Gezondheid alle pijlers

thee aanslag op gebit . Hoe wegkrijgen?

21-10-2014 16:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig nog nooit geen gaatje gehad of iets.

Maar nu zit er een vlekje op mijn voortanden. Dit is bij een vorige controle weggepoetst , maar voorlopig nog geen controle geloof ik.

Ik denk dat het thee aanslag is.

Maar nu ben ik van alles aan het proberen om het zelf weg te krijgen , heb zuiveringszout geprobeerd en speciale tandpasta voor thee en koffieaanslag. Nog geen resultaat.

Misschien is er hier nog iemand met een goede tip?

Anders ga ik alsnog terug naar de tandarts , maar liever doe ik het zelf.
Bij je mondhygiënist.



Ik heb een tijdje terug een wat sterker mondwater gekregen van mijn tandarts en kreeg toen nadat ik dat gebruikt had ook thee-aanslag op mijn tand. Zag er echt naar en onverzorgd uit, maar kon er niks aan doen... 3 minuten bij de mondhygiënist geweest en ik stond weer met witte tanden buiten.
Geen tips om het weg te krijgen, wel om zoveel mogelijk te voorkomen.

Als je veel thee, koffie en rode wijn drinkt, goed spoelen met water naderhand.

Zuiveringszout is prima, meng deze met kokosolie en poets daar je tanden mee, natuurlijker kan bijna niet.

Als je groene - of kruidenthee gaat drinken heb je iig minder last van aanslag op je tanden.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook, alleen de mondhygienist kreeg het weg. Ik moet wel zeggen dat ik het sinds die tijd bij houd met elmex intensive clean (oid) tandpasta om de dag en dat ik er nu wel minder last van heb. Echte theedrinker hier dus helemaal weg blijft het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een theedrinker en wat langer poetsen met een elektrische tandenborstel had meer effect dan met een gewone borstel.
quote:NYC schreef op 21 oktober 2014 @ 16:54:

Bij je mondhygiënist.



Ik heb een tijdje terug een wat sterker mondwater gekregen van mijn tandarts en kreeg toen nadat ik dat gebruikt had ook thee-aanslag op mijn tand. Zag er echt naar en onverzorgd uit, maar kon er niks aan doen... 3 minuten bij de mondhygiënist geweest en ik stond weer met witte tanden buiten.Mijn mondhygiënist raad alle mondwaters af, je tanden worden er bruin van.
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel profijt gehad van crest whithner oid. zelfbleken is dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op pinterest gelezen dat poetsen met baking soda helpt.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Zuiveringszout icm cocosnootolie werkt echt. Mondwaters zijn niet goed. Werd mij ook afgeraden.
Even weg laten polijsten bij de preventie assistente van je tandarts, is een paar minuutjes werk inderdaad



Daarna poetsen met Vitis Whitening. Deze tandpasta legt een laagje op je glazuur waardoor aanslag niet kan hechten. In tegenstelling tot echte whitening tandpasta's schuurt deze tandpasta niet en is dus niet schadelijk voor je glazuur.



Je kan het kopen bij de DA, apotheek of online.

http://www.kiesrijk.nl/vitis-whitening-tandpasta.html

Of http://www.tandartsplein. ... pasta/G3_H20_C20_P938005/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven