Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond voor het eerst de kachel aangehad. Het was maar een uurtje omdat mijn dochter het koud had. Maar ja, ze is ook vel over been...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de gaskachel aangezet op een gezellige stand.

CV hebben we nog niet aangezet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Al ca twee weken. Voordat ik na werk ga doe ik 'm niet aan (even warme trui aan), maar begin van de avond gaatie even een uurtje aan, even de kilte eruit
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk niet naar de maanden, zet altijd de verwarming aan als ik het koud heb. Of het nu juni is of december. Koud is koud en daar is de verwarming voor. En nee, ik heb geen te hoge energierekening.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de verwarming niet aanzet is het in deze tijd door de licht/zoninval 20.0 graden bij mij binnen en dan zet ik 'm nog niet echt aan, al heb ik het zelf als koukleum het lekkerst bij 21,5 graden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de verwarming ingesteld. Als het na schooltijd onder de 19,5 is, slaat de verwarming in woonkamer aan. Overdag als ik alleen thuis ben laat ik de verwarming uit.
Hier verwarming nog niet aan gehad. Het is nu 19,5 graad in de woonkamer en ik heb het wel koud. Maar ik ga toch zo koken, schoonmaken en douchen en dan zal ik het vanzelf wel warmer krijgen.

En als ik het koud heb komt er eerst een dekentje bij en die heb ik nog niet gepakt. Maar als het 18 of lager wordt en ik krijg het hier warm van dekentje dan gaat de verwarming gewoon aan
Het is hier nog steeds 22,5 graden zonder de verwarming aan. Geen idee hoe het kan dat het niet afkoelt. Ik ben een onwijze koukleum met een reumatische aandoening, maar heb het nog niet koud. Dus nog steeds geen verwarming aan. Gaat me lekker schelen in de kosten volgend jaar bij de afrekening. Niet dat ik het daar om doe trouwens, als ik het koud heb gaat de verwarming aan, ongeacht welke maand het is. Ik wil het niet koud hebben in mijn eigen huis, vooral ook omdat dat erg slecht is voor me en ik daar last van krijg.
Bij mij nu net voor het eerst aangegaan. 19 graden was het nog in de woonkamer maar toch voelde het echt koud en kil. En da's ongezellig.

Komt natuurlijk door de regen buiten, die 'waterkou' trekt naar binnen denk ik.
hier nu 3x de houtkachel aangehad maar op dit moment nog geen CV aan

is hier 19,5 en ik heb een fleecevest aan, gen last van kou

is laat dit jaar, ik heb de CV ook al wel eens half september aan gehad, als het koud is gaat hij nl gewoon aan
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb de verwarming al een aantal keren aan gehad, helaasch. M'n dekentje bood niet voldoende warmte meer.
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Hier nog altijd de verwarming niet aangehad! Het is binnen nog altijd tussen de 20-22 graden, komt natuurlijk door het zonnige weer dit weekend. Ik denk dat het sprookje echter gedaan zal zijn komende week, veel zon wordt er niet meer voorspeld.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 keer de verwarming een half uurtje aan gehad.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de verwarming nu alle dagen aan. Zeker 's avonds is het fris in huis, dan zet ik de verwarming even op totdat het 19,5 gr is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe alleen soms 's avonds een uurtje.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben onze thermostaat zo ingesteld dat wanneer het onder de 20 graden komt, de verwarming aanslaat. Overdag op 15 graden. Ik snap echt wat datum of seizoen er toe doen. Als je het koud hebt, dan zet je toch de verwarming hoger.....
Alle reacties Link kopieren
Nu hebben we dus eigenlijk twee van dit soort topic tegelijkertijd lopen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m net aangezet. Het was mij te koud, brr.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem twee weken geleden een avondje aangehad, toen was het 17,5 graad in de woonkamer en ik zou eters krijgen; ik vond dat ik dat mijn gasten toch niet aan kon doen. Nu hangt het er elke dag een beetje om, het is nu 18,5 graad en dan trek ik nog wel een vestje aan als ik het koud krijg. Onder de 18 graden niet meer, dan gaat de verwarming gewoon aan. Ik wil het niet koud hebben in mijn eigen huis.
Ik heb een koopwoning en woon nu in een huurwoning. Nu al dagelijks verwarming aan zo koud en tochtig. In mn koopwoning hield de warmte veel beter vast en stond de verwarming net zo hoog als het vroor zoals ik het nu al in deze woning heb staan.
Alle reacties Link kopieren
Dom, dom, dom. Ik kom net thuis, nestel me op de bank, dender en kalle meteen op schoot, maar ik had de verwarming nog niet aangezet. Volgens de thermometer is het 16 graden. Gelukkig wel een warm vest aan, met kapuchon, want opstaan terwijl er een kat op schoot ligt, laat staan 2, daar moet een alarm voor afgaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wij redden het momenteel nog steeds met de houtkachel die wij hebben.. Het is 's ochtends zo'n 16,5 graden in huis.. Maar de houtkachel stookt het al snel tot 21 graden, als je niet oppast zelfs warmer..

De thermosstaat staat bij ons standaard ingesteld op 16 graden zodat de temperatuur hier niet onder komt ivm bevriezing en dat soort ongein.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren voor het eerst de verwarming aangezet. Tot 17.00uur is het max 17 graden in huis en na 17.00uur warmt hij op tot 19 graden. Gisteren was het 17,5 in huis, dat was wel erg kil vandaar de verwarming aangezet.

Zal vandaag niet anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het 's ochtends steeds 17,5/18 graden. Dus als ik die dag thuis ben zet ik de thermostaat meteen op 20 graden en dan is het binnen 10 minuutjes heerlijk warm. Ik woon hier nog niet zo lang en ben eigenlijk wel benieuwd hoe koud het in huis kan worden als ik de verwarming niet aan zet. Dat ga ik nog eens testen als het 15 graden vriest
Alle reacties Link kopieren
Hier staat hij ook volop aan.

Van de zomer nieuwe kozijnen en deuren gehad en waar geen dubbel glas zit, zit nu dubbel glas.

En alsnog koelt het hier in huis af naar 18 graden, wat voorheen met de oude kozijnen ook zo was.



Terwijl het volgens de uitvoerder van het bouwbedrijf echt een verbetering moest gaan worden en we zouden niet meer zo hoeven stoken als dat we deden.

Valt dat dus even tegen, eens kijken hoe dat met de echte kou gaat straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven