Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
@Fishie: Fijne vakantie! Misschien kom je zelfs wel slanker terug Ik hoop aankomende vrijdag ook onder de 80 te komen



@MBB: Vind je chocolade met meer dan 70% cacao lekker? Daar krijg je niet zo'n suikerterugkick van. Goed recept voor de chocomelk! Dat ga ik ook een keer proberen. Hoeveel van alles gaat erin?



@aapje: Gezellig en succes! Donkergroene salades helpen tegen eetbuien. Voor extra honger kun je er ei/kipfilet/tonijn bij doen met bijv. een dressing van 2 el balsamico-azijn (geen calorieen) en 1 el olijfolie.



@fata: Jammer van de weegschaal, maar misschien lukt het van de week wel. Mooi eetlijstje iig!



Heb de @ afgekeken.. handig!
Alle reacties Link kopieren
waarom knipoogt de smiley als ik een gewone smiley wil? weet iemand wat de gewone smiley is? mss deze?
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net nog snel de hond uitlaten, het leek heel even goed te gaan...daarna kwam het met bakken uit de lucht.

Ik kan niet harder lopen, (omdat dit lichamelijk gezien niet lukt) ik was door- en door nat



Een smoothie met boerenkool is echt lekker MBB, de banaan zorgt voor een zoete smaak.

Ik vind dat je de groente in een groene smoothie niet echt proeft behalve bleekselderij.

Ik zit tot de lunch echt vol!

Kennen jullie trouwens het Budwigpapje? Schijnt erg gezond te zijn en vult ook super goed!



De walnootpesto maak ik alleen met walnoten en daar doe ik peterselie, knoflook, olijfolie en wat pecorino bij (volgens mij zei ik straks parmezaan, bedoelde pecorino :-))

Ik kan de hoeveelheden wel voor je op zoeken als je wilt.



@ Mary ik eet idd ook altijd meer dan 70% chocola, moest er in eerste instantie aan wennen. Nu vind ik andere chocola soms een beetje smakeloos.
Alle reacties Link kopieren
Hai aapie welkom!! En wat voor kadootjes geef jij jezelf? Ik geef mezelf een kado als ik op de 60 ben aanbeland. Ik weet nog niet wat maar ik heb nog genoeg tijd om dat te bedenken



Hulde voor het sporten!



Ik zet je erbij in de tabel.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt MadameBonBon! ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt, 1e kilo is een bosje bloemen, 2e is bezoekje aan de kapper (haren weer mooie kleur verven), etentje bij mn favoriete restaurant, dan een mooie armband, dan een spijkerbroek (koop ik amper want ik haat het passen door mn figuur), enz :D als allerlaatste zou mn vriend me trakteren me meenemen naar een heel luxe hotel haha. Maar goed, ben benieuwd of ik daar ooit ga belanden ;). Ik zie morgen als mijn nieuwe startpunt. Maandag weer een afspraak bij de dietiste. Dat motiveert ook wel!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijst van vandaag:



O: speltboterham met achterham, banaan, 2 thee.

T: 1/2 ltr. water, twee koffie, 5 walnoten, 1 snack a jack.

L: bouillon, 2 (dikke) plakken waldkornbrood 1 met ham/kaas/ei en 1 met filet amer./rucola/olijven, glas karnemelk.

T: 1/2 ltr. water, twee koffie, appel + peer.

D: roerbakmie met kip en omelet en veel groente, beetje satehsaus, 10 stukjes kroepoek.

T: 2 thee en verder niets, want twee keer opgeschept vanavond en laat gegeten.



Verder vanwege het slechte weer niet hardgelopen vandaag (was wel het plan), even kijken hoe het weer morgenochtend is. Heb late dienst, dus het kan niet in de middag/avond.

Heb me voorgenomen om bij slecht weer een lesje 30 day shred te gaan doen (pfff das lang geleden...).



Heb de smaak van gezond eten weer helemaal te pakken sinds eind vorige week. Gelukkig maar. Hoop resultaat te zien vrijdag... Op zich eet ik vergeleken bij sommige anderen hier nog best grote hoeveelheden (schep ook 's avonds vaak twee keer op), maar voorheen viel ik alsnog een 1/2 kilo per week af. Hoop dat dat nu ook zo is.



Ik moet me inhouden om niet alvast even te wegen. Maar in het weekend baalde ik dat ik het had gedaan, toen was ik zelfs nog wat aangekomen... niet motiverend.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor jou op een goed resultaat famke

Als ik je lijstje zo zie vind ik niet dat je overdreven veel eet. Behalve dan misschien 2x avondeten opscheppen. Maar als je afvalt zou ik daar niet moeilijk over doen.



aapie wat een leuke kadootjes!



Ik ben hartstikke gaar en ga lekker richting bed. Fijne nacht allemaal!
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
@ Famke, wat goed dat je was gaan hardlopen! Ik wil het eigenlijk ook gaan doen met een programma van evy ofzo. Nooit gelopen hoor ok behalve op de loopband. Ik woon 2 min van een park dus het kan makkelijk maar ik sport al 3x in de week dus het word puzzelen.



@ Fishie, bedankt voor je advies...nee ik ga dan toch maar geen zondig-dag inlassen. Afvallen gaat zo langzaam maar aankomen makkelijk. Alvast fijne vakantie! Waar ga je naartoe als ik vragen mag?



@ aapie, welkom!!

Ik ben ook 1.60 en ooit woog ik ook 64 kilo.(lang geleden na mijn zwangerschap) maar door sporten en op eten letten viel ik af...

Vroegerrrrrrr kon ik van alles eten en ik woog 50 kilo maar had toen ook geen borsten en billen ( niet zo mooi)

Het komt goed met jou!! Iekker sporten en op eten letten.



@ MMB, gezellig groepje he?!



*** Het gaat goed hier, gesport maar ik dacht dat het vandaag woensdag was dacht dat ik een lesje stepshape volg maar het was powermoves ( krachttraining ) vind dat niet zo leuk want morgen auuuw auuwww***
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Smoothie met spinazie is goed te doen vind ik, omdat je de spinazie bijna niet proeft als je er fruit doorheen doet is dat ook zo bij boerenkool?



@Roosv: durf het bijna niet te zeggen.. maar ik ga naar Spanje waar het nu 25-30 graden is Lekker een weekje opwarmen haha, ik vertrek vrijdag.



@MBB: ik ben een beetje laat maar ik wilde nog zeggen dat ik je tabel van deze week heel leuk vind!



@Aapie: welkom hier! Ik doe niet heel bewust aan cadeautjes voor mijzelf, maar ik vind het een beloning als ik straks leuke kleren kan kopen! Dit weekend ging ik een nieuwe broek kopen, maar ik had wel moeite om een goed passende te vinden. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ik in mijn hoofd dunner ben dan in de werkelijkheid in mijn hoofd heb ik maat 42, maar ik pas alleen maat 44. Ik hoop dat je vriend je mee gaat nemen naar dat luxe hotel! Motiveert in ieder geval wel



@Famke: Ik vind ook niet dat je veel eet, als dit een goed ritme voor jou is waarbij je afvalt en niet teveel honger hebt dan is dat perfect.



@Jane-ice: ik moest wel een beetje lachen om je bericht Hoe gaat het met je spierpijn? Ik wilde gister gaan bodypumpen, maar ik was zo moe! Ik heb de halve avond geslapen op de bank.



Mijn eetlijstje van gister:

O: havermout met blauwe bessen

T: 2 crackers met sandwichspread

L: salade met halve gerookte kip, paprika, tomaat, dressing

T: banaan, 2 crackers met slankie

D: Beetje raar: 4 rijstwafels en 1 cracker met filet americain & slankie, 1 opscheplepel ovenfrites, worteltjes. Toetje: bakje straciatella kwark



Mijn diner was raar want ik had kipfilet gemaakt gevuld met huttenkase en bieslook, maar ik vond het helemaal niet lekker Toen heeft vriend maar mijn kipfilet opgegeten en ben ik aan de rijstwafels gegaan
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de megapost
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dan de echte start! Zit helemaal niet lekker in mijn vel door eetbuien afgelopen week. Hopelijk voel ik me weer beter na rrn tijd goed en gezond eten! Planning;



Ontbijt; 200 ml geitenyoghurt, 25 gr. muesli

Tussendoor; manderijn

Lunch; 2 bb kipfilet, cappuccino

Tussendoor; dikkie dik koekjes (haha), aardbeien

Avondeten; noodles met kip en cashewnootjes, optimelyoghurt



Wat vinden jullie van dit lijstje?
Alle reacties Link kopieren
Je ontbijt t/m lunch lijkt mij heel gezond! Heb je wel genoeg na 25 gr muesli? Ik vind het altijd belangrijk om in de ochtend iets te eten waardoor je vol zit, dan kun je beter de dag doorkomen. Zo uit mijn hoofd is 40 gram een portie.



De koekjes zou ik niet nemen, omdat er vaak veel suiker in zit ook al staat er misschien op de verpakking dat ze gezond zijn. Kun je misschien beter een gekookt ei nemen of soep als dat mogelijk is (ik weet niet of je werkt overdag) of een cracker met licht beleg. Je avondeten klinkt ook heel lekker al zou ik uitkijken met de cashewnootjes, ik ben laatst geschrokken van de enorme hoeveelheid calorieën die erin zit.



Al met al denk ik dat het een goed lijstje is hoor!
Alle reacties Link kopieren
@ Fishie, hier spierpijn...tja niet zo fijn

Ik was gisteren helemaal niet voorbereid om te powermoven

(ik denk dat het bij jou bodypump heet)

Ik probeer vanavond weer te gaan sporten voordat ik moet werken. Doe ik normaal niet maar ach...

Spanje? Wauww top! Geniet ervan en blijf posten hier he!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Fishie wat fijn Spanje!!! Lekker opwarmen



Fata ik ben het Budwigpapje niet. Heb ff gegoogled lijkt me niet heel lekker



Ik ga ook eens een groene smoothie maken en walnootpesto. Hoeveelheden is niet nodig want ik kom er altijd wel uit.



aapie ik vind je lijstje iets te karig denk ik. Heb je hier voldoende aan? Ik zou ook kiezen voor een iets steviger ontbijt en nog een tussendoortje na je avondeten. Die koekjes zou ik ook laten staan want daar zou ik juist honger van krijgen. Kun je beter 30 gr. ongebrande noten eten en wat aardbeien.



Mijn lijst vandaag:



O: havermout, banaan en sinaasappel

T: -

L: 1 boterham met gekookt ei, 2 rijstewafels 1 met kaas en 1 met appelstroop

T: smoothie soyamelk, water, kaneel en appel

D: rijstsalade met mango, kokos, pinda's en groente

T: weet ik nog niet
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Alweer woensdag..! Gisteren mezelf een stukje pure chocolade met caramel en wat volkoren pasta met spinazie en broccoli met saus gegund + 2 drankjes 's avonds. 200 gram erbij sinds gisteren. Valt te overzien, maar misschien is m'n lichaam uitgedroogd door de alcohol en weeg ik eigenlijk meer.. Toch nog 80,5, ben er blij mee Nog 2 dagen om ervoor te gaan, succes iedereen!



@MBB: Gezond eetlijstje Heb je ook weleens een smoothie gedronken met verse spinazie, rauwe broccoli en een appel? Die is hier thuis favoriet.



@Fishie: Wat heerlijk Spanje... Welke stad/steden wil je bezoeken?



@Jane-Ice: Pittig dat je vanavond weer gaat sporten! Hopelijk gaat je spierpijn dan weer weg. Is het nu weer stepshape?



@aapie: Welke sporten wil je gaan doen volgende week?



@fata: Eet je ook weleens cacaonibs? Die zijn 100% cacao, best heftig maar wel heel gezond.
Alle reacties Link kopieren
Wat is budwigpapje? Nog nooit van gehoord!



@MBB:Mijn lijstje vandaag is inderdaad wat klein. Dat komt denk ik vooral omdat ik wil compenseren voor wat ik afgelopen dagen allemaal gegeten heb. Misschien niet de slimste stap inderdaad.

Ik wil mezelf heel graag een goed en stabiel eetpatroon aanleren, maar dat vind ik nog best lastig.

Ik heb ooit bij een dietiste gelopen die een ander advies gaf dan de dietiste waar ik nu loop. Dat maakt het wat verwarrend!



@ Mary: weeg jij jezelf iedere dag? 200 gram is toch niks?! Dat is 1 plasje ;).

Ik weet nog niet welke sporten ik wil gaan doen! Sowieso fitness, zodat ik een trainingsschema kan laten maken. Daarna wil ik af en toe een groepsles gaan doen met m'n vriendin. Is toch wat gezelliger samen dan alleen!



Een aantal van jullie zijn aan de smoothies. Ik vraag me altijd af of dat echt zo lekker is of dat het vooral lekker voelt omdat het gezond is. Ik zou het graag een keer proberen!
Alle reacties Link kopieren
Nou de batterijtjes zijn in huis, ik denk dat ik dan maar gewoon vrijdagochtend weeg net als jullie allemaal.

Dan loop ik meteen gelijk met jullie weegdag.



@ fishie, ik vind dat je bij een boerenkool smoothie de boerenkool helemaal niet proeft...hij wordt wel snel wat zuurder van smaak, als je bijv een wat zure kiwi of sinaasappel er in doet.



@ MBB en aapie, ik heb een tijdje een budwigpapje gegeten s ochtends en vond het echt boven verwachting lekker!

Ik heb melk, kwark, lijnzaadolie, geroosterde havervlokken, walnoten, banaan en kiwi gemengd.

Uiteindelijk heb ik nu gekozen om te ontbijten met een groene smoothie, dat is wat sneller klaar en minder kostbaar.



@mary, ik doe ze weleens ergens doorheen, maar vind ze niet lekker. Hoe eet jij ze?



Mijn eetlijstje van vandaag:

O: Groene smoothie met boerenkool, banaan en sinaasappel

L: 2 speltcrackers met Tahine en 1 speltboterham met kaas

T: halve gele paprika

D: Restje vegetarische erwtensoep

T: Stukje pure chocola

2 glazen cola light vandaag
Alle reacties Link kopieren
MBB die rijstsalade klinkt goed zeg! Doe je daar kokosmelk of rasp in?
Alle reacties Link kopieren
Kokosrasp het was echt super lekker. Ik zal morgen even het recept overtikken. Het is een WW recept dus heel gebalanceerd enzo.



Ik ga ook eens een groene smoothie maken. Is natuurlijk DE manier om veel groente binnen te krijgen en aangezien mijn kleine dame alles wil wat ik heb krijgt zij ook meer groente binnen.



aapie ik vind smoothies dus echt heel erg lekker! Gister en vanochtend heb ik smoothies gemaakt van mijn havermoutpap. Geeft weer een andere structuur en ook heel lekker.



Hoeveel boerenkool, broccoli of spinazie gebruiken jullie?



Aapie om het afvallen vol te houden zou ik je aanraden om niet te gaan compenseren. Neem je verlies op dat moment en start de dag/week erna gewoon fris opnieuw. Wat is het verschil tussen je twee diëtistes?
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar het recept! Volg jij het programma van WW met de app MBB?



Ik doe 3 grote handen spinazie of boerenkool in de smoothie en 2 stuks fruit. Ik weeg de groente niet af, beetje op gevoel dus.

Ik zie vaak lekkere recepten, maar vind t dan zo jammer dat je zoveel ingrediënten nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
@ Mary, he meid niet meer zovaak wegen joh!

Je doet sowieso je best al en als je een beetje meer weegt op zo een dag kan het heel erg teleurstellend zijn. Weg met dat weegschaal!



***Ik was gisteren niet meer gaan sporten joh...was zo kapot van powermoves dat ik een laaaang tukje deed, nu nog spierpijn***



@MMB, een tijdje geleden had je toch muesli samengesteld?

Heb je het eigenlijk al binnen? Zoja, was het lekker en het geld waard? Ik wil het ook bestellen maar als ik kijk naar de prijs denk ik vaak...nee dit kan ik beter alles los kopen zelf mixen, of niet?



@ Fishie, ik vind het echt knap van je dat je van pumpen hou, jullie gebruiken toch een stang met gewichten? Ik vind het zoooooo zwaaaar!! Ik viel gewoon in slaap op de bank later in de avond! En spieeerpijn, pijn, pijn, pijn!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
@mmb: hm klinkt wel heel makkelijk zo n smoothie, ik ga het ook eens proberen!!



Je hebt wel gelijk over dat compenseren.. werkt alleen maar averechts. Soms kan het me wel helpen om weer even in de flow te komen zeg maar. Als ik een tijdje veel heb gesnaaid is het best lastig om daar weer vanaf te komen. Zeker met een vriend die graag iedere avond chips enzo eet... hoe lossen jullie dat op?? Ik raak echt geirriteerd als ik de hele dag goed bezig ben en hij naast me een zak chips loopt weg te kanen. Heb t wel gezegd maar hij vindt t ook te lekker om het niet te doen ;)



Verschil tussen mijn dietisten zit echt in de basislijstjes. Eerste dietiste;

Ontbijt: 200 ml zuivel, 20 gr muesli

tussendoor: fruit

Lunch: 2 bb mager beleg + melk

tussendoor: fruit + 100 kcal tussendoortje

avondeten: 150 gr vlees 200 gr aard, groenten

tussendoor: 200 ml yoghurt oid



Andere (huidige) dietiste gaat helemaal uit van t voedingscentrum, dus 6 boterhammen per dag enz. Omdat ik een eetprobleem heb gehad lijkt dit me ook een stuk verstandiger, maar soms vind ik het toch best veel!
Alle reacties Link kopieren
@ aapie, 6 boterhammen op een dag plus tussendoortjes en avondeten vind ik echt veel!! Maarja...ik ben ook geen dietist hé.
Prrrr, mauw miawwwww.
Wow 6 boterhammen... Ik zat eerst ook bij zo'n dietiste. Werkte niks dus daar ben ik gestopt. Gekke was dat zij zelf ook een flinke maat had.

Ik ben weer op de goeie weg hoor. Heb een ritme gevonden dat bij me past. Vind t nog niet waardig genoeg om mn gewicht trots te laten bijwerken. Eerst zien en dan geloven. Voel me aardig falen namelijk. Maar het was voor mij gewoon even aftasten wat ik vol kon houden. Heb in elk geval de knoop doorgehakt om even geen alcohol meer te nemen. Denk dat dat in mijn geval al veel helpt!



Bah de vakantie alweer bijna voorbij. Ben zo aan t genieten van mijn meiden!



En wat zie ik weer een fijne lijsten! Wat een inspiratie hebben jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@jane, het voelt soms ook wel als veel. Maar tussendoortjes neem ik dan niet. Alleen fruit tussendoor.

Vandaag;



Ontbijt; geitenyoghurt, 30 gr muesli

Lunch; 2 bb kipfilet, 2 bb bebogeen, cappuccino

Avondeten; noodles met kip, optimelyoghurt

Tussendoor; bakje aardbeien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven