foto's zijn verdwenen!

20-10-2014 16:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben echt een probleem...

Omdat onze laptop al heel oud is, wilde we alles wat er op de laptop stond op een externe harde schijf zetten en de laptop leeg maken en dan alleen de programma's terugzetten die we echt nodig hadden.. dit hebben we dus gedaan en toen kwamen we tot de ontdekking dat al onze foto's van alle jaren verdwenen zijn!! weet er misschien iemand een manier om deze weer terug te halen? Ik heb al verschillende site's bekeken en verschillende programma's hiervoor gedownload, maar ik kom er echt niet uit!
Alle reacties Link kopieren
Ze stonden op de laptop, je hebt ze versleept naar de externe HD en toen?
Je bent zelf een theepot
...
Hoe minder je nu met je computer uitspookt, hoe groter de kans dat ze er nog wel zijn. Anders heb je kans dat het overschreven raakt. Vraag een prof. Vaak is er meer mogelijk dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
RECUVA
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 20 oktober 2014 @ 17:31:

RECUVA



Ook die mag je nu NIET installeren op de laptop.



Start de laptop op met een reddings CD/DVD of reddings USB-stick, misschien dat je daar nog iets mee kunt terughalen.
Niet geschoten is altijd mis
Een reddingscd is toch voor herinstallatie? Dat zou ik zeker niet doen, die overschrijft alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:37:

[...]





Ook die mag je nu NIET installeren op de laptop.



Start de laptop op met een reddings CD/DVD of reddings USB-stick, misschien dat je daar nog iets mee kunt terughalen.Je kunt Recuva ook rustig op je USB-stickje zetten hoor.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Als je niet 100% zeker weet wat je doet moet je echt met je tengels van die laptop afblijven totdat je exact weet wat je moet doen of iemand erbij hebt gehaald die dat kan.



Hoe meer je prutst, hoe groter de kans dat je oorspronkelijke data overschreven raken. Overigens is die kans nu al groot, dus wees maar blij met elke foto die je nog kunt redden.



Wat Bitje93 dus zegt!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 20 oktober 2014 @ 17:44:

[...]



Je kunt Recuva ook rustig op je USB-stickje zetten hoor.



Dat zegt Bitje toch ook? Gewoon niks extra's installeren op je harde schijf, liefst ook geen recovery-programma als recuva.



Gewoon helemaal niet opstarten vanaf je harde schijf, elke bit die weggeschreven wordt kan weer een fotobestand definitief vernaggelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 20 oktober 2014 @ 16:37:

Ze stonden op de laptop, je hebt ze versleept naar de externe HD en toen?



Wat ik daarmee bedoel:



Maar heb je dan niet per mapje gekeken of de foto's over op de HD waren voordat je de foto's op de laptop weggooide?

Of waren ze voor de transitie al weg vd laptop?



Zitten ze niet nog in de prullenbak?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
http://diskdigger.org/download is dit misschien iets voor je? zo heb ik wel al mijn foto's terug gevonden.
Alle reacties Link kopieren
oke, bedankt allemaal!

Ik heb er al iemand die er verstand van heeft naar laten kijken, maar die kan het ook niet echt vinden.. ik wacht wel verder af.. hoop echt dat ik ze ookt terug krijg. :(
quote:verhoeven18 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:59:

oke, bedankt allemaal!

Ik heb er al iemand die er verstand van heeft naar laten kijken, maar die kan het ook niet echt vinden.. ik wacht wel verder af.. hoop echt dat ik ze ookt terug krijg. :(Dan heeft hij er geen verstand van. Als je er verder niet aan bent gekomen zijn alle foto's terug te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 20 oktober 2014 @ 23:31:

[...]



Dan heeft hij er geen verstand van. Als je er verder niet aan bent gekomen zijn alle foto's terug te halen.Er had wel even een complete herinstallatie van Windows + programma's plaatsgehad voordat ze beseften dat de foto's weg waren. Beslist niet uitgesloten dat de meeste foto's dan gewoon foetsie zijn. (Persé hopeloos is het natuurlijk ook niet helemaal)
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 21 oktober 2014 @ 11:53:

[...]





Er had wel even een complete herinstallatie van Windows + programma's plaatsgehad voordat ze beseften dat de foto's weg waren. Beslist niet uitgesloten dat de meeste foto's dan gewoon foetsie zijn. (Persé hopeloos is het natuurlijk ook niet helemaal)



Dat lees ik idd nu ook.

Zo suf dat je niet test of de foto's over zijn. Maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven