ik neem ook plaats op het wachtbankje. Ik had zaterdag en zondag een positieve ovulatietest.



In augustus heb ik een miskraam gehad en ben inmiddels in de derde ronde na miskraam. Voor het eerst na miskraam weer testen gebruikt en bewust gevreeën op en rond de vruchtbare dagen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Clemance, ik zie jouw vraag nu pas. Ik ben al jaren single dus ik besloot er idd alleen voor te gaan. Ik ben nu 30, wil niet langer wachten =) Doe al jaren alles alleen dus waarom dit niet! Krijg genoeg steun van mijn familie en ze staan 100% achter mij



Dank je mijo! Ik ben ook super blij met hem! Al jaren een hele goede vriend van me, kan me geen betere donor wensen! Succes vandaag, en probeer niet teveel te stressen, ze zullen toch wel weten waar ze het over hebben..



Lionlily, daar heb je natuurlijk een punt maar er zijn genoeg mensen, waaronder jijzelf, die niet om de 2/3 dagen sex hebben, om welke reden dan ook. Ik denk als je bezig bent met een kindje het wel fijn is om zeker te weten wanneer je eisprong is. Maar misschien is dat alleen voor de controle freaks onder ons Ik als aanstaande bewust alleenstaande moeder ben idd afhankelijk van de donor maar anders zou ik het denk ik toch ook wel willen weten, hoe mijn lijf en cyclus in elkaar zit... Ook als stel doe je het denk ik (nog) vaker tijdens de eisprong, en daarna wellicht minder, stel dat je dan een week verkeerd zit, kan het toch verrekkes lang duren voor je aantelt



Landleven, kan van alles zijn, misschien juist wel positief! Keep your head up, positief blijven!



Welkom zus, en succes de komende weekjes!
Alle reacties Link kopieren
@ evenwatanders wat balen van de witte test vanochtend.

@ landleven ik heb er geen ervaring mee dus kan je er niet mee helpen helaas

@ bam. wat super fijn dat je familie je zo steunt en je een vriend hebt die je wilt helpen. Ik vind het knap van je dat je deze stap hebt gezet. Snap wel dat je niet langer wilt wachten en als het kan waarom niet toch
Hoi allemaal, ik was even van het heerlijke weer van de afgelopen dagen aan het genieten. Dus ik kom nu pas weer even kijken. Mijn eisprong is, volgens temperatuur en app, inmiddels achter de rug, precies op de dag waarop ik 'm ook verwacht had. Ik heb een lange cyclus en de maanden voor mijn zwangerschap de eisprong pas op dag 24. Deze maand ook, dus ik denk dat mijn cyclus zich meteen weer goed hersteld heeft. Vanochtend had ik een temperatuurdipje, 4 dagen na eisprong. Had ik vorige keer ook, toen was ik zwanger. Dus duimen maar. (Maar ik durf echt nergens meer vanuit te gaan!)



Wel leuk om trouwens weer met jullie mee te kunnen schrijven, maar eigenlijk ook niet: want ik had het jullie inmiddels ook al zo gegund om zwanger te zijn.



@ lionlilly: ik voel me best oké eigenlijk. Wel af en toe nog flink verdrietig, maar lichamelijk gaat het goed. Ik heb ongeveer twee weken continu buiklijn gehad (waarvan ik ongeveer 10 dagen lang echt elke dag paracetamol moest slikken, anders kwam ik de dag niet door). De daadwerkelijke miskraam was 2,5 week geleden, toen verloor ik het vruchtje. Al met al heeft de MK 2,5 week geduurd. Best heftig allemaal. Inmiddels heb ik inmiddels al 2 weken geen bloedverlies meer, gelukkig. We hebben niet het advies gekregen om 1 cyclus te wachten, we mochten er gelijk weer tegenaan. Dus dat doen we dan maar.



@laury89: Raar, hoe je lichaam werkt. Verdrietig dat het bij jou voor de 2e keer mis is gegaan. Daar ben ik vooral heel bang voor. Onbezorgd zwanger zijn zit er niet meer in, denk ik, in ieder geval de eerste weken niet.



@ rozen1985, liene84 en clemence: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!



@ bam1984: ik hoop met je mee dat de weken voorbij vliegen! Ik vind je stoer dat je het alleen doet! Hopelijk is het snel raak!



@ kartonnendoos: mijn cyclus is na de pil totaal veranderd. Kon er vroeger de klok op gelijk zetten, maar nu helemaal niet meer. Hoewel ik door temperaturen nu wel een regelmatige eisprong heb gevonden, dus dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
@ mijo, hoe was de microcurretage? Hopelijk is het meegevallen..



@ kartonnendoos, al wat meer duidelijkheid?



@ lionlily, ik gebruik de ovutesten een beetje af en aan, deze maand weer wel. Gelukkig maar, eisprong 2 dagen eerder dan verwacht! En ondanks dat we het redelijk frequent doen wil ik wel zeker zijn dat we het in m'n vruchtbare dagen sowieso doen!



@ landleven, vroege innesteling is ook het enige wat ik kan verzinnen..



@ BAM, stoer hoor! Ik heb altijd gezegd dat als ik op m'n 35e nog alleen ben, ik ook voor een donor zou gaan. Is nu (gelukkig!) niet meer aan de orde..



@ bloes, ik duim hoor! Lijkt me zo balen als je zo'n lange cyclus hebt! Ik heb een vrij korte, ben ik nooit heel erg blij mee geweest, maar nu wel!



Mijn NOD is morgen, mss overmorgen, maar nu al hele middag zeurderig gevoel in m'n onderbuik 😔. Klein stemmetje wat nog zegt dat het innesteling kan zijn, maar dat is dan toch best laat?
Lionlily dat was om te kijken of me baarmoederslijmvlies goed reageert op de clomid,



sallyg het was vrij pijnlijk maar wel te doen! Vriendlief ging wel bijna plat...haha watje



Over 3 weken uitslag
Alle reacties Link kopieren
Bloes, fijn dat je er weer mee schrijft...

Ik ben al 4 jaar niet meer aan de pil, dus daar kan het niet aan liggen.



Sallyg, nog steeds geen duidelijkheid.. Dus dat zal wel goed nieuws zijn! Morgen een dagje sauna en woensdag kan ik 't denk ik niet meer wachten dus ga ik misschien testen...
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan, gister positieve ovutest dus vanaf morgen op de wachtbank.

2 wkn geleden heb ik nog een curettage gehad, eind aug had ik een slechte echo, 3 wkn later kwam het op gang maar niet alles was weg vandaar de curettage.. Maar 2 wkn later gewoon wel weer een ei! En nu weer wachten......
Alle reacties Link kopieren
@landleven ik had precies hetzelfde afgelopen week... 4 dagen na vermoedelijke eisprong.. een heel klein beetje bloedverlies. Daarna niet meer. Laten we hopen dat het voor beide een positief teken is! Zou ook niks anders dan vroege innesteling kunnen bedenken.. maarja afwachten dus.
@ bam1984 ik zit nu op het wachtbankje, hopelijk raak van mijn donor met wie ik ook al jaren goede vrienden ben.



In het uppie topic natuurlijk veel bammers maar geen met een bekende donor. Leuk dat ik je hier tegen kom!



Mijn nod is zaterdag, ik hoop heel erg dat het nu in ronde 8 raak is.
Alle reacties Link kopieren
@bam1984 @rosings spannend, hoop dat het snel raak is voor jullie.



Wat een vervelende verhalen over miskramen. Snel weer raak hoop ik.



Hier nog paar daagjes wachten. Wordt wel weer spannend nu vind ik.
Alle reacties Link kopieren
@bam, lopen wij nu ongeveer gelijk? Afgaande van vorige cyclus zou volgende week woensdag NOD zijn (12 dpo). Ook laatste dag van vakantie, dus mooie dag om te testen als er dan nog niets is



@bloes: wat spannend voor je deze ronde! Ik duim voor je dat zwanger bent én blijft... Ook jij dus temp.dip 4 dagen na eisprong (ik bloedverlies), kan dus toch een goed teken zijn. Hmm..



@ Kartonnendoos: Pff, knap hoor die zelfbeheersing van je! Duim ook voor jou!



@ Sally: houd moed, want geen bloed = goed heb ik hier geleerd! Misschien heb je wel positieve krampjes!



@lieffies: hé fijn, dat iemand het herkent! Ik hoop inderdaad op gied nieuws voor ons allebei! Wanneer is jou NOD? Mijne dus volgende week woensdag/donderdag.



@iedereen die gokt op een vroege innesteling: thanks voor de positieve vibes ik dacht alleen dat dat altijd helderrood bloed was, en ik heb nu (heel iets) oud bloed. Hoop eigenlijk gewoon dat ik morgen helemaal niets meer heb, ben ik toch iets geruster van...



Trouwens vandaag wel iets anders vaags: bij het niezen enorm kramp/steek onder in m'n buik, echt pijnlijk!! Kent iemand van jullie dat?



Trusten
Stille meelezer: ja, landleven! Tot twee meer tiloe bij mijn zwangerschappen gehad! Bleken mijn banden te zijn (van de welbekende bandenpijnen!)

Voel jet het ook als je doet alsof je stevig hoest vanuit je buik??

Ik vind het heel hoopvol klinken!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend heb ik getest maar die was negatief helaas
Alle reacties Link kopieren
Had na die zeurderige buik van gisteren vanochtend bloed verwacht, maar nee.. Klein sprankje hoop.. Maar denk het niet..
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook nog mee hoor dames! Hoop zo dat jullie ook allemáál hier niet meer hoeven te schrijven!



@landleven: ik ben een aantal weken zwanger (vandaag vroege echo voor de termijnbepaling, want geen idee, heb late eisprong gehad waarschijnlijk, op dag 57 positieve test) maar ik heb dus ook pijn bij hoesten en niezen! Dus ja wie weet!!
Alle reacties Link kopieren
Thnx Landleven!

Ik ga vandaag vriendlief naar het kruidvat/action/da sturen en dan morgenochtend testen. Nu ben ik er klaar mee! ;)

Vandaag nl nog niets!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend allemaal. Het lijkt alsof er een paar potentiële zwangere aan zitten te komen!



Vandaag mijn nod. Dacht de afgelopen dagen een paar keer dat ik ongesteld ging worden door gerommel in m'n buik maar nog niets te bekennen. Ik wacht nog even met testen omdat ik twee weken geleden ook geen positieve ovulatietesten had.



Succes allemaal en ik duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer van het wachtbankje afgekukeld. Zondagochtend keek ik in de toiletpot en ik schrok een beetje, omdat ik nog maar op dag 24 van mijn cyclus zat. Normaal word ik ongesteld na 27 of 28 dagen.



Echt, sinds ik er goed op let lijkt mijn cyclus een totaal andere koers te varen.



Ik twijfel inmiddels een beetje aan mijn vruchtbaarheid. Als ik naar mijn baarmoederslijm kijk merk ik nooit dat het de structuur van eiwit heeft (wat volgens de boekjes zou moeten). Het slijm is bij mij altijd crèmerig, soms wat minder, en soms wat meer. Soms (rond de eisprong) een beetje waterig maar die hele duidelijke fases in structuur herken ik niet.



Herkent iemand dit?
Today is a good day
Alle reacties Link kopieren
Mijn temp vanmorgen gedaald, naar 36,6, maar Nod is pas zaterdag. Meet wel met oorthermometer, maar moet zeggen dat je op deze wijze er wel gek van wordt. Vooral als je een vrije dag hebt met dit weer. 😞 Durf ook niet af te gaan op symptomen want die bleken de eerste ronde ook nergens op te slaan.

We gaan donderdag paar dagen weg, dus dan even afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen glitterbom, kan je helaas niet helpen met ervaringen.
Glitterbom, ik herken het in zoverre dat ik daarin ook nog nooit een patroon heb gevonden. Misschien dat het gewoon bij de ene vrouw duidelijker is dan bij de andere?



Kartonnen doos: spannend! Hopelijk blijft het vandaag ook weg.



Myself82: mijn temperatuur doet deze maand ook behoorlijk raar. Ligt wel 0,2 graden hoger dan voor de eisprong, maar alle vorige keren ging mijn temperatuur na een dag of twee wel flink omhoog en dat is nu niet zo. Ik wijt het in mijn geval maar aan de miskraam. Maar onzeker word je er ook wel van. Overigens had ik, toen ik zwanger bleek te zijn, op de 9e dag na mijn eisprong ook een temperatuurdaling. Daarna ging 'ie weer omhoog. Zou bij de innesteling kunnen horen. Dat kan dus ook nog!
Alle reacties Link kopieren
@glitterbom, ik heb hetzelfde, merk ook nauwelijks verschil.
Alle reacties Link kopieren
@bloes, zit al op dag 10/11 na ovulatie dus dat is volgens mij te ver. Maar goed we zullen het zien. Ik heb bij de eerste nooit getempt, was in een keer zwanger.



Ik herken mijn eisprong overigens wel heel duidelijk. Geen pijn maar wel aan het slijm en baarmoedermond.
Alle reacties Link kopieren
@landleven mn nod zal 27/28okt zijn. Nog een klein weekje dus...



@glitterbom. Ik merk ook nauwelijks verschil.. bij mij blijft het ook crème van kleur en echt rekbaar word het nooit. Dus denk dat we niet de enige zijn... zijn vast meer vrouwen die geen duidelijk verschil hebben daarin. Ik merk dat ik eisprong heb aan de felle steken onderin buik (deze maand rechts) die paar uur aanhoud. En ovulatie testen geven duidelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven