waterdruk te laag in vaatwasmachine

20-10-2014 11:56 22 berichten
Wie o wie kan mij helpen?



Ik krijg steeds de foutmelding in de vaatwasser dat de waterdruk te laag zou zijn. Ik heb de filters schoongemaakt, de kraantjes open en dicht gedraaid zodat ik zeker wist dat ze helemaal open stonden.



Voor het weekend deed hij het nog perfect, zondag zei hij voor het eerst aan het einde van het programma dat de waterdruk te laag was, nu begint hij niet eens meer wegens een te lage waterdruk.

Na mijn schoonmaakbeurt draaide hij leeg wel weer, maar aan het einde van het programma zei hij toch weer dat de waterdruk te laag was.



Google maakt me niet veel wijzer, het gaat om een pelgrim vaatwasser, google lijkt niet eens te weten dat die dingen bestaan. Ik weet dat ik ook contact kan opnemen met pelgrim zelf, maar ik wil eigenlijk eerst proberen of het iets simpels is dat ik zelf kan oplossen voor ik een monteur langs laat komen.



HELP!
Misschien nog nuttig om toe te voegen, ik merk dat de druk op het water in de kraan ook niet echt hoog is. Ik weet alleen niet of dit iets ermee te maken heeft omdat het vorige week nog geen probleem leek te zijn.



Wel is inmiddels ook mijn wasmachine aangesloten en is de onderhoudsmonteur van de cv-ketel langs geweest. Kan dit er iets mee te maken hebben?



Verhuizen
Staat de hoofdkraan wel helemaal open? Bij een CV beurt wordt ook de waterdruk geregeld (dacht ik tenminste), misschien is deze nu te laag afgesteld? Ik zou deze monteur even bellen en vragen of hij iets veranderd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Is er al naar de drukopnemer gekeken ? (de drukmeter die meet of er genoeg druk is)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het idee hebt dat er op de kraan ook weinig druk staat zou ik inderdaad eventjes kijken of de hoofdkraan wel helemaal open staat.



Staat deze helemaal open dan zou ik eens even bij je buren informeren of zij ook een erg lage waterdruk hebben.



De waterdruk die de CV-man controleert is de waterdruk in je CV-systeem, dit heeft helemaal niets te maken met de druk op je kraan of de vaatwasser.
Niet geschoten is altijd mis
Ik weet niet waar de hoofdkraan zit, is dat bij de cv-ketel?

En de drukmeter, waar kan ik die vinden?
Vaak zit de hoofdkraan in de kelder, meterkast of vlak bij voor/achterdeur. de hoofdkraan zit waar het waterbedrijf de toevoer heeft naar jou woning.
Alle reacties Link kopieren
De hoofdkraan zit voor de watermeter.



Heb je al de website van je waterleverancier bekeken op eventuele storingen? Een te lage waterdruk kan duiden op een probleem in huis, maar ook buitenshuis, Met douchen ook last van lage waterdruk?
Met douchen is er wel een lagere waterdruk dan in het oude huis, maar ik dacht dat dat kwam doordat er een andere douchekop is. Dat is wel het nadeel van verhuizen, ik weet helemaal niet wat er normaal is in dit huis.



De hoofdkraan heb ik nu gecontroleerd, die staat helemaal open.



Ik zal vanavond ook eens gaan kennismaken met de nieuwe buren, misschien dat zij het probleem herkennen en weten hoe ik het kan oplossen.
Je zou kunnen controleren of het niet aan het kraantje ligt waar de vaatwasser op is aangesloten en of er geen verstopping in de slang zit of viezigheid in de aansluiting. Je zou de vaatwasser kunnen aansluiten op je keukenkraan, moet je waarschijnlijk zo'n ringetje van de keukenkraan voor afdraaien. Als de vaatwasser het dan wel doet weet je dat het aan het kraantje ligt. Misschien het zeefje van die kraan schoonmaken?
Alle reacties Link kopieren
Bel met het bedrijf dat het water levert, misschien is er ergens iets mis, ik zou niet in eerste instantie aan het apparaat denken maar aan invloed van buitenaf.
verba volant, scripta manent.
Ik heb al van alles geprobeerd. De buren hebben geen problemen met hun waterleiding, ik denk dat het dan toch aan het apparaat zelf ligt. Morgen even de huisbaas bellen.



Vanmiddag wel ten einde raad ontstopper in de afvoeren gegoten in de hoop dat het zou werken. De keukenkraan loopt nu wel heel goed, maar op de vaatwasser heeft het geen effect gehad.

Ik kan niet zelf controleren of het aan de kraan ligt, het is allemaal ingebouwd. Ik durf er ook niet teveel aan te prutsen omdat ik in een huurhuis woon, als ik het dan kapot maak heb ik wel een probleem.

Nou ja, even de huisbaas afwachten dan maar, dan zal ik wel horen of ik zelf een monteur of loofgieter moet bellen of dat die dat voor mij regelt.
Heb je een flinke emmer? In 60 seconden moet er minimaal 10 liter water uit de kraan komen. Tenminste, voor mijn wasmachine (Samsung).
quote:catherinah schreef op 20 oktober 2014 @ 20:58:





Vanmiddag wel ten einde raad ontstopper in de afvoeren gegoten in de hoop dat het zou werken. De keukenkraan loopt nu wel heel goed, maar op de vaatwasser heeft het geen effect gehad.

Huh? Als je ontstopper in de afvoer gooit, neemt de druk op de kraan toe??
Alle reacties Link kopieren
Draai je de kraan dicht na de afwasbeurt? Dan kan het zijn dat je hem niet goed hebt opengedraaid.

Zit er een waterslot tussen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gekeken of je geen forse lekkage hebt in de leiding voor je vaatwasser? En anders aan je huisbaas gevraagd of hij geen te scherp afgestelde drukregelaar na de hoofdkraan heeft gezet? In sommige huizen doen ze dat om water te besparen. Hoe minder druk hoe minder verbruik bij douchen en gewoon de kraan laten stromen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:pip- schreef op 20 oktober 2014 @ 21:01:

Heb je een flinke emmer? In 60 seconden moet er minimaal 10 liter water uit de kraan komen. Tenminste, voor mijn wasmachine (Samsung).

Dat lukt wel, mijn wasmachine doet verder ook niet moeilijk.

In de keuken duurt het iets langer, maar ook niet echt om te zeggen dat het irritant lang duurt voor een emmer gevuld is.
quote:Miffy schreef op 20 oktober 2014 @ 22:47:

[...]



Huh? Als je ontstopper in de afvoer gooit, neemt de druk op de kraan toe??



Haha, nee, blijkbaar niet.

Maar als mijn wasmachine aangeeft dat hij geen water kan pakken is meestal de reden dat de filter verstopt zit. Daarom hoopte ik dat het bij een afwasmachine ook zo zou werken, dat hij wel weer genoeg water kon pakken als de filter goed schoon was. Maar de zichtbare filters waren schoon, vandaar de ontstopper. Helaas werkt het dus niet :(
quote:MarianneDavids schreef op 20 oktober 2014 @ 22:50:

Draai je de kraan dicht na de afwasbeurt? Dan kan het zijn dat je hem niet goed hebt opengedraaid.

Zit er een waterslot tussen?



Ik draai eigenlijk nooit aan e kranen onder het aanrecht, alleen gisteren omdat ik wilde testen of ze wel open stonden.

Een waterslot weet ik niet...
quote:teedeekaa schreef op 20 oktober 2014 @ 22:52:

Heb je al gekeken of je geen forse lekkage hebt in de leiding voor je vaatwasser? En anders aan je huisbaas gevraagd of hij geen te scherp afgestelde drukregelaar na de hoofdkraan heeft gezet? In sommige huizen doen ze dat om water te besparen. Hoe minder druk hoe minder verbruik bij douchen en gewoon de kraan laten stromen.



Hier komt iemand voor kijken deze week. Ik heb vanmorgen de huisbaas gebeld en hij zei dat hij het zou regelen. Hij zou iemand sturen die de keuken heeft ingebouwd, ik neem aan dat die persoon dan ook naar lekkages ed kijkt? In ieder geval heeft hij gezegd dat hij het probleem zal oplossen, daar ga ik dan maar van uit



De huisbaas zei wel dat er geen speciaal afgestelde druk is om water te besparen, volgens hem ligt het probleem of in de keuken of toch bij de vaatwas zelf.
Alle reacties Link kopieren




Als je zoiets ziet zitten tussen de kraan en de slang is dat een waterslot. Zo'n ding kan ook stuk gaan waardoor er minder water door de aanvoerslang stroomt.
verba volant, scripta manent.
Hij doet het weer!

Sorry voor mijn late reactie, het internet moest nog omgezet worden en mijn mobiele abonnement is ook niet oneindig helaas.



Nou ja, de loodgieter is dus geweest en die heeft alle leidingen in de keuken nagekeken. De lage druk in de keukenkraan zelf werd veroorzaakt door een enorm smerig "dopje". Zo noem ik het maar even, het dingetje dat onder aan de kraan zit vastgedraaid met een soort zeefje. Dat ik daar nooit zelf aan gedacht heb...

De vaatwasser wist hij ook niet. Hij heeft de druk getest, verschillende testprogramma's laten lopen en uiteindelijk alle leidingen losgeschroefd en besloten dat ze brandschoon waren. Toen heb ik maar opgebiecht dat ik er ontstopper in gegooid had, wat natuurlijk het hele weekend heeft kunnen inwerken. Geen wonder dat die leidingen schoon waren.



Maar het belangrijkste is, met de waterdruk in het huis is niks mis en de vaatwasser werkt ook weer. Alleen jammer dat niemand begrijpt waarom hij eigenlijk een tijdje niet heeft gedaan. Ik ben er wel helemaal gelukkig mee, nu is mijn nieuwe huisje helemaal perfect voor mij gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven