Kleur trapleuning en plinten bij olijfgroene muur

21-10-2014 15:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het onderste deel van de muur langs de trap olijfgroen geverfd, de bovenkant wit. De trap is bekleed met grijs-beige vloerbedekking. Wat zou nou een mooie kleur zijn voor de trapleuning en de plinten?
Alle reacties Link kopieren
De kleurstelling lijkt hierop.

Olijfgroen en wit.
Een mooie donkere houtkleur, gewoon gelakt hout dus. Mahonie ofzo.
wou ik ook zeggen ja, naturel hout!
Witte trapleuning en dezelfde kleur, als de muur, olijfgroene plinten. Houtkleur is ook mooi idd. Als de leuning in het witte gedeelte zit, zou je ook voor grijs-beige kunnen gaan.
Dat grijs-beige kan idd ook. Als je nog een stukje vloerbedekking hebt, kan je die kleur misschien laten mengen bij de winkel. Heb ik ook ooit laten doen met behang. De kleur kunnen ze meten met een apparaatje en dan kunnen ze die kleur mengen in verf. Weet alleen zo niet of ze de kleur van vloerbedekking ook kunnen meten.
Op de foto wordt bordeauxrood gebruikt.



Ik vind het zelf wat saai. Mosterdgeel, Limegroen?
Op sites als deze van Adobe kun je zien welke kleuren mooi bij elkaar zouden moeten passen.
Wit vind ik het mooiste bij olijfgroen passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een donkere 'streep' ertussen ook mooi, dus mahonie, zwart of ebben. Dan krijg je meer deze kleurstelling (is een soort jaren'30 stijl): http://www.rozut.nl/images/trappen/trappen-10.jpg



Ik bedoel dus een zwarte leuning (of in ieder geval donker), he?
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je het effect ook een beetje: http://cdn1.welke.nl/phot ... 041993-van-Meerminne.jpeg
Alle reacties Link kopieren
Ai, donker hout wás de trapleuning. Maar ik heb er helaas nogal wat witte verf op gespetterd bij het witten van het plafond. Dus ik moet er nu wel iets aan veranderen. Donker is wel een goed idee. Bordeaux-rood kwam ik ook her en der tegen via Google, maar dat vind ik zo'n oma-kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bordeaux en olijfgroen ook geen mooie combi, eigenlijk
Schuren en weer lakken dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven