Met welk programma zelf een webshop maken/inrichten?

19-10-2014 22:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,



Ik ga binnenkort een webshop opzetten en ben mezelf nu aan het oriënteren via welke software ik mijn webshop ga inrichten. Nu lees ik veel positieve dingen over Magento, maar schijn je deze niet zonder technicus te kunnen maken. Lees ook wel positieve dingen over mijnwebwinkel, maar lees ook weer dat deze redelijk beknopt is. Ik ben benieuwd naar lezers/lezeressen die een eigen webshop hebben en welk programma jullie hiervoor hebben gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je computerervaring tot nu toe? Beetje internetten en office producten, of heb je ook ervaring met html/css/javascript etc.?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al nagedacht over wat je wilt gaan doen met betalen? Wil je bijvoorbeeld mensen de mogelijkheid geven via ideal te betalen? Kan je wat meer vertellen over wat je precies wil voor webshop, wat moet de software allemaal kunnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:madamecannibale schreef op 19 oktober 2014 @ 22:25:

Heb je ook al nagedacht over wat je wilt gaan doen met betalen? Wil je bijvoorbeeld mensen de mogelijkheid geven via ideal te betalen? Kan je wat meer vertellen over wat je precies wil voor webshop, wat moet de software allemaal kunnen?



Ik heb inderdaad wat ervaring met internetten en het Office pakket. Geen ervaring met HTML etc.

Daarnaast wil ik inderdaad de mogelijkheid bieden om de klanten met Ideal en eventueel Paypal te laten betalen.

Ik heb een tijd bij een webshop gewerkt waarbij je handmatig bij moest houden wanneer er iets van de voorraad afging. Mijn voorkeur zou zijn om dit automatisch in te regelen zodra iets besteld is.
Alle reacties Link kopieren
Een webshop op laten zetten door een bedrijf? Zijn ook zat kleine bedrijven die dit doen voor een redelijk bedrag.

Een keer opzetten is meestal flink investeren, daarna kost het onderhouden dan vrij weinig.
Je zou dit kunnen overwegen. Heel eenvoudig en voordeel is dat er geen bijkomende kosten zijn, behalve dan dat je hosting (webruimte) moet kopen, maar dat moet je toch.

Ook is het redelijk eenvoudig om paypall te implementeren.
Oeps, linkje vergeten. Klik.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ik ga de link bekijken. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten wanneer ik een bedrijf inschakel om dit te maken?
Alle reacties Link kopieren
Kosten, gewoon verschillende offertes aanvragen. Ik ken meerdere kleine bedrijven die het doen maar de een is duurder dan de ander.

Vaak wel goedkoper dan bijvoorbeeld een groot bedrijf.

Bij mijn ervaring met kleine bedrijven is/ was dat ik bij de ene bedrijf juist een een op een contact had. Alles gebouwd en onderhouden en neergezet kon worden bij diezelfde persoon. Dus als er iets mis was gelijk een aanspreekpunt.

Daar zal je vooral mee moeten opletten!



Plus ik had een bedrijf gevonden zelf die een administratie systeem gelijk integreerde. Kost wel wat extra's maar vind het wel super fijn !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven