Dakkapel laten plaatsen.

30-01-2012 20:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen binnenkort onze zolder gaan opknappen. Er moet behoorlijk wat gebeuren. Nou leek het mij een goed idee om het direct goed aan te pakken en een dakkapel te laten plaatsen.



Ik werd door de 'mannen' direct weggehoond want is veel te duur. Voor een dakkapel ben je minimaal 10.000 euro kwijt. Als ik een snel zoekrondje op internet doe, zie ik beduidend lagere prijzen. Nou snap ik ook wel dat je altijd éxtra kosten hebt, maar een verschil van ongeveer 7000 euro vind ik nogal wat.



Ik zou graag een dakkapel van ongeveer 2,5 meter willen. Morgen komt er een man kijken voor een offerte. Ik ben dan alleen thuis en heb er echt de ballen verstand van. Heb al wel gezien dat er een dikke (dragende) horizontale balk loopt die dan doorgezaagd moet worden.



Hebben jullie misschien tips over wat ik kan vragen?

Hebben jullie misschien recentelijk een dakkapel laten plaatsen en wat waren jullie kosten hiervoor?

In hoeverre kun je over een prijs onderhandelen op het gebeid van dakkapellen?

Als je een offerte krijgt, hoe groot is dan de kans dat de uiteindelijke prijs tóch nog hoger uitvalt?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad offertes aanvragen. Hebben wij ook gedaan. Je kan dan bedrijven thuis uitnodigen om alles te laten bekijken door verschillende bedrijven.

Wij hebben onze dakkapel aantal jaren geleden gekocht bij bogers kozijnen in Beuningen. tevreden over! Nu is onze keuken aan de beurt. Kan niet wachten als het klaar is!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad is het altijd beter om verschillende offertes op te vragen. Zo kun je de verschillende prijzen vergelijken. De leveranciers googlen is ook een goede optie omdat je dan een idee hebt wat voor kwaliteit je kunt verwachten. Uit mijn ervaring weet ik wel dat de kant en klare dakkapellen veel goedkoper zijn dan de traditionel dakkapellen. Omdat de kant en klare vooraf worden gemaakt terwijl de traditionele op uw maat gebouwd worden. Dus naar uw wensen en eisen. Vaak zijn deze dan ook duurder.



Dit hangt natuurlijk ook af van het materiaal waarmee de dakkapel gemaakt wordt. Houten dakkapellen zijn meestal de goedkoopste, zijn heel mooi, maar vergen veel onderhoud. Handig is om de verschillende soorten dakkapellen op te zoeken.

Zeker is dat het een goede investering is voor uw woning.
Veel offertes opvragen. Niet alleen om prijzen te vergelijken, maar ook om de genoemde werkzaamheden te vergelijken. En dan overal bij vragen 'waar is dit voor?'. Dan kun je zien of in de andere offertes niets over het hoofd is gezien wat weer meerkosten oplevert. Vraag ze ook om referenties / adressen waar ze (zichtbaar vanaf de straat) een dakkapel geplaatst hebben bij jou in de buurt. Dan kun je er eens langs fietsen om te kijken hoe het uitziet; ook handig als je moet kiezen uit verschillende typen of materialen maar je er nog niet zo'n goed beeld bij kunt vormen.



De simpelste witte trespa dakkapel met heel basic kozijnen hoeft niet duur te zijn. Maar zodra je een mooiere afwerking wil (zinken daklijst, ander soort kozijnen, ander buitenmateriaal, hogere isolatiewaarde...) tikt het aan.



Een kant en klare dakkapel plaatsen is meestal goedkoper dan ter plekke laten opbouwen. Maar kijk wel kritisch naar je huis. Wij hebben een huis uit 1900 waar werkelijk niks recht is. Dat vonden we met kant-en-klaar te riskant, dus wij hebben gekozen voor ter plekke opbouwen. En maar goed ook want de mannen hebben behoorlijk gemopperd op alle scheve dingen die er onder het dak vandaan kwamen, een kant-en-klare had nooit gepast. En nu hebben ze weliswaar gemopperd maar het is wel ook héél mooi geworden!



Een groot verschil in prijs is ook of je de afwerking aan de binnenkant zelf doet of laat doen. En wat er binnen dan precies moet gebeuren. Als je bijvoorbeeld een dakkapel laat plaatsen over twee kamers moet de tussenmuur opgemetseld worden; bij een dakkapel over 1 kamer heb je dat niet.



Check ook even hoe groot je vergunningvrij mag plaatsen. Daar zijn landelijke regels voor, maar je gemeente mag in de bouwverordening of het bestemminsplan strengere regels stellen. Staat daarin niks over dakkapellen, dan gelden de landelijke regels. Uit mijn hoofd is dat max 3,5 m breed en max 1,75 hoog . Het is handig als het vergunningvrij kan: scheelt een hoop tijd van de aanvraagprocedure, maar ook geld! Want de dakdekker hoeft dan geen gedetailleerde tekeningen voor de vergunningaanvraag te maken, en je hoeft geen legeskosten te betalen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2016 15:17
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 20:51
Reden: spam
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verschillende offertes dat sowieso...
Bij ons scheelde het erg veel ( die eerder genoemd in Beuningen was bv bijna 3000 DUURDER dan andere voor dezelfde maat en materiaal)

Wij hebben het meteen na oplevering nieuwbouw huis laten doen dus scheelde in gedoe.
Waren kleine 4000,00 kwijt voor 3 meter en dan 1.75 hoog ipv 150 en incl elektrisch rolluik
Over hoger , door knieschot heen ( dus meer aanpassen aan dakconstructie)en afval afvoeren kunnen onderhandelen.
Blij dat ze afval ook hebben afgevoerd. Kun je wel naast stort wonen maar er komt zeer veel afval vrij incl zwaar materiaal. Werd nu meteen met de kraan naar beneden getild
Tip neem ook meteen een rolluik erbij!

Vraag ook referenties en ga in de buurt eens kijken naar door het bedrijf geplaatste dakkapellen bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ow....bericht was 5 jaar oud. Neem aan dat to ondertussen al lang dakkapel heeft haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven