den haag / scheveningen / delft : eten/zien/parkeren

21-10-2014 00:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

2 belgjes gaan volgend weekend naar den haag / delft / scheveningen

* Waar kunnen we lekker maar goedkoop eten ?

* Waar moeten we zeker voorbij komen ?

* Waar parkeer je je wagen gratis in de buurt van de scheepsmakersstraat (den haag)?



dank !!!!!!!!!!!!!!
Om op je laatste vraag antwoord te geven: niet.

In het centrum en alle omliggende wijken is het (inmiddels) betaald parkeren.

Beter is het de auto op P+R Laan van Hoornwijck neer te zetten en het OV te nemen, de verbindingen zijn prima!



Edit: en met het OV zie je ook veel meer!



Op Hoornwijck krijg je tramkaartjes naar de stad bij je parkeerticket, maar let er verder wel op dat hier de OV chipkaart wordt gebruikt. Check www.htm.net
Alle reacties Link kopieren
Eten in Delft: huszar, of nog goedkoper café de V.

Voor iets hoger budget andere tips. Wat wil je uitgeven?



Het leukste in Delft vind ik gewoon rondlopen in het centrum. Mocht je willen shoppen, vrij veel winkels open op zondag.
Goedkoop, gratis. Je wilt een weekend weg, maar het mag niets kosten? Je lijkt wel een Hollander😄



Gratis parkeren gaat je niet lukken, tenzij je je auto in Voorburg zet en met de tram verder gaat.

Zien: Gemeentemuseum in Den Haag, Mauritshuis, Madurodam, Omniversum.
Alle reacties Link kopieren
Gratis parkeren lukt wel en nog vlakbij het strand ook...Ik weet alleen de naam van de straat niet, maar achter de Skihut zit een klein industrieterrein en daar kun je echt gratis staan. Doen wij ook zo.
quote:beetjegek, 2 uur geleden

Gratis parkeren lukt wel en nog vlakbij het strand ook...Ik weet alleen de naam van de straat niet, maar achter de Skihut zit een klein industrieterrein en daar kun je echt gratis staan. Doen wij ook zo.En dan lopen naar het centrum ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Gratis parkeren kan bij Scheveningen Haven.

Daarvandaan is de boulevard op loopafstand, gewoon de zee volgen
Niet geschoten is altijd mis
Ze vraagt toch om parkeren in het Centrum!!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 oktober 2014 @ 09:49:

Ze vraagt toch om parkeren in het Centrum!!Ze vraagt om gratis parkeren in het centrum. Bestaat niet denk ik zo.
Ja maar waar slaat het dan op om te zeggen dat je in de haven gratis kan parkeren bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg een weekendje Den Haag/Delft! Wordt zeker leuk.

In Delft kun je heel leuk lunchen bij Vrij op de Brabantste Turfmarkt. En er zitten enorm veel restaurantjes, teveel om op te noemen eigenlijk. Stromboli op de Markt is een goede pizzeria (wel reserveren). Zou verder in Delft idd gewoon in het centrum rondlopen, is echt prachtig



In Den Haag kun je heel leuk lunchen bij Lapsang of Juni (allebei in de buurt van het Noordeinde). En als je goedkoop wilt eten kan ik Fat Kee aanbevelen op de gedempte gracht. Is een Chinees restaurant, heel druk en heel goedkoop (en heel veel )
Alle reacties Link kopieren
Gratis parkeren in Delft is er ook niet echt meer bij geloof ik. In de parkeergarage 'Markt' heb je geloof ik wel een redelijk goedkoop dagtarief, tientje ofzo. Weet niet zeker of dat nog steeds geldt.
Delft is in het buurtje naast de koepoortgarage gratis parkeren, lijkt eerst een stuk vergunninghouders, maar langs het water is gratis. Even goed op de bordjes letten!



Oostsingel is dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 oktober 2014 @ 09:56:

Ja maar waar slaat het dan op om te zeggen dat je in de haven gratis kan parkeren bedoel ik.



Ik vind dat wel goeie tips want ze willen ook naar Scheveningen. Een beetje meedenken getuigt alleen maar van intelligentie!

Voor hetzelfde geld willen ze in Scheveningen eindigen met een dinertje, en dan staat de auto daar meteen op de stoep.



Ik weet ook gratis parkeerplaatsen bij de Visafslag in Scheveningen.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:belchica schreef op 21 oktober 2014 @ 00:01:

* Waar moeten we zeker voorbij komen ?





Op mijn eigen lijstje staan nog heel hoog (maar ik ben er dus nog niet zelf geweest):

- Louwman automuseum (heeeeeele oude auto's)

- M.C. Escher museum / huis (toffe kunst) http://www.escherinhetpaleis.nl/

- Mauritshuis



Zelf vond ik vroeger Panorama Mesdag wel leuk, ben er al heel lang niet geweest.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
superleuke reacties zeg ! bedankt !!!!!!!
quote:beetjegek schreef op 21 oktober 2014 @ 07:41:

Gratis parkeren lukt wel en nog vlakbij het strand ook...Ik weet alleen de naam van de straat niet, maar achter de Skihut zit een klein industrieterrein en daar kun je echt gratis staan. Doen wij ook zo.

Ja, dat is de haven, daar is heel veel gratis. Centrum kun je schudden, daar is alles betaald. delft is nog wel te doen, Markt is inderdaad redelijk voordelig. Louwman is duur. Escher is leuk.

Omniversum in Den Haag is leuk, daar zit ook een leuk museum naast. Juni is onwijs leuk, maar niet altijd open. Volgens mij in t weekend wel. Moet je even nakijken. Sowieso is die buurt heel leuk shoppen. Binnenhof moet je natuurlijk even zien. En Den Haag heeft mooie natuur. Ga lekker Meijendel in en sluit af met een pannenkoek bij de boerderij! Zit ook een klein museum/infodinges bij over ons water. Schijnt ook wel leuk te zijn maar heb ik zelf nog iet gedaan.

In Scheveningen bij de haven is een bunkermuseum. Volgens mij gratis of kleine donatie. Ook wel leuk.
Op zaterdag is de markt leuk in delft. Niet een gewone markt, maar echt tjokvol snuisterijen. En dan een ijsje eten naast de grote kerk. Ook het bekijken waard. Liggen een aantal Oranjes. En aanhang.....
Vredespaleis is mooi, en kijk eens of er iets leuks speelt in het Paard van Troje. Dat is een must in Den Haag
In delft is een rondvaart leuk, en misschien ( ben er nog nooit geweest) het Delfts blauw museumpje aan de Vliet. Delft is gewoon ontzettend charmant.
Alle reacties Link kopieren
hallo vivaatjes,

- Scheveningen was prachtig ! leuke terrasjes !! We hadden schitterend weer.

Geparkeerd aan de haven niet ver van de watertoren : gratis

- Den Haag ook gratis geparkeerd aan de rand van de stad (aan de stayokay is er een viaduct, onderdoor gereden en in een oud bedrijvengebied gestaan) super leuke winkels ! Lekker gegeten in India&Tibet (Gortstraat 2)

- Delft op zondag gedaan : ook heel gezellig en leuke plek



heel fijn weekend gehad en het is voor herhaling vatbaar
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop parkeren met mobypark! Moet je maar even op de website kijken! Kan je gemakkelijk een parkeerplek reserveren. Scheelt tijd en geld!
Leef nu het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven