Man in schuldsanering

21-10-2014 00:26 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:avie schreef op 21 oktober 2014 @ 07:24:

Mijn vader heeft ook in de schuldsanering gezeten en mijn moeder is er net aan begonnen. Helaas voor hun zijn zij op jongere leeftijd onverantwoordelijk met geld geweest en zaten jaren later nog op de blaren. Dat maakt iemand niet minder mens en nee, je kan niet iedere maand uit eten maar een bak koffie met gebak moet lukken en dat zou voldoende moeten zijn vind ik.



Wat betreft drugs zou ik direct afknappen. Het risico op een terug val lijkt mij heel eng. Zeker omdat je in korte tijd elkaar niet voldoende kent om te zien of hij clean is en wil blijven.Schuldsanering maakt je inderdaad niet 'minder mens', ik ken mensen in de schuldsanering en voor mij zijn ze er niet minder om geworden. Ik veroordeel die mensen niet. Maar als kersvers relatiemateriaal, zie ik zo iemand niet zitten omdat juist dat onze relatie heel ongelijkwaardig zou maken. Plus dat ik zie dat bij mensen die zelf hun stinkende best doen om rond te komen er dus ook geen plaats is voor de shit van die ander!
Alle reacties Link kopieren
Dit zou voor mij geen rugzak zijn maar een overvolle hutkoffer. Heel misschien zou ik met de schuldsanering nog kunnen leven. Heel misschien, maar ik denk het niet. Maar drugs en iemand die dus overduidelijk verslavingsgevoeloig is zou voor mij een no go zijn. Fijn dat hij er eerlijk over is. Dan hoef ik het niet pas na maanden en maanden te beeindigen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wat doet hij voor de kost, hebben jullie een beetje een vergelijkbare achtergrond qua opleiding, familieleven, levensfase, etc.

En heb jij kinderen waar je rekening mee moet houden?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog even over nagedacht en ook de schuldsanering is en no go. Het verschil in inkomen zou zo onevenredig groot zijn dat het alleen maar gezeik zou gaan opleveren.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij een drugsverleden?

Ook al kickt hij af. De kans op een terugval is levenslang aanwezig.

En als dat gebeurt draait hij al het gespaarde geld er helemaal doorheen. Ook jou privé spaargeld. ALLES. En als het op is steelt hij het wel van een ander.



Je moet het zelf weten. Ik persoonlijk zou er voor passen om met zo'n iemand in zee te gaan.
quote:sandt2.0 schreef op 21 oktober 2014 @ 07:21:

[...]





Hoe eerlijk zou iemand daar in zijn? Niemand zal zomaar zeggen dat het door overconsumptie komt.





Daar hoeft het natuurlijk niet van te komen



TO, hoe erg klikt het? Is het echt een hele leuke man, die je hart op hol laat slaan dan zou ik verder kijken dan schuldsanering en drugsproblematiek.



Twijfel je nu je dit weet, dan zou ik het afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste love interest doet me ontzettend denken aan jouw onschrijving TO. Was voor mij reden genoeg om af te haken.

Ik heb al een ex met een drugsprobleem en hem lukt het ook niet om eraf te blijven, ondanks een opname in een afkickkliniek 5 jaar geleden, is weer helemaal teruggevallen.

Maar de schuldsanering is voor mij ook een no-go. Dikke kans dat hij daarin zit vanwege het drugsprobleem. Diegene waar ik het over heb stal zelfs geld van zijn inmiddels ex-vriendin om aan een shot coke te kunnen komen.

Dus weet waar je aan begint TO, of beter, befin er helemaal niet aan!
OP weg
quote:HelgaV schreef op 21 oktober 2014 @ 08:03:

[...]





Daar hoeft het natuurlijk niet van te komen



Dat zeg ik ook niet, maar als het daar wel door komt zal zo'n man dat niet zo snel zeggen. Dus de kans dat je de waarheid hoort, als je naar de reden vraagt is heel klein. Ik heb bij een bank gewerkt, ik ken de smoezenlijst!
En toch: het volk dat ik ken in schuldsanering heeft een opvallende overeenkomst: het zijn huilies want het is nooit hun eigen schuld.

Mijn types zijn het niet.
@HelgaV: roep eens een andere oorzaak dan?
Alle reacties Link kopieren
Een partner die in de schuldsanering zit met een drugsverleden, staat niet bovenaan de lijst van meest geschikte partner.



Ik heb even geloept. Je hebt een aantal topics geopend dat je verlegen bent en graag een relatie wil. Ik ben bang dat deze man van veraf kan ruiken dat je kwetsbaar bent.



Even uitgaan van het slechtste scenario; verslaafden kunnen vaak heel goed manipuleren. En na het lezen van je topics ben ik bang dat jij heel beïnvloedbaar en manipuleerbaar bent. Niet aan beginnen dus. Er zijn vast veel leukere mannen die veel beter bij je passen.



Aan de andere kant, misschien is dit die advocaat/arts die verslaafd is geweest aan de pillen of coke, problemen met de maatschap heeft gehad en zo in de schuldsanering zit. Ontzettend veel spijt heeft en zijn leven anders wil gaan doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 21 oktober 2014 @ 08:31:

@HelgaV: roep eens een andere oorzaak dan?

Ik ken iemand die failliet ging (eigen zaak) en in de schuldsanering kwam. Na 5 jaar sanering is hij gewoon opnieuw begonnen. Zaak draait goed. In andere landen (culturen) ben je pas echt ondernemer, als je ene keer failliet ging.

Maar goed, die vriend van mij, heeft geen drugsverleden, ander type
Schuldsanering kan ook komen door bijv. een eigen bedrijf, ziekte, ongeval, combinatie van die dingen.

Er is veel in regels en wetten vastgelegd in dit land, maar recht hebben op (een schadevergoeding na ongeval bijv) wil niet altijd zeggen dat je het ook op tijd ontvangt om je rekeningen te kunnen voldoen. Soms raken mensen dan in een neerwaartse spiraal die niet of nauwelijks te stoppen is.
Maar deze man klinkt idd niet als de catch van de eeuw. Waarom zit hij in de schuldsanering, hoe lang moet hij nog, hoe lang geleden is hij afgekickt en waarvan <-- dat zijn dingen die ik zou willen weten. En dan nog..
Hij heeft in een afkickkliniek gezeten. Dat betekent dat hij nu clean is. Toch?

En vwb de schuldsanering: daar zit je niet voor eeuwig in. Dus dat is nu even afzien maar dat is tijdelijk. En ook met weinig geld kun je van het leven genieten.



Als ik je OP lees dan schat ik zo in dat het een man is die zijn problemen heeft aangepakt en nu bezig is zijn leven op een positievere manier in te richten. Positief dus.

Dus als het verder een lieve man is dan zie ik het probleem niet zo. Tenzij hij tóch niet van de drugs kan afblijven, wel heel erg op jouw geld gericht is, foute vrienden heeft, een ongelooflijke eikel is etc.etc.
Pffff waar begin je aan?

Maar goed, als je toch iets met hem wil, zou ik het heel rustig aan doen. Niet gaan samenwonen voorlopig, hem geen geld lenen/geven, zeker niet zwanger raken van hem, geen financiële verplichtingen voor hem op je nemen (bv telefoonabonnement op jouw naam, want hij is zo zielig zonder de nieuwste iphone).
Alle reacties Link kopieren
In tegenstelling tot het gros van de reacties hier zie ik geen reden om het niet te proberen.

Deze man is open en eerlijk over zijn verleden én is druk bezig zijn problemen aan te pakken.

Enige voorzichtigheid zal best geboden zijn maar als je van deze man écht vlinders krijgt, waarom niet?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Er zouden bij mij in elk geval veel rode vlaggen gaan wapperen. Iedereen kan (door omstandigheden) wel eens een probleem krijgen in zijn leven, maar bij deze man is het wel én, én, én... Ik zou in elk geval eens een poosje de kat uit de boom kijken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Meestal is eens verslaafd, altijd verslaafd. Veel ex-drugsverslaafden grijpen naar wat anders. Nergens wordt bv zoveel gerookt als in de verslavingszorg.

Ik ken ook mensen die door stommiteiten in de schuldsanering zijn gekomen. Bij allemaal gaat er een historie van geldverspilling aan vooraf, dus dat is ook gedrag dat er niet zomaar uit is.



Misschien is deze man de positieve uitzondering hoor, maar ik zou heel terughoudend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan hoe oud hij is en was. Was hij jong dat hij in de schulden en drugs kwam? Of is hij er tegen zijn veertigste pas wat aan gaan doen. Jeugdzonde zou ik het nog aankijken, bij ouder had hij beter moeten weten en is hij te oud om echt van persoonlijkheid te veranderen dus is het geen relatie materiaal.
Wat fijn dat je hier een topic hebt geopend hierover en vooral dat hamerhaai even de moeite nam om je te loepen. Luister ajb naar hamerhaai en kap elk contact af. Inderdaad veel te risicovol voor jou om met deze man om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Schuldsanering of schulden zou ik te overzien vinden, afhankelijk van hoe de man verder is, bij het laatste of er hulp is/komt, en waar het door komt. Het is maar geld, en samen een kop zelf gezette koffie drinken, met zelf gebakken cake, in het zonnetje op het balkon, is net zo lekker (of lekkerder ) als koffie op een terras. En ik heb ervaring met een man die erg lekker creatief kan koken ... en ben snel tevreden wat materiële dingen, of uit eten gaan etc. betreft. Schuldsanering: mwah, het is eindig, en een goede graadmeter of we lol kunnen hebben met elkaar, in plaats van met geld.



Maar het drugsgebruik zou voor mij een no-go zijn. Wat al gezegd is: grote kans dat die schuldsanering daar vandaan komt, drugs kost namelijk een hoop geld. Wedden dat hij dus nog geen drie jaar 'clean' is? Iemand die verslaafd is blijft verslaafd, maar binnen een pakweg vijf jaar is de kans op terugval nog eens zoveel groter, omdat iemand nog geen 'normaal' leven opgebouwd, en dus veel minder te verliezen heeft. Dan nog, kan er een hoop aan problematiek achter drugsgebruik zitten. Ik heb gezien dat iemand met een drugsverleden heel goed een leuk gezin kan hebben, maar die man is uiteindelijk overleden aan de depressies die hem in eerste instantie de drugs in dreven, bijvoorbeeld. Ben je bereid de 'zooi' over je heen te krijgen die met behulp van drugs was weggestopt?
OP weg, dann mijn reactie ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven