Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Alle reacties Link kopieren
He, dat is naar Lin, roosviceetje is lekker dan, rol behang en ducttape wil ook helpen



Crap crap crap, ik ben ook nog in de klaagmodus hoor... Heb ik een prachtig mooi reflectieverslag van mezelf gemaakt, over hoe en wie ik ben en hoe dat zo is gekomen en wat voor gevolgen dat heeft voor mijn communicatiestijlen op het werk, moet ik nu een plan van aanpak schrijven hoe ik dat moet verbeteren. Dus weten wat mijn valkuilen zijn en die verbeteren... En die doelstellingen moeten dus SMART zijn, bah zeg... Ik ben helemaal niet specifiek en meetbaar :-) Ik kom er dus ook helemaal niet uit.. Krijg geen letter op papier, maar heb wel een nieuwe winterjas besteld, of beter gezegd drie waaruit ik er eentje mag kiezen... Lekker constructief studeren dus..
Gedrag is wel specifiek en meetbaar? Dan kijk je niet naar de méns jsd maar pak je gedrag. Als je zo denkt maakt dat t niet makkelijker?

Enneee... Kan je niet een van de valkuilen maken dat het zo lastig is juist? Of zo?

Ducttape. Nice
Alle reacties Link kopieren
Zoiets zat ik ook aan te denken, het gaat uiteindelijk natuurlijk ook om gedrag.. Maar bijvoorbeeld een van mijn kwaliteiten is onafhankelijkheid, de valkuil die daarbij hoort is eenzaam, hoe kan ik daar nu een communicatiedoel van maken..? Ik weet wel ongeveer welke richting ik uit wil, maar moet mijn doelen inderdaad specifiek en meetbaar maken (en acceptabel, realistisch en tijdsgebonden, maar daar kom ik dan vanzelf wel uit) en dat vind ik nog even tricky.. Maar komt vast goed, vind het nu voor vanavond wel weer even voldoende, morgen weer een dag.. :-)



Als hij gemeen was, het grapje over ducttape, dan sorry :-) Maar bij mijn kinderen heb ik die neiging wel eens, bij mijn lief ook trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ductape rulez, de overtreffende trap van behang.

Rot voor je Lin! Kan je m niet een andere klaagbaak laten zoeken? En mag ik vragen waarom niemand er wat van mag weten? Gedeelde smart is halve smart lijkt mij, maar ik ben altijd wel open geweest over mijn depressies.

Overigens, een daglicht lamp kan helpen. Ik heb dat ook al vaak overwogen.

Maar zeker bij specifieke herfstdips zijn die dingen geweldig. (En extra vit. D)
Alle reacties Link kopieren
Ja, je hebt van die lampen die voor sommige mensen goed helpen. Hier heeft man vooral last van ochtenddepressies, dus ik heb ook weleens overwogen zo'n ding aan te schaffen.



jsd, Het klinkt heel lastig. Vervelend dat het niet wil vlotten met dat plan van aanpak.



Hier alles oke. MaaierT wel weer redelijk onrustig, maar dat problemen we zoveel mogelijk op te vangen met luistercd's en wat meer tv. Dan maar onverantwoord. Zondag vieren we zijn verjaardag, dus ik ga me maar alvast schrap zetten. Man had gisteren vrij en heeft de werkkamer afgemaakt, dus dat is mooi. Ik ben bezig de website van mijn bedrijfje te vernieuwen, dat is nog wel een beetje gepruts, want ik ben daar niet heel handig mee.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Jsd, dat is lastig zeg! Toch al moeilijk, maar als het dan ook nog om jezelf gaat...



Lin, hoelang duurt zijn herfstdepressie meestal?



Ik zal eens ontopic blijven, tegen wil en dank. Wat een gesnavel van Meiske! Ze had al een tijdje geleden een nachtvoeding om half vijf geïntroduceerd, maar vannacht eistte ze om half twee ook een fles, bleef ze elk uur wakker worden en om vijf uur nog maar een keer een fles. Daarna dacht ze dat de dag begonnen was, om zeven uur viel ze weer in slaap, toen wij op moesten staan. Tessje had ook al in haar bed geplast om half een. Dus. Gaaaap.
Tess had meiske het niet koud? Dat hadden we hier nl ook: rond vijven wakker, fles er in (met warme melk). Toen we m warmer aankleedden was t over. En vannacht was het hier behoorlijk guur?



Het praten met anderen. Het is geen geheim of zo, maar voegt zo weinig toe. Mensen komen met chliches dat ze zelf ook moe zijn in de herfst enzo. En het is terugkomend, dus dan voelt t en beetje als een jan de Bouvrie in glamourland zeg maar. T duurt meestal best lang, rond sint gaat t wel weer. Vitamines zitten we al aan, multi en visolie. Daglichtlamp is sowieso wel een goed idee denk ik, man gaat naar een nieuwe werkplek die geen ramen heeft, zal eens kijken wat dat kost



Chryssa wat gaaf een webwinkel!
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats vanaf 50 euro, maar ik heb me vijf jaar geleden voor het laatst ingelezen, dus doe even research zou ik zeggen.

Er over praten... Tsja, al is er niets nieuws vertellen, ventileren is voor jou misschien prettig? Zeker als het zo lang duurt?

Komt een heftige week aan dus Chryssa. Maar hij gaat gewoon vier dagen naar school toch? Dat brengt weer lekker structuur in alle gekheid. Nieuw spul in kasten uit het zicht maar binnen bereik bergen.... en dan lekker een werkdag in je nieuwe werkkamer. (Doe maar duur, ik werk op de bank....)



Hier goede nachten. Veulen al drie nachten droog... ik ben elke keer weer verbaasd....

Gazel in haar eigen bed. Eenzaam maar rustig.

Ik geniet van de vrijheid van woelen, ruimte en lief, maar als ik wakker word Of ik kan niet slapen ofzo, dan mis ik geregeld zo'n warm klein lijfje dat me opzoekt, die kleine handjes die me vasthouden, een hoofdje om even aan te snuiven.

Wat kunnen die kleintjes mij toch ook troost en geborgenheid bieden.

Rammelrammelrammel
Alle reacties Link kopieren
Grom, 05.15 uur was het weer. Dribs is alweer weken voor dag en dauw wakker. Blergh. Nijntje wekker heeft weinig zin, ze gaat gewoon liggen roepen als ze wakker is. Gaap. Koffie.



Zaza, fijn dat het Veulen al een paar nachten droog is. Het lijkt me wel moeilijk, dat gerammel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf zowat een paniekaanval krijg als ik alleen maar dénk aan een nieuwe verse baby .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Zaza, ik kom Meiske vanavond wel even afleveren. Dan kom je ruimschoots aan je trekken 's nachts. Ruimschoots.



Gaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Alle reacties Link kopieren
Eerste nacht nieuwe kamer zit erop. Top!

Zaza rammelt, oh jee. Die depressies lijken me lastig zeg.......Tess een nachtspookje...bah...gevoelens van stress komen boven zeg. Toch alweer twee jaar geleden hier. Veulen droog! Wiehoe!!!!!! Hoop rellie ook binnenkort.

Vandaag feestdag. 50% korting op apenheul en nog vrijkaarten op Julianatoren, en vavanond met boys naar pizzeria.

Smurf laatst: mama......zei dat er restaurants bestaan waar ze alleen pizza maken! Is dat echt?? Dus, vanavond de introductie
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Nop, zo'n feestdag! Veel plezier!



Tessje en Stan zijn lastminute gisteren bij schoonouders gaan logeren. Leuk voor ze, want ze gaan vandaag naar de bios en morgen zwemmen. Ik werk gewoon, en morgen dan een rustige dag met Meiske, kan ik verjaardagsvoorbereidingen treffen. Maar ergens vind ik het niet leuk dat ze er niet zijn en had ik liever dat soort activiteiten met ze gedaan in de vakantie. Maar ja, dan zit ik weer met Meiske. Volgende vakantie Meiske maar uit logeren sturen .



Nu nog even 'hoe blijf ik wakker op mijn werk'.
Alle reacties Link kopieren
Hier ff kop in het zand.

De jongens zijn vrijdag jarig en vooral Uk is lichtelijk van de wap... Lief ziet enorm op tegen zaterdag als we het vieren. Ik heb deze week nogal wat dingen voor school dus kan ook niet bijster veel helpen en ben bekaf als ik thuis kom.

En mijn nachten zijn horror. Kids doen het redelijk (naar onze maatstaven) maar dan lig ik weer wakker..... zucht....
Alle reacties Link kopieren
Ja dank voor de up!

Wakker mannetje nu dus laterrrrT
Alle reacties Link kopieren
Top dag gehad, beetje nat maar erg gezellig. Morgen tm zaterdag alleen met de boys want lief op congres.......je zal eens een weekend samen hebben, nu al 9 weken niet gebeurd, ben er beetje klaar mee. Maar goed. Verder dus topdag. Nu even lekker buizen.
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Zooo mannetje is naar bed. Rode wangen, heel de dag mopperig. Zou hij tandjes krijgen? We zullen het zien. Hoop dat hij nu tot morgenochtend slaapt. En dan niet tot half vijf graag. Tesstan ik ben samen met jou lekker vroeg. Chryssa ook nog steeds. Majeba jij ook? Misschien moeten we ons hernoemen. Ipv Snavels, de Vroege Vogeltjes.



Majeeb, probeer hulp in te schakelen voor zaterdag. Plastic bordjes en bekers, vraag ouders/vrienden om even mee op te helpen. Iedereen is op de hoogte toch van liefs strubbelingen? Denk dat niemand te beroerd is om jullie met een opgeruimd huis achter te laten. Kan lief naar bed en jij voor de tv hangen met de jongens. En je kunt ook vragen of iemand wat boodschappen mee wilt nemen.



Tesstan jeetje joh Meiske alweer bijna 1. Wat gaat ze hard. Genieten je oudste twee ook zo van de herfstvakantie? Hier dus ook reuze gezellig.



Grappig Zaza hoe anders jij dat samen slapen beleeft. Het klinkt zo aanlokkelijk zoals jij het beschrijft. Ik zit nu voor het eerst aan de cosleeper omdat we een tijdje echt waardeloze nachten hadden. Maar ik vind het vreselijk. Lig ik tussen twee snurkende mannen in, wakker!



Ik kan trouwens niet anders zeggen dan dat het ook echt genieten is hoor, zo'n kleintje. Jantje gaat wel snel, is fysiek vlot, nu al aan het rupsen, niet dat hij vooruit komt hoor. Zit al aan de fruit en groente hap en ik vermoed nu een tand op komst.

Zo'n heerlijk jochie is wel een goede remedie tegen een herfstdip hoor. Voor mij wel in ieder geval.

Oeps hij piept weer. Ga er nu een paracetamol instoppen. Doeg lieverds xxx
Alle reacties Link kopieren
Zaza zou je echt nog een derde willen? Ik vind het echt heel erg jammer dat L zo groot wordt, hij weet zoveel al, kletst veel, loopt, bouwt, leest boekjes, wil puzzeltjes maken enz. Echt echt echt geen baby meer. Ik knuffel me helemaal suf met hem. Geniet echt van elke dag en elk moment en ik mis soms gewoon echt mn kleine baby. Maar ik wil geen derde. Ik vind het met 2 druk zat en zeker niet altijd leuk met dat gedoe tussen die 2. Dus hier wel een beetje dubbel gevoel. L moet gewoon klein blijven



Noppie leuk dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad, en bijzonder zeg zo'n restaurant met pizza's! heerlijk hè zulke dingen. Echt leuk ook dat jullie het ze dan gelijk laten zien door ze mee te nemen.



Morgen gaat L 's middags met oma mee en blijft daar eten, R dus lekker een middagje met mama en eten met z'n drieën. Zal ie wel fijn vinden. Hebben jullie nog leuke tips om te doen?
Alle reacties Link kopieren
05.00 Uur weer. Grrrrrooooommmm. Ben daar echt een een beetje klaar mee.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Chryssa wat vroeg, en haar zelf op haar kamer laten spelen is geen optie tot laten we zeggen 6.00 u? Hemel wat een tijden. Helpt later naar bed? Smurf hier blijft ook vroege vogel maar dat soort tijden doet hij 1x pw en verder meestal rond 6.00 u. Rellie meestal 6.30

Pucker het was ook.eigen belang. Lief is de komende drie weekenden pleite, dan 1 niet ( gratie omdat.ik jarig ben denk ik) en dan week festival. Vandaag dat.ik eind nov met jullie op stap wil

Vandaag boodschappen, koekjes bakken, en thee bij collega op programma met de boys. Vanavond met lief vriendinnetje hapje eten. Heb lief om half zes thuis besteld, kan hij gelijk weer eens koken

Hulp komt ook vandaag, moet de jongens dan even het huis uit hebben. Kan ze eindelijk beneden de vloer doen zónder dozen. Fijn een huis zonder dozen
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Zelf op haar kamer laten spelen is geen optie. Ze ligt nog in een ledikant en alleen op haar kamer gaat ze nooit accepteren. Ze is wakkerrrr en wil gezelschap. Later naar bed werkt niet, hebben we al geprobeerd. Ze gaan allebei rond 19.30 uur en dat vind ik ook eigenlijk laat zat voor haar leeftijd.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Nop, zullen we er een weekendje van maken?



Jantje maakte gelukkig een goede nacht, maar heb hem al mopperend ingeleverd op het Kdv. Zo, eventjes rust. Hij zal daar wel voldoende afleiding vinden vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Weekendje fijn!

Nee half 8 is inderdaad een goede tijd zou je denken. Middagslaap was er al af toch? Ach, het blijft gissen met die kinderen..........*mompelt weer iets over gebruiksaanwijzing *



Oh jongens wat geniet ik van mijn opgeruimde, struikel niet over de dozen, speelgoed allemaal naarzolderhuis.
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Noppie, hier heb je het allemaal voor gedaan! Geniet er maar van, voor je het weet struikel je weer over de zooi .



Chryssa, overdag niet meer laten slapen. Bleh, vijf uur!
Alle reacties Link kopieren
Chryssa straks is het volgende week 4 uur met de wintertijd Ik ben al bang dat de jongens dan om 6 uur wakker zijn ipv 7 uur. Ik ben echt geen ochtendmens.
Alle reacties Link kopieren
Zo, het overbuurmeisje werd net hardhandig buiten gezet. Gelukkig werd ze net ook weer binnen gehaald. Kinderen buiten zetten vind ik echt een no-go.



Vandaag precies een jaar geleden had ik mijn laatste zwangerschapscontrole. De controle waarbij ze het hartje niet konden vinden. Wat een ***-moment was dat zeg. Gelukkig twee dagen later ons mooie en gezonde Meiske in de armen . Wat een jaar is het geweest. Druk, maar ik heb ook echt genoten van mijn baby. Toch ben ik echt totaal niet sentimenteel. Alle te kleine kleertjes doe ik zonder moeite weg, graag zelfs. Ik vind het fijn dat Meiske groter wordt. Vanochtend liepen we in het bos, en dat is zo leuk. Ze begon ermee dat ze bij elk blaadje op de grond 'oh-oh' zei. Tja, er vallen nog weleens blaadjes op de grond in de herfst . Daarna zei ze bij elke wittige hond die we tegen kwamen beeeee en bij elke donkere hond boehoe. En ze snapt al zoveel. Gisteren zei ik dat papa thuis kwam en toen kroop ze naar het raam waar ze ging zitten wachten. Papapapapapa. En toen hij eenmaal kwam ging ze uit haar dak van geluk. Lieffie. O ja, en nog zo leuk, ze kan Nijntje zeggen. Of eigenlijk ijijijijijijnje. En dan wijst ze op de ipad. Duidelijk toch?



Overdag is het dus heel gezellig. Afgelopen nacht heeft ze zowaar heel redelijk geslapen. Ik besloten dat ik ook niet meer op elke kik ga reageren, die gezelligheid 's nachts werd iets teveel van het goede. Vannacht werd ze dus wakker, heeft ze even gesputterd (niet eens echt huilen) en toen viel ze weer in slaap .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven