Het goede moeder gedoe

20-10-2014 12:10 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt van iemand een goede of slechte moeder (of vader)? Kan me voorstellen dat sommige ouders het niet doorhebben als ze slecht bezig zijn, dus ik vroeg me af: waar ligt die lijn en wanneer kun je van jezelf zeggen dat je het goed doet?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:13:

Ik heb liever dat kindertjes vloeken ( ordinair , ipv asociaal ) en super sociaal zijn dan netjes praten en niet sociaal, of nog erger; asociaal.

Hele volkswijken waar er om de drie woorden een tyfus uitrolt, maar waar men wel met een pannetje soep op de stoep staat bij ziekte .



Is ook helemaal waar!



Al moet ik zeggen, dat in mijn dorpje deze volkscultuur niet bestaat (met het vloeken dan, het soepie doen we wel). Dus vanuit mijn eigen kleine wereld doe ik de aanname dat vloeken en schelden van kinderen gelijk staat aan asociaal. Hier zijn het over het algemeen ook de wat onverzorgde, chagerijnige en niet zo sociale ouders die deze kinderen halen en brengen. Niet het type: kom binnen, schuif aan en eet gezellig mee.



Ook ik doe aan oordelen en vooroordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 20 oktober 2014 @ 23:47:

[...]





Ik dacht dat je 'hockey' ging schrijvenIk wist dat ik een fout maakte
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 20 oktober 2014 @ 23:48:

[...]





Is ook helemaal waar!



Al moet ik zeggen, dat in mijn dorpje deze volkscultuur niet bestaat (met het vloeken dan, het soepie doen we wel). Dus vanuit mijn eigen kleine wereld doe ik de aanname dat vloeken en schelden van kinderen gelijk staat aan asociaal. Hier zijn het over het algemeen ook de wat onverzorgde, chagerijnige en niet zo sociale ouders die deze kinderen halen en brengen. Niet het type: kom binnen, schuif aan en eet gezellig mee.



Ook ik doe aan oordelen en vooroordelen.Oh god, zo kom ik natuurlijk niet aan slapen toe.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 20 oktober 2014 @ 23:48:

[...]





Ook ik doe aan oordelen en vooroordelen.Moeders zijn ook maar mensen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgen hier liefde, aandacht en groenten.

Ik leef in de illusie dat het wel goedkomt met mijn jongens.



*gaat buiten roken*
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:52:

[...]





Moeders zijn ook maar mensen, hoor.Precies en die andere moeders doen ook maar wat.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2014 @ 23:22:

En het overweg kunnen met een paar goedgeplaatste scheldwoorden kan reuze nuttig zijn.

Zou niet weten hoe je je staande moet houden in de grote boze wereld als je je mondje niet kan roeren.

Heel nobel om je kinderen op te willen laten groeien met " ho ! Stop ! " maar op tasjesdieven en potloodventers etc. maakt dat later volgens mij weinig indruk.

Stop hou op ik vind dit niet leuk en hup daar gaat je tasje..

Meneer de agent er was een niet lieve meneer die mijn tasje heeft afgepakt..

Je zou als tasjesdief van het lachen die hele klotentas vergeten..
Alle reacties Link kopieren
ik vloek niet (zit gewoon niet in me, dat flap ik er niet uit), maar scheld wel.

Maar niet tegen mijn kinderen. Zal dochter geen KutKind noemen, en dat hoor ik toch op straat echt wel moeders zeggen.
Tja, feitelijk is bijna ieder kind een k*t kind want geboren uit?? Uitzondering is de keizersnede



Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 21 oktober 2014 @ 08:28:

Tja, feitelijk is bijna ieder kind een k*t kind want geboren uit?? Uitzondering is de keizersnede





roep het eens tegen je kind, lachen man!

Alle reacties Link kopieren
quote:glitter@spice66 schreef op 20 oktober 2014 @ 21:14:



Een goede moeder zorgt vooral ook goed voor zichzelf. Genoeg rust, Goed eten. Niet roken. Niet zuipen. Niet je volvreten totdat de morbide obesitas toeslaat. Veel sporten en bewegen. Want een kind neemt een voorbeeld aan je. Of je wil niet roken en drinken juist omdat je dat je ouders hebt zien doen. Niet dat ze dan per definitie slechte ouders zijn, dat bedoel ik niet. Maar soms doen kinderen juist het tegenovergestelde. Omdat het niet interessant is ofzo. Dat kan ook nog. Ik mocht ook roken. Waarom zou je dat dan doen? Veel kinderen doen dat juist omdat ze het niet mogen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wat iemand als goede ouder bestempelt, heel erg afhankelijk is van hoe die persoon zijn jeugd heeft ervaren en welke dingen hij/zij heeft gemist. Voor mezelf: ik hoop mijn zoon vooral mee te kunnen geven dat hij goed is zoals hij is en dat hij zijn eigenwaarde later niet afhankelijk stelt van wat anderen van hem vinden of zijn prestaties.

Precies dus wat ik niet mee heb gekregen: heb een heel onzekere (maar ook heel lieve) moeder die altijd alleen maar bezig is met wat anderen van haar/ons vinden en hoe alles overkomt. Heb een vader met een vrij gebrekkig empathisch vermogen, die alleen maar bezig is met presteren/prestaties.

Heeft bij mij en mijn zusje geleid tot onzekerheid, perfectionisme, obsessief compulsief stoornis en een eetstoornis. Daar zal ongetwijfeld ook een rol bij hebben gespeeld dat mijn ouders zijn gescheiden en een ware vechtscheiding volgde, waarin geld ipv het welzijn van de kinderen op de eerste plaats kwam.

Dus ook dat: ik hoop mijn zoon altijd een liefdevol thuis te kunnen blijven bieden. Ik heb overigens een prima, maar oppervlakkig, contact met mijn ouders. Ze hebben mijn emoties en gevoel nooit belangrijk gevonden, dus dat is niet iets wat ik nu met ze deel. Ik hoop dat mijn zoon dat later wel met mij zal doen.
Alle reacties Link kopieren
En ik had beter de laatste pagina's ook kunnen lezen, want mijn uiterst serieuze reactie past er niet echt meer tussen (was gestopt bij pagina 4)
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 07:52:

[...]

Stop hou op ik vind dit niet leuk en hup daar gaat je tasje..

Meneer de agent er was een niet lieve meneer die mijn tasje heeft afgepakt..

Je zou als tasjesdief van het lachen die hele klotentas vergeten..



Nou, daar helpt schelden en vloeken ook niet tegen hoor. Of je nou stop roept of blijf met je poten van me tassie af, k*lijer maakt dan niet veel uit.



Schelden doe ik soms wel, vloeken ook, soms ook waar de kinderen bij zijn. Nooit iets met ziektes overigens, en ik zou ook nooit iets als kutkind zeggen tegen mijn kind, dat vind ik zó naar liefdeloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 20 oktober 2014 @ 23:48:

Ik moet ook gaan slapen, anders scheld en vloek ik morgen ook teveel.

Wass ich noch zu sagen hatte, enz, enz.

Ben ik GVD op tijd naar bed gegaan, mis ik hier al de gezelligheid.

En het helpt ook helemaal niet tegen het vloeken hier.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Lebowski schreef op 21 oktober 2014 @ 09:31:

[...]





Nou, daar helpt schelden en vloeken ook niet tegen hoor. Of je nou stop roept of blijf met je poten van me tassie af, k*lijer maakt dan niet veel uit.



Schelden doe ik soms wel, vloeken ook, soms ook waar de kinderen bij zijn. Nooit iets met ziektes overigens, en ik zou ook nooit iets als kutkind zeggen tegen mijn kind, dat vind ik zó naar liefdeloos.Nee natuurlijk helpt dat niet ik zat het mij gewoon even in te denken..
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 10:24:

[...]

Nee natuurlijk helpt dat niet ik zat het mij gewoon even in te denken..Waar ik woon wordt dat al geroepen als je iemand verkeerd aankijkt, dus op de gemiddelde tasjesdief zal het niet veel effect hebben denk ik
quote:Lebowski schreef op 21 oktober 2014 @ 10:35:

[...]





Waar ik woon wordt dat al geroepen als je iemand verkeerd aankijkt, dus op de gemiddelde tasjesdief zal het niet veel effect hebben denk ik Of dat je tegen een potloodventer zegt 'meneer wat heeft u daar een onooglijk klein dingetje hangen zeg'
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 13:25:

[...]



Of dat je tegen een potloodventer zegt 'meneer wat heeft u daar een onooglijk klein dingetje hangen zeg' Dat is een optie, om iets lolligs te zeggen. Maar eerlijk gezegd word ik verschrikkelijk boos van dat soort dingen; wie is die vent om mij zijn pik op te dringen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 oktober 2014 @ 13:29:

[...]





Dat is een optie, om iets lolligs te zeggen. Maar eerlijk gezegd word ik verschrikkelijk boos van dat soort dingen; wie is die vent om mij zijn pik op te dringen?Snap ik bgb maar ergens denk ik dat bij potloodventers ergens een klein steekje los zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 13:25:

[...]



Of dat je tegen een potloodventer zegt 'meneer wat heeft u daar een onooglijk klein dingetje hangen zeg' Mijn vriendin vroeger was zo bijdehand. Wij kwamen als 14 jarigen zo'n engerd tegen en waar ik dichtsloeg en alleen maar hard weg wilde fietsen begon mijn vriendin hem keihard uit te lachen vanwege het formaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 21 oktober 2014 @ 13:34:

[...]





Mijn vriendin vroeger was zo bijdehand. Wij kwamen als 14 jarigen zo'n engerd tegen en waar ik dichtsloeg en alleen maar hard weg wilde fietsen begon mijn vriendin hem keihard uit te lachen vanwege het formaat.Maar even zonder dollen wat deed die man toen jouw vriendin begon te lachen?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 13:33:

[...]



Snap ik bgb maar ergens denk ik dat bij potloodventers ergens een klein steekje los zit.Ja, zit het ook. Maar dan is het net zo " zielig " om hem voor lul te zetten dan hem de hele straat door te schelden, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 13:36:

[...]



Maar even zonder dollen wat deed die man toen jouw vriendin begon te lachen?



Ik ben er een paar in mijn leven tegengekomen en zowel een droge opmerking als boos worden gaf dezelfde reactie; schaamte.

De bedoeling is volgens mij dat je schrikt. Ik denk dat je vol enthousiasme op die erectie storten ook niet gewenst is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:voetjesinhetzand schreef op 20 oktober 2014 @ 14:05:

Als ik dus mezelf instel op dat ze niet echt een moeder is heb ik het heel leuk met haar, maar als ik soms behoefte heb aan een moeder ga ik tegenwoordig niet meer naar haar toe want dat leidt toch maar tot teleurstelling.



Ik los nu dus alles maar zelf op.Dat klinkt helemaal niet leuk. Een soort eenzaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven