Wat te doen met Poezenmens en onze kat?

20-10-2014 10:44 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Sinds een paar jaar woon ik met vriend in een appartement en we hebben alletwee vanuit ons ouderlijk huis een kat meegenomen. Beide katten vinden het fijn om overdag lekker buiten rond te lopen en s'avonds slapen ze binnen. Tenminste.. eentje, de andere is 'ingepikt' door een vrouw uit ons appartementencomplex. We noemen haar ook wel Poezenmens, ze zet werkelijk overal bakjes voer neer voor de 'zwerfkatten' uit de buurt die daar natuurlijk in grote getale op af komen. Onze ene kat sluit ze na 7 uur binnen op in haar berging samen met een andere poes omdat ze vind dat het dan bedtijd is (tja I know..). Heel vervelend, in het begin hebben we elke keer bij haar aangebeld met de vraag of we alsjeblieft onze kat terug mochten pakken. We hebben meerdere keren tegen haar gezegd dat we dit niet prettig vinden maar daar luistert ze gewoon niet naar. Op een gegeven moment hebben we ons er maar bij neergelegd.



Dit vinden we eigenlijk niet normaal, maargoed. De andere kat slaapt nog steeds bij ons binnen en overdag met lekker weer doen we hem vaak naar buiten. De laatste tijd maakt hij echter steeds ruzie met één van die zwerfkatten van haar. Elke keer krijg ik een boos bericht dat ik mijn kat binnen moet halen enz, ik doe dit dan ook maar eigenlijk vind ik het echt heel vervelend! Mijn kat heeft toch ook recht om lekker buiten te rennen? Wij betalen een hoop hypotheek etc om hier te wonen en dan zou ik mijn kat steeds binnen moeten houden omdat zij alle buurtkatten hierheen lokt met haar bakjes kattenvoer!



Wat vinden jullie? Toch voortaan de kat maar binnenhouden en hem klaaglijk laten miauwen dat ie naar buiten wil? Misschien zelfs een ander baasje voor hem zoeken zodat hij wel lekker naar buiten kan zonder gezeur? Praten met Poezenmens heeft echt geen zin..



Sorry voor het lange verhaal
quote:marloes1989 schreef op 20 oktober 2014 @ 13:46:



Ik ga iig nogmaals met haar proberen te praten en een sleutel proberen te regelen zodat we niet elke avond aan hoeven te bellen. Ik ga ook nogmaals zeggen dat ik het niet normaal vind dat mijn kat binnen moet blijven zodat haar 'zwerfkatten' niet gaan vechten. Ben benieuwd hoe ze nu weer reageert.. Ik zal proberen aardig en geduldig te blijven haha.



Bedankt allemaal!



Als ik jou was zou ik dat dus juist NIET proberen. Je bent al veel te aardig voor haar. Kom op zeg, je laat haar toch niet bepalen wat er met jouw katten gebeurt?

En dan rekening met haar houden door niet meer op 22u aan te willen bellen? Een sleutel regelen? Zeggen dat je het niet normaal vindt? Ze moet verdorie met haar tengels van je kat afblijven! Ze weet toch dat hij van jou is?



Echt, je bent veeeeeeeel te aardig. Maak je eens flink kwaad en stap dan naar haar toe om het voor eens en voor altijd te regelen.



Ik zit me er hier zelfs kwaad om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Sleutel proberen te regelen??

Ze heeft jouw kat niet op te sluiten!!.

En de meerderheid van die andere katten zijn waarschijnlijk ook geen zwevers.

ik zou gillend gek worden als ze mijn kat opsloot in n berging met andere katten, kleedjes en n haardje!. Die is totaal van t padje!. "Kattenbedtijd"..

Dat kan echt niet hoor!.

Zeker de wijkagent erbij halen!.

Ik zou des duivels zijn als ze mijn kat jatten!!!.
Alle reacties Link kopieren
En dan regent het hard, de kat loopt heel zielig buiten en de baasjes zijn niet thuis. Als iemand dat schrijft, is nog niet zo heel lang geleden gebeurt, dan MOET de kat binnengehaald en is het zielig enz enz. Hier op het viva forum zijn ze nogal snel van mening veranderend.
Ja hoor, dat is echt precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Waar is je kat nu? Heb je hem nou terug? Anders moet je toch echt aangifte gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Zij mag de katten niet buiten voeren (zwerfkatten of niet), kan ook ongedierte op afkomen, en ze mag jullie kat niet opsluiten. Ga nog eens het gesprek aan en/of schakel de VVE en wijkagent in.
Alle reacties Link kopieren
TO komt de kat die de buurvrouw opsluit overdag nog wel bij je langs of is het inmiddels de kat van de buurvrouw geworden of is ze verder de hele dag buiten? Gaat die kat elke avond om 19.00 uur braaf naar de berging dan toe?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 20 oktober 2014 @ 21:49:

En dan regent het hard, de kat loopt heel zielig buiten en de baasjes zijn niet thuis. Als iemand dat schrijft, is nog niet zo heel lang geleden gebeurt, dan MOET de kat binnengehaald en is het zielig enz enz. Hier op het viva forum zijn ze nogal snel van mening veranderend.Zo'n buurvrouw heb ik gehad, die haalde mijn kat binnen omdat ze zo zielig buiten in de regen liep. Ik heb notabene een kattenluik! Die kat kan er in en er uit wanneer ze wil, ze gaat dus zelf in de regen naar buiten! Heel zielig hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 20 oktober 2014 @ 14:09:

[...]





Jouw kat hoeft ook helemaal niet om 19 uur al naar binnen omdat het "bedtijd" is!! Dat bepaal jíj als baasje, niet zij.

Is ze nou helemaal besodemietert!?

Aan mij had ze echt geen makkelijke gehad.

Anderen blijven met hun gore tengels van mijn poes af! Maar dat had ze zelf ook wel geweten als ze mijn poes zou proberen op te pakken. NIEMAND, behalve vriendlief en ik, mag aan haar komen



Je hebt al gemerkt dat aardig en rustig zijn niet werkt.

Probeer het eens dwingend en dreigend? Maak haar duidelijk dat je gewoon niet wil hebben dat zij met haar vieze vuile gore handen aan jouw kat zit!



(En nu ga ik even tot 10 tellen...)Ik zocht nog een motto...
Alle reacties Link kopieren
Hebben je andere buren oop problemen met kattenvrouw?

Dan zou je eerst kunnen proberen om met al die andere buren te gaan klagen bij kattenvrouw. En luister ze dan nog niet, dan toch naar de politie
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat vervelend dat er nóg meer van zulke mensen bestaan! Dacht dat zij een uitzondering was maar blijkbaar niet..



Even een update: ik kreeg dus een berichtje op facebook van haar dat ze er moe van werd steeds politie-agentje te moeten spelen omdat onze kat met haar kat aan het vechten was. Toen heb ik teruggestuurd dat wij er ook moe van worden steeds onze kat te moeten halen en dat ik vind dat onze kat recht heeft om ook buiten te lopen.



Toen kreeg ik net een berichtje terug dat ze altijd voor onze katten zorgt en dat wij er geen omkijken naar hebben, dus dat ik niet moet zeuren (samenvattend). En oja, dat zij er waarschijnlijk veel moeier van wordt om alles met haar en mijn katten in goede banen te leiden.



ZUCHT, ze solliciteert echt naar de nobelprijs voor de kattenliefde.



Nu heb ik een op een dwingende manier teruggestuurd dat ze voortaan onze kat niet meer op moet sluiten en dat we haar zelf binnenhalen, dat ik het heel raar vind om überhaupt om onze kat te vragen en dat onze andere kat gewoon buiten gaat spelen als het lekker weer is. De aardige manier helpt idd niet. Benieuwd wat ze er nu weer op te zeggen heeft..



Anyway, mn ene kat ligt nu op de verwarming en de andere ga ik zo halen. Al vrees ik dat hij weer in die berging zit aangezien het regent.



@ lisa2, die andere kat komt nog wel eens bij ons binnen en hij komt ook vaak even kroelen als we buiten zijn. Overdag issie dus buiten maar rond 1900 wordt hij met brokjes naar die berging geroepen.



@ zonnebloempje, volgens mij zijn wij de enigen die onze katten hebben buitenlopen. Wel hoorde ik van een buuf dat het haar was opgevallen dat er steeds meer katten bijkomen, maar zelf heeft ze daar geen last van.
Wat een geflipt loeder. Zet elke ochtend een bord boerenkool stamppot voor haar deur zodat manlief vieze schoenen heeft en vanaf 7 uur 's avonds een barricade voor haar deur. Dan is het tijd om naar bed te gaan namelijk. Misschien heeft ze dan door hoe idioot dit is.



Je ziet de hele week je kat niet, totdat de dierenartsrekening betaald moet worden. Dan is ze vast niet thuis, mevrouw helpgraag.
Alle reacties Link kopieren
HAHAHA justmaartje! Ik zie het al voor me! Haar man is zo'n grote sterke kale man haha.



Maar je hebt gelijk! Wij mogen idd naar de dierenarts, dan is het ineens wel weer onze kat.
Alle reacties Link kopieren
Zij kan wel moe worden dat haar kat met de jouwe vecht, maar jullie doen allebei hetzelfde, namelijk je kat overal rond laten lopen. Dus ze kan jou niets verwijten, en heeft derhalve geen gegronde reden om jouw kat op te sluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven